I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battle of Stanley Cup NHL 2007/2008!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2008-04-08 15:46

Battle of Stanley Cup NHL 2007/2008!

Nu drar det igång på riktigt!! Detta känns typ en miljon gånger mer intressant än det svenska slutspelet.

Efter en fantastisk säsong, antagligen den roligaste jag har följt så är vi framme vid slutspelet, snacka om rafflande avslutning där tyvärr Vancouver föll på målsnöret.

Ska bli fruktansvärt skoj att följa matcherna som börjar på onsdag.

Om ni vill så tippa gärna här, om ni orkar med motivering så skriv gärna det med :)
Canal+ sänder vissa matcher och NASN (som jag får nu snart sänder också) annars kan ni självklart se matcherna på Myp2p eller i högkvalité tv på Yahoo(ungefär som den vanliga analoga tvbilden).

• Montreal-Boston
Spännande matchserie där det egentligen kan gå hursomhelst, men jag tror Kovalevs magiska handleder kommer styra Montreal vidare. Boston känns tunga och kan precis som jag förutspådde inför säsongen gå långt, men här tar det nog slut. Montreal har 8 raka segrar i grundspelet mot Boston.

• Pittsburgh-Ottawa

Wow, hade ni sagt detta för 1½ månad sen hade man hoppat jämfota av upphetsning men nu känns det lite svalare med tanke på Ottawas enorma formsvacka dom befinner sig i och precis klarade sig till slutspelet. Pittsburgh känns som favoriter men finner Ottawa bara tillbaka till den vinnande formeln tror jag att man ska klara av detta. Blir tajt dock..

• Washington-Philadelphia

En ganska öppen historia där jag tippar med hjärtat, tycker att Philadelphia alltid varit mediokra och när inte ens det var skoj att se på dom när Foppa var med så har jag inte speciellt mycket övers till det laget. Däremot är Washington ett resultat av det nya NHL och det är så jävla skoj att se dom spela, vilken fart och flärd. Kommer Nyllet tillbaka? Jag tror Washington kör över Phila av bara farten. Phila saknar även flera nyckelspelare.

• New Jersey-New York Rangers

Om ovanstående var en öppen historia så är detta ännu värre, kan gå precis hur fan som helst, räkna med slagsmål på läktarna iallafall :) Det som kommer avgöra här är Brodeur mot Lundqvist. Sist dom möttes i slutspelet så vann Devils med 4-0 men i grundserien i år så har Rangers 7-1 i interna möten. Skulle säga att det är 50/50 vem som går vidare men tror tyvärr att Rangers inte håller, Jagr kommer inte klara av denna uppgiften, Devils vinner på råstyrka och extremt bra målvaktsspel.

• Detroit-Nashville

Normalt sett bör Detroit klara av detta då man är ett mycket bättre lag, har bättre trupp och många storstjärnor, dock är Nashville ett lag som känns som ett skrälllag, gick egentligen obemärkt till slutspel och man vet i princip ingenting om dom, om jag sa att Foppas sejour i Phil va medioker så är det inget emot va Nashville va. Hoppas verkligen Zäta kliver fram här och visar var skåpet ska stå.  Klart Detroit avancemang.

• San Jose-Calgary

Här tippar jag återigen med hjärtat, Calgary gillar jag mest pga Huselius och Pheuff eller hur fan det stavas :). San Jose är oerhört tunga och är väl klara favoriter enligt dom flesta men finner Calgary sitt spel och att Huselius verkligen håller en hög lägstanivå så kan Calgary klara sig här. Väldigt viktigt att Hu