I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fedor Emilianenko - Världens bästa MMA fighter

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-08-03 02:53

Fedor Emilianenko - Världens bästa MMA fighter

Såg att det inte fanns en tråd om Fedor här.. Vill så gärna se han i UFC, men han envisas med att inte gå över dit.. Vill mest se han gå dit för att täppa till truten på Dana "drama quenn" White och alla hans amerikanska anhängare som hävdar att den ryske besten är "överskattad".

Men förstår nog hur Fedor resonerar.. Killen verkar vara en riktig enkel person, som varken eftersträvar berömmelse, makt eller pengar.. Han gillar bara att träna och vara med sin familj, en riktigt enkel kille. Varför ska han gå till UFC där alla fighters säkert får manus innan på vad dem ska säga på sina pre-match snack för att "hetsa" upp stämningen. Varför ska Fedor gå dit för att stilla amerikanernas behov samt inbringa ännu mer pengar till UFC?

Vad tycker ni? överskattad fighter eller den bäste någonsin? Hur blir det med Affliction/UFC? Discuss

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-03 10:08
Det är inte så simpelt som du tror. Det är inte så mycket Fedor själv utan mer hans manager Vadim Finkelstein och M1-global som på senaste har suttit käppar i hjulen under förhandlingarna med UFC.
Fedor själv har nyligen antydit att han är ledsen över att förhandlingarna inte har kunnat gå igenom och sagt att hans kontrakt med M1 är vad som håller honom kvar.
Hans egna krav har mestadels handlat om att han ska få hålla på med sin favoritsport "combat sambo" vid sidan om UFC matcherna, och UFC har faktiskt gått med på att låta honom göra det nu. Men M1-global vägrar gå med på ett kontrakt med UFC sålänge de inte får vara med och co-sponsra. Vilket är helt absurt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-08-03 12:59
hur lång är kontraktet med m1 då? Men Pride blev väl uppköpt av UFC? Kunde fedor inte DÅ valt att gå till UFC? istället gick han till affliction. Eller är båda pride och afflicition under M1s tak?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-03 14:47
Værldens bæsta Japps.

Kontraktet med M1 gæller før ytterligare 3 fights vad jag lyckats læsa mig till. Men det ær inte riktigt så enkelt då Fedor ær delægare och Vlademir tydligen inte har rent mjøl i påsen om man skall uttrycka det så. Hoppas såklart att Fedor dyker upp i ufc, mend et kænns inte troligt just nu. Tråkigt och sant.

Alexander, Fedors bror har nyligen sagt att Vlademir styr fedor efter sina egna intressen. Tråkigt indeed. Alex næmnde också att han ville in i UFC, ngt som kan bli svårt då det går rykten om att han dras med en blodsjukdom, hepatit B eller C, ingenting sækert dock. Alexander skall gå match mot snubben som slog Fedor i Combat Sambo Blagoi Ivanov (han skulle fått pisk av Ilir!!). Blagoi gick nyligen en match mot den japanska veteranen och jærnskallen Fujita som han vann, men han lær få pisk av Alex.
Legion=sötast

2009-08-04 10:37
Han skrev på før strikeforce.

En match mot Alistar overeem Kænns som en tuff utmaning och en værdig match. Brett rogers och Fabricio Verdum kænns inte riktigt hett dock, De har inte førtjænat att få møta fedor æn.

Skulle vilja se Rogers møta någon som Jeff Monson først. Och Fabricio Verdum kanske en rematch med Andrei Arlovski med tanke på hur deras møte slutade i UFC.
Legion=sötast

2009-08-06 11:48
En match mot Alistar overeem Kænns som en tuff utmaning

Jo för det finns ju inte just nån anledning att Overeem dragit sig ur varenda match som varit planerad i USA.

2009-08-06 12:04
Håller med dig om att han ær løjligt stor, men han vann ju strikeforcebæltet i usa non? Han har ju inte åkt dit før ngt æn, till skillnad från en viss ufc heavyweight champ.
Legion=sötast

2009-08-06 12:28
du syftar på tim sylvia? eller josh barnett?
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2009-08-06 14:48
På båda. Hade dessutom før mig attLessnar åkte dit før ngt steroid aktigt back in the day, visade sig dock vara vitaminpiller. ;)

Tycker fortfarande att en match mot Overeem skulle vara roligare att se æn en Lesnar match.
Legion=sötast

2009-08-06 16:31
Tycker fortfarande att en match mot Overeem skulle vara roligare att se æn en Lesnar match.

Själva matchen kanske skulle varit roligare att se. Men betydelsen av en match mot Lesnar och allt ståhej som skulle uppstå runt omkring, speciellt om Fedor förlorade, skulle varit bra mycket roligare.
Det känns som att det är mer som står på spel för Fedor om han skulle möta Lesnar, men jag kan ha fel. Kan tänka mig att många elitiska mma fans runt om i världen skulle begå självmord om Lesnar vann övertygande mot Fedor haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-08-06 22:14
Han heter faktiskt Emelianenko :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-08-07 00:35
Kan tänka mig att många elitiska mma fans runt om i världen skulle begå självmord om Lesnar vann övertygande mot Fedor

Haha, helt riktigt.

duckdown

hoppsi hoppsan. My bad

2009-08-07 14:37
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-08-07 23:09
Skulle inte fedor möta barnett?
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Poet

2009-08-08 05:58
Fedor ar twisted! Extremt djurig snubbe och jag vill framst se han i UFC bara for att satta lite folk pa plats. Han om nagon kan vara kaxig, med 30-1 resultat, dar hans enda forlust var for att han fick jack som inte slutade bloda.

At the gates of Eternity...

2009-08-08 13:48
Barnett åkte fast för dopning

2009-08-09 01:16
Ska posta en video för de som kanske inte vet vem Fedor är :)

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-08-09 01:50
Har svårt att förstå hypen kring Fedor. De senaste fyra åren har han bara mött föredettingar som varit för dåliga för UFC. Tror ärligt talat att Fedor inte skulle ha något att hämta i en match mot Brock Lesnar. Jag tycker inte att man ska skylla på Finkelstein angående att Fedor inte fightas i UFC. Denna gång är ju bara en i mängden av tillfällen då han kommit med en massa konstiga krav på särbehandling. Tror inte att Fedor vill möta de bästa av de bästa och förstöra bilden av sig själv som oslagbar.

2009-08-09 02:55
T.o.m Hitler vill se Fedor i UFC

2009-08-09 06:17
Skrev ett fett långt inlägg till Jurgen där jag förklarade läget men sen kollade jag upp och såg att andra hade skrivit det..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "