I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-04 12:30

Allsvenskan

ÖIS-GAIS premiär

Ja gott folk hur går det.

Enligt mig vinner ju rödblått såklart!!

Föresten någon som har koll på vart man kirra biljetter??

FORZA RÖDBLÅTT!

(Inlägget ändrat av JP 2009-03-05 12:25:46)

(Inlägget ändrat av JP 2009-04-16 12:30:11)

2009-10-16 23:36
DIF har ju ett jävla svårt schema faktiskt, dom åker ut direkt, sen blir de en kamp mellan bajen, öis o bp

2009-10-17 15:54
haha, fy fan för Elfsborg.. årets billigaste straff!
hur fan kan domaren blåsa där?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-10-17 18:43
sååå ja, skönt för Gabbe att få sätta dit den!

2009-10-17 21:13
Özkan gör det grymt jäkla snyggt. detta var han värd.
matchen var ok. det kändes tidigt att man bara gick o väntade på första målet. skönt me tre nya poäng, hoppas att grötgubbarna bankar skiten ur sillstryparna!

annars måste ju Ishis filmning vara bland de vidrigaste på år o dagar.
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-10-18 17:17
öis går ut av bara farten. bye bye småbröder!

2009-10-18 17:28
ända positiva att bajsen åker ut de med. vinner inte vi mot häcken imorrn så ser jag lika gärna att vi torskar mot öis...
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2009-10-18 18:25
Häcken vinner mot Djurgården imorgon och IFK Göteborg åker hem tomhänta från Malmö.. perfekt

2009-10-18 18:30
Så skön å va ÖIS:are! Bengans dans med HIF-anfallaren i slutet är klassisk! :) får hoppas målformen håller i sig till Stadion på lördag!
2048 || Militia Sound Crew

2009-10-18 21:18
Özkan borde fått rött & avstängd 1-2 matcher...sen tattarns filmning vet jag inte om jag skall skratta eller gråta åt :(

ser spännande ut inför morgondagens match i malmö!

laddar för den 1a....
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2009-10-19 00:03
psykmys: Skulle Özkan fått rött kort och avstängning? För vadå? För att han gjorde mål? Du tänker inte på Ortiz kanske?

2009-10-19 14:21
Ortiz solklar och Izhi var ju inte sämre han, men inget man kan göra åt i efterhand nu. Inget man grämer sig över en dag som denna.
Malmö borta, kanske årets svåraste match, känns lite som om Malmö kommer åka på en taste of reality nu efter ha mött massa formsvaga lag och verkligen utklassat de, men ingen tvekan om att de har fått igång spelet rejält och stämningen är förmodligen på topp.
Hjärtat säger 0-2 men hjärnan säger 1-1 får lita på min magkänsla o säga 0-1.
Målskytt Gustav Svensson en riktig rökare upp i krysset ;)
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Admin

2009-10-19 16:53
Gefle är en enda stor köttmur. Starkt att kunna bryta sig igenom till slut. Skönast är nog att laget hela tiden malde på och försökte spela boll. Ofta brukar det bli så att det attackerande laget till slut står still och väntar på en öppning, bollen tjongas bort och så går nån minut innan man är tillbaka i precis samma avvaktande läge som innan.

Fingertoppskänsla på bytet :)

Mutumba såg väldigt ledsen ut vid bytet, var det något särskilt?

Att Öis skulle lämna jumboplatsen får ses som en ganska ordentlig skräll med tanke på hur större delen av säsongen sett ut.

Och filmningen är ju bara patetisk.

Bajen och Örebro kan bli riktigt tuffa. Bajen kämpar för överlevnad och vill inte hjälpa AIK i någon guldjakt. Örebro kommer förmodligen köra samma taktik som Gefle och försöka stänga igen med en solid köttmur.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-10-19 18:02
Ja, Mutumba såg onekligen besviken ut vid bytet.. undrar om han var missnöjd med sin insats eller enbart blev sur för att han fick gå av?

Högintressanta matcher ikväll! Framförallt Malmö - IFK Göteborg. Återstår att se om resultaten går som man vill.

2009-10-19 19:31
kuken, 1-0 för Göteborg..

2009-10-19 19:38
Bajen derbyt blir en äcklig match, känner inte alls för den då derby fortfarande e derby o som alla vet krigar för en meningslös kvalplats dom ändå torskar..
Örebro omgången efter e för jävlig. visst, örebro har en riktigt usel period just nu, men vill säkerligen avsluta säsongen snyggt o kan en bra dag få till ett grymt spel.

gröttgubbarna tappar direkt, såklart dom inte e nåt att lita på fan!!

2009-10-19 20:14
bra jobbat ifk.
pest eller kolera, men ifk före aik alla dagar i veckan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 20:17
fan kom igen Malmö.. vad jag förstår så dominerar dom matchen mer eller mindre.

2009-10-19 20:19
ja, jag tror du har rätt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 20:24
... men IFK är ju effektiva. Ska vi gissa på att de kontrar in 2-0-ledning snart?

2009-10-19 20:54
SÅ FINT!

2009-10-19 20:55
haha, jag tänkte också det, när malmö började öppna upp försvaret och hysén kom in.

2009-10-19 23:01
Haha fyhelvete vilken jävla känsla! Kim Christensen före Örlund vilken dag i veckan som helst hahah, vi vann på exakt det som malmö inte har INSTÄLLNING, dessutom jävligt mycket tur :D men så är det alltid med topplagen.
Fan va gött o va ängel! :)
soundcloud.com/iloice

2009-10-19 23:06
pft, det ända värda allsvenska laget har spelat i superettan lite för länge nu.

peking represent.

2009-10-19 23:17
Ja nu känns det onekligen kört för oss, men vilken fest AS 2010 verkar bli Åtvidaberg, Mjällby, BP och Häcken i hösta serien, lägg därtill att AS 2010 inte har ett enda derby av dignitet.
 DIF!

2009-10-19 23:25
Haha jag ber dig! Klara er kvar i SE för helvete. Vill ha något publiklag att möta nästa säsong.

Det är fan bara att ge upp nu, 3 ribbträffar, 2-3 bollar som bara ska in, en domaren som ändrar sitt straffbeslut och direkt när vi släpper in ett så bara brister allt.

Norrköping, Landskrona, Assyriska, Syrianska att ställa in sig på då. Kanske vraken följer med...
DIIIF

2009-10-20 00:02
Peking säkrade sig i SE igår. vi vann väl på publik i SE iaf, alltid nått en säsong som denna, lägsta placeringen sedan fotboll började spelas organiserat i sverige..

2009-10-20 11:50
jag känner med djurgården med tanke på det som inträffade igår med ribbträffarna och allt..

2009-10-20 17:55
fan va besviken jag blir om århundradets match inte blir av..

2009-10-20 18:51
Kim Christensen gjorde en riktigt grym jäkla räddning som sagt. hur mkt det än svider måste man ge en eloge till ifk som konstant krigr till sig vinsterna då spelare försvunnit o fortfarande har chans till sm-guld. då blir det extra härligt att spräcka eran hemmasvit i sista matchen o ta me oss bucklan på bussen hem istället :P

2009-10-21 00:39
Blir grym match att se fram emot på lördag, öis har iaf gjort 7 mål på dom två senaste matcherna =) hoppas pa dembo står =)

2009-10-21 14:58
CameraObscura
Vad menar du?
DIIIF

2009-10-21 15:06
jag vill se en avgörande match mellan aik och blåvitt :)
så jag hoppas inte det avgörs innan.

2009-10-21 23:17
Någon som vet vad inträdet kostar på Stadions borta sektion?

2009-10-21 23:18
Stockholm Stadion alltså (Djurgården)

2009-10-22 01:02
ticnet?
soundcloud.com/iloice

2009-10-22 10:40
tommyboy 100 kr
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2009-10-22 23:37
derby på söndag. brajen lär väl köra upp hela laget i anfall då de inte har något annat val. synd att shaaban e skadad, i nuläget e proppen en mkt bättre målvakt. tidig match, viktig match, tre poäng enda som gäller. lär bli mkt blod, svett o tårar.

2009-10-23 15:36
Tror det blir lika löjligt enkelt som när vi mötte dif, 0 - 3 känns som ett vettigt resultat.
Vi är överallt!

2009-10-25 03:31
Maaaaartin Hansson är en hoooooooora är en hooooora!
Fy fan samtidigt som gnaget verkligen inte får vinna så får inte bajen det heller, vågar man hoppas på att båda pitchar?
 DIF!

2009-10-25 06:36
fy fan vad jag hatar att jag ar pa andra sidan jordklotet ibland..

2009-10-25 10:46
snart är det derbydags!

2009-10-25 12:11
finns det radiostream någonstans ?

2009-10-25 14:34
Pavey baby!
Bitches Ain't Shit

2009-10-25 14:46
One Kenny Pavey!
OOOOH AIK STOCKHOLM!

2009-10-25 19:44
grymt skönt att denna match e över.
det jag e nöjd med e de tre poängen vi tar idag. att grabbarna höjde sig efter brajens kvittering. lite lojt en stund för att senare höja sig några snäpp o trycka dit en balja till.
spelet var väl inte det bästa. mkt kamp, gröta o kämpa. vi spelar inte i närheten av våran bästa fotboll, men detta lag har någonting som saknats på grymt länge. ett jävla vilt kämpande o att aldrig vika ner sig.
med lite tur avgör vi redan på onsdag!
bye bajen bye bye!!!

2009-10-25 20:05
vill du att det skall avgöras på onsdag?
spänningen inför söndagsmatchen om det inte är avgjort innan är värd 10 smguld! :)

kan väl iofs förstå er aik:are, gbg har trotts allt inte förlorat hemma denna säsong (än) eller?

2009-10-25 22:15
Hade Malmö besegrat IFK Göteborg hemma senast (som de borde ha gjort) så skulle vi haft chans att avgöra på onsdag. Finns ingen chans att Göteborg inte vinner hemma mot ett sånt pissgäng som Halmstad. Jag kan bara inte föreställa mig det..

Sjukt spännande med en direktavgörande "final" i sista omgången. Jag är dock ordentligt nervös för utgången i den matchen..

Angående dagens match.. en allmänt osund tid att spela ett derby på. Var lite besviken på draget på Norra, och på plan.. lite mer derby och jävlar anamma hade jag hoppats på.

Jag håller med hemp angående inställningen dock. Förutom det loja spelet i början av andra halvlek. Jag gillar att vi har spelare som aldrig ger sig.. inte minst en sån som Kenny Pavey som kom in och toksprang som vanligt.. inget finlir och han gör inga vackra mål direkt. Men hemåtlöpningen som han tog över hela planen, enda tills det att Markus Jonsson kunde bryta med en glidtackling, den är guld värd. En annan som jag vill lyfta är Hooiveld som är en jävla klippa och aldrig gör en dålig match.

Hua.. sjukt nervös nu inför sista allsvenska veckan.

2009-10-25 22:17
spänningen e stor ja, men skulle halmstad mot alla odds lyckas plocka tre pinnar borta samtidigt som vi vinner mot örebro e ju guldet klart o vi kan fira på hemmaplan istället :P
ärligt talat e jag sjukt taggad inför söndag, men e ju minst lika orolig för det. blåvitt har ju som du säger inte förlorat hemma sen över ett år sedan så visst känner jag helst att vi avgör detta tidigare om tillfälle ges. tror dock inte det utan blir en riktig nagelbitare på söndag nere i rövhålet...

2009-10-25 22:43
haha, jag har haft mitt nagelbitande den här säsongen, nu känns det skönt att vi är säkra i SE och man kan lite lojt följa AS istället.

ps. jag tror du stavade fel, du skulle nog skriva "vackraste staden i norden" men skrev "rövhålet" istället. alla gör vi misstag ibland. ;)
Admin

2009-10-26 13:56
Det enda positiva med att inte ha någon biljett till matchen på söndag är att man har möjligheten att gå och göra nåt annat när det blir för påfrestande för nerverna. Bara för att jävlas lär väl spelarna ha en pakt med stolpträffar och rensningar på mållinjen i 89e minuten.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?