I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa-Mästerskapet i fotboll. Den officiella tråden.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2007-11-26 16:14

Whoa-Mästerskapet i fotboll. Den officiella tråden.

Whoas inofficiella fotbollsmästerskap är här.

Lördag 12/1 i Örebro.
Och det är inomhusfotboll som gäller.

Anmälnings-/deltagandeavgist ligger på 50 kr/person.
Pengarna kommer att gå till laget som vinner, förutom 20% som går till 2:an.
Hur ni sedan gör med pengarna är upp till er, men ni kan t.ex. dela dom inom gruppen.

Ni får komponera ihop lagen helt på egen hand. Mixa tjejer och killar, vuxna som barn.
Rena damlag kommer att få lägga 3 straffar innan matchen.
Detta är för att jämna ut det hela, då det är allmänt känt att tjejer normalt sett tyvärr är sämre i fysiska idrotter.

Ni ska vara minst 5, inkl. en målvakt/lag. Men ni får givetvis vara hur många ni vill, men då kommer alla förutom 5 få aggera avbytare.
Ni ska helst ha två matchställ. Ett mörkt och ett ljust. Det räcker med t.ex. en vanlig t-shirt, och vill ni kan ni ju skriva något roligt på den.

Vi kommer spela enligt fusalregler, men vi tar bort allt som försvårar allt för mycket.
Bara spela målvakten en gång innan man varit över på motståndarens planhalva, eller andra laget rört bollen,
utdragen straffspark vid 6 frisparkar och 4 sekunder vid inspark tar vi bort. Maskning tillåter vi dock inte, men det tar vi då.

Vi siktar på att få ihop runt 10-12 lag. Vid 10 kommer det bli två grupper, och vid 12 så blir det 3.
Efter gruppspelet blir det slutspel, med kvartsfinaler, semifinaler och en stor final.

När prisceremonin är över, vinnarna får sina pengar och lite applåder, så blir det utgång.
Vi funderar på att boka något pub, kanske O'learys, så temat fotboll kanske kan uppföljas.

Därför skulle det vara bra om ni skrev med i er anmälan. Alltså hur många ni blir, och hur många av er som vill följa med ut efteråt.

Drickan där får ni stå för själva, och det är givetvis frivilligt om ni vill med dit eller gå någon stans på egen hand.

För att anmäla er skickar ni ett PM till mig, där ni skriver att ni ska vara med, erat lagnamn, och kan ställa frågor.
Frågor kan även ställas i tråden, men det blir inte lika rörigt om jag får dom i ett PM.

Under turneringens gång får man givetvis ha annat än vatten i sina flaskor. :)


Tror det var allt, har jag glömt något kan ni skriva det här.

Jag ser fram emot det här, och hoppas många ställer upp och hjälps åt att genomföra tidernas roligaste Whoa-träff :)

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!