I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Micke Renberg lägger av..

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-05-08 16:11

Micke Renberg lägger av..

Den store har bestämt sig för att lämna Lule i gråtande sorti. Hans snack i media och gnäll har fan förstört mycket för oss men går han till götet eller Skellefte ja då ska tröjfan brännas och spotta på ala Irakscener

Okej om han börjar studera de är han värd men kan norrbottens snålaste människa slå till och lämna allt hjärta.
vad tror ni? hjälte eller....?

2007-05-08 16:15
En dålig i lagkapten har han varit i Luleå dom senaste året.
En bra lagkapten gnäller inte på sina medspelare och laget så mycket som han gör.

2007-05-08 16:25
"förstört mycket för oss?"

Är ju luleåhockeys jävla pissförening som har fuckat upp allt med uteblivna betalningar med mera, skulle du vara kvar på ditt jobb om du inte får din lön + ersättning som du skulle ha ? Obol var ju en riktig höjdare luleå hockey, rätt av han att lämna pissföreningen.
Snål kan jag hålla med om att han är, men ändå förenigen som har fuckat upp det i sin ekonomiska hantering. Tacka han istället för allt han gjort för föreningen.

2007-05-08 16:26
riktigt dåligt om han går till annat elitserielag för pengarna.. Killen är norrbottens näst rikaste man, vad fan ska man med mer pengar då?

Men han har ju varit bra i luleå iallafall, även om han gnällt nått så inihelvette ibland..
Men lika glad är jag för det!

2007-05-08 16:31
Jag tvivlar starkt på att han lämnar Lule för pengarnas skull. Han behöver miljöombyte.

Om dessutom ryktena om att Lule misskött sig ekonomiskt gentemot Renberg, ja vafan ska han göra då? Bara ta det för att han spelade sina första elitseriematcher där?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Sångare

2007-05-08 17:12
Props till Renberg, en legend.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-05-08 17:15
jävla skitrubrik, han sa ju att han inte visste vad han ska göra
brabrabrabrash

2007-05-08 17:56
eklunden: du ska läsa NSD, som följt händelserna i fallet renberg på ett utmärkt sätt och levererat en bra inblick i de problem som föreningen luleå hockey har, innan du spyr galla ur dig på en ikon som renberg.
skriv kort, helst inte alls

2007-05-08 23:31
Props till Renberg, en legend.

Word.

btw.
Alla ni som gnäller så förjävligt, dö.

2007-05-09 11:23
Jag har följt följetången i både NSD såväl som kuriren dagligen och jag förstår micke i hans kritik till förening som misskötts nå så fruktansvärt dom senaste åren MEN om den store sticker till annan elitserieklubb är han fan inte mycket värt i mina ögon...

allt hans snack om hjärta hit och dit. varför lämnar då kaptenen  luleå i sticket med motiveringen att han inte vågar ta ansvar för en eventuell nedflyttning?

ja menar vem minns inte Toronto affären där han pissade på oss...

men det han gjort för klubben är stort han är en legend och det tror jag inte många kan säga emot om.

tack för tiden Micke!

2007-05-09 12:05
men vad är det du inte fattar? 

om det handlade om pengarna hade renberg stuckit för längesen. han hade med lätthet kunna tjäna 30-40k mer i månaden hos HV eller frölunda sedan länge. 

måste säga att det är extremt småaktigt att inte unna en av er förenings största trotjänare att få spela för sm-guld och tjäna en extra slant när han är i sin karriärs skymning. typiskt svenskt. i nordamerika hade han avtackats som den hjälte han är, och fått lika stora hyllningar när han kom tillbaka under säsongen. fyfan. sånt här gör mig illamående.

2007-05-09 12:37
Det handlar inte om pengar...
 men så enligt din teori så hade det vart OK för John Terry till exempel att gå ut under brinnande slutspel(slutspurt) och klaga på både spelare samt förening och säga att Ja i Arsenal ja där är allt bra och där skulle jag vilja spela.. jag vill vinna guld och det kan jag inte göra här.... hade varit ramaskri i hela europa, var realist förfan, så gör man inte...
han var kapten och med det följer stort ansvar gentemot klubbkamrater och fans.

2007-05-09 12:44
du är ju så norrbotten att det är smärtsamt.

2007-05-09 12:47
haha vi har inte många ikoner och vi är fan måna om dom vi har ja menar vem kommer efter micke? Gry forsell? Stoltz med 12 matcher på vänsterbacken i allsvenskan?

2007-05-09 13:20
nej exakt. och då sitter du och spyr den här skiten på den individ som kanske har gjort mer för idrotten i norrbotten än nån annan. det är ovärdigt. kamma dig.

2007-05-09 13:23
snackante han förtjänar väl förfan kritik om han betett sig dåligt just för att han är sådan frontfigur så ska ha det i vetskapen och inte gnälla i media om hur dåligt allt är

2007-05-09 13:30
om du och de andra fansen där uppe tycker att man "väl förfan förtjänar kritik" när man belyser allvarliga problem i klubben...ja, då är det inte konstigt att luleå hockey befinner sig i fritt fall.

2007-05-09 17:01
Renberg vill till Fabbe i Frölunda och jaga 20 taggare. Det är sant!

2007-05-09 23:26
Måste säga att eklunden är rätt pinsamm...

2007-05-11 09:52
och ännu mer pinsamt att stava pinsam med två m :)

2007-05-11 12:16
1.20 på micke till skellefteå på unibet. "något är i görningen"

och sätt in er i situationen gubbar...

2007-05-11 15:35
Manio, nog för att jag är kass på att stava, men nog vet jag att pinsam stavas med ett m. :P

eklunden, jag har följt det där ganska bra när det gäller Renberg... Visst, man ska inte tro allt som står i media. Men Luleå har ändå misskött sig. Det jag dock kan säga att jag tyckr är dålig av renberg är inte att han nu kanske kommer att byta klubb utan att han gått ut och snackat skit om klubben i sitt hjärta. Byter han klubb har han fler anledningar än pengarna... Visst, man kan kalla honom girig, det kan jag hålla med om.

2007-05-11 17:54
ni borde ju vara glada över att han klargör hur det står till i föreningen.

surovy och hynning försvinner, men vafan ska dom ersätta med?

tränarlösningen är en budgetlösning.

sportchefen är ett skämt.

2007-05-12 00:10

Berätta KUNGL1G. Vad har människan gått igenom?

Forumsignatur <br>
Rappare

2007-05-12 09:48
Jag säger bara, Orzsagh!!! Orzsagh kommer och Surovy stannar så är truppen spikad.
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!

2007-05-12 13:36
Mikael Renberg är en Legend, folk här verkar ju inte ha hört talas om Legion of Doom. Varför ska han stanna kvar i en förening med så stora problem bara för att det är en principsak? Han har ju betydligt färre anledningar att stanna kvar där än vilken annan spelare som helst som byter klubb.
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
Rappare

2007-05-13 08:35
Alla har väl hört talas om The Legion Of Doom? Och dom som inte gjort det före dom här två senaste säsongerna så har ju Aftonbladet, Expressen o.s.v. snackat om att Renberg - Hynning - Surovy var den nya Legion of Doom. 

2007-05-15 11:59
jag hatar mikael renberg vilket svek vilket ja...... jag är tom hur kan man?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1070071,00.html
Redaktionschef

2007-05-15 12:25
Alla älskar Skellefteå AIK.... det är bara så ;)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-05-15 21:25
Jag tror i grund och botten att det är Luleå som svikit Renberg.
Rappare

2007-05-15 22:04

Oj vad det kommer busvisslas på matcherna mot SAIK!
JUDAS!

2007-05-18 21:08
Rubriken borde helt klart göras om efter detta. jag har aldrig i hela mitt liv varken sett eller hört något liknande i sportlivets väg. Ni kan inte vara lika enögda längre detta skitsnack fram och tillbaka hur kan man vara så dum i huvudet?

jag har hört runt lite och snackat med kompisar och liknande som står renbergrunkarn närmare och fått ett antal historier...

en t.ex från en tidigare spelare i lule:
"vi åkte iväg en gång ett gäng på en båt resa ut till skärgården och vid resans slut då alla skulle samlas och chippa in för alla utgifter som gjorts så var micke försvunnen, okej om de hänt en gång men liknande har gjorts minst 5-6 ggr"

sen har han även klivit in på ica där hans far tidigare jobbat och krävt rabbatt med anledningen av att just hans far jobbat där tidigare...

och detta kommer från norrbottens 4 rikaste med ett kapital på mins 50miljoner.

detta ger bara en liten fingervisning i hur äcklig renbergrunkarn är

och hans "brev" till fansen e ju bara skrattretande, det säger varenda en av de lulesupportarna jag sAMtalat med.

2007-05-18 21:22
Sen tror jag faktist inte det du skriver är sant... Det låter som ord från en bitter man.

Det man kan konstatera är att varken luleå eller renberg är nöjd med hur det hela har skötts. Tror Luleå kan hitta en spelare som är nyttigare för föreningen än Renberg. Men dom måste få in några bra spelare snart annars ser det mörkt ut för dem.
Men fortsätter dom att få fram unga spelare som dessutom vill vara kvar och sen kryddar med ett par intressanta namn kan luleå få ett roligt lag på sikt.

Heja heja heja modo... Modo hockey är dom bästa.

2007-05-19 11:15
Oracle P23> ja i grund och botten är det faktiskt så..  Välkommen till världens bästa AIK micke!
Crüel town, it's a Crüel town...

2007-05-19 11:34
eklunden: bittert skvaller och skitsnack från byn ger jag inte mycket för.

ni kan vända och vrida på det här hur ni vill, men renberg var helt enkelt livrädd för att statusen på luleå hockey som förening och hockeylag. han ville inte åka ur med laget.

att han valde skellefteå är svårt att förklara - han hade ju fått 100 000 kr mer i månaden + oslagbara förmåner i frölunda! - men det kanske inte spelar nån roll, han ville helt enkelt bara bort från luleå.

2007-05-20 00:47
...och nu jävlar börjar de verkliga sanningarna skakas fram.

luleå går till offentlig attack mot renberg, som svarar med att stämma klubben.

inte oväntat är det bortblåsta pensionspengar inbetalade i obol investment som är kärnfrågan.

detta ska bli sjukt intressant att följa.

2007-05-20 01:01
Oavsett om Luleå inte betalt löner elr dyl. så går man INTE till en stor konkurrent klubb, speciellt inte när man har det så gott ställt som mannen i fråga har. Hockeyhoror!
hets, stress, fest!

2007-05-20 01:29

haha.

2007-05-20 21:00
ankancr, man går till den klubb man tror sig trivas bäst i! Vilket i det här fallet är Skellefteå. Han har nära hem osv...