100m Tyson Gay
Hejsan jag är en friidrots tok av alla dess slag :P vem tror ni vinner 100m i peking? Jag tror gay kommer vara överlägsen eller rätare sagt är helt övertygad. bolt har ingen chans inte powel inte adkins. inte heller dix eller patton. jag trtor gay kan springa i godkänd vidn runt 9.65. han har visats sig gryyym på amerikanska uttagningarna. jaja nog av mig debbatera :) (Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. CAPS 2008-08-13 11:33:39)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det kan gå hur som helst, hos mig är ingen favorittippad förrän jag ser startlistan för finalen.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
jag är faktiskt väldigt övertygad om att gay vinner om han inte påverkas av skadan. visst martina coh adkins och thompson kan springa bra men jag tror inte bolt eller powel kommer ta några medaljer alls faktiskt. tror att pressen kommer bli för hög på dem. synd att bolt ställde upp på 100m för 200 tror jag han kan klara. bara han håller emot dix och spearmons finishar. jag tror 100ms finalen kommer se ut på följande vis. 1: tyson gay USA (om han är hel) 2: walter dix USA 3: derrik Atkins Vad tror du? förlåt men jag är bara väldigt bfreak på friidrott haha :P ha en trevlig dag Mvh//hannes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gay eller bolt, tror på bolt, hoppas på gay
Jag hoppas på Powell, det vore inte mer än rätt med tanke på hans övriga meriter att få ett jävla guld. Det enda Gay har på sin sida är det faktum att han är amerikan och amerikaner är sådana jävla vinsthungriga rabieshundar att han kanske vinner på bara det. Skulle jag sätta upp odds skulle jag dock gissa på att Bolt klarar att dubblera 100 och 200. Kan han springa utan misstag tror jag att han är den snabbaste av dem alla. Det som talar emot honom är att han i sommar gjort två verkligt horribla starter, så chansen att han gör misstag är ju inte direkt minimal.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
ne exakt japp powel är den jag diggar mest han är väldigt ödmjuk. de är välldigt olika sprinters. det coolaste är att det är hgay som är snabbast på slutet av loppet. då han är kortast av dem alla. i medvindsloppet hade han ett 10m split på 0.8 vilket ingen någonsin har överträffat. vcisserligen skulle vara intressant att se spliten från obadele då han 96 som 20 åring sprang på 9.69 på hög höjd och mer än 5 meter i ryggen. men han var ju ej heller någon start raket. även om han bara var 1.73 lång så. men mycket är ju det mentala tror ej powel tyvär har det och bolt tror jag inte har enchans mot gay när det verkligen gäller. pågrund av att gay tränas av jon drummond. tror jag han utvecklats mycket i starten hans 6.39 vid 60m i kvarten i godkänd vbind visar ju det. de hade bbörjat med en annan start och det gav resultat. sen så tror jag ej ingen i världen kan matcha gay på slutet. i världsrekordet hade bolt samma split de sista 40m som carl lewis i tokyo 91 det vill säga 3.40 vilket bevisar att han inte är snabbast av all. även om han är lång. walter dix som är 170 cm lång hade vad jag läst de sista 40m på 3.38 sekunder då han gjorde 9.93. så längden har bevisligen ingen betydelse. det som talar för bolt är att han kan förbättra sin teknik då. Gay har fuländad teknik. och man ser ju inte alls att det är drummond han jobbar med :P exakt samma löp stil. ha det nice
stcokholm lopet mellan bolt och powel visade ju som du sa hans ojämnhet i starten. men får han det att klaffa kan det gå bra. men han kommer bli i från sprungen av gay på slutet :(
Skojar ni eller? Usain Bolt är ett jävla monster som kommer äta Gay hur lätt som helst.. Snubben JOGGAR halva loppet helt okoncentrerad och får 9.92.... Får han till ett 100 procentigt lopp i finalen snackar vi tider på 9.6X-9.75.
Powell har kollat på AIK match på Råsunda, så då måste man nästan hålla på honom.
Vi är överallt!
Efter att ha sett kvartsfinalerna är ju Bolt inte mindre favorittippad direkt. Någon snackade om att han saknar i slutfasen, men vafan! Kan han springa 9.92 utan att trycka de sista 50 behöver han inte mycket till avslutning för att springa ner emot och under världsrekordet i finalen. Jag tippar att det blir världsrekord på hundra meter under detta OS.
Som sagt! Inte helt svårtippat visserligen, men ändå :)
Vilken tid är de ? Om de redan varit, så vilken tid är reprisen? Måste se detta asså, har längtat mest av allt att se 100m ...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Fan vilken underbar final, det är så det ska se ut! Ingen hade en chans mot Bolt, killen är ju helt överlägsen. Sån skön finish men jag hade hoppats på att han skulle ge allt ända in i mål. Undrar vilken tid han skulle fått då.
VAR KAN MAN SE DEM SPRINGA, SNÄLLA ? (: JA MISSADE :*(
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Kolla nu på ettan.
efter ha sett kvalet,semin så såg gay och powell ganska svaga ut jämnfört med bolt, och finalen var tung! han har varit en favorit sen 9.72 sattes
bilden talar för sig själv, taget
INNAN mållinjen, jag hoppas att han inte är dopad
Det där är typ 15 meter innan mållinjen, hahaha! Galnaste skiten jag sett inom idrottssammanhang någonsin och jag är mer än hälsosamt sportnörd. Usain Bolt och Ara är legenderna jag minns från detta OS snarare än Phelps.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Crazy shit. Men nejnej. Ingen kan ta ifrån Phelps den äran, han är fan ett monster. Dagens lopp var helt magiskt. Ligger sjua inför halva och vinner på en sanslös målgång. Ska bli kul o se om Bolt kan återupprepa på 200 meter. Men dagens lopp kändes faktiskt lite avgjort på förhand, även om man inte visste om Powell hade nåt i bakfickan. Imorgon blir det handboll vid tre sen ska jag följa det som kommer :) sjuk som man är är det den bästa bortförklaringen!
DIIIF
Haha så jävla överlägsen, så bäst.
S-Otiric : Alla visste att Phelps (aka Freak-Of-Nature) skulle ta sina guld, men Bolt och Aras grejer var ju relativt otippat! :)
At the gates of Eternity...
det bara är så att tyson gay kommer springa snabbare än bolt nästa år. finns inget mer att tillägga han har den bästa maximala hastigheten någonsin. och kan han få en bättre start kommer han krossa alla andra även bolt. det är ett faktum tyvär så var han för påverkad av sin skada i os. men annars hade han krossat alla det vet jag
"men jag tror inte bolt eller powel kommer ta några medaljer alls faktiskt." kishore82 damn du hade verkligen fel asså..
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Usain Bolt var helt klockren, så jävla helt överlägset så det inte är sant. De var så himmla kul o titta när han sprang. Han är nr.1!
Synd att vädret var så kasst ikvällt och motvinden, annars hade detta lopp kunnat vara riktigt stort. Nu var ju i och för sig loppet ikväll ett oerhört stort lopp, man vänjer sig lätt, men det bör påpekas att tiden som Bolt sprang på ikväll (9.77) var den gällande världsrekordtiden för ett år sedan, den nionde september förra året sprang sedan Powell på 9.74. Bolt sprang på en tid som var tangerat världsrekord för ett år sedan och det gjorde han i pissigt väder med en temperatur under 20 grader och med 1.3 motvind. Det är en tid som tangerar Tyson Gays personbästa, det är en tid som endast 3 personer i världen någonsin sprungit på, Bolt Powell och Gay. Bolts start var dessutom långt från optimal och vid sidan av Bolt finns en Asafa Powell som springer på 9.83 i samma lopp, en tid som endast Bolt, Powell, Gay och Greene har sprungit på. Återigen, i motvind och i kassa förhållanden. Fan vad tråkigt att säsongen är slut, hade varit sjukt kul att se ett par ytterligare dueller mellan dessa två, är helt övertygad om att Bolt med en Powell som pressar honom kan springa ned emot eller under 9.6 med goda väderförhållanden och 2.0 i ryggen.
haha japp jag hade ganska fel haha men men sådan är sporten. men bliev faktiskt mer imponerad av bolt igår i brussel då han vannn på 9.77 i 1.3 meters mot vind i 17 gradig värmer jag tror faktidskt nu inte gay har så står chans nästa år. för springer man på de tiderna under de betingelserna så är 9.69 ett frågetecken över hur bra han egentligen är. han låg efter upp till 80 m sen så prang han bara ikapp och förbi powel så det bevisar får han motsånd blir han ännu bättre. och hade det varit plus 30 och 1.5 med så hade vi nog sett ett värs rekord ned mot 9.60 det tror jag för detta var aldelles enormt tror till och med att han kan haft högre maximal hastighet i detta lopp än i os finalen då han sprang ut med armarna i vädret sista 20 metrarna så tror verkligen han kommer bli bättre hm men hur fan kan man vara så jäkla snabb i starten när killen är 1.96 meter haha det är offattbart att förstå sig på. och jag får ge mig tyson ay who. powell har blivit bättre med tror emd rätt vind förhållanden att ävben detta skulle vara under 9.70 så det är imponerande tycker detta lopp är mer imponerande än os finalen