I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

USA missar Basket VM-finalen!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-09-01 11:27

USA missar Basket VM-finalen!

Grekland - USA 101-95.

...och jag som hade lirat Grekland +12.5 poäng :)

håller med kommentatorn att amerikanerna ser loja ut, de försöker se oberörda och kalla ut medan grekerna peppar varann och spelar som ett lag.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-09-01 11:30
damnit damnit.

Kom hem från skolan när de var 1.30 kvar och ser att grekarna leder med 6 pinnar. Shit alltså!
Bra nerver av grekarna att sätta dom där straffkasten.

Tycker ändå det är synd att inte USA är i final..

2006-09-01 13:29
Fett att du spoilar det direkt i topicen, idiot
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2006-09-01 13:32
vem är du?

2006-09-01 13:38
Jag hatar att varje gång USA förlorar så är det en "skräll". Det är ingen skräll, Grekland var det bättre laget. USA är inte bättre på något sätt, dom är bara mer upp hypade.

2006-09-01 14:40
och jag hatar folk som försöker leka experter EFTER att matchen spelats. oddset på USA var runt 1.15 ggr pengarna och cirka 5.00 (upp till 6.50) på Grekland, så JO, DET VAR EN SKRÄLL. visst hade Grekland spelat bra så här långt, men USA hade ett bättre lag än på flera år. hela världen håller med om att det var en skräll förutom du.

2006-09-01 14:58
USA är basketnationen nr 1 så de är väll deras stora namn å rykte som gör dom till favoriter var dom än spelar men okej dom hade bra lag å dom spelade bra inför å under turnering men jag tror resten av världen har lärt sig hur man spelar försvar plus att ni ser USA spelarna får inte många fouls med sig dom är vanare med fler avblåsningar i NBA.

2006-09-01 15:32
Det var ingen skräll. Det handlade bara om att folk tror att Amerikanerna är bättre eftersom dom har kända spelare. Det är klart oddsen var på USAs sida, dom lever på sitt rykte.

2006-09-01 15:47
cypher_complete

om alla spelbolag i världen ger USA cirka 90% chans att vinna, om (svenska) kommentatorer och de grekiska spelarna själva säger att USA är storfavoriter att vinna semin och Grekland sedan vinner, är det inte en skräll då? det kanske inte var den största skrällen i historien, men det var en skräll oavsett vad du säger.

men om det nu var så klart för dig på förhand att Grekland skulle vinna, varför satsade du inte pengar på dom då det fanns hela 6.50 ggr pengarna?

ge upp.

2006-09-01 15:57
Det är dags att erkänna att USA, som jag sa, lever på sitt rykte. Dom är inte bättre än ngn annan för att dom är amerikaner och rikare än dom flesta.

Att Grekland som gått obesegrat ut ur gruppspelet slår USA som inte vunnit VM på flera år, är inte en skräll. Överaskande för vissa, ja, men inte en skräll. Sluta tro att dom är världens bästa spelare för att får mest reklamtid och störst applåder förre matchen.

Och jag satsar inte pengar. Jag visste förövrigt inte att Grekland skulle vinna innan matchen, jag hoppades det men visste inte hur det skulle gå. Sjukt skönt resultat, speciellt med den här "nu ska vi gå in o lära dom hur man spelar"-attityden som amerikanarna har.

=)

2006-09-01 16:21
Sluta tro att dom är världens bästa spelare för att får mest reklamtid och störst applåder förre matchen.

eller så såg jag (liksom många andra) att USA hade ett riktigt bra lag i år och de utklassade allt motstånd fram till semin. Grekland vann också sina matcher, men inte LIKA övertygande, bland annat blev vinstmarginalen bara 3 p mot Australien - ett land som USA slog med 30 p.

2006-09-01 16:22
jag tyckte också USA var NÅGOT överskattade idag och därför spelade jag Grekland +12.5, men det var fortfarande en skräll att Grekland vann.

2006-09-01 16:25
USA Barcelona -92 Dream Team det enda Amerikanska landslag jag uppskattat. Det mina damer och herrar var show!

2006-09-01 17:22
Fett att du spoilar det direkt i topicen, idiot

haha ägd! :D
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-09-01 23:02
USA har världens bästa spelare om man ska gå efter talang! SEdan har Grekland ett LAG, som fungerar även när dom ligger under, det är det som var problemet med USA! När USA ligger under börjar dom köra för mycket individuellt, det är deras stora problem. Men det är just för att alla har så jäkla mkt talang att de "kan" avgöra matcher, men så fungerar kanske inte det när dom möter lag med grymt mkt hjärta och krigarskalle!Nä, USA har som sagt världens bästa spelare, men inte världens bästa lag!

Grakland sköt 65%.....sjukt....

2006-09-01 23:46
Problemet med USA är att i NBA o så har man inte spelat så mycket Zon försvar och det är sånt system i hela europa, när dom då möter europeiska lag så blir det förnedring, jag märkte detta när jag kollade på USA mot Slovenien. Dom har dock riktigt bra individuell skicklighet och det är ofta det som gör att de kommer långt.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2006-09-02 01:03
haha Dicecard, jag lästa alla meddelanden i tråden för o se om någon hade skrivit det jag hade tänkt o göra heheh =D
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2006-09-02 15:08
Det är viktigt att skilja på amerikansk basket och den amerikanska truppen.

Truppen var kanske inte den bästa som ett lag men amerikansk basket är fortfarande överlägsen de andra länderna...

GLÖM INTE!!
Jadu

2006-09-02 15:09
Om det inte var en skräll/chock varför göra en tråd?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 16:05
fetlyrik P12

jag säger ju att det var en skräll, läs först innan du börjar knappa på tangentbordet.

förresten, när får vi se bevis på ditt spel på Åtvidaberg??

2006-09-02 17:08
Times

"fy fan fattar inte hur vi kan förlora mot grekerna!"

haha, liide "vi"

2006-09-02 18:06
Chis

som att du inte hört att folk från nationen som spelar referar till vi?

Är väl bara att gratulera Grekerna helt enekelt?

USA spelade bra det jag såg, tills denna tråd kom upp och jag blev spoilad, o pallade inte kolla mer.. TACK

2006-09-02 18:08
speciellt trist när det reedan finns en tråd om detta årets FIBA turnering

2006-09-02 18:52
som att du inte hört att folk från nationen som spelar referar till vi?

jo, men jag tvivlar på att Times spelar i USA:s landslag.. men vem vet?

2006-09-03 19:24
tycker ändå att USA skulle haft med lite mer Inside-spelare, de kunde valt ut ett mycke bättre lag... med unga spelare, synd att STAT var skadad ;P
Get Random!

2006-09-04 00:59
skräll eller inte beror på vem man lyssnar på. i det här fallet är basketvärlden tämligen splittrad.
skriv kort, helst inte alls

2006-09-04 03:34
Chis

om du kan läsa menar jag självfallet inte att han själv spelar i landslaget, idiot

2006-09-04 03:38
den här otrevliga tonen som vissa representerar i den här tråden passar bättre bland fotbollshuliganerna i det här forumet...off you go
skriv kort, helst inte alls

2006-09-04 20:00
Problemet för USA är väl att deras bästa NBA spelare för det mesta suger i Internationell basket. Leebron James som av många anses vara världens bästa spelare var faktiskt långa stunder VÄRDELÖS.
På samma sätt som en av världens bästa spelare med internationella regler och internationell taktik Lituanes Macijuakskas är lotalt värdelös i NBA...

.

2006-09-04 21:05
om du kan läsa menar jag självfallet inte att han själv spelar i landslaget, idiot

haha, okej....whats up med "idiot" grejen, chiiiill maain... jag va dock ironisk också, jag menade inte heller att han spelade där.
But hey! i forgive you
Ooone loove

PEYS!

PS. USA är fett hypade