I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny idrottsminister?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-09-18 00:23

Ny idrottsminister?

Enligt en moderat jag pratade med i Fredags skulle Bosse Ringholm få städa sitt skrivbord på måndagen (Idag) om Moderaterna vann valet...

Vad innebär det här för sveriges idrott och vad händer med kampsportsförbudet nu?

2006-09-18 02:07
Förbudet mot proffsboxning kommer inte att hävas under den borgerliga regeringen.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-09-18 12:48
Vi får väll se när första ansökan kommer in vart det lägger ribban för vad de tänker tillåta. Arrangörerna för Thaiboxnings SM 2007 blir nog de som först kommer försöka sig på att söka tillstånd. Det brukar ju avgöras i slutet av Februari om jag inte har fel för mig.

2006-09-18 13:20
alla partier är emot proffsboxning om ni inte visste. men skönt att den där jävla zombien ska avgå. hoppas inte en annan kommer till samma ministerpost

2006-09-18 13:26
Jo, vi får väll hoppas att de som ska skriva ut dessa intyg för fullkontakttävlingar förstår att även vi sätter fighterns säkerhet i första hand. Finns det läkare på plats och alla fighters har genomgått skallröntgen och klarat den normala läkarkontrollen så borde det vara fritt fram. Om inte, så är det fan politikernas ansvar att diktera kraven för hur vi ska göra för att få igenom våra ansökningar. Ställ krav så ska vi nog uppfylla dem om det är ekonomiskt genomförbart.