I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-30 08:53

UFC Paolo Roberto

De här är inte ett världsproblem men jag tänker fråga iallafall. Jag och min kille brukar sitta och kolla på UFC och njuter för fullt. Men sen kommer Paolo Roberto med kommentarer (har inget exempel på ett men kan återkomma) som gör mig sur. Nästan så jag skulle villja stänga av ljudet och bara se på skärmen. Men de blir inte samma känsla, såklart. Däremot gillar jag den andra Paolo Roberto kommentatorn. Vad tycker ni? Och hur tycker ni att en kommentator ska vara?

Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor

2009-01-30 10:07
Ian "kampsportsexperten" roberto är helt okej. Paolo låter knappast professionell när han kommenterar utan mer som en extra polare i soffan. Ibland är det störande och ibland är det jävligt underhållande.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-01-30 11:54
Tacka vet jag Goldberg och Rogan, pallar inte att lyssna på Paolo
http://duckdown82.tumblr.com/
Skivsamlare

2009-01-30 12:24
"***** får smaka läder"
"***** får smaka läder"
"***** får smaka läder"
"***** får smaka läder"
http://www.soundcloud.com/adamkross

2009-01-30 12:44
Amentiadaman håller med precis.
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor

2009-01-30 15:26
Nu har jag iförsig aldrig lyssnat på paolos som komentator, men det skulle aldrig falla mig in att göra det heller. Sett på UFC sedan ufc 42 (har jag för mig) och det SKALL vara Rogan och Golide, även om främst goldie kan vara irriterande ibland så är de trots allt bra på det de gör.

Paolo är ju dock ett as, finns inte en chans att jag skulle fixa hans röst så länge, det förstör ju bara.
Legion=sötast

2009-02-03 22:07
Paolo äger, Ett stycke värsting
Geni

2009-02-03 22:14
Tycker inte Paolo är på något sätt mer irriterande än Mike Goldberg.

"AND IT'S OVER! IT'S OVER! IT IS AAAAALL OVER!"

Nä jag tycker bröderna roberto gör det bra men jag föredrar Joe Rogan helt klart och det gör nog dom själva med. Han är bäst!

Kenny Florian och Randy Couture var sjukt bra också som gästkommentatorer, speciellt Randy.
Det bästa skulle vara en trio med Joe Rogan, Randy Couture och Kenny Florian.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Admin

2009-02-03 23:59
UFC är generellt rena sömnpiller att titta på. Om det inte hade varit för Paolo. Här kommer han till sin fulla rätt som kommentator.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-02-04 00:16
Paolo e sköööööön fan
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-02-04 04:52
Paolo & Ian funkar, jag irriterar mig inte på dem.

2009-02-04 13:20
Vad tycker ni om Frank Mir som komentator ?
Legion=sötast

2009-02-04 19:03
mir är duktig faktiskt, klassisk amerikansk kommentator..

gillar man inte paulo kan man ju ge fan i att titta på honom, själv tycker jag paulo är ett litet pris att betala för direktsänd ufc på svensk tv
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-02-05 09:29
Syphilis

jo men klart man kan ge fan i nån om den inte påverkar än. men brukar du sitta framför ufc och tåla hans kommentarer? ibland är de juh inte så farligt. Men en del går än på nerverna. Speciellt när han säger nått drygt om personerna

2009-02-05 10:36
jag tycker dom är ganska underhållande, jag har dock inte behovet att nån berättar vad som händer i fighten då jag ser det bra själv, alltså blir kommentatorerna bara en krydda
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-02-05 13:50
Jag gillar dom, jag tycker de är kul att paolo säger samma sak om cutsnubbarna varje gång, skicka slagen på posten, smaka läder och alla dessa andra klassiker, sen att dom alltid ska hacka på varandra!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-02-05 23:36
Paolo e skit !
Göteborg

2009-02-06 08:35
Fattar inte att folk tycker Paolo är skit, ja han kanske inte kan alla termer men han är fan underhållande att lyssna på.
Hellre lyssnar jag på honom än någon annan som tar upp och babblar massa olika termer och tekninker. Lite kunskap kan man ha men känsla för det man gör måste man ha och det har paolo.

2009-02-06 12:19
Frågan är vilken svensk som skulle ta över efter Paolo? Är kanske lite intressantare att disskutera det än att vara ösa skit över Roberto utan att ge något bättre förslag. Musse Hasselwall kanske men inte i kombination med andreas isånnafall då det nog skulle bli lite flamsigt.

Att ha engelska kommentatorer på tv4 sport är nog inte bra för intresset. Alla som tittar på tv är ju inte nödvändigtvis vara fenor på engelska. Dom tappar nog tittare på att inte ha en svensk kommentator.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-06 18:20
Ni som vill se galorna utan Pablo, kolla på TV4 anytime. Där visar dom UFC live, gratis, i sjukt bra kvalité och UTAN bröderna Roberto.
"du ska inte tro att du kommer undan för att du är ful!"

2009-02-13 02:46
Paolo är kung som kommentator.

2009-02-13 09:42
Jag tycker paolo har blivit kult......va fan klagar vi över.......han är bättre än goldberg och kan mer

2009-02-14 14:59
slutat kolla pga han typ
http://soundsof051.com/

2009-02-14 15:10
Så du menar att Paolo vet mer än Goldberg?
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-16 06:00
ja tkr paolo är skön

2009-02-21 00:05
Jag brukar sitta och asgarva åt paolo, så jävla rolig människa asså SMAKA LÄDER JÄVLAR!!!!!!!!! Skriker som om han bevittnade ett riktigt fälttåg med 30 000 krigare.
 http://www.myspace.com/murderdem
Poet

2009-02-21 10:26
Har man som sagt vant sig med Goldberg och Rogan sa ar det lite svart att vanja sig med broderna Roberto. Men Paolo ar faktiskt underhallande haha :D
At the gates of Eternity...

2009-02-21 16:08
kollat på alla ufc. Kollade första gången ufc live och tyckte att paolo är en skön jävel.

"hahaa fyfan! kolla!!"
"smaka läder!!"
"haha såg du!? vilket jääävla slag!!"

han är rolig för han är så jävla hypad. hatar goldberg. han säger alltid skit man redan vet och ganska ofta skit som inte stämmer så får Rogan rätta honom. Det bästa vore om paolo och rogan jobbar ihop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-01 00:25
"KOLLA, DÄR ÄR GRABBEN SOM SNITTA MIG" (sjukligt pubertal röst)

- Ian Roberto

så grymt =D
Blunted in stockholm

2009-03-01 01:06
tycker UFC är för amerikansk, därför äre soft med svenska kommentatorer som är sig själva och inte är för mycket som d flesta amerikanska kommentatorna är....

2009-03-02 19:28
Paolo blir alltid tyst när ring tjejerna kommer upp hahahha! så roligt!
Jag har ingen personlighet

2009-03-03 20:14
Ush! Han förstör live sändningarna!
Ian och Paolo låter som tokiga crackers som sitter i soffan och har fått en mick av tv4sport.
Fyfan säger jag för ett så oprofessionellt beteende! Paolo skriker bara varje gång någon nuddar den andra.. Ian blir bara avbryten av Paolos konstanta skrikandes och får aldrig avsulta sin mening.

Inte för att jag tycker Joe Rogan är bra för han säger bara fel hela tiden och ursäktar sig själv konstant. Men hästlängder bättra en Paolo...

I annat fall så ogillar jag inte rogan han är fa en hjälte!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-03-03 20:21
Bakelse1 P21

BEFÄNGT!
Blunted in stockholm

2009-03-03 21:09
På vilket sätt.. kan du ärligt säga att det inte är sant?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-03-07 16:32
Dom svenska kommentatorerna (Ian och Paulo) rockar sönder iaf Goldberg, kan han göra något annat än att säga fel saker och göra reklam?

Kopierat från Sherdog:

Joe Rogan: "Think of leg kicks as like in a video game. The more they take, their power goes right down."

Goldberg: "I know what you're thinking, mighty ball mighty ball DEEP DEEP DEEP!"

Joe Rogan: *Does best to ignore that and continue talking about the fight*

Mike Goldberg: "He's got him in some kind of strange choke I've never seen before!"

Joe Rogan: "That's a rear naked choke."

Joe Rogan: "Karo is wide open!"

Mike Goldberg: "Diaz smells the opening."

Mike Goldberg: "You can hear the corner speaking portuguese!"

Joe Rogan: "Uh, that's Japanese, brother"

Mike Goldberg: "I should have known that."

Joe Rogan: "You're the one married to a Japanese chick."

Mike Goldberg: "That is correct."

Frank Shamrock: "Ohhhh huge knee!"

Mike Goldberg: "Big knee!"

Frank Shamrock: "That was a huge knee!"

Mike Goldberg: "That knee was big!"

UFC 68

Goldberg: "Welcome back, Randy Couture. This fight brought to you by..."

Sylvia gets knocked down in the first 8 seconds*
Rogan: "Big right hand! Sylvia is down!"

Goldberg: "...Shooter. Starring Mark Wahlberg in theatres next Friday."

UFC 76 Machida vs. Nakamura

Mike Goldberg: "And here is Nakamura...entering the octagon for the 1st time...touching the fence for the first time."

Joe Roganlaughs)"You running out things to say?"

Mike Goldberg: "Yeah. Kinda(laughs). You? You know, you could help out and chime in once in a while..."

UFC 79 Sokoudjou Vs. Machida

Mike Goldberg: "Because SOAKoudjou is so highly touted, you almost want to sit back and watch and SOAK it in."

Mike Goldberg: "Don't forget coming up next it's Blade the series...plenty of action, violence, vampire sexuality!"

Rogan: "Vampire sexuality, what's that?"

Goldberg: "I don't know, it was on a card they put in front of me"

"The Dean of Mean" Keith Jardine vs Kerry Schall

Goldberg: "If Jardine's last name were Johnson, the nickname Dean of Mean would make no sense."

Parisyan vs Burkman

Joe Rogan: "He's getting instructions in two different languages."

Mike Goldberg: "He understands them both!"

on Travis Lutter

Mike Goldberg: "He's like the Michael Jordan of Brazilian Jiu Jitsu!"

Joe Rogan: "No, he's not"

Mike Goldberg: "Larry Bird?"

Joe Rogan: "Uhm, no."

Mike Goldberg: "Kobe Bryant?"

Joe Rogan: "..."

Couture vs Gonzaga

Joe Rogan: "Here's a beautifull left hook by Gonzaga." Mike Goldberg: "Yup, You can clearly see his nose explode there." Joe Rogan: "I don't think that was it actually, the thing that damaged his nose was in a takedown." Mike Goldberg: "Oh, Gotcha!"

Clip of Randy taking Gonzaga down (not the headbutt one)
Goldberg: "Oh yeah, you're right, thats it, pardon me." Rogan: "I don't think it was there either, i think it was in another takedown." Goldberg: "Oh."

Clip of Randy slamming Gonzaga, which caused the broken nose due to a headbutt*
Rogan: "I believe this is what caused it, watch as he takes Gonzaga down, they both collide heads, BAM, thats it, right there." Goldberg: "Oh, good call, good call."

on Kenny Florian after taking a groin shot

Goldberg: "... So you want to be an Ultimate Fighter?"

on "Lil' Evil" Jens Pulver vs. John Lewis

After "Lil' Evil" Jens Pulver knocked Lewis out*
Goldberg: ""Lil' Eagle" flies again!"

Random Quotes

Goldberg: "He's unrelentless!"

Goldberg: "You know Roy Jones Jr. respects the hands of Forrest Griffin."

Goldberg: "And here we go!"

Goldberg: "And it's all over!"

Goldberg: "That eye is rocked!"

Goldberg: "Could we be blessed with a 3rd round?"

Goldberg: "Continuing on his meteoric rise!"

Och den bästa av dom alla:
“Matt and Mark (Hughes) used to pound each other on the farm as young boys.”
– Mike Goldberg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2009-03-07 19:56
finns ju inget skönare än när paolo utbrister "VILKEN JÄVLA DOJJA!".

2009-03-16 10:47
paolo e kung!

2009-04-01 00:57
ASSÅ

vafan e de me alla som tjatar om ufc o sån skit hela jävla tiden? va e de för nån jävla fjollfajting...
vill ni ha rikti action så dra te en rikti dojo o träna lite rikti karate så ni lär er nåt istället för att hålla på med bögbrottning och sånt töntigt.

PEACE
njut

2009-04-01 01:43
hehe
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-04-01 21:42
haha sköna citat.

Paulo Roberto älskar sig själv mer än nått annat, han har alltid upplevt så jävla mycke och tror han vet hur de känns att få ett flying knee i tinningen, han använder stoppade handskar tycker de säger en hel del om snubben ;)
LEGALISERA CANNABIS

2009-05-13 11:05
I början så tyckte jag att bröderna Roberto var jobbiga som fan att lyssna på men nu är det ju ren underhållning att lyssna på dem istället men väljer gärna Rogan & Goldberg före om tillfället ges.
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.

2009-05-15 20:30
Med gratis gala så kan jag stå ut med Paolo och Ian. Paolo har sina stunder, men säger i princip samma sak hela tiden och avbryter Ian väldigt ofta med sitt skrikande. Hur som helst så föredrar jag Rogan & Goldberg.

2009-05-16 06:47
Jag undrar bara hur många gånger Paolo har sagt

"Det där hade gått snabbare om han hade skickat den på posten!"

2009-05-16 21:10
har inget me saken o göra

www.fightplay.tv/author/sirre

ufc för honom inom några år

lillebror.

2009-05-17 11:50
aa sirre är grym, han kommer att gå långt..
vet du vilket år han är född?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-05-24 14:22
vafan är ni för lirare?

paolo och ian är ju givna som UFC kommentatorer. det är ju paolos kommentarer som gör dom tråkiga matcherna roliga och dom grymma matcherna ännu grymmare! skulle inte kunna tänka mig någon annan ta hans plats!

roligast är när bröderna roberto snear ur på varandra och det är tyst i typ fem minuter! :)

2009-05-24 14:24
FLYGANDE HOPPSPARK! SÅG NI ?!??

2009-05-24 17:45
Imorse, när den grymma titel-matchen mellan Evans och Machida gick var det iallafall bara Ian och Jörgen som kommenterade. Paolo kan vara underhållande, och även fast han också har en bra fightingkarriär bakom sig så känns ändå Jörgen Kruths kommentarer mer seriösa.

2009-06-02 18:05
Jag tycker seriöst att Paolo Roberto låter fett intelligensbefriad...han skulle också lära sig fler uttryck för liknande saker/situationer då han upprepar sig jävligt mkt vilket blir rätt jobbigt i längden. Jag förstår inte riktigt vad han gör i tv alls, verkar vara en rätt dum kille o har aldrig tillfört något någonstans såvitt jag sett.

2009-06-02 18:37
han är 89a han blir 20 i oktober =)

2009-06-10 14:32
Sjælv ser jag ju egetligen baara matcherna streamade eller så tankar jag hela galorna. Bor ju iførsig inte i sverige heller men skulle gjort samma sak dær. Håller med MRsalesman helt och hållet.

Håller helt med om att Sirre har en ljus framtid...dock borde han updatera sin blogg oftare :)

Så vad tror ni om ufc 99? Om inte annat blir jag alltid glad av att se Wand och CroCop igen. kommer helt klart hålla på dem æven om det ju kanske inte sett så bra ut på senaste tiden før dem. Matchen mellan Hardy och Davis kommer också bli kul. Jag bor på irland, behøver man sæga mer?
Alltid kul att se Swick och Saunders, lær bli en kul match den med.
Får hoppas att Cain tar ner och bankar Kongo också sedan ær min kvæll helt gjord.
Legion=sötast