|
|
|
|
|
Allsvenskans sämsta läktarkultur?
Ja hörni, nu tycker jag vi ska ha en liten omröstning om sveriges sämsta fans. Vilka har de sämsta ramsorna, det sämsta publiktrycket, de bonnigaste supportrarna och de tristaste "tifona"?
På ramsavdelningen måste jag slänga in en diss mot ÖSK. Den här ramsan är förmodligen det sämsta som någonsin sjungits i ett fotbollssammanhang.
Den går alltså: "Åh heja ÖSK Åh heja ÖSK Vi kommer från Närke och vi hejar på sport!"
Så, vad säger ni? Vilka förtjänar spott och skratt?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
ÖSK har väl nån ramsa där de sjunger om kex också?
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
man skämmmms, nästan över sin stad
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
"Hejar på sport".. Dom kallar sig ju för Sportklubben, eller blir kallade, eler vad ni vill. Därav den fula ramsan.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
|
|
|
Jurgården är helt klart en het kandidat till Allsvenskans sämsta publik.
-Har stora bekymmer med att fylla en liten arena trots sportsliga framgångar samt drygt 1000 utdelade gratisbiljetter varje hemmamatch.
-Total brist på lokalförankring då 45% av alla "djurgårdare" är bosatta utanför storstockholm.Starka dif fästen är enligt statistisk undersökning Västervik,Jönköping och Vänersborg samt andra bruksorter.
-Gemene jurgårdare föredrar enligt ovan nämnda exempel böndernas nationalsport Ishockey framför fotboll och ser större prestige i , omgång 49:s match på globen mot HV 71, än en fotbollsfight mot HBK hemma på Stadion i Juni.
It´s all about Don W Miami!
|
|
|
Miami, 27 år och offer för pubertal internetmentalitet. Grattis.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
S-oteric, 20 årig finnig hip-hopare samt internets fyndigaste onanist.
Stort grattis och clownnäsan på.
It´s all about Don W Miami!
|
|
|
Tån var såpass öm alltså? Hahahaha.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
|
|
|
AIK är fruktansvärt dåliga rent generellt men derbyna är katastrofala. AIK kör mellan 1-3 ramsor i 85min och blandar in en eller max två för att krydda till det och tycker de har så jävla bra drag, konstigt när man kör en ramsa som består av '"AIK AIK AIK AIK AIK" o bombar med trummor, alla medgångare kan sjunga med och vara glada och det blir drag, men kvalitet, haha det är pajasnivå.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
|
|
|
Snälla kan vi inte ha en enda tråd där vi diskuterar supporterkulturen utan massa pinsama påhopp? Varken AIK eller Dif kan på något sätt kopplas ihop med "sämsta läktarkulturen" så sluta attackera varandra.
DjBrunte P21 Du håller inte på rätt lag för att prata om medgångsupportrar, så snälla sluta
Miami P27 Jag är AIKare men det du nämnde är historia, spara dina påhopp till en tråd där dom kommer till användning istället, här blir det bara massa mothugg
Själv hatar jag Assyriska's fans, snackade om att dom hade "världen bakom sig" med fans från hela mellanöstern, för att sedan snitta 1000 pers på sina hemmamatcher och invadera planen...
|
|
|
Var i Växjö förra året och kolla Öster - IFK.... och Öster har totalt värdelöst... var i Trelleborg för nån månad sen, och det var också totaltvärldelöst... så blanda inte ens in Djurgården och sånt bara för att ni vill tjafsa med folk..
|
|
|
Nej jag tycker inte heller att vi ska hoppa på varandra i onödan här. Jag har inget till övers för varken AIK eller djurgårn men sveriges sämsta klack har inget av de lagen.
chana_masala
Berätta om öster.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
|
|
|
Hur är BP förresten, har de fått ihop några supportrar eller är det fortfarande bara p16-laget (där alla egentligen är gårdare) som går på matcherna? De hade ju en kille med säsongskort.
|
|
|
albin P22
Egentligen borde inte Öster ens vara på tal här eftersom dem inte spelar i allsvenskan.. Men finns väl inte så mycket att berätta, dem hade ingenting.. sämsta arenan jag sett.
|
|
|
Jag slår ett slag för BP i denna fråga. Var på BP - AIK så sent som igår och skämdes nästan av att ens vara där. 7 13 åringar samt högst 2 familjer står i klacken, har visserligen ingen ramsa att klanka ner på av den anledningen att dom inte hade någon. 6000 på stadion igår btw, illa.
www.erikbergstrom.se
|
|
|
vet inte om BP äns är värda att nämna i denna diskussion då dom inte har en tillstymmelse till läktarkultur. roligare är att koncentrera sig på lag som försöker men på ett patetiskt sätt misslyckas totalt. som t ex ÖSK eller Öster.
Anima Sola
|
|
|
RastasiteDet var inte vi som tappade 10000 på en match, på grund av att man förloar 2 matcher. Pratglad
Haha, ja men det mest patetiska var att aik, som alltid snackar om hur lätt det ska vara att fylla stadion, knappt får ihop en tredjedel. 6000, varav 4500 var aikare... ja, visst har det gått dåligt för aik på senaste tid, men att de skulle va såna medgångare trodde jag inte.. Men nu vann dom ju, så skulle inte förvåna mig om de är 25000 på nästa hemmamatch...
DIIIF
|
|
|
kan förövrigt inte annat än hålla med DJbrunte... och att det bevisar sig gång på gång är ju så otroligt, senast mot hammarby... de körde den snodda magnus uggla (DIF:are) låten av bajen och sen körde de den i halva derbyt, för att sen slipa av med lite "aiiiiik, aiiiik, aiiik, aiiik" osv, o så en massa trummor på det...
DIIIF
|
|
|
Men okej, AIK suger, men de är inte sämst i sverige, så kan vi lämna dem nu?
Örebro idag var över förväntan, ganska mycket folk och lät litegrann till och från. Då stod jag iofs precis bredvid dem, och de lär inte ha hörts nån annan stans på arenan men ändå.
|
|
|
HO HO HOPPA FÖR BP! x4
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
|
|
|
KB-Raggs P17 Hällre 30 000 ena matchen och 20 000 andra matchen än mellan 10 000 och 14 000 som ni...
|
|
|
|
|
|
Haha fan nu skriver jag från Cissor's igen
Det är alltså Rastasite som skrivit det förra..
Men ärligt, lägg av med påhoppen, det kan vi köra på svenskafans istället
|
|
|
Sämsta läktarkulturen av de etablerade allsvenska lagen: Halmstad BK. En klack på 30-40 pers.
Sedan måste jag vara kritisk mot mitt eget favoritlags supporterkultur; IFK Göteborgs, som vad gäller ramsor och hemmatryck är klart sämst bland de 5 stora. Förhoppningsvis kan den nya arenan som står klar nästa år hjälpa upp det hela lite grann.
|
|
|
Apjävel
Jag som AIK:are vågar erkänna att det är som ni säger, finns så jävla många luffare inom AIK som inte orkar röra på sitt feta arsle! Men dom betyder inget för mig iaf, jag ÄR AIK och det räcker för mig, jag går dit för att kolla gnaget och skiter i ifall det är 10 eller 20 000 där.
|
|
|
Oj, det finns så många lag att välja mellan när man ska snacka "dålig" läktarkultur.
Sanningen är ju att förutom Stockholmslagen och Malmö (ja, trots att jag avskyr deras jävla läktarkultur så är dom bland de bättre i sverige) så finns det inget lags supportrar som når några högre höjder i detta land.
Nej, Blåvitt är inte bra - långt ifrån.
Men sämst? Vettefan. Trelleborg och BP har ju inga fans öht typ... Men jag säger Elfsborg på den frågan. Stör mig på dom.
|
|
|
vi (ifk) kan ju vara bra då och då, men har en jävligt ojämn nivå...den nuvarande klack-sektionen på nya ullevi underlättar ju inte heller direkt....
BP klacken e ju skitsköna, ett gäng 14 åringar i klubb-gympaoveraller som sjöng hata gbg haha
sämst läktarkultur om man ser till förutsättningar osv måste ju vara GAIS... kom igen för fan ...
möjligt att elfsborg delar platsen, men tycker att det börjat se bättre o bättre ut där på senare tid, även om allt stinker plast lång väg
|
|
|
infuse P22
Nej ni i Ifk är verkligen inte bra, ni är riktigt dåliga med tanke på förutsättningarna och ljusår ifrån läktarkulturen som finns i Stockholm.
|
|
|
chrillon
DirtY_ P26
Känns nästan som att det är nya ullevi som stör våran atmosfär tyvärr, förhoppningsvis blir det betydligt bättre med den nya arenan, då jävlar!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
|
|
|
DirtY_ P26
Hur kan du säga att vi IFK har bra förutsättningar.. Gamla Ullevi gick det inte ha tifon på nästan och Ullevi är väl inget att hurra för, den nya sektionen är värdelös i ljusakustiken, allt ljud försvinner och studsar inte mot något tak.. visst, vi har halkat efter sthlm. men ljusår är det inte. när det går bra sjungs det gärna även i göteborg.. och så dåligt som du säger är det inte, vi är väl bland dem 5 bästa i sverige.
|
|
|
och givetvis var du en aikare.. överhypade aik..
|
|
|
Ja, alltsa vi är ju bland de 5 stora, och kan utmana när det gäller bortaföljen, huliganer osv.
Dock känns supporterkulturen efterbliven när det gäller ramsor och medvetenhet. Ett exempel ur raden är senaste ramsan "kustens vackra stad" vars melodi DIF använt sen i vintras.
Är det sa svart att kolla upp vilka ramsor som används i Sverige innan man börjar sjunga dem?
|
|
|
I Sthlm star alla klackar delvis eller helt under tak, vilket bidrar till bra akustik. Det är bara pa Rasunda som det finns förutsättningar för bortalagen att sjunga pa samma villkor som hemmalaget.
I Gbg star nu BORTALAGEN under tak medan hemmalagen inte har nagot, vilket innebär att de har en stor fördel där.
Nya arenan kommer ändra pa det.
|
|
|
ja den nya arenan får ses som en nystart, för klacken har gått ner sig grovt dem senaste 5 åren känns det som..
|
|
|
Sedan maste ju Gais supporterkultur vara den mest hypade/överskattade.
3-4000 trogna fans. Inga nya sanger pa 15 ar. Uselt tifo. Gemene man verkar tro att de har 10000+ pa läktarna och bra stämning.
|
|
|
hur fan kan järnkaminerna ens tjafsa mot aik för publiksiffran på stadion? det är skillnad på att ha premiär på hemmaplan och att spela en match mot ett mediokert lag på bortaplan.
|
|
|
deca
Det är ändå extremt svagt att bara dra lite över 6000 pers till en match i stockholm, och det måste du också hålla med om. Sen är det inte jätteviktigt, och har faktiskt inte med tråden att göra, så vi kan väl skippa den diskussionen nu..
|
|
|
chana_masala P18
Det jag menar med bra förutsättningar är att ni faktiskt är ett lag från en stor stad i svenska mått och har en stor skara supportrar i grunden. Vilket borde kunna uttnyttjas och få ihop en riktigt bra stomme som sjunger match in och ut.
|
|
|
DirtY_ P26
ja det är sant, förutsättningarna finns.. men arenan talar emot.. och den nya arenan kommer nog göra gott för oss.. bara att se på elfsborg, deras "klack" har ju utvecklats mycket sen dem fick ny.. även fast det stinker plast runt hela supporterskaran..
|
|
|
|
|
|
nej och åter nej.. gais har mycket bättre än trelleborg och bp
|
|
|
chana_masala P18 Jo absolut. Men de är i klass med Norrköping, Helsingborg och Elfsborg.
|
|
|
chrillon. helsingborg har jag fått uppfattningen är rätt hyffsade? både när jag tänker bortafölje och dem två gångerna jag sett dem hemma
|
|
|
Jo, de har bra ramsor och är röststarka. Men de har ett patetiskt bortafölje många ggr. Till Gbg åker de hyfsat många, men till Sthlm är de aldrig mer än 200. Blir bortaföljet bättre kan man snart räkna in dem bland de bästa.
|
|
|
"AIK är dom bästa, heja heja heja gnaget" Så mycket skit det snackas i den ramsan så tycker jag att den är sämst!
Twee, Twee Yo mitt namn är Emil P, jag gillar att slåss så akta er!
|
|
|
I år: Vet ej Förra året: Häcken
Hammarby Alcoholics
|
|
|
Halmstad, Kalmar, Häcken, Öster De konkurrerar, och ja, jag vet att Häcken lirar superettan i år..
|
|
|
chrillon du skriver att blåvitt aldrig åker med mer än 200 till sthlm... nu har du väldigt fel, aik förra året var vi 2000 och likaså bajen året innan..
|