Chelsea - Liverpool 30/4-08
Då var det dags, avgörande semin om vem som ska ställas mot United. Chelsea fick 1-1 turligt borta och får pga det, ses som favoriter enligt mig. För första gången har Chelsea fördelen att ha hemmamatch i den andra semifinalen och det är tredje gången gillt nu efter de två tidigare semifinalförlusterna mot Liverpool. Carlo Cudicini är den ända som är skadad i Chelsea så Avram har i stort sett fullt manskap att välja från. Under Grants ledning har Chelsea inte släppt in ett enda mål på hemmaplan i Champions League . Schalke 04 2-0, Valencia 0-0, Olympiakos 3-0 och Fenerbahce 2-0. Senaste laget att slå Chelsea i en Champions League-match på Stamford Bridge var Barcelona som segrade med 2-1 i februari 2006. Alla turneringar inräknat har Chelsea 66 raka hemmamatcher utan nederlag. Rafael Benítez manskap måste alltså göra mål för att gå vidare, något man inte mäktat med på Stamford Bridge på de åtta matcher som spelats mellan lagen sedan spanjoren tog över laget sommaren 2004. Pools Fabio Aurelio klev av Anfield skadad i första semifinalen och missar matchen. Antingen innebär det att John Arne Riise får chans till revansch (troligt?) eller så flyttar Jaime Carragher ut till vänster medan Sami Hypiaa går in som mittback. Sedan tidigare är ju Harry Kewell och Daniel Agger långtidsskadade. Prel 11:a för Chelsea: Petr Cech Paulo Ferreira – John Terry – Ricardo Carvalho – Ashely Cole Michael Ballack – Claude Makelele – Michael Essien Joe Cole – Didier Drogba – Salomon Kalou Lamps är ju som sagt ett orsäkert kort med tanke på hans mors död, men Ballack visade ju tydligt att han kan bära den rollen mot United i sist. Makelele har ju rutin som få, han är i Champions League-semifinal för åttonde gången och är den enda spelaren som nått så långt mer än sex gånger. Kalou MÅSTE lyfta sig oändligt mycket för att jag inte ska skrika mig sönder och samma på honom som jag gjorde mot United, han sprang mest omkring och klaga och låg ner. Gubben i lådan varning utfärdas av mig - till pool fans för Essien. Mannen, världens förmodligen bästa 2-vägs mittfältare. Lamer info: – Både Didier Drogba och Frank Lampard har realistiska chanser att bli Chelseas bästa målskyttar i Europaspelet om de nätar. Drogba delar förstaplatsen med Peter Osgood på 16 mål medan Lampard är strax bakom med 15 mål. – John Terry, Steven Gerrard, Jaime Carragher och Fabio Aurelio missar alla en eventuell final om de drar på sig en varning i onsdagens match. – Valborgsmässoafton får ses som en lyckodag för Chelsea. Det var nämligen 30 april 2005 som Chelsea säkrade klubbens första ligatitel på 50 år i och med en 2-0-vinst borta mot Bolton. – Domare på Stamford Bridge är italienaren Roberto Rosetti som dömt Chelsea två gånger tidigare (2-1 hemma mot Porto samt 2-1 borta mot Valencia) och Liverpool en gång tidigare (0-1 borta mot PSV).
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
United - Chelsea måste vara mardrömsfinalen. Jag ryser. Nu när sista hotet mot de tråkiga engelsmännen, Barca, åkte ut så vet jag fan inte vad jag hoppas på. Men.. det får bli Pool och att Torres avgör både mot Chelsea och mot United. Blir det United - Chelsea i finalen vet jag iaf att jag inte ska se den matchen. Usch, tvi, spott!
CAMPIONI!
Kan inte vara lätt att gå titellös 2 år i rad med dem där spelarna i laget, pheeew.... Anyway. Chelsea tar hem denna semifinalserie. Dock borde de lägga ner sina egon och spela som ett lag med press på Liverpools backlinje hela tiden. Tvingar de ner Gerrard vinner de mycket om de skulle tappa boll.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Först vill jag bara säga:GLORY GLORY MAN UNITED Sen så tror jag och hoppas att Chelsea går till final, för vi kommer ha större chas mot dom än Liverpool för de är mer erfarna av Finalspel i Cl än vad Chelsea är...Sen så kommer de bli underbart att ta både CL o PL precis på målinjen för Chelsea GLORY GLORY
Jag har varit skit nervös inför alla viktiga matcher den här sässongen, mot United sist kunde jag inte äta förens efter matchen... men inför denna är jag lugn... kusligt lugn.... Det gör mig orolig att jag kommer ha fel.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jag vill se en extremt hård match som går till förlängning, mycket skador i båda lagen och mycket utvisningar. :)
steeeeeeeeve geeeerraaaaaard geeeerrrraaaarddd detta vinner vi, med eller utan riise
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Jag har varit skit nervös inför alla viktiga matcher den här sässongen, mot United sist kunde jag inte äta förens efter matchen... men inför denna är jag lugn... kusligt lugn.... Det gör mig orolig att jag kommer ha fel. beskriver min känsla och tankegång rätt exakt på pricken
damn jag har haft rätt i alla mina tippningar från kvartsfinalerna och framåt.. tippa chelsea-united i final men får lite ont i magen när jag tänker på de.. även om jag tippa chelsea så vet jag inte.. jag föredrar liverpool, mkt för att det blir två klassiska engelska lag rent historiskt och att vi spöat dem i typ varje match dem senaste fem åren så vi vet hur dem fungerar.. missar tyvärr matchen var väldigt sugen på att se den.. men men, vad gör man inte för valborg :D
Rizmo Tack för din information... tror att alla antecknar för fullt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Kommit på att man inte behöver vinna på Stamford Bridge för att gå vidare. Hohojaja, vi får se hur det går. Drogba är rätt vidrig, men jävlar vad härlig han är på att göra mål...
•pave paradise•
Om inte pool kommer ut som ett annat lag i andra så finns det ingen chans att dom tar detta, INGEN. Så harmlösa som dom varit än så länge.
Precis, det ser ju inte ljust ut för Pool men jag har sett de lyckas med rätt sjuka grejer tidigare i Champions League så det är väl därför jag aldrig riktigt räknar bort dem förrän efter matchen i princip.
•pave paradise•
Nä det ska man inte göra med tanke på vilka spelare dom har, och sen kan man ju hoppas att Chelsea fortsätter spela boll, och inte börjar backa hem för tidigt för då tror jag det blir svårt.
John terry Kyligt av droba att lägga den i reinas hörn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är övertygad om att chelsea vinner hela cl om de står ut nu mot liverpool, tror inte united pallar finalen borta i moskva. abramovitch kommer att ha ett ess i rockärmen i moskva och chelsea tar det! pool har vänt underlägen förr men inte ikväll... chelseas förvsar är för bra
....mohahahahaha.
•pave paradise•
Nej förlåt...men målet kom fan ur verkligen ingenting.
•pave paradise•
såklart gör pool mål när man postar, jajaja nu kan det gå hur som helst.. torres är fruktansvärt säker...
Chelsea måste göra mål... Reyna har ett sånt straffövertag på alla spelare så det finns inte...straffar - då vinner vi inte, fan va less jag blir...
Jobbigt för Chelsea men kul för matchen. Liverpool såg ju helt slut ut fram till målet som verkligen kom oväntat tycker jag. Krävs en jävla tur om Chelsea ska vinna straffarna mot Liverpool, så då får se till att avgöra innan dess för där är Liverpool bättre på alla punkter.
•pave paradise•
Om Drogba är en vidrig jävel... så är Torres dirty sanches. Hatar den jävla clownen. Hoppas Terry gör en Roy keane på han snart.
Oväntat 1-1 resultat:) Torres en avslutare av högklass, ser ut som att Terry bedriver en psyche out mot honom. Bara han inte drar på sig ett kort så han missar eventuell final. Ni med koll på chelsea, tror ni att scheva byts in?
Drogba och Torres är inte likadana. Torres är inte lika ful och odräglig som Drogba men kan säkert nå den höjden inom några år. Duktiga på att göra mål är de dock, om vi ska fokusera på fotbollen lite också, haha.
•pave paradise•
Jag hoppas INTE att Schjeva byts in, Anelka före honom.
Fan vilket skott...men 4 gubbar offside, haha..
•pave paradise•
Men vafan...
•pave paradise•
SÅ JÄVLA UNDERBART!!!!!!!!
Den där Drogba alltså...
•pave paradise•
Drogba - Chef Allt
vänta och se
Anelka ser jag inte. Större pengakåt hora får man leta länge efter, även om jag inte tänker förneka att han är bra. Men Drogba är skillnaden här tycker jag.
•pave paradise•
där hade hor-chelski tur igen när drogba och de andra sparkade på Hypiä. fyfan va trist när dom ska spela så jävla fult när dom e så bra
Mm, aldrig riktigt fattat behovet av att spela sådär när de lika gärna kan spela sig förbi vilket lag som helst på sina allra bästa dagar.
•pave paradise•
lhabia X0 tror man tillsagd i chelsea att spela så fult och elakt man kan
Skulle inte riktigt förvåna mig. Jävlar vilken pärla Babel fick till..hoho, nu är det match i några sekunder till.
•pave paradise•
b a b e l. alla minns vi finalen mot milan. är ni nervösa nu chelsea fans? :D
Bara Gerrard kan göra något åt det här. Som vanligt. Men vi får se om det ens blir något anfall till.
•pave paradise•
Dammit...
•pave paradise•
Hypiiä skulle fan inte ha straff, NI KAN INTE SLÅ OSS PÅ STAMFORD! Ät skit och dö äckel, Nu väntar en riktigt match mot United, helt underbart, som det ska vara. Lucky liverfool förtjänar inte CL final platsen.
helsjukt att 6ans crew är så jävla partiska, har aldrig varit med om att en kanal 'lskat liverpool mer än vad 6an gör. det kvittar hur mycket hyppiää och babel släånger sig i straffområdet inte en kommentar från mjällby... skönt att slippa pool i en final bara för aatt slippa den otroligt partiska delen från 6ancrewet. sluta pussa pool i rumpan
TACK mike, jag håller med något så fruktansvärt. Värst är det när Glenn ludret kommenterar om sitt ärade liverpool. Vidrigt. Hur som, Vi vann! :D
Jag sitter varken i sverige eller håller på liverpool. Grina mer eller försök njuta av vid åstadkommit istället Psycholess. Du bekräftar ju bara vad jag säger haha
Det här är det som skiljer Chelseas fans från oss andra, rätt enkelt att se. Men grattis, ni förtjänade vinsten.
•pave paradise•
Grattis Chelsea! Chelsea har verkligen växt till något av ett favoritlag för mig i england. Antagligen för att alla andra ogillar dem (moget, jag vet) samt att dom köper alla roliga spelare. Var till och med nörvös på slutet. Nästa år vinner dock Juve.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Varför ska jag grina? Vi gick vidare? Det är bara så skönt att få stänga käften på Gerrard, Benitez (Som förövrigt är så komisk, klagar på att Drogge ligger när han själv har the royal ass, Torres) och alla fool fans som har ansett att dom skulle vinna. Pool gick endast för CL. Dom skiter i ligan. Chelsea hade United hemma sist, Det är alltså en CL final INNAN denna matchen. Och vi kan ändå - Gå ut och slå Liverfool. Det går inte att motargumentera. Vi ÄR, så mycket bättre.
helt rättvist. nästan skönt att ingånende analyser missas pga övertiden för jag hade inte pallat med att dom skulle sitta o säga att pool spelade bra osv. big up till chelsea. inget roligt lag egentligen men jämför man med pool så är man en clown mot en sovande igelkott (torres står för taggarna)
Äh men lägg ner, jag har fått trådar om Chelsea förluster kastade i ansiktet av United fans såväl som Gunners fans, det hör till. Sluta hata. Börja Älska... älska dom, Chelsea.
Trots allt snack om att de är horor i chelsea som spelar för pengar, måste jag säga att det är ett gäng vinnare som gör sig förkänt av cashen. Lampard, Drogba, Terry.. m.fl. såklart. Passar på att ge en eloge till torres och gerrard.