Vilka fotbollslag håller du på?
Vilka lag håller ni på utomlands? Det känns som om att när det gäller lag utomlands så håller de flesta på storklubbarna. t.ex. Man Utd, Chelsea, Liverpool, Arsenal, Inter, Juve, Milan, Roma, Real Madrid, Barcelona, Athletico, Valencia etc etc etc etc... medans man i sverige kanske håller på ett skitlag som BP... hur kommer detta sig? Aja, här kommer min lista iaf Sverige: Malmö FF + Furulunds IK (HA Div.5 Mellersta)Norge : ---Danmark : BröndbyEngland : Aston Villa Italien : RomaSpanien : Deportiva la corunaGrekland : OlympiacosTurkiet : ---
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta måste de vara de mest skrämmande inlägg jag läst på länge, du håller alltså på sju olika klubbar? Följer du alla dessa sju klubbar också? Hur gör du om tex Roma möter Aston Villa i UEFA cupen? Själv håller jag på AIK, och aldrig förstått hur man kan hålla på mer än ett lag.
Vi är överallt!
C'è solo l'AS Roma Varldens vackraste klubb. Racker sa. Fast lite haller jag pa Blavitt ocksa, och Kataller Toyama.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
En liga, ett lag. Chelsea. Since 1992 baby
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Norge: --- Danmark: --- England: GUNNERS Italien: --- Spanien: --- Grekland: --- Turkiet: --- självklart kan det hända att man kikar på spansk fotboll, eller italiensk, men det är bara när stora klubbar möts typ och man vill se fotboll, annars följer jag premier league stenhårt. Men 7 olika klubbar? Det är fan mycket, då känns det väl bra att mellberg är tillbaks i ett av dina lag
be the change
Norge: --- Danmark: --- England: --- Italien: --- Spanien: Atletico de Madrid Grekland: --- Turkiet: --- Anledningen till att man oftas hejar på toppklubbar ute i europa och vilken skitklubb som hällst i sverige är väll självklar... Man hejar väll på dom klubbarna som man har en koppling till, rättare sagt att man växt upp men att gå och kolla på deras matcher. Eller kanske spelade i klubben som ung. Det händer väll aldrig att en göteborgare plötsligt bestämer sig för att heja på Gävle... Jag själv går på alla ÖSKs matcher och gillar dom eftersom jag växt upp med dom, men om jag skulle varit uppväxt i halmstad istället så skulle jag troligtvis heja på dom. I europa tar man ju den klubben som man själv gillar mest utan att ha en koppling till den... Och eftersom det står mest om storklubbarna blir det naturligt en av dom, dessutom vinner ju dom;) Att jag började heja på Atm var från början en slump, jag satt och kolla på Atm - Barca och Torres gjorde hattrick. Då börja jag gilla han och efter ett tag även Atm. Det var för ungeför 6 år sen och jag var 10, nu kollar jag alla deras matcher:) Nästa är i kväll.......
100% Rojiblanco! ”Malin Baryard gravid med sitt andra barn: Jag kommer rida på så länge det känns bra” Aftonbladet, rubrik, avd Kan blir fler barn.
Jag postar åt JackVegas eftersom han inte verkar våga träda fram med sin egentliga åsikt. Norge: Rosenborg Danmark: FCK England: Arsenal (samt Man U, Chelsea och Liverpool i Champions League, känns skönt att det går bra för mig varje år) Italien: Inter och Milan (hatar Juventus) Spanien: Barca och Real Grekland: Olympiakos och Panatinaikos Turkiet: Fener, Galatasaray och Besiktas
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Inter sen jag fick min Ronaldotröja 97 haha
Geni
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Ja, men det är MFF som gäller
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
IFK Norrköping och Barcelona Jag anser att man skall hålla på det lag från vilken stad man kommer, och finns där ej ett så kan man väl välja, men inte annars! Peking i vått o torrt! Och Barcelona därför att de spelar den överlägset roligaste fotbollen på jorden.
AIK och Barcelona über alles. I England ser jag gärna att Arsenal vinner och i italien bryr jag mig typ inte.. Men de enda lagen jag följer som en slav är Aik och Barca, speciellt Barcelona..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Valsta Syrianska får det gärna gå bra för om man kollar på lägre divisioner.. men följer ej...
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Juventus. I sverige håller jag på dem som leder. förutom stockholmslagen. (mn dem leder ju aldrig)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Bryr mig inte mycket om andra lag än Liverpool. Visst, jag kollar gärna på annan fotboll men engagerar mig oftast inte i att hålla på något av lagen isf.
S-oteric P23 Fjant
be the change
Det är du själv som har berättat att du håller på Arsenal, Manchester United, Chelsea och Liverpool i Champions League. Och just det, Djurgården... eller nej, du kom på att "dom håller inte längre" eller hur var det? Haaaaaaaaha!
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
ja, djurgården var mitt svenska lag jag följde ibland, men det var så jävla tråkig fotboll och att jag flyttade så var inte värt det längre, därför koncentrerar jag ju mig bara på arsenal. Ja, jag "höll"(om det får dig att må bra tönt) på PL-lagen i serie A vs PL kampen i champions league, bara för jag HATAR italienarna och deras filmande... Fan väx upp en aning eller?
be the change
Ovanligt med internet-krigare som bara ger upp sådär och låter sig förnedras. Men ok, vi släpper det nu och låter tråden återgå till sitt ämne.
Moderator
2009-07-25 02:15
Jag håller på United, enda läget jag följer, kollar alla matcher och allt sådant. Det är mitt lag! Sen har jag varit medlem i Djurgården sen jag började intressera mig för fotboll på riktigt för 5 år sen, så har blivit en del där också. Annars följer jag väl lite andra lag i Europa, men inget jag håller på eller nått.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Djurgården och till viss del Barca. DIF behöver inte kommenteras, det bara är så. Barca dels för att de överlag spelar den mest sevärda fotbollen, dels av historiska skäl (dvs. jag hatar äckliga vidriga piss-real madrid).
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Man United och Västerås SK. Cantonas mål mot Liverpool i FAcupen, that's when it all started!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
AIK och Barcelona per siempre. Nej, jag började inte heja på barca när ronaldinho/henke/blabla kom dit. Började gilla dom runt 98 eftersom Kluivert var min favoritspelare då. Sen dalade mitt fotbollsintresse ett par år men sen säsongen 05/06 har jag knappt missat en match. Ja, jag plågade mig igenom 07/08 också även fast det sög.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
IFK Göteborg, Blåvitt och Änglarna
Att "hålla" på lag som man inte har en koppling till måste ju vara för jävligt trist. Det finns bara DIF!
DIF!
Frågan är vem som avgör vad en "koppling" är.
Pontyone - började hålla på Barca 98? Hur fan tänkte du när gnaget mötte dem i CL då? Nä, fyfan. Klart det finns lag ute i Europa man hellre ser vinna mer än andra, men egentligen är varenda lag därute hatat för vi är Djurgårdens IF. Everlast sa det bra.
DIIIF
98 var jag knappt 7 år fyllda, men somsagt så var Kluivert min favoritspelare och brukade glo deras matcher med farsan. Jag vill dock minnas att jag höll på AIK de matcherna. Gilla och hålla på är olika ord med olika betydelse, jag blev glad om de vann men lacka inte ur när de torska som jag gör nu. Hoppas jag gjorde det lite enklare för dig.
fattar inte hur man kan hålla på så många lag:S finns ETT lag i mitt hjärta och det är och kommer alltid vara FC Barcelona!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
milan sens shevchenko anlände ungefär .
Survival of the fitest only the strong survive.
Jag håller på Blåvitt, Stoke City och Juventus Jag hoppas att blåvitt slår stoke och stoke slår juventus ifall ifall..
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
börjde hålla på Häcken pga deras namn när de gick upp i Allsvenskan -97.
...
Jag tror ni använder lite fel ordval här, det lag man håller på är ju det laget som är ens första lag som många här inne har AIK eller DIF osv, det är liksom ens lag, sin tillhörighet. Sen kan man väl och nu kommer det, sympatisera, med olika lag runt om i europa men man kan aldrig hålla på mer än ett lag men sympatisera med flera.
fetlyrik sa det. MFF är laget i mitt hjärta, att jag följer andra lag ute i europa har inte så mycket med själva laget att göra utan det är mer att jag följer enskilda spelare. Förrutom Aston Villa då. Har en rätt stark koppling till birmingham och just FCAV.
Barcelona sen jag såg Messis debut som 17-åring :)
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
fetlyrik Bullshit. Det är som att säga att man får lyssna på många artister men bara få ha en favoritartist. Varför måste man välja? Jag ser inga konstigheter i att hålla på flera lag, speciellt inte när det gäller olika ligor.
Haha musikartister. Hur kan du ens göra den jämföringen i ditt egna huvud. Haha.
En sund, objektiv jämförelse. Inga egna, undvikbara värderingar i den. Sen om du tycker att fotboll är något större får du stå för, jag försöker tänka i realistiska banor.
jag kan förstå att man kan gilla olika spelare och tycka det är roligare om vissa lag vinner. men inte "hålla" på dom så..
be the change
i pluralis alltså
be the change
Barca sedan dom låg som sämst. Fast Arsenal är rätt underhållande. Sedan han bytte ut hela laget så har jag inte följt såå mycket. Men Barca. Spelar sverige fotboll? =S Leker dom inte den leken Skjut bollen längst från eget mål?
Jag har ingen personlighet
Klaga inte på svensk fotboll. Svenskar är jäkligt starka och gör sjukt snygga löpningar, det passar ju dock inte in bland den moderna europeiska fotbollen där allt handlar om explosivitet.
ARSENAL & DJURGÅRDEN
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Moderator
2009-07-28 08:48
HIF, HIF U21. sen har jag ett gott öga till vissa lag ute i Europa. Typ Celtic, Barca och FCK... men det handlar ju mest om HIF spelares gamla meriter i dem lagen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
finns det på allvar spelare med rötter i HIF i barcelona? Eller du tänkte på att henke larsson HAR spelat där.. aha ok..
När man var liten kunde man ju följa alla möjliga olika ligor och bestämma sig för ett favoritlag. Mest för att skulle man följa en liga var det ju lika bra att hålla på ett lag, och alla ligor var ju smått intressanta (på text-tv). Oftast blev det ju de som var bra, hade nån spelare man gillade (ofta svensk för man kände inte till så många andra) eller hade ett skönt namn. Men de enda lagen jag håller på på riktigt är AIK och Arsenal. AIK given etta såklart. Sen är det kul att följa stormatcher med bra spelare. De stora ligorna känns inte så värst "äkta" utan mest som tv-underhållning. Klubbkänsla och liknande hittar man bara i de mindre lagen och ligorna. Barca och Real Madrid t ex, det är inga fotbollslag, utan mest showgrupper som är kul att titta på. Det finns inte särskilt mycket identifiering i de klubbarna, med hundra nya spelare varje säsong och pengar som skenar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Kalmar (kommer där ifrån) Arsenal (började när de köpte Overmars). Sedan håller jag även på Holländska landslaget. Sedan i övriga europa så håller jag mer på spelare än lag, t. ex. så har det varit kul när det går bra för Inter när Zlatan spelat där, eller Sneijder för Real eller Iniesta för Barca osv.. Hatar: Chelski och Man Usa, hatkärlek förstås, hade förmodligen saknat dem om de försvann från toppen.
Barca och Real Madrid t ex, det är inga fotbollslag, utan mest showgrupper som är kul att titta på. Det finns inte särskilt mycket identifiering i de klubbarna, med hundra nya spelare varje säsong och pengar som skenar. Öhm. Okej, kan hålla med om Real, men Barca?
5 egna produkter är givna i startelvan - Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi - Dessa har varit ordinarie i mellan 10 till 3 år. Det finns 3-4 egna produkter som knackar på dörren till startelvan - Pique, Busquets, Bojan - Som alla har en framtid i klubben.
Sen är det självklart att man inte bara kan spela med egna produkter även om det är nära för Barca, men att säga att det är massa nya spelare varje säsong håller inte riktigt.
Barca värvar i princip 1 stort namn per säsong, men då säljs även minst 1. Resten fylls på från egna leden.
Så nja, klubbkänsla finns det definitivt i Barcelona.
Real däremot köper spelare som om det vore leksaker och pissar sina egna talanger i ansiktet men det är en annan grej.
Jovisst, Barca har en förhållandevis stor andel egna produkter, men fortfarande är bara en knapp tredjedel spanjorer och de flesta egna produkter (givetvis samlar Barca ungdomar från mindre klubbar, men det gör ju alla så det är inget att snacka om). Sen är frågan hur man definierar spelare som Pique. Visst är han fostrad i Barca men han tillbringade ändå flera år i Man U. Alla klubbar värvar spelare. Det är inget fel i det, snarare gör det det intressant. Men det är ändå så otroligt ojämnt när ett fåtal klubbar har råd att värva färdiga stjärnor för summor som motsvarar hela omsättningar för mindre klubbar. Då blir det bara cirkus av det hela. Det är ju underhållande, men särskilt mycket sport blir det inte. Skulle t ex Barca gå dåligt ett år eller två, behöver de bara värva ett par spelare så är de med i toppen igen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
PontyOne Räknar du Messi som egen talang? När han kom var väl han ett superlöfte? Precis som när vi (arsenal) snodde Cesc från er, men inte är han en egen talang för oss enligt mig.. Sedan det där snacket om egna talanger, det är överskattat. Det gäller att kunna förädla supertalanger, och att ha sådana talanger från starten i klubben handlar såklart om tur, enbart tur. Men Barca är grymma på att förädla talanger precis som Arsenal... Men jag menar Iniesta och Xavi hade såklart blivit grymma spelare oavsett om de föddes i närheten av Valencia och började spela för dem eller Barcelona och som nu började för dem.. eller hur?