I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

...och så tippar vi Allsvenskan 07!!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2007-03-13 13:51

...och så tippar vi Allsvenskan 07!!

Mindre än månaden kvar nu. Så låt oss spekulera och tippa hur det kommer gå.

1. Elfsborg
- Känns som om vi är ännu bättre i år och jag måste få vara optimist och tro att man kan göra om förra årets bragd. Truppen är bred och man bör kunna klara av många matcher som det blir i och med CL-kval och Svenska Cupen. Ander Svensson är Allsvenskans överägset bästa mittfältare.

2. Malmö FF
- Kan omöjligt misslyckas lika hårt som förra året. Starkaste truppen på pappret kanske. Ska bli spännande att se Toivonen i ett bra lag.

3. Helsingborg
- Henke hjälper laget. Egentligen den enda anledningen som jag ser det till en hög placering.

4. AIK
- Ner på Jorden efter förra säsongen. Inte med i den absoluta toppen. Ser dem fortfarande som underdogs. Hur dumt det än kan låta.

5. Kalmar FF
- Stabila försvarsspelet funkar i år igen.

6. GAIS
- Hoppas de skräller och blir bästa göteborgslag, även om denna placering är väl optimistisk.


7. Djurgården
- Ett lag som både kan åka ur och vinna som det känns nu. Därför slänger jag in dom i mitten.


8. Halmstad
- Rycker upp sig efter det knassliga fjolåret. Kujovic är en spännande spelare. Djuric är bra igen.

9. IFK Göteborg
- Bättrar sig inte i år, utan blir antagligen sämre. Inge intressanta eller meriterade nyförvärv vad jag kunnat avläsa. Stor skräll om de slutar på övre halvan.

10. Gefle
- Styrkan på hemmaplan, Makondele och Bapupa håller dem ovanför alla streck i år igen.

11. Hammarby
- Degerfors-Tony får sparken för i årets Allsvenska, efter det är Hammarby bortom all räddning trots många riktiga bra fotbollspelare. Mycket strul i föreningen också vad det verkar.

12. Örebro
- Blir bästa superettan-lag, i sista omgången.

13. Trelleborg
- Har tur att det bara är ett lag som åker ur.

14. Brommapojkarna
- Allt annat än sista plats är förvånande.




Sådär.....bidra med era tippningar








Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752