I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp jag måste gå ner i vikt...

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-10-24 09:50

Hjälp jag måste gå ner i vikt...

Nu har den sista droppen fått bägaren att rinna över....

Jag tränar i dagsläget 3 dagar/veckan badminton(1,5 timma/per gång), och två dagar i veckan på gymet (tyvärr bara 1-1,5 timma/gång då jag gymmar på min lunch).

Men mitt problem sitter i mitt sötsug och min dåliga kost.
Så nu har jag bestämt mig för en till nystart ( har haft ett gäng "dieter" då jag har tappat 5-8 kg, problemet är att jag gärna faller tillbaka i fläskträsket efter 3-4 månader).

Jag har planerat in att jag ska ut och gå innan jobbet och innan frukost minst 3 dagar i veckan. Räcker detta? eller är det att föredra alla dagar i veckan?

Sen måste jag få ordning på min kost...jag äter regelbundna tider och hinkar vatten i mängder, men jag tror jag äter för mkt och endast tre ggr om dagen. Ska jag äta mindre och fler tillfällen?

Jag måste få tips på käk som jag kan laga och njuta av. Jag tycker det är skoj att laga käk fast jag gör det alldeles för sällan. NU ÄR DET FÄRDIGHAFT MED DET!!.....Så har ni några bra recept så vore det ju kanon. (Jag har sökt under olika forum på nätet men hittar inget super duper).

En del i det hela är att min tös bor hos mig under helgerna och någon gång under veckan och då måste hon också kunna äta och njuta av käket. Hon är förövrigt riktigt vältränad och lider inte av samma problem som jag, men hon ska ju också ha mat.

Help me pls!!

tut!