I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur går jag snabbast ner i vikt

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-05-02 14:10

Hur går jag snabbast ner i vikt

Ok nu är det dags..ända sen jag kom hem från min Capoeira final i RDJ för två månader sen har jag gått up 5 kilo!!! i know..crazy! men nu måste jag komma i form, speciellt magen..en lite ölkul har växt till där! Jag måste åka tillbaka till Rio den 1 juni...men inte med 5 kg +!!

Så frågan lyder.... Hur går jag snabbast ner i vikt??
Läste att först styrketräning och sen konditionsträning gör att man förbränner MYCKET mer än tvärtom. Det ska jag testa..
Ge mig lite tips på hur jag ska göra och äta osv...måste bli fast som fan igen.. :( ångest!!

Muito Obrigado =)

um dois...

2008-05-02 23:35
En polare tipsade mig om en grej som gick ut på att man skulle äta kycklingfilé till lunch och middag i en månad. Dock växla mellan tillbehören som potatis och ris så att näringsintaget inte blir alltför enformigt. Jag testade det och började jogga några gånger i veckan (före frukost dom gånger som det fanns tillfälle) och jag har gått ner 4 kg nu på bara några veckor. Har även fortsatt med min normala styrketräning under denna period.

2008-05-03 13:47
Börja med morgonpromenader innan frukosten. Då bränner du det fett som lagrats eftersom att magen är tom.
 biffko to di world

2008-05-03 15:25
morgonpromenader kan jag tänka mig faktiskt..
bra ide!
um dois...

2008-05-04 00:17
lol, venne vad jag snackar om men kör endå, bränner man inte möskler om magen e tom? :S

2008-05-04 01:16
spy efter varje måltid, hollywood style

2008-05-04 01:23
tjack style

2008-05-05 22:43
tjack style

/sign

2008-05-06 09:22
Rätt kost och clenisar

2008-05-06 23:34
Dra ner på portioner, men se till att få i dig alla spårämnen och vitaminer bara. Ät minst 4 mål om dagen, viktigast är stadig frukost och ordentlig lunch, därefter lättare mellanmål och en smal middag. Ät endast rena fetter och tänk på att inte glömma proteinerna.

En bra diet, som funkar för de flesta som har lite självdiciplin, är lite åt GI-hållet. Inga kolhydrater i form av bröd, ris, pasta, potatis, utan basera istället kosten på grönsaker, fisk, kött etc. Baljväxter är klockrent för att mätta och stabilisera, samtidigt som att ge rikligt med protein. Innehåller även mycket kostfiber, mineraler och B-vitaminer. Lägger du på groddar får du även c-vitaminer.

En annan sak som hjälper många är att alltid ha ett mål om dagen bestående av samma kost. asså ex samma middag var dag..

Sen är det ju givetvis styrka kombinerat med kondition som gäller! 40 min extra ständig rörelse från vad du gör i dagsläget per dag, så når du bra resultat.

I promise man, du kommer att gå ner snabbt! Självdiciplin är det som gäller!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 23:17
gör av med mer kalorier än du sätter i dig
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2008-12-25 11:12
Ut på en joging-tur var och varanan dag. Och inte vräka i dig massa godis och onytig mat!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.