I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Goal.com presenterar 2000-talets drömelva. Håller du med?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Sångare

2009-07-30 16:21

[Fotboll] Goal.com presenterar 2000-talets drömelva. Håller du med?

Länk till http://www.goal.com/en/news/2517/goalcom-teams-of-the-decade/2009/07/27/1395299/goalcom-world-team-of-the-decade-2000-2010

Ja, mina vänner, vi närmar oss år 2010 vilket betyder att ett decennium av stor fotboll når vägs ende. För dom flesta av oss är väl detta det enda hela decennium av fotboll vi kommer ihåg, så därför tänkte jag vi kunde ta och plocka ut en drömelva för just 2000-talet.

Diskussionsunderlag blir den engelska fotbollssajten goal.coms artikel där deras journalister har gått samman för att presentera en enligt dom ultimat drömelva med spelare som verkat som bäst på 2000-talet.

För er som inte orkar gå in på länken så ser det ut enligt följande:
Buffon
Thuram Cannavaro Nesta Maldini
Makelele
Ronaldinho Zidane Figo
Henry Ronaldo (den riktige)

Märk väl att det här handlar om giganter, ikoner, stora mästare som dominerat under HELA decenniet. Jag vill alltså inte se några elvor innehållandes spelare som dominerar i dagsläget men som sett över 2000-2010 inte kan hävda sig här.

Själv håller jag med om elvan till stor del, hade nog kunnat byta Vieira mot Makelele dock.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län