|
|
|
|
|
Innebandy,stort?
Om nu halva Sveriges befolkning verkar syssla med Innebandy, varför är det inte så stort? Väldigt patetiskt att ha en direktsänding på en innebandymatch som det hade på 4:an.
Eller så är det bara jag som avundas för att de snyggast människorna håller på med innebandy, sysslade själv med judo en gång i tiden.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Innebandy ar inte ens javla sport. Lika mycket sport som brannboll.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Innebandy är inte en sport, det är en hobby.
|
|
|
Kom ner/upp/väster till Varberg så ska ni få se på fan. Jag säger inte att jag stödjer det för fem öre, men här är alla verkligen helt tokiga i innebandy. Man har hört en del historier om när polarna huliganfajtas med Helsingborg-supportrarna som varit på besök. Jävla skit-WIC, måste de vara så jävla duktiga?
|
|
|
hahahaha, innebandyhuliganer, vart fan är världen på väg..
|
Moderator
2009-12-15 17:38
|
Hehe, innebandyhuligan! Jag ser framför mig en blond pojke med spretigt hår och gummiband runt fotlederna.
Innebandy är skitroligt att spela, men förjävla tråkigt att titta på.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
"Käppakrig" som det kallas här i trakterna...
Tackar Gud för Rugby, där snackar vi sport :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
|
|
|
Squirtle Hehe, innebandyhuligan! Jag ser framför mig en blond pojke med spretigt hår och gummiband runt fotlederna. hahahahaha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Fast det är ju mest innebandyspelare som inte tillhör "eliten" som ser ut som offer (gummiband runt fotlederna, blonda och spretiga).
Innebandy är kul att kolla på, som hockey med lite ändringar. Den ändringen jag gillar mest är att det inte är lika mycket bögande vid sargerna, tycker det är trist när hockey bara blir tacklingar och bråk. Det händer inte lika ofta i innebandy, då är det mer snyggt spel. Det är trevligt.
Lite 90-tal att påstå att innebandy är en hobby. Tidigt 90-tal. Första halvan.
|
|
|
Innebandy ar en sadan sport mer eller mindre vem som helst kan hoppa in i och gora bra ifran sig. Inte som fotboll, hockey, basket och andra "riktiga sporter".
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Grundat på? Vem som helst kan sätta några bollar i basket, vem som helst kan sparka på en fotboll, vem som helst kan leka med innebandyklubba och innebandyboll. Det är en väldig skillnad på att kunna göra saker och att göra det bra.
En bra innebandyspelare går inte att jämföra med hobbyspelare.
|
|
|
Jag har postat detta pa Whoa forrut, nagra manader innan jag stack utomlands. Jag + 4 andra personer skulle mota 5 andra personer i en innebandy match och senare skulle samma personer motas i en basketmatch. Jag satte min heder pa att vi basketspelare gora javligt bra ifran oss, om inte faktiskt vinna i innebandy matchen. Medans jag kan satta min heder pa att innebandy luffarna kommer torska hart i basket. Ingen pa Whoa (trots alla som argumenterade emot mig) ville mota oss for denna utmaning.
Sjalvklart sa ar det skillnad pa proffs och amatorer. Men det hogsta taket i innebandy gar inte att jamfora med fotboll, hockey, basket och gud vet vilka fler sporter. Ett exempel pa det var nar Henke Larsson borjade lira innebandy och scorade massa poang och grejer.
Nar brannboll och kubb blir erkant som en sport, sa kan jag acceptera innebandy som en sport ocksa. Tills dess... nej :)
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Men det hogsta taket i innebandy gar inte att jamfora med fotboll, hockey, basket och gud vet vilka fler sporter. Det här är sant. Men jag tror mycket av detta beror på att innebandy inte har lika många utövare som tar det seriöst som de världsomfattande sporter du nämner, fotboll, hockey och basket. Ju fler proffesionella utövare desto högre höjs ribban i sporten. Jag ser tyvärr inte att innebandy skulle kunna bli lika stort som de andra sporterna vi nämner. Innebandy kommer nog alltid att domineras av Sverige/Finland(och de fåtal andra länder som bryr sig seriöst om det) i och med att det mest spelas i dessa länderna och nödvändigtvis inte för att inga andra länder kan producera bättre talanger. Till och med de fåtal länder där det utövas som mest på proffesionell nivå så tas det inte seriöst i någon större grad jämfört med fotboll och basket. Det kommer nog alltid att ha det där molnet över sig att innebandy är ungefär lika mycket sport som brännboll.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Innebandy är helt klart en sport, dem som säger annat vet inte vad de snackar om. Sen att det är förjävla tråkigt att kolla på't är ju en sak, men det är skoj att lira iaf
|
|
|
Det konstiga är att innebandy får bli mycket sedda i media, är detta bara pga att sporten finns i princip bara i Norden?
|
|
|
Handlar inte om antalet utovare, handlar om sporten i helhet. Curling ar varldsomfattande, fortfarande inte stort pa det sattet. Tror det faktiskt handlar om att folk i grund och botten fortfarande ser det som en skolgardsaktivitet. Vilket det i grund och botten ar.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
BC99
Rent teoretiskt bör alla sporter ha börjat på skolgårdar (eller på frusna sjöar efter skolan - hockey). Har inga källor, men hur ska saker annars påbörjas?
|
|
|
innebandy va för dom som inte kunde åka skridskor... förövrigt en jäkligt bögig aktivitet...sen har det ju fått stämpeln av alla "innebandyfrillor" som springer omkring med sin partille-johnnystil.
Hockey är en riktigt sport där det smäller , bandy får man väl inte ens lyfta klubban på motståndaren?
skulle vilja se en bandyhuligan, lär va en fantastisk upplevelse. hur många kan dom vara ..3 mot 3 i kön till varmkorvarna?
vi är överallt!
|
|
|
_NoVA_
Själv skulle jag vara glad om jag slapp se huliganer, men det är ju från person till person vad man söker här i livet. Tycker inte huliganer tillför världen särskilt mycket.
Man får inte lyfta klubban, men det är ju en typisk grej som gör spelet renare. Visserligen är inte alltid domarna så hårda på just den regeln. Men den regeln gör så att spelet kan fortsätta istället för att någon som inte riktigt orkar med snubben framför börjar använda klubban istället för benen.
Det smäller i innebandy också, skillnaden är väl att ingen kollar på innebandy bara för att se stenhårda tacklingar. Finns ju idioter som kollar på hockey av den anledningen också.
|
|
|
_NoVA_ P23Hockey är en riktigt sport där det smäller , bandy får man väl inte ens lyfta klubban på motståndaren?
kul att du tar upp smällar, men sen pratar klubblyftning... annars smäller det ganska rejält i innebandy, du har uppenbarligen inte tittat på speciellt mycket innebandy under dina år? självklart tacklas och "smäller" det mer i hockey, men det kan ju ha att göra med alla skydd man har på sig i hockey, eller? fortsättningsvis kan vi plocka bort längdskidåkning, golf, simning, tennis etc etc. från _NoVA_'s lista över "riktiga sporter", för vad jag vet "smäller" det väl inte där heller?
|
|
|
BC99 P26
Hade gärna utmanat ditt gäng :P
Sen är ju innebandy en väldigt ung sport. Har inte funnits så länge som andra sporter. Sen att Sverige är ledande är ju för att den uppfanns i vårat fina avlånga land. På västkusten. Spelade väldigt mycket innebandy när jag var yngre och var väldigt duktig på det, men spelade även hockey etc. Kan hålla med om att det var lite av en kärring sport förr, då man knappt kunde nudda någon innan domarn blåste, men detta har dom ju ändrat mycket mer på när tv kom in i bilden. Ingen vill ju se på innebandy där domarn blåser av hela tiden. Men tycker TV4 sabbade hela tv grejen med att filma mestadels från kortsidan och inte från långsidan. Men grymt rolig sport och det går riktigt fort när man spelar det. Tycker inte dock den traditionella innebandy spel stilen är rolig, jag kör mera hockey stilen..
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
|
|
|
bc99 Vad fan snackar du om? Basket är en jävla nördsport, du får inte röra någon utan att domaren blåser av och så länge en sport är stegbaserad är den tråkig. Och det är klart som fan det är lättare att spela innebandy än basket. Du har hundra regler som minimerar spelet i basket och det är ingen sport som spelas lika intensivt som innebandy när man är yngre. Innebandy i de lägre divisionerna eller på korpennivå är mentalt, även om jag håller med om att hockey är flera steg före, så är det iaf en sport som går att begripa och som är lätthanterlig. Men möter du ett par grymma lirare i innebandy har du ingen chans.
DIIIF
|
|
|
Att det inte finns någon topptoppnivå i innebandy som gör att Henke kan ta sig in i ett lag o göra poäng i högsta ligan beror ju på att sporten inte är utvecklad och bara finns i Norden i stort sett. Den är för ung, och kommer aldrig få ett större genombrott bara för att det finns andra större sporter. Hade den varit före fotbollen hade den definitivt haft sitt topptoppskikt av spelare man som amatör inte kan rå på.
DIIIF
|
|
|
johanness
du får gärna plocka bort dom från min lista , golf är riktigt homosexuellt , simning är i mina ögon inte något en vettig människa sysslar med såvida man inte är 70 och behöver träna upp sina små muskler. och längdskidor är det ens något att ta upp?? folk som kollar på det är antingen födda i en snödriva eller bosatta i nån by med inavel.
smäller i innebandy..tveksamt...kanske en liten knuff över den halvmeter höga sargen? jag har sett mkt innebandy , går på AIKs matcher och den sporten är inge vidare spännande.
Anenkefali
jag tycker huliganims är något som hör till , och ja det är från person till person.
är man idiot om man vill se hårda tacklingar i hockey?? man vill väl inte se ett litet kramkalas i hörnet , det ska smälla utav bara helvete.
nej innebandy är något som inte borde vara större än på hobbynivå.
vi är överallt!
|
|
|
_NoVA_
Man är idiot om man tror att sport är hårda tacklingar.
|
|
|
BC99 har så jävla rätt, haha :D
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
|
|
|
KB: Jamfor du verkligen basket med innebandy? Finns ingen sport som liknar basket. Bandy finns det jag vet inte hur manga varianter av. Seriost, du vet inte vad du snackar. Regler skapar kreativitet. Darav stegbasering, dubbeldribbning mm. Tycker du man borde ta bort off-side regeln i fotboll ocksa? Och seriost, jamfor aldrig basket med innebandy igen.
www.wallyjohnson.se
|
Moderator
2009-12-19 00:31
|
Jag har varit på en FCH match och några helsingborgshuliganer har jag aldrig hört talas om men det var rätt spännande. Det var en helt annan grej än att gå och se HIF tillexempel. Könsfördelningen är jämn, barnen är på plats och trycket sköts av en dator och en tremanna trumm-squad. Ett alternativ för de som blivit skrämda av kvällstidningarnas skräckpropaganda runt fotbollen. Men det är en hobby som blivit sport och det är jag alltid emot som bangolf och dart. när man blir proffs dödar man bara för alla andra.
Däremot blev jag fan rädd när jag var där. Att Henrik la en försäsong på IH verkar helt dumdristigt folk åker i golvet åt höger och vänster det ser alltid ut som att menisker, senor och muskler slits åt helvete. Jag stödde ju innebandygrejen helhjärtat men det såg tufft ut.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
|
|
|
Innebandy är skitroligt att spela, men förjävla tråkigt att titta på. så sant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
BC99Ett exempel pa det var nar Henke Larsson borjade lira innebandy och scorade massa poang och grejer. Fast...Henke Larsson spelade ju både innebandy och fotboll innan hans fotbollskarriär drog igång på riktigt. Så det var ett ganska kasst exempel.
|
|
|
Michael Jordan sadlade om till baseball, dar han sog balle. Trots att han lirat baseball och basket hela sitt liv, sa lyckades han inte med nagon sarskild bedrift inom baseball.
Jag vet vad de flesta kommer saga "baseball ar fan mig inte sa svart". Trodde jag ocksa, tills jag flyttade hit och forsokte mig pa det. Forsok att sla en curve ball, svart som fan om man ar otranad (inom baseball), for att inte att ens pitch a curve ball. Trakigt som fan att kolla pa, ganska kul att spela det, men ack sa svart.
Innebandy: Lar dig reglerna, ha ett par fungerande ben, bra kondition...and you're more or less good to go.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Hoppas att Tyresö håller sig kvar!
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
|
|
|
Fast bara för att Michael Jordan förlorat/aldrig haft skills i baseball så betyder inte det att samma exempel går att applicera på Henke Larsson. Argumentet håller inte. Jag menar varken att innebandy är svårt eller lätt, bara så att du vet.
|
|
|
Men det är väl klart det är en sport. Kanske kommer som en överraskning för vissa, men i definitionen av ordet "sport" ligger inte huruvida just du råkar tycka det är roligt/svårt eller ej.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
|
|
|
Scrotum: Sa du menar att Henke bara hade nyborjartur?
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Vad snackar du om? Hur får du fram det ur det jag skrev?
Jag menar bara att man inte automatiskt kan anta att vem som helst kan spela professionell innebandy bara för att Michael Jordan inte kan spela baseball.
|
|
|
Scrotum: Sa du menar att Henke bara hade nyborjartur? haha vafan? årets vassaste tolkning :D
"life's a garden, dig it."
|
|
|
Nej men ditt svar ar lite vagt ocksa. Darav att lite olika tolkning poppar upp.
Antingen sa ar baseball en svar sport, darav att en man som MJ, som lirat det hela sitt liv, sog balle i det. Eller sa hade han bara en bad streak. Vilket ar fullkomligt mojligt ocksa. Jag tror pa en kombination. Att han inte, trots alla erfarenhet, forsok och coachning och att baseball faktiskt inte ar nagon blabars-sport, lyckades gora sig ett namn inom det. Och att han kanske hade en bad streak.
Sen jamfor det med innebandy. Antingen sa rakar Henke Larsson vara extremt duktig i bade fotboll och innebandy, eller (vilket ar min teori) sa rakar innebandy inte vara sarskilt svart att lara sig eller utova. Den fysiska utmaningen du moter inom fotboll, basket, hockey, Amerikansk fotboll och manga andra sporter, ar enligt mig inte ens i narheten jamforbart med innebandy.
Darav min fraga, om nu innebandy ar svart, ar Henke et exceptionellt fall, eller hade han bara nyborjartur? Eller min asikt/teori att innebandy ar mer utav en lek an en sport?
www.wallyjohnson.se
|
|
|
BC, börjar du inte hamna rätt mycket ot?
9-1
|
|
|
BC haja att du inte skulle han en chans mot någon som lirar på högre nivå. Har polare som spelar i Div.2 och b-laget i Div.4 i samma klubb och det är en jävla skillnad bara på dem. de i div 4 skulle aldrig vinna, och då har de ändå spelat innebandy i en jävla massa år. MAO du och dina basketpolare skulle inte han en chans mot några som spelar på en bra nivå, det samma gäller om dom möter er. NOG om detta nu både innebandy och basket är fett gay.
DIF!
|
|
|
"sport" som innebandy och basket där man knappt får peta på varann är ju så jävla trist. är ju som att kolla på pingis eller liknande..
vi är överallt!
|
|
|
Bob: Jag sager inte att du hittar pa nu eller overdriver. Men det hela maste bevisas forr eller senare. Sa fort jag kommer tillbaks, sa ska jag arrangera en match och dokumentera det hela.
Nova: Jag vet inte vilken lagstadielarare i gymnastik du hade som liten som sa att man inte far nudda nagon i basket, bara for att man inte far tacklas som i hockey och amerikansk fotboll sa betyder inte att man inte tar harda smallar i basket. Go do your homework.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Har inte så mycket till övers för dig Nova Håller fullständigt med, lama sporter båda två.
DIIIF
|
|
|
BC99
men snälla, vad är en hård smäll i basket? när man får bollen på fingret och stukar? dom går upp i rygg och kanske flåsar en i nacken? en liten axel ( NEJ då blåser dom!)?
du får gärna säga vad en hård smäll är i basket?
vi är överallt!
|
|
|
Nova: Do you mind if I show you? Checka 0:14 in pa den har videon
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Rakade trycka enter for snabbt, sorry. I basket (och manga andra sporter) sa far du inte avsiktligt tacklas/putta eller stora spelet i syftet att skada din motstandare. Men du far forsoka dig pa att ta bollen (steal) och yes, du far nudda din spelare. Personligen sa tycker jag att det kravs mer skills om du vet att du inte far putta/tackla din motstandare for att forsoka fa tag i bollen.
Sa lagg ner den svenska-bonne-mentaliteten om att man inte far "nudda" varandra i basket.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Innebandy e för fjollor som inte klarade av att spela ishockey (eller bandy för den delen.)
|
|
|
btw. Nova har nog aldrig spelat basket. Fjant.
|
|
|
Beror på vad du menar spelat ? jag är ungefär lika intresserad av basket som fia med knuff..men som tråden handla om, innebandy så är det högst homosexuellt att spela det. punkt!
BC99 varför lägger du upp videos me dunkar när vi pratade "tacklingar" och liknande? visst den sista videon får han smaka lite penis men kom igen? bättre kan du
vi är överallt!
|
|
|
Nova: For du sa att man inte far nudda varandra i basket. Och jag bevisade dig fel genom att visa dig videoklipp med bland annat dunkar.
www.wallyjohnson.se
|
|
|
okej okej, i see your point.
vi är överallt!
|