Gnaget krosat! HIF-AIK [Eftersnack]
Shit vad glad jag är! Hammarby spelade riktigt bra, medans AIK inte kunde göra ett skvatt! Det var enbart spel mott ett mål i stortsätt hela matchen utom när gnaget försökte de sista 10 min. Det är den här formen hammarby har saknat de senaste matcherna när vi har haft jävligt oflyt, men kul att se att det har börjat fungera nu igen. Vi krossade inte bara AIK på planen utan sjöng ut råsunda totalt i underläge, ikväll var det BAJENS kväll! Stort tack till alla som var där och sjöng och stöttade bajen! FORZA!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
SÄSONGEN ÄR RÄDDAD, INGET SM GULD FÖR AIK!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack bajen :) haha gnaget nu är ni i gungning
DIIIF
Hahaha, sjöng ni ut dom också? Precis som i derbyt för en vecka sen då Järnkaminerna regerade. Black Army är skrattretande trots serieledning (före detta)
DIIIF
Vi höll igång nästan hela 90 min medans AIK's fjuttiga 10-15 typ..
Shit altså, råttorna hade ju inte ett skit o komma med. Träffade dom nånsin mål? Förutom stolpen? Guld till Elfsborg!
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Jag tror de hade 2 skott på mål, och bajen hade 17 tror jag..
KB-Raggs P17 Nu kanske du ska va tyst, dif sjöng inte ett skit på hela matchen förra veckan..
Och bajen idag va inge to hurra över, 1/4 del lediga platser som glipade tomma, och sången ghördes inte..
Btw, svårt o sjunga när man får 1-0 efter 3 minuter
Rastasite P17 Heldre 1000 pers som sjunger än 10.000 som står med händerna i byxfickorna och tjurar. Ja gnaget var många fler, men vi hördes mest ändå. Och sen är det ju löjligt att tro att bajen ska ha lika många folk som gnaget på deras hemmamatch. Var det inte gnaget som inte sållde slut på 2000 biljetetr till söderstadion i år??
och vi ska softa nu för för vi e hammmarbtyyyy
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
sveningmar Säger inte att ni ska va fler än oss AIKare, men innan ni framställer er sjävla som någton sorts superklack, så tänk över att många, många stannade hemma..
and-one: Vad håller du på? :D Måste säga att jag inte sett AIK såhär dåliga sedan de åkte ur Allsvenskan, totalt utspelade i 90min, borde blivit 6 eller 7-0 till Bajen idag. Bajen sjöng även ut AIK oavsett vad alla AIK:are vill säga om den saken, att AIK slutar sjunga så fort de ligger under är ju ingen nyhet. Som DIF:are så är ju detta ett härligt resultat, dör hellre än o se Råttorna vinna guld.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
sjöng ut och sjöng ut kanske var lite att överdriva va..det är lätt att säga när man står tvärs över planen..i övrigt, välförtjänt seger för bajen..tyvär..flickor 93 hade spöat gnaget ikväll, nått för Mr Magic Norling att se över..men man får väll bara buga och grattulera, nu jävlar tar vi nya tag i kampen om guldet.. kom igen gnaget!
Fan va ja e hes, inte sången som gör det, utan skriken på dommaren, då liksom ryter man till mer så stämnadet får sig en hurring... Jävla rabbalder utanför norra, höll på o bli intryckt igen av 50 pers som pressade sig framåt o försökte fly, vad ja har förstått vare ordningsvakter som skapade bråket..
Grattis Hammarby, välförtjänt vinst! Nya tag gäller nu för oss i AIK. Pinsamt dåligt idag..nya tag nya tag!
•pave paradise•
Rastasite P17 Ja vad spelar det för roll om de stannade hemma? om de inte ska sjunga och stötta bajen är det ju bara onödigt att det går på matchen och ger gnaget publikintäkter..
Är era publiksiffror det ända ni har att vara stolta över? det verkar ibland så på vissa..
Inget sm-guld för AIK?....Inget Soc-bidrag för hammarby..
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,894188,00.html Föga förvånande när de två lagen möts.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
KungVikke P22 Jävligt trist att folk ska slåss pga fotboll! Fotboll är öl,sång och kärlek!
Tydligen inte, sveningmar. Fotboll är girighet, filmningar och våld.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
brunte> haha jag är djurgårdare men en falsk sådan var på matchen idag och satt på södra och hejjade på bajen, riktigt bra match man fick se, tusen gånger bättre än förra veckans derby
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Fotboll är känslor... tolka det hur du vill! Hammarbyspöket slår till igen mohahaha!
Hammarby Alcoholics
Webmaster
2006-09-26 23:56
Då dog väl fotbollen idag igen då...
Fotbollen har varit död länge... Det är fan pinsamt hur mycket pengar varenda derby kostar staten.
Webmaster
2006-09-27 00:02
Det är bara Simon Bank och du som tycker det KungVikke. Men ni är i alla fall två! Visst kostar fotbollen staten en del pengar mend et gör varenda fredag- och lördag-kväll i alla Sveriges städer, alla festivaler, alla konserter osv osv. Bråk, fylla och problem förekommer överallt. Förbjud allt! Avgå alla! Utegångsförbud efter klockan 17!
Är du lite bitter, Howser? Att dra en parallell till konserter och festivaler är väl en smula dumt, med tanke på hur få som slåss för sin festivals ära. Självklart förekommer fylla och bråk lite överallt, men det är väl inte mycket som ALLTID orsakar skadegörelse och misshandel?
Lagomt snopet AIK, bra timing att loosa när Elfsborg vinner sin match komfortabelt :) Nåja, jag är inte ett fan av något utav lagen, och att AIK skulle vinna SM guld skulle bara vara för bra för att vara sant, askungsaga .... Och alla vet att sånt existerar inte :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Ja guldet åt knalleland nu!
Yes sånt är härligt!! :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Är man en bonnlurk från någon risig håla är det: -Svårt att förstå innebörden av rivalitet,lokalpatriotism,fostran och klubbtillhörighetens betydelse i den kungliga hufvudstaden. -Ännu svårare när personen i frågas största informationsintag av idrottsinformation stavas Aftonbladet och expressen. Lyckligtvis existerar en idrott som förbundet redan under tidigt 90-tal succesivt,sakta men säkert metodiskt våldtog.Stal från trogna supportrar och reade ut till slipsar och jippokåta företag. Ishockey. Om man sedan efter ett 10 minuters reportage med tema "vad fotbollen kostar skattebetalarna", där en halvgråtande SL pamp (som dom senaste åren pissat Stockholmare i ansiktet) förklarar läget, har mage att sitta och ta upp vilka ekonomiska laster Stockholmsfotbollen orsakar bör man snabbt och ärligt rannsaka sigsjälv.
It´s all about Don W Miami!
and-one: Du är ett praktexempel på vad Miami precis skrev, håller man på ett sthlmslag så sitter man inte i en annan klack veckan efter. Bra skrivet btw, Miami .
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
DjBrunte P20 Det är klart man kan! Eller klacken är tveksamt, men det är alltid kul att gå på fotboll. Speciellt derbyn!
haha man behöver inte vara någon galen supporter för att gilla fotboll
Oavsett om inte AIK tar SM-GULD så har dom gjort en grym säsong. Från Superettan och till toppen av Allsvenskan på en säsong. Vilken usel jävla inställning, det är bara guld som räknas...
Helt pixad
Hahaha,hur fan kan en skåning tro att han kan komma och diktera vilka krav en AIK supporter ska ställa på sin förening. Clown.
haha, KungVikke.... Nu är du där igen och gör bort dig, det börjar bli en vana. Förklara hur derbyn inte ska kosta så mycket pengar (nej, låna inte Simons ord) och förklara varför fotbollen är död. Och nej, det förekommer inte sådant här på varje derby. Trist om en snut torskade sina tänder, han kanske förstår hur det är att gå på fotboll och ibland få batongslag och hot bara för man vill komma in eller ut från krogen/arnenan.
Forumsignatur <br>
Miami > Jag känner väl till vilka krav ni har på er förening, vem gör inte det? PAJAS Vem har inte sådana krav på sin förening? Öster och Häcken kanske. Det är sunt förnuft att inte nöja sig med en andra plats för ditt kära AIK.
Helt pixad
Det handlar inte om att nöja sig det handlar om att se saker till ett längre och större perspektiv.Jag förstår att det är svårt för någon som är en MFF och gått på fotboll sedan 2000. AIK supportrar ställer höga krav på klubben,givetvis.Vi har dock hitills gjort en strålande säsong.Inte bara sportsligt utan även organisatoriskt.Från ledning ner till spelare.Pack har rensats ut.Truppen är byggd kring och med spelare som förstår innebörden av att representera AIK.Vi är inte en krisklubb längre.Vi slåss om guldet och har i skrivandets stund samma poäng som serieledarna med 6 matcher kvar.Utöver detta har 2 högst kompetenta ledare knutits till klubben med långtidskontrakt.Vi har överlägset bästa punlikunderlag i hela Sverige och den tidigare trasiga ekonomin är på gång att nå en vändpunkt. Att som utomstående utan emotionell insikt säga att det bara är guld som räknas för en anrik klubb som för ca 2 år sedan stod på ruinens brant för sin existens (i ett längre perspektiv sett) känns för mig högst krystat och tillgjort. På med clownnäsan igen.
Att som AIK-are snacka om SM-guld är så jävla idiotiskt..vi måste lära oss att det inte är slut förrän det verkligen ÄR SLUT!!!! Är ni helt pantade som snackar SM-guld med 7 hela omgångar kvar? Vi var helt fantastiska i 3-1-matchen mot DIF, men vi torskade mot Bajen i matchen efter. Vi spelade URUSELT mot DIF en vecka sen, vi vann bara för att de spelade ännu sämre, så varför fan tror man att vi ska ta guld när Bajen, Götet, Malmö, HeIF står i vägen? Herregud.
•pave paradise•
Självklart ska man inte ta något för givet, men det är bara fakta, att förutom kanske Enlfsborg, så har vi just nu Sveriges bästa lag.
Miami, broder, vi är ett medgångslag, no doubt. Du snackar dock med helt fel person när du säger gått på fotboll sedan 2000. Du ger en väldigt bra syn på era målsättningar, tror inte någon säger emot detta. Din clown näsa kan du vänta med att sätta på, på mig då dvs. Jag kom med ett uselt inlägg i denna tråden, en usel inställning att inte ha något annat än guld i sikte, trodde du höll med, fel hade jag, dem flesta gnagare brukar ha denna inställning, dvs guld är allt som räknas. Komma från superettan är en annan femma, men se som ni har gjort det, vilken säsong, vilken tränare, vilka kungar, vilket lag ni är. Gnaget tillbaka i toppen, GRATTIS! Summa suommaarrrroom, VEM ÄR JAG ATT STÄLLA KRAV PÅ AIK VILKA MÅLSÄTTNINGAR DEM SKALL HA? förlåt...
Helt pixad
Vilka jävla luffare som sitter inne här och säger att det inte blir nåt SM Guld för den sketna match vi spelade mot er.Vi har mest chans i allsvenskan att ta det och vi kommer ta det.Det e bara och söla ner tangentbordet med snor ska du se när du gråter där och vi skriker A.I.K i era öron...
-Sweets for the Sweet-
Illuminati: Nej, vi har INTE mest chans till SM-guld, våra kvarvarande matcher är MYCKET svårare än Elfsborgs, så de ligger bättre till, har bättre målskillnad och vassare anfallare.
•pave paradise•
Spelar igentligen ingen roll, vi har iallfall RIKTIGT stor chans att ta guld
lhabia: Jag säger ÄNDÅ att vi kommer ta SM-Guld. Vi är så nära guld så min tro är i amfetaminsläge. Mest chans definetly!!!!
-Sweets for the Sweet-
Aja, time will tell. Jag hoppas, som vanligt.
•pave paradise•