I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ben Thatcher armbågning

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-08-24 18:21

Ben Thatcher armbågning

http://www.youtube.com/watch?v=ZH5MyVrCX bE

Lite värre än henkes "slag". Domaren såg situationen och dömde gult kort..

2006-08-24 18:27
http://www.youtube.com/watch?v=ZH5MyVrCX bE

2006-08-24 18:30
funkar inte?
Hojt!

2006-08-24 18:48

2006-08-24 20:18
VA! bara gultkort?!
det var ju fan brutalt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-24 22:20
vackert.... av någon anledning stannar filmen efter 14 sek?
Sångare

2006-08-25 01:38
Vilken jävla phitta.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-08-25 08:35
fy fan, hoppas han blir avstängd på livstid. Undra vad den patetiska jävla åklagaren hade sagt om henkes situation efter att ha sett detta överfallet.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-08-25 14:04
Nog bland det fulare man har sett, avstängning och lite tid i buren för han tack

2006-08-25 17:17
Aj, fyfan, läste i Sportbladet att Mendes (han som blev tacklad) fick ett epilepsianfall på båren sen.

2006-08-25 17:20
Chockad Mendes talar ut

”Det värsta som hänt mig i min karriär”

Pedro Mendes knockades medvetslös i onsdagens match efter att Manchester Citys Ben Thatcher träffat honom med armbågen.
Nu talar Portsmouths mittfältare ut om överfallet och det är en chockad Mendes som tar till orda.
– Det som hände var fruktansvärt, säger han.
Mendes spenderade natten på sjukhus efter knocken som fick honom att tuppa av och som framkallade ett epileptiskt anfall. Han kunde åka hem redan på torsdagen, men det lär dröja minst ett par veckor innan mittfältaren kan börja spela igen.
– Jag var rädd för att jag skulle drabbas av efterverkningar, men läkarna är optimistiska och tror att jag snart blir helt okej igen, säger han till BBC.
Han är kritik mot Thatcher:
– Tacklingen var fullkomligt onödig och det värsta som hänt mig i min karriär. Men samtidigt är jag ingen domare och vad som händer härnäst ligger inte i mina händer.

Straffas internt

Även om Mendes nu vill lägga händelsen bakom sig är fotbollsförbundet, FA, bara i början av sin utredning. Vilket straff Thatcher tilldöms återstår att se. Klart är att spelaren riskerar att straffas både av FA och sin egen klubb Manchester City.
– Det som hände i onsdags var oförsvarbart. Vi kommer att diskutera ett eventuellt straff internt i styrelsen, säger Citytränaren Stuart Pearce.