I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-01 10:51

Gallas mot Cole!

Då var det äntligen klart. Chelsea byter William Gallas mot Ashley Cole och betalar även Arsenal 5 miljoner pund.

Så vad tycker? Vilken av klubbarna har gjort den bästa dealen?Själv ser jag Gallas som en bättre spelare än Cole, men han hade ju bara ett år kvar på kontraktet och ville inte stanna.

2006-09-01 10:54
cole känns en aningen bättre än gallas tycker jag, känns som att chelsea gjorde en lite bättre deal men fick betala extra oxå.

Offtopic: Reyes till real madrid och baptista till arsenal
Hojt!

2006-09-01 11:25
Fint, Cole är väl en fitta som går från Arsenal till Chelsea men vem bryr sig, han var outstanding i VM...

Helt pixad

2006-09-01 11:33
Jo, klart är ju att chelsea fick en bra deal då Arsenal ville ha 30 milj för Cole medan Gallas värderas till 9. Känns som en bra deal för båda klubbarna då båda spelarna ville flytta.

2006-09-01 13:46
Chelski gjorde väl bästa dealen, Cole är ju bättre och yngre
Visca el Barça!

2006-09-01 14:42
Chelsea vinner på det här! Cole är en av världens bästa ytterbackar och Gallas har fan blivit slö.

GO MIGHTY BLUES!!!!

2006-09-01 14:51
Tycker att båda lagen är vinner på denna affär:

Chelsea får en vänsterback av världsklass, ngt som de faktiskt har saknat under de två åren som Mourinho har ledit laget.

Arsenal å sin tur får en rutinerad allroundförsvarare av världsklass, som kan spela på alla positioner i försvaret, ngt. de behöver då deras försvar ser aningen orutinerat ut.

Slutsats: Båda lagen bör vara nöjda med denna övergång!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe

"Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi

2006-09-01 15:24
Det överklassbarn säger stämmer helt o hållet, självklart e det Gunners som tjänar ÖVERLÄGSET mest på denna affär, att kamma ca 60mille plus en mittback av världsklass e fantastiskt, lägg därtill att Gallas e även grym som ytterback, vilket gör honom flexibel, medan Cole bara e ytterback.

Även Baptista bytet e fantastiskt bra gjort, trots att han e brasse så e han PL material enligt mig iaf. En fantastisk spelare som äntligen har valt rätt klubbadress. Även han mer flexibel än Reyes, eftersom han kan spela topp, center och defensiv.

Jag vågar påstå att med dessa byten har Gunners förbättrat sin trupp med 10%
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Admin

2006-09-01 16:30
Svårt att se vem som är den största vinnaren här. Hade det varit för något år sedan hade jag sagt Chelsea, då Cole var väldigt outstanding. Därefter har han varit skadad och extremt tjurig. Jag tycker det är skönt att bli av med honom. Ersättare finns det gott om. Inte bara Clichy. Flamini har övertygat mig.

Gallas känns mognare, är äldre men inte för gammal och han spelar på en position som behöver fyllas upp i Arsenal. I synnerhet med tanke på att Sol Campbell gick utomlands till turkiska Pourtsmouth, och nu att även Cygan (en väldigt lojal backup, klart underskattad) gått till Villareal. Vidare är Gallas fransman och det är inte så taskigt att vara i Arsenal :)

Vidare har Gunners tjänat 60-70 miljoner kronor också. Och alla borde vid det här laget veta hur mycket mer det är värt i Wengers händer. Möjligt att Chelsea hade kunnat få hosta upp mer, men de höll ut länge nog och båda sidor ville nog genomföra affären. Från Arsenalhåll är jag väldigt nöjd över att Cole är borta, en rutinerad back i världsklass i sina bästa år ansluter och att Arsenal fick betalt. Och jag skulle tro att Cole trivs i de ryska pengarna och det borde göra Chelsea nöjda också.

Sen har vi Baptista mot Reyes. Även det är väl bra för båda. Reyes är en väldigt bra spelare som jag gärna sett kvar i Arsenal, men om han inte trivs så är han inget att ha. Och det går inte att ha en spelare som är deprimerad halva säsongen, mellan november och mars. Baptista valde bort Arsenal förra säsongen och det var väl lite kasst. Men vi får se vad han går för nu.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-09-01 16:58
Arsenal , i mina ögon står som segrare.
wot.

2006-09-01 17:50
hur e det svårt att se vem som är vinnaren i affären Evolution? du radar ju upp en massa fördelar som Gunners får av denna affär, det borde vara självklart för dig att se vem som är den största vinnaren.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Admin

2006-09-01 19:18
Seqondz

Som jag ser det så är båda lagen vinnare, men mycket beror på Coles attityd när han spelar i Chelsea. De är i behov av en riktigt bra vänsterback, och Cole har varit bland de bästa (om inte den bästa vid ett par tillfällen) vänsterbackarna i världen. Så när han är i form och spelsugen så har Chelsea gjort ett riktigt bra köp. Åtminstone kortsiktigt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-09-01 21:02
Dessutom hade Gallas bara 1 år kvar på kontraktet samt vägrade spela. Dök inte upp på försäsongen i USA osv. Så båda gör en bra affär

2006-09-01 23:26
jojo, har aldrig sagt att Chelsea är förlorare, båda lagen e nog skit nöjda skulle jag tro, men rastaman (topic skaparen) frågade vilket lag som gjorde bästa dealen, inte vilket lag som är vinnaren respektive förlorare. Men Arsenal tjänar ändå klart mest på dealen.

dessutom e jag självklart medveten om att Cole är i sina bästa stunder en av de absolut bästa tillsammans med bl.a. Miguel och Zambrotta

2006-09-02 03:22
Aldrig riktigt sett Coles storhet även om jag håller honom som en mycket bra vänsterback. Dock ALDRIG en av de tre bästa enligt mitt sätt att se fotboll.

2006-09-02 04:41
arsenal, arsenal & arsenal...

3 st nyförvärv på nästan 1 dag...

gallas
baptista
denilson

enligt mig så vart arsenals trupp så sjukt mycke bättre nu, redan tippat dom som 1a & detta stärkte bara mina funderingars odds.

får arsenal bara en bra defensiv nu,(med hjälp av gallas) så är dom fan med barca bäst i Europa.
anfall, mittfällt e ju sjuuukt brett & starkt nu...

vilket jävla lag?
wot.

2006-09-02 11:21
man kan aldrig säga vem som e vinnare innan matcher har spelats och hur dom har presterat. men mitt arsenalhjärta vill säga att detta e kanon för oss!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2006-09-02 13:02
Denilson min vän?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 15:24
Denilson, inte f.d Betis spelaren, utan en 18årig sao paulo back

2006-09-02 15:30
GOOOOOOOOOOOOOOOOO ARSENAL!!!
http://www.myspace.com/callep

2006-09-02 15:31
Jo jag kollade det sen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2006-09-02 15:32
Denilson, ytterligare en i ledet av Wengervärvningar. Köp dem billigt, fostra och gör storspelare av dem. Arsenal har en sjukt bra uppsättning spelare under 20 år. Vet inte vilken klubb i världen som kan matcha det. Synd att vissa av dem blir uppblåsta, som Quincy eller Pennant, vilka båda kunde ha blivit något stort med 2-3 år till i Arsenal.

Åter till vem som gjorde bästa dealen.

Det är naturligtvis ganska lätt att se Arsenal som den största vinnaren, även om båda lagen är vinnare. De får en riktigt bra spelare och pengar för en spelare som inte vill spela i klubben. Dessutom på en position där det finns megastor talang och potential. På så vis är Cole en marginell förlust för Arsenal i längden. Han lämnar inte ett så stort hål. Gallas däremot fyller ett mycket stort tomrum.

Men ser man det från Chelseas håll, så förlorade de ingenting. De blev av med en spelare som vägrade vara med i truppen, de känner inte av de 5 miljonerna pund som försvann ur den överfulla kassakistan, och de fick vad de sökte: en vänsterback. Det var målet hela tiden och det uppfylldes. Möjligen att punden var en liten förlust som kan betala sig än dyrare i Wengerhänder, men det får man som sagt ta. Målet uppfylldes.

Så ja, vem gjorde bästa dealen?

Cole var f ö utan tvekan en av världens tre bästa vänsterbackar för typ 2 år sen. Antagligen den bäste. Men inte idag. Däremot klart i den jämna toppen.

2006-09-04 23:30
jag har läst det på svenskafans- chelseas officiella och visst gallas verkade vara lite väl tjurig men enligt mig e han fan den bästa allround backen i världen, hjälp mig gärna utse
10 bättre vänster backar
10 bätter högerbackar
10 bättre mittbackar
och hamnar inte han höggt upp på alla listor har ni helt enkelt inte följt honnom väl ...
sen att han av mattias svensson räknas som en av tre psychos i premier league gör ju inte kärlken mindre för denna chelsea hjälte... känns sjukt bitter att få gnällfittan cole

gallas borde fått drömkontraktet för länge sen!!
under the fubu is a guru

2006-09-05 00:40
Evolution: Sen när låg staden Portsmouth i Turkiet?
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot
Admin

2006-09-05 03:08
BossHogg

Äh, det var bara en grej om att Campbell ville utomlands, och han skulle tydligen till Turkiet och Fenerbache. Kanske lite därför han släpptes på fri transfer och allt eller nåt sånt. Men så väljer han Portsmouth. (Alltså, försök till humor....)

2006-09-05 09:45

2006-09-05 13:44
Ah, då var det plötsligt roligare ;)
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2006-09-06 21:01
finns det många arsenal fans här inne?...

jämt trott det bara vart man usa, och självklart chelsea de senaste åren, några trogna liverpoolare,

kul med arsenal

blev fett glad då ja läste om nyförvärven, vart utan nyheter en vecka!, shit!, grymt lag!, middlesbrough på lördag!, hoppas man får se skinande spel, väntar på att kung henry ska komma i from bara!
AND I'M OUT

2006-09-06 21:17
arsenal skiner alltid, det betyder inte att de vinner
under the fubu is a guru

2006-09-07 11:19
en natt på tillnyktringen är aldrig fel jävla öisare som satte dit mig=) fan.. jag var astrevlig men tollejäveln ska ju till o dissa snuten o skit oxå.. vem kastade en flaska?
under the fubu is a guru

2006-09-07 11:24
hahaha
under the fubu is a guru