I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ovechkin-bäst just nu

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-05-12 00:18

ovechkin-bäst just nu

tänkte bara kolla med er andra men jag säger att alexander ovechin är just nu världens bästa hockeysoelare. jag kan nästan sträcka mej så långt att han är en av världensbästa genom tiderna.
titta på honom bara. vissa säger att foppa är bra. det är han men om foppa får en tackling är han skadad i 14 dagar. alex ger fan tacklingar han gör mål han fintar han skjuter slagskott. han gör allt en han är magisk med klubban, han gör allt en hockey lirare ska göra. allt jag säger...han är bäst just nu?
är ni med mej eller emot? diskutera på bara.
ponny!!

www.pilsnerkorv.blogg.se

2007-05-12 01:19

Visst Ovechkin är riktigt, riktigt bra! Men att säga att han är bäst genom tiderna är ju fel, visst, var och en måst ju få ha sin åsikt. Men glöm inte bort Mario Lemieux och Wayne. Dom slår han absolut inte.
Sen att han ska vara bäst i världen just nu är en annan sak... Men jag tycker Crosby är överlägset bäst just nu, han är så snuskigt bra så man blir rädd.

För mig som modoit tar det emot, men foppa är inte så bra som han varit, han är fortfarande bra men han är inte bäst längre.

2007-05-12 02:40
foppa e en grymm lirare men e gjord av glas nu för tiden..
ovetchkin har allt så att säga.. komplett lirare..
crosby e bra han med men inte i samma klass som ryssen i mina ögon.. han äger i amerikat just nu
är det mig eller åskan du är rädd för?

2007-05-12 02:42
men det e inte mycket som slår holmström annars..
fy fan va han äger i sin position..
finns fan ingen bättre spelare att ställa framför kassen..
är det mig eller åskan du är rädd för?

2007-05-12 03:04
visst jag håller med, wayne och lemieux var bra för sin tid. men då får man tänka på att hockey var inte så utvecklad att alla spelade ett "håll tätt backåt" spel. folk på den tiden var ju mer framåt-mål. du måste ju ha sett när mario kom tillbax. visst gjorde han poäng men han hadde ju någon som skyddade honom hela tiden, det har ju alex med men han kan ta en smäll och sen ge igen utan att någon ska få 5min. visst holmma har sinn plats framför mål, han gör det jävligt bra och är en av dom bästa på det. men det gör inte honom till en lirare. Wayne delade aldrig ut några match avgörane tacklingar. det är bara inse. tacklingar är en del av spelet. jag ser värkligen inte ner på varken wayne eller mario. dom är 2 av genom tidernas bästa liare men så som spelet ser ut i dag äger alex rinken.
diskuera
www.pilsnerkorv.blogg.se

2007-05-12 03:19
hur kunde jag glömma crosby i sammanhanget.
crosby och ovechkin är väll dom som slåss om årets bästa spelare. min röst vet ni vat det faller. alex tycker jag är en mer komplett spelare. crosby är ju nutidens wayne men alex är nutidens wayne+en tacklare, alltså en komplett hockeyspelare.
varsegoda att komma med komentarer.
antingen är ni med mej eller emot mej;)
www.pilsnerkorv.blogg.se

2007-05-12 06:30
Den här säsongen har jag sett 40+ matcher med både Sid och Ovechkin.
Crosby är överlägset bättre, förutom på att tackla.
Missförstå mig inte, jag älskar att se Ovechkin spela.
Men Crosby har något magiskt.

Han gör sin omgivning otroligt mycket bättre.
Han har de bästa handleder NHL sett sen våren 99. Han har en spelförståelse som sträcker sig långt över det som kallas bra.
Att vinna Art Ross Trophy som 19-åring, i ett lag som Pens (som innan säsongen var bottentippade) är helt otroligt.

"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-05-12 14:03
Bra skrivet KungVikke, kanbara hålla med om det du skriver.

Ovechkin var min favvorit förra innan säsongen efter att man sett honom spela i landslaget. Men efter att ha sett Crosby spela så ändrade jag mig snabbt. Snacka om handleder, spelsinne...

Sen är ju min favvorit genom alla tider Mario Lemieux.

2007-05-12 14:09

foppa är nog världens bästa spelare när han har formtopp. fruktansvärt hög lägstanivå har han också. men crosby asså.. att vara så jävla grym när han e 19 bast?? fyyyyfan, kan knappt vänta tills han e 25-26 o se han då! när vi endå snackar ryssar tycker jag att Malkin e ganska cool. snyggt mål han gjorde häromdan, köksvägen liksom :)

Procreate, receive compensation.

2007-05-12 14:11
det är ju ovechkin och crosby som räddat NHL.
skriv kort, helst inte alls

2007-05-12 14:41
Världens bästa genom tiderna, Ovechkin? Haha vilket skämt
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-05-12 14:43
Han är riktigt bra men det känns lite förhastat å säga att han är den bästa genom tiderna. Han kan vara helt värdelös om 2 säsonger. Gillar för övrigt Malkin mer än Ovechkin. Men det ska bli intressant att se vad kombinationen Bäckström Ovechkin kan hitta på i höst!
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-12 14:45
Slemväxt: Nej, Foppa är inte topp 10 när han har formtopp ens.
1. Crosby
2. Thornton (även om det gör ont att säga det, eftersom jag aldrig gillat karln :D)
3. Lecavalier
4. Jagr
5. Hossa
6. Spezza
7. Ovechkin
8. Kovalchuk
9. Heatley
10. Alfredsson/St. Louis.

Det är min topp 10 som jag hellre har än en formdopad Foppa. Spelar ingen roll hur grym formtopp man har när man går sönder efter 3 byten. Tyvärr.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-05-12 14:46
haha ovechkin platsar inte ens i top 10. i vm har man sett honom också över hela planen helt divit bara för att bli av med pucken på sista mannen och skapa en jävla massa trubbel för sitt lag. han passar bättre i nhl där det är mindre rinkar. i europa är han kass.
 Haters gon' hate...

2007-05-12 14:46
apu47: Tror inte Bäckström får lira i förstalinen med AO. Det ryktas att Caps ska försöka signa en grym free agent-center. Isf hamnar Bäckström som andracenter med Semin, vilket inte är helt fel det heller.

2007-05-12 14:49
KungVikke: Ere så? Det hade iofs varit kul å se om Bäckis å Ovechkin skapa en riktig superkedja men å andra sidan kanske de är bättre att placera dem i varsin kedja och få två riktigt farliga kedjor.

För övrigt skulle jag gärna se bäckis i red wings istället!

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-12 14:56
apu: Mja, det låter så iaf. Men det återstår ju att se hur det utvecklas. Tror inte det är helt lätt att locka en förstacenter till Washington, trots att de har mycket pengar att spendera.
Det enda som lockar med DC är väl att få spela med Ovechkin. Resten av laget (minus Semin och Eminger, Kölzig oxå iofs) håller ju AHL-klass.

Även om dom inte signar en förstacenter via free agency, utan hittar nån i klass med Nylander, som enligt mig är snäppet under förstacenter, tror jag det är klokt att låta Bäckström lira i andrakedjan, åtminstone första 25-30 matcherna.
Det känns som om svenskar i allmänhet har alldeles för höga förväntningar på Bäckström. Han kommer inte kliva in i NHL och göra 70-80 poäng första säsongen. Definitivt inte i Caps.
Jag hoppas jag har fel dock :)

2007-05-12 16:11
ovechkin bäst just nu! vilken lagspelare!
 Haters gon' hate...

2007-05-12 16:13
Kaal: Det finns iaf ingen finne som är i närheten av hans skillset.
Och det finns ingen som är på G dit heller. Vad har finland på G? Perttu Lindgren och 3000 målvakter ungefär. Grattis :)

2007-05-12 16:15

ändå kommer man till vm final. teemu selänne är ju inte heller i närheten av ovechkin. och jag kan till och med säga att forsberg är bättre än ovechkin, mer än vad du någonsin skulle kunna erkänna om finsk hockey.

Haters gon' hate...

2007-05-12 16:17
KungVikke P22

Så INGEN back eller målvakt platsar på en top-10 lista?

stjärtlandsponny P28

Bäst genom tiderna? Han kan nog bli en av dom bästa men är det ju knappast nu
brabrabrabrash

2007-05-12 16:25
Sjoeberg: Jo, givetvis. Det är dock enklare att ranka position för position. Vill du att jag gör topp 10 för målvakter och backar också så fixar jag väl det på tre minuter :)

Kaal: Att du kan säga att Foppa är bättre än Ovechkin säger väl inte så mycket. Jag gillar finska hockeyspelare, Selänne var min role model när jag var 9 ;) Jag ville göra lika mycket mål som han.
Dock är det ett faktum att Finland inte har så många spelare på G, som ska ersätta Selänne, Koivu, Lehtinen m.fl.

Missförstå mig inte, jag gillar hockey i första hand, Sverige i andra hand. Rent hockeymässigt hade jag hellre sett Ryssland - Kanada i final än Sverige - Finland.

2007-05-12 16:58
Ingen hade väl påstått att nån finne är i närheten av Ovechin heller? Hade mycket med saken att göra...

Ovechin gör sin grej bra, men han får allt lov att spela några säsonger före han kan ta en match mot Mario och co.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.