|
|
|
|
|
Snookern
Vet att de finns ett par styckna här på whoa som följer snookern. Eftersom ingen utav nyhetsidorna verkar intresserad så får vi väl göra en nyhet av det här.
Ni såg som finalen igår vad har ni o säga? O´sullivan visar varför han är en av dom bästa och mest omtalade inom snookern. Ding visar ännu en gång under turneringen att han kommer också bli en av dom bästa i framtiden om han fortsätter som han gör (bara 19 år gammal).
Under finalen hände de också en sak de kommer pratar ett tag om i snooker världen. Här får ni som inte vet historien återberättat lite kort:
"Ding började starkt med o ta ledningen med 2-0, sullivan gick upp i ledning o sen efter de va de bara en promenad seger för o`sullivan..
De hände en sjuk grej, när sullivan tog ledningen med 9-3 (ett frame kvar för seger) så ställde sig ding upp o gick ut.. han såg helt knäckt ut, de vart för mycket för honom, 1000 (?) pers på läktarn som hejade på sullivan o dessutom nå idioter som psykade ding + att han fick stryk i matchen + att han bara är 19 år.. han såg rätt knäckt ut..
men de softa var när ding ställde sig upp så det o`sullivan som var framme o hjälpte ding, gick ikapp ding o höll honom runt axeln o pratade med han o supportade han "kom igen ding.. ett frame kvar bara.. kom igen.." så jävla skönt o se.. efter de va de va de en paus o matcen fortsatte med en publik som applåderade högt åt ding varje gång han skulle spela o efter varje gång han slagit.. han vart tårögd dels på pga av den tidigare psykiska pressen + att publiken nu hjälpte honom på de sätt dom kunde..
o efter matchen var de intervjuer men bara med o`sullivan som pratade gott om ding hur bra ding är o så.. "
o de är han verkligen, karln är 19 bast! o slår ut dom bästa o är så fruktansvärt bra på lira.. han kommer i framtiden bli en av dom absolut bästa inom snooker världen..
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Bortse från diverse stavfel :)
|
|
|
ja det var sjukt, man tyckte rätt synd om ding, han satt och grät lite under sista framet också. riktigt bra lir av sully. rolig final!
|
|
|
Fan missade detta. Snooker är f.ö. en härlig TV-sport. Ska försöka hålla mig i Sheffield även nästa gång det är final i VM.
O'Sullivan var så sjukt nonchalant i semifinalen förra året.
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
|
|
|
jo finalen var jävligt sorglig hur konstigt det än låter, tårarna var nära hos mig.. :)
men ja, O'Sullivan var en riktig gentleman igår, big up.
en andraplats måste väl ändå ge en hel del i prispenger eller?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
|
|
|
Hehe ja den vart lite sorlig faktiskt.. de va rysningar efter ding kommit ut igen o slutfört matchen när publiken applåderade.. Att lämna "wo" under en match i snooker är inte omtyckt, o`sullivan gjorde de under förra året tror ja de va, fick böter först men efter förklaringen varför kom, så drog dom tillbaka det. Men igår när Ding valde att göra de så verkade det som alla inblandade, publik o folk kring bordet förstod varför, han vart knäckt. O dessutom vem kunde inte stå emot o fälla en tår när han satt tårögd på sin plats vid bordet?
o ja en andra plats ger en del pengar, om jag inte minns helt fel så var det 500 000?
Kim sa ju de igår att o`sullivan spelat in drygt 74 miljoner, jämfört med dagens fotbollsspelare är de ingeting.. Men i snooker världen så är de en hel del!
|
|
|
Ding fick väl även £25k för sin 147break?
Sjukt stabilt av the Rocket. Såg tyvärr inte så mycket av hans spel i turneringen förutom semi och finalen. Han hade väldigt flyt i semin och var en slarvig stöt ifrån att åka ur.
Ryktades väl om att Ding trodde det var först till 9 frame (som i de tidigare matcherna eller??) och därför trodde matchen var över?
O'Sullivan avbröt ju en match mot Hendry men gick ut med en offentlig ursäkt senare. Nån som vet om några fejder mellan dem? Har bara hört lite, nån som vet?
|
|
|
Japp dom ryktena berättade Kim om i pausen. Men jag har svårt o tro på det, även om han trodde de va först till 9 frame så finns det inte en chans att han skulle ställa sig upp o gå ut Utan att skaka hand. Är rätt säker på att han inte gjorde det. Ryktena sa också att han inte kunde fullfölja matchen pga av sina problem med ögonen (han har nå ryckningar). Men jag tror inte de va nån utav dom 2. Saken är den att han måste blivit informerad om att matchen va först till 10 frame. Via sin tränare eller så..
Japp o`sullivan gick från en match där han låg under, tror han låg under med 4-1 då han gick. Hans offentliga ursäkt var att han mådde väldigt dåligt under den tiden, främst pga av en stor man inom snookern (nu vågar jag inte chansa på namn om jag skulle ha fel, vore dumt o sprida ett sånt rykte) gick bort i cancer strax innan turneringen.. O`sullivan var nära vän till honom o de tog hårt på honom.
|
|
|
Men Ding reste sig upp och gick fram för att skaka hand. Skitsamma.
Var det inte den unga Paul Hunter som dog i cancer, snubben som liknade Beckham och slog Ronnie i någon final för nåt år sedan`?
|
|
|
Japp, strunt samma..
Jo! Paul Hunter var det, de har du helt rätt i.
Förresten Malta cup bara om en vecka, väldigt tätt inpå. Brukar vara så ibörjan av året, snart är de VM också.
Riktigt kul är de o kolla på iaf, o ännu roligare blir de när de börjar närma sig slutet.
Vem har ni som favorit? För mig är de inte ovanligt nog O`sullivan, gillar hans kroppsspråk när de går bra o dåligt. Imponerar som mest när han spelar med fel hand, han har ju sagt själv att han är lika bra med båda händerna.
|
|
|
Läste när han började använda sig av båda händerna i en match. Motståndaren ansåg att det var respektlöst men Ronnie hävdade sa: Jag spelar bättre med min vänster hand än vad du gör med din högra. Jag gillar också O'sullivan för hans teknik och hans tempo.
Datum när Malta börjar??
|
|
|
Hehe de härliga med snookern.. Många oskrivna regler för hur man betèr sig o uppför sig. Rätt charmigt med den.
Verkligen en gentlemans sport. Som en match nu i den här turneringen, en polare berätta såg de inte själv, killen som lira fick nån kortslutning då han stoppade den vita bollen med handen efter han skjutit. De vart så klart foul o den andra fick poäng, matchen fortsatte men killen som hade gjort fel satte handen i luften o sa någonting med "I give up". Han hade gjort fel o valde därför att inte fortsätta. Vore kul o se totti be om ursäkt efter en filmning o påpeka till domaren, nej nej det är inte straff..
29 januari var de malta skulle börja..
|
|
|
Härligt med en snookertråd på whoa!!! Missade tyvärr finalen senast i Masters men på måndag börjar Malta. Svårt o se att nån ska kunna klå O'Sullivan. Det skulle väl va Ding Junhui eller möjligtvis Henry dårå.
För dom som inte sett Ding Junhuis maximumbreak eller vill se det igen så finns det här
www.myspace.com/themisanthropist08<br><br>Stocklyn Retrospective ute nu!
|
|
|
tack som fan misanthropist
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
|
|
|
Jaha, då åkte Ronnie ut pga en foul. Touch på gul i det läget finns bara inte..
|
|
|
håller du på honom eller? det är ju som att hålla på Umeå i damallsvenskan..
|
|
|
Ingen riktigt bra jämförelse det där. Han har tappat lite nu på senare år tycker jag, hoppas han hittar tillbaka till storformen bara.
|
|
|
Nä nu väntar man bara på att vm ska dra igång. hoppas de "stora spelarna" får fart på spelet igen tills dess. hur bra dom än kan spela så känns det inte så jävla spännande med en final mellan robertson och higginson (det va så han hette va?).
|
|
|
Ja så hette han. Gillade Higginson faktiskt men han hade dåliga nerver.. nån som vet när vm börjar?
|
|
|
Rätt så säker på att VM går i slutet av april/början av maj. Kvalet är väl nån vecka innan men vet inte om Eurosport brukar visa det.
|
|
|
China open börjar väl i slutet av mars? Det är ju också en rätt stor o intressant turnering. Ska bli kul o se hur bra Ding är på hemma plan.
Förresten någon som lirar snooker här?
|
|
|
Bra initiativ med en snookertråd.
Chap - Lirat snooker nån gång i malmö, finns ett ställe på baksidan av kb ovanför bögklubben. Satans svårt dock. Maximumbreaket senast var typ på 30.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
|
|
|
uppa tråden? var några sjukt täta frames mellan hamilton och mcculloch igår kväll... dom spelade så jävla hårt, bjöd inte varann på NÅGONTING.. tycker själv att det är kul att se sånt spel också. jävligt jämt och på spänn hela tiden! sen var det en omplacering som verkligen gick åt helvette. många suckar och halvroade leenden... sjukt ändå att dom inte har mer effektiva lösningar på liknande situationer. domaren stod och placerade minutiöst svart och vit kanske en decimeter för långt ner på bordet :) i samma situation fick hamilton 3 fouls på rad, 2 där han träffade rosa på exakt samma sätt. surt, jag mådde nästan dåligt av att se det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Shit jag har verkligen inte hängt med i VM hittills. Hur går det för O'Sullivan, Ebdon och Ding Jinhui?
|
|
|
Aaa fint, läge o uppa tråden. Varit ett par riktigt spännande matcher men jämna frames o där ett sista 10e frame varit avgörande. Snooker när den är som bäst.
Håller helt klart med dig dey, angående deffensivt spel, något som är minst lika viktigt som de offensiva o till stor del charmen med hela sporten.
Osullivan vann med 10-3 (??) mot ding i första matchen. Kim sa de, många hade tippat ding som vinnare av hela turneringen men efter lottningen var klar försvann dom tipsen, mycket riktigt sprang han in i väggen mot ronnie.
Davis åkte ut mot parrot i en match som slutade 10-9, mycket presitge mellan dom, gubbarna som varit med länge. Hendy låg under med 5-3 i sin första match när jag va tvungen o stänga av. Läste senare att han till slut vann vilket är kul då han är en spelare man gärna ser i final. Dott åkte faktiskt ut i första matchen vilket var lite av en skräll.
En spelare jag fastnade för var Trump som lirade riktigt bra, bara 17 år gammal. Spelade tok offensivt, kan annars ogilla sådanna spelare som lirar på för mycket o missar varann gång. Men de jag fick från honom var att han va väldigt säker på många utav dom långarna stötarna. Han är träningskompis med Ronnie vilket syns på de offensiva spelet. Förresten lirar Ronnie sin nästa match på söndag, vet dock inte vilken tid eller mot vem.. kolla in worldsnooker.com för mer info...
Förövrigt, om nån av er bor i sthlm så finns det numera en snooker hall i zinken, krukmakargatan, 3 min från tuben.. upptäckte de för 2 veckor sen, tror fan jag varit där minst 15 timmar o lirat sen dess. Fruktansvärt kul o äntligen få lira sporten man gillar så mycket. De är svårt, gäller o träna på tekniken, hålla kön, stå rätt, sikta rätt, rätt fart på vita osv osv. Men 40kr/timmen kostar de iaf, o de som arbetar där är trevliga bara fråga om man behöver hjälp med något...
|
|
|
Ok, ja tuff lottning för Ding minst sagt. Fyfan Parrot är en jävla sopa, hur fan kunde han slå ut Davis (som iofs inte heller vart bra senaste året)? Såg lite av han Trump, verkar spännande... Då ska man ju lätt kolla Ronnie på söndag.
Tack för tipset, velat spela snooker sen biljardpalatset plockade bort sina på undervåningen. 40 spänn va ju grymt pris dessutom.
|
|
|
det roliga är att jag tjänat 5800 kr hittills på snookern denna vecka.. jag kör live-betting och skriver in summan jag tänker satsa, sen väntar jag på¨en avgörande stöt. sänker spelaren bollen och har bra efterlägen satsar jag på honom, missar han så det blir bra läge för hans motståndare satsar jag på den andre istället.
är Bet365.com jag använder, andra bookmakers är lite snabbare med att stänga odds vid en avgörande stöt.
|
|
|
hahha jäkla fint att småfuska sådära på livebetting :D hade man förstått någonting om snooker så hade man själv också försökt..
Men lika glad är jag för det!
|
|
|
tahoma: fintigt..
angående de två sista kvartsfinalerna: bara jag som tyckte att carter vs selby var en riktigt sopig match i jämförelse med osulivan vs higgins?
:)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
|
|
|
carter vs selby var ju oerhört spännande... stackars carter. Annars är jag lite ledsen för att stevens inte gick vidare, har alltid haft ett gott öga till honom och hans fancy frisyrer.
|
|
|
Väldigt besviken på Stephen Hendrys insats. Hade förväntat mig mycket mer.
"Må det vara evigt förbannat, för jag kan ju inte tänka ut någonting annat än de där orden han sade: LYCKA ÅT ALLA! GRATIS! OCH MÅTTE INGEN GÅ BESVIKEN HÄRIFRÅN!"
|
|
|
osulivan mot higgins vart all en topp match, hade velat se dem båda vidare i turneringen
|
|
|
Ja synd att the Essex Exocet är ute...
Tycker även att Eurosport kunde visa lite mer. Jämt i båda matcherna. För tillfället break mellan Murphy-Selby där Selby vunnit de 3 av 4 senaste. Är sugen på att spela Selby som vinnare, han har väl inte vunnit något stort ännu ?
|
|
|
nope. men murphy vinner.
|
|
|
hehe tror fanimig Selby tar hem allt.. han har inget att förlora och kan spela helt utan press
|
|
|
jag tror på higgins.. tror selby blir nerväs som fan av att vara i final..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
|
|
|
ja nog ser det ljust ut för Higgins. Spelar jävligt avslappnat, tvärtemot Selby då
|
|
|
Fan murphy vad hände? Selby vann tydligen nån stor billiardturnering om jag förstod det hela rätt. Därför han måste förlora i higgins, man kan inte fuska i en annan sport om man ska segra i snooker. En riktig skojare är han iofs, faller på knä i förtvivlan.
|
|
|
|
|
|
Förklara bättre dunder, förstod 0.
Vet någon vad det stod när andra omgången var slut igår kväll? Tror de stod 8-3 (?) eller nått när jag inte kunde kolla längre....
|
|
|
12-4 står det till Higgins. Jag var lite full på folle när jag skrev inlägget igår, kanske därför det var lite svårförstått. Vad jag menar är följande: om man koncentrerar sig på två sporter, som Selby tydligen gör, så lär man inte bli bäst i världen på snooker. Snooker kräver 100 procent engagemang. Det där med att han faller på knä i förtvivlan var en referens till ett skämt han gjorde igår; efter att ha gjort en svår stöt i ett känsligt läge i framet har han otur och kommer alldelles för nära nästa boll. Och skojar till det med att falla på knä i förtvivlan. Och det är inte första gången han gör såna skämt, i förrgår om jag minns rätt så gjorde han ett skämt där han tippade försiktigt på tå för att den vita låg och vilade på hålkanten. Och rev ner dundrande skratt och applåder.
Hursom, hur tror ni det går idag. Jag tippar 18-6 tilll Higgins. Han ser vass och säker ut just nu.
|
|
|
när börjar dom spela igen?
|
|
|
16.00
|
|
|
Hoppades på Selby men Higgins ser onekligen vass ut.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
|
|
|
higgins kommer lätt kamma hem finalen.. får hoppas att selby kan ta sig samman och bjuda upp till lite match iaf..
|
|
|
slog nyss på tvn nu i midsession. vad är ställningen?
|
|
|
vilken sjuk match. hoppas innerligt att Selby ska ta hem detta, som Hartman säger, hans defensiva spel är ruggigt...
|
|
|
Ohhhh vilken match de blev! Står 12-10 och det är just nu en lång paus där dom börjar lira igen klockan 21, vilket betyder att de kan vara så mycket som 13 frames i den sista omgången där de ska avgöras. Ser ut o bli en lång men skön kväll. Selby lyckades med en hel del väldigt lång offensiva stötar som var riktigt svåra. Hade en del tur i sista framet där higgins var kall efter fått sitta mycket o inte kunde få i dom 3 sista färgade bollarna, de vände fram o tillbaka hur som helst. Sista framet som var oerhört viktigt tog alltså selby o de är så jämnt de kunde bli inför sista omgången.
Jag ser helst higgins som den slutliga vinnaren. Men inte så mycket då jag hellre ser en spännande avslutning där ett avgörande frame gärna får avgöra!
Förövrigt måste få skryta lite, lyckades få 86 poäng nu senast jag lirade i zinken, ruskigt nöjd med det o utvecklingen går framåt. Någon annan som fått en poäng den är nöjd med? Dela gärna med er.
|
|
|
Var vid zinken kan man lira?! 86 serie låter grymt imponerande
|
|
|
Har skrivit om de längre upp, upptäckte för nån månad sen att det finns en hall i zinken på krukmakargatan. Gatan som går mot mariatorget från ingången på zinkens IP. Dom har de riktiga borden, dvs likadana bord du ser på eurosport. Riktigt roligt är det. 40 kr i timmen kostar det o dom 2 killarna som äger stället är trevliga.
Aaa vart så jävla nöjd efter det, satte dom 4 sista färgade i en stöt. Första gångerna jag var där kunde jag inte ens få i en röd som låg nån decimeter från från hålkanten. Men ju mer man lira desto mer kom man in det, har lirat mycket biljard tidigare o när man lärt sig vinklarna gick de framåt.
|
|
|
ahh vilken grym kväll detta blir! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|