I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2008-08-08 16:49

OS-Basketen

Väldigt ball grupp, och det känns jämnare än någonsin. Bara Argentinas first line up består ju fan av 4 NBA players. Yi och Yao Ming för Kina, Nowitzki för Tyskland mm. Rolig uppstickare det här året är att Iran är med, ska bli spännande att se de tävla faktiskt.

Själv håller jag hårt på Kina och Tyskland, men realistiskt, om USA spelar som ett lag, så blir de svåra att stoppa.

Vilka har ni satt era pengar på? :)

Love!

At the gates of Eternity...

2008-08-08 23:44
Är halvamerikan så jag håller på dom. Jag tror dom vinner eftersom de vet att det amerikanska folket inte accepterar nåt annat än guld efter de senaste årens fiaskon i mästerskap. Det kommer leda till att de ger allt för att vinna och då lär det inte finnas något lag som kan stoppa dom. Har sett flera intervjuer med de amerikanska spelarna där de påpekar hur beslutna de är på att ta guldet och att de vet om hur mycket hårt arbete det kommer att krävas för att de ska lyckas. Men det är ju bara snack, sen får man ju se på planen hur mycket sanning det ligger bakom dessa uttalanden också :)

Annars tror jag mycket på Spanien, dom har ett väldigt bra lag och bör gå långt.

2008-08-09 02:19
spelare för spelare är det ju inget snack, USA är bästa laget. ska bli kul att se Kobe o Lebron tillsammans, dem har uppenbarligen funkat bra under träningsmatcherna. sen med CP13 bakom och Bosh o Superman på inside, är ett ruuuuskigt bra lag. frågan är om dem kan spela som ett lag och klarar av att spela offence med FIBA reglerna.

Tror också spanien kan bli starka, med Calderon, Garbajosa och Gasol brossorna framförallt. Ser fram emot att se omtalade underbarnet Ricky Rubio in action, ska ju uppenbarligen vara ett av de stora europeiska basket löftena kanske någonsin. 51p, 24 returer o 13 assist i u18 em-finalen som 16åring är ju ganska fett=).

Argentina är lika intressanta, se om tex Scole o Humberto som hade lyft i NBA senaste säsongen kan vara lika heta till OS.

Finns ju många spännande lag, Grekland, Ryssland, Litauen...

Känns som detta kan bli en av de mest spännande landslagsturneringarna i basket någonsin, då USA verkligen tar det på allvar (kändes inte riktigt så senast) samtidigt som alla andra länder bara har blivit bättre.

roligast ska absolut bli att se alla euro league spelare man inte har nån som helst koll på. hehe fan nu blev jag riktigt jävla peppad medans jag skrev...

2008-08-09 07:19
mr-t
Ord på hela ditt inlägg.

Har själv ingen klar favorit, USA har historiskt sett aldrig varit bra som ett lag, många otroliga spelare, men som ett lag är det för många divor. Europa har alltid hållit högt standard, men nu med urstarka Argentina och även kineserna man trodde drunkna i sina egna risväxter är nu längre än basketkorgarna... ooh ser fram emot denna os-basket :)

2008-08-09 16:10
Kaman spelar väl för tyskland nu också? .. de lär be roliga att se.. någon som kan droppa ett spelschema eller något? .. sänds matcheran bara 3-6 på morgonen? : ( bara brudbasket man ser på förmiddagen
Get Random!

2008-08-09 21:55
Vet väl inte så mycke om basket då fotboll e min sport men basket e kul att se. O bara för att mitt hemland iran är med så hejar jag på dom. Ska annars bli kul att se USA o Spanien med Jose:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-09 23:30
hoppas verkligen att svt sänder alla de tunga matcherna, har inte eurosport tyvärr, var orolig att jag skulle missa morgondagens match mellan kina o usa, men svt kl 16.15 e de som gäller såg jag idag.

ska bli kul o se usa, men jag håller egentligen på alla utom dem, då de lätt får storhetsvansinne...ska bli kul underhållning o kamp iaf!

basket förtjänar större utrymme i svensk media, hoppas det blir ändring på det nån gång..

2008-08-09 23:56
Usa kommer att vinna guld i år.
Dom har spelat jäkligt bra som ett lag på tränings matcherna.
Och Wade är ju tillbaka till 100% så vad mer kan man säga ??? Absolut inget !!!!!!!

btw... är det usa mot kina kl 16.15 på svt ?

2008-08-10 10:24
mm de blir nog svåra...yes 16.15 it is..svt 1..

såg just spanien besegra grekland, rätt okej match men grekland var rätt oinspirerat, men spanien är ett bättre lag, särskillt om de kan få igång pau gasol, han va rätt low idag..

Poet

2008-08-10 11:52
Är det verkligen herrmatchen kl 16:15?

2008-08-10 13:12
Det ända jag hittar 16:15 på 1an är Kroatien vs Australien.
Och på en annan sida i tidningen står det 16.15 på 1an Usa vs Kina. Dom kan la inte visa båda matcherna på samma gång eller.

2008-08-10 14:10
iran tar det
Juventus
Poet

2008-08-11 02:01
Iran åkte på fede kuk, så fortsätt drömma :D

Fan Kina spelade bra, men som väntat så var de ingen match mot USA, trots en stark öppning. Märks att Yao inte kunde bring his A-game to the table...

2008-08-11 02:14
:(:( Iran tar nästa:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-11 02:22
Btw så visas reprisen på usa-kina just nu på ettan för alla som e intresserade. finns även att streama genom itnernet

2008-08-11 11:10
Efter att ha sett hur "Redeem Team" fullkomligt krossade Kina i andra halvan av matchen trots att man inte satte mer än en tredje del av sina skott så känns guldet rätt givet. Det försvarstrycket som de höll igenom hela matchen kommer inget lag att orka stå emot. För att Spanien, Grekland eller Argentina ska ha en chans måste de spela en perfekt match medan USA måste vara riktigt, riktigt usla. Man kan även se det i attityden hos LeBron, D-Wade och Kobe att de inte kommer att låta sig slås.

Skönaste highlights från matchen var annars: LeBrons tomahawk-alley-oop, LeBrons två- hands plock-block, Yi's tip-dunk över Melo, D-Wade's cirkus lay-up mot Yao. Kaxigast var nog Deron Williams dunkförsök över Yao som dock tyvärr misslyckades...

Trist att man troligen inte kommer kunna se nästa match förrän på Lördag pga att man jobbar och att TV tiderna är så usla. Dock har USA-Spanien som borde visas då potential att bli den bästa matchen i grupp spelet.

Någon som har några bra länkar till var man kan streama matcherna?

King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
Poet

2008-08-11 11:46
King Schlong: Jag kollade på matchen på SVT's hemsida faktiskt. Pröva det om du har tid, lite kass kvalité och osynkat ljud ibland, but it works.

2008-08-12 14:22
Är det någon som vet när USA - Angola sänds och på vilken kanal. För den ska ju spelas nu enligt svt's spelprogram.
Förbannad blir man då man ser jäfla damfotboll istället. ungefär som det är viktigare! Förbannat!
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Poet

2008-08-12 14:44
Poet

2008-08-12 14:44
Välj sedan basket. De ska spela 16:00 står det.

2008-08-12 14:52
okej, enligt svt så skall den spelas kl 14,00, men frågan är vilken som sänder den.. hittar ingen kanal som sänder den alls
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Poet

2008-08-12 21:53
Jävla märkligt måste jag säga. Jag såg i alla fall Argentina- Australien på SVT idag :S

Kan SVT bli liiite mer rörigare?

2008-08-12 21:55
De känns som jag hela tiden missar så mycket i os. Vaknar o hör, såg du usa i basketen? Såg du bican i fotbollen? Att det inte finns något utpräglat schema för vem som sänder vad gör det inte bättre:(

2008-08-13 22:14
Är det usa - grekland som sänds på 1an imon ? Någon som vet det. På TV.nu står det bara basket inget mer om det, inte tid eller lag. Någon som har hittat något annat nån annan stans ?

2008-08-13 22:22
sen så hittade jag alla dom här olika tiderna också.

SVT1 03.00-06.00 OS Peking - Handboll & basket, herrar och simning

SVT1 06.00-12.00 OS Peking - Gymnastik herrar, boxning och basket, herrar

SVT24 12.00-18.00 OS Peking - Brottning, beachvolley, basket och dressyr

det blir ju till att sitta öppe hela natten då ju..

2008-08-14 04:04
Tider Torsdag 14

10.40-12.10 Basket, Litauen-Ryssland, herrar Svt 1

13.55-15.40 Basket, USA-Grekland, herrar Svt 24

17.15-17.50 Basket herrar, Argentina-Kroatien Svt 1

22:00-23:30 OS-matchen. Basket, USA-Grekland, herrar, i repris Svt 24
Antoine "Flash" Howard (1975 - 2004) R.I.P

2008-08-14 04:09
Så står det iallafall på svts hemsida, sen har dom ju ändrat förr...

2008-08-14 04:21
du bommade matchen som är just nu, spanien - tyskland =)
((MAAD))
Poet

2008-08-14 12:36
Riktigt fet match, Ryssland - Litauen!

2008-08-14 12:39
faktiskt oväntat bra! =)
((MAAD))

2008-08-14 14:45
oj oj oj oj oj oj ! ! ! ! re-dream team! shit vad usa rokkar, helt sjukt roligt att se på när dom spelar =)
((MAAD))

2008-08-14 14:50
Vart ser man usa:(:(

2008-08-14 14:51
svt24 tror jag det är, dokk halvtidsvila nu =)
((MAAD))

2008-08-14 15:07
Tack! Kom in lagom till kobes monsterblock haha

2008-08-14 15:18
davve

haha jojo trodde bara de va jag som satt uppe o kollade på den

USA ser bra ut, gruppen i övrigt verkar ju ganska jämn då spanien haft problem mot både Tyskland och Kina

Nån som sett Kroatien spela? dom snackar hela tiden om att dom e så bra

2008-08-14 15:21
spanien hade ju inte så mkt problem mot tyskland, kändes som att spanien styrde det spelet, jag gissar på argentina eller spanien mot usa i final =)
((MAAD))

2008-08-14 15:37
Nä inga jätteproblem så men trodde Spanien skulle vara ännu bättre, speciellt som Dirk va fulkommligt värdelös i matchen så borde dom vunnit med mer. OT mot Kina imponerade inte heller. Men de är ju min åsikt, brukar alltid ha fel tillslut ändå :D

Argentina tror jag på med, sen vet man aldrig me Litauen
Poet

2008-08-14 18:39
Vad fan höll Grekland på med? Inget försvar, ingen team spirit, inget hjärta... ingeting! Kände fan inte igen det Grekland jag en gång i tiden höll så varmt om hjärtat, de såg ut som något divison 3 lag idag så som dem spelade mot USA.

2008-08-14 18:44
i början höll dom ändå rätt bra försvar, fast usa är så sjukt starka i år, svårt å hålla emot länge,. fast i andra halv så kändes det som att dom "gav upp",
((MAAD))
Poet

2008-08-14 19:09
And what's up with this ball fumbling? Är bollen insmord i såpa? Känns som om USA gör minst 20-30 poäng bara på turn overs tack vare att deras motståndare ska stressa sig fram till offensiv planhalva och sen tappa bort bollen. Hawaii-basket är ordet.

2008-08-14 19:17
haha =) jo men seriöst, helvete va bra defense usa har, blockade sjuuukt mkt! men det är sant, grekland stressade som fan,
((MAAD))

2008-08-14 20:39
Ja Grekland va verkligen inte vad man förväntade sig, men va dom inte de mot Spanien också? såg inte matchen, bara hört de.

Tror iofs som davve säger att mycket beror på usas defens, inga långsamma killar som pressar
Poet

2008-08-14 23:56
Kraizy: Jo absolut, men USA är människor också, alltså har de diverse svagheter som borde utnyttjats. Grekland bara lät sig bli uppätna kändes det som, ingen fighting spirit, no nada!

2008-08-15 17:51
BC99: jo de hålelr jag med om, dom gav bara upp men tydligen såg dom lika ointresserade ut mot spanien vad jag har hört, och det är väl inte likt grekerna
Poet

2008-08-16 16:31
Hoppas alla på SVT just nu får analherpes! De har what so ever ingen som helst integritet eller ansvar för sändingarna känns det som. Nu missar jag bägge matcherna, för att de kuksugarna inte kan skriva tydligt och klart vad som går när.

Skam SVT, SKAM!

2008-08-16 23:35
WORD på BC99

fan om dom har köpt upp hela os kan dom fan göra nått bra av det.. cp sen kan man inte se skiten på webben heller!
Poet

2008-08-17 00:12
Pawtrikah: Sen så visade de typ 15 min av USA- Spanien, för att sen säga "ja... tyvärr kommer vi inte följa matchen till slut". Känns som om de åsidosätter basketen.

2008-08-17 02:03
Var det inte usa-angola ???
Missade jag usa-spanien?
Fuck my life man

2008-08-17 02:34
usa är heltklart bäst, dom leker ju för fan.. en skräll är att kina är vidare istället för tyskland... grymt gjort av Yao ming, som gjorde 25p i matchen mot tyskland.. skulle vara nice med en final mellan usa-argentina.. så amerikanerna får lite motstånd.. såg ju bara när dom mötte spanien, en jämn match på förhand, men dom kör över ett starkt spanien det är imponerande.. Den enda som riktigt underpresterat i usa är vell Kobe, när han kommer igång, blir usa ostoppbara.. inte lika bra som " dreamteam " men inte långt därifrån!

2008-08-17 02:38
och svar på bc99: dom andra lagen gör turnovers för att usa kör ju för fan en man-man hel plan, och det är ju inga dåliga spelare som spelare defense heller.. kobe,paul,lebron,wade.. se bara på namnen... är det nått dom kan så äre spela försvar man-man... även fast dom knappt spelar någe defense i Nba.. men, dom kan lira defense.

2008-08-17 02:57
Aaah FUCK SVT. Nus itter man o var skitglad för att ha fått in reprisen. Men såklart kan de inte sända mer när det är 4 minuter kvar..

Aja. Taggar till phelps nu