I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Muay Thai Stockholm

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2010-05-25 17:51

Muay Thai Stockholm

Hey, tänkte kolla om någon har koll på vilket klubb det är värt och vända sig till utifall man är intresserad av att börja träna Muay Thai i Stockholm.

Jag är grön på området så vettig klubb som inte räds för att ge en ordentlig träning till nybörjare från dag ett uppskattas. Är i första hand ute efter den fysiska och psykiska träningen, men vill även lära mig teknik och framöver även sparras. Har inga planer på tävling i nuläget, hindrar inte mig dock att träna ordentligt.

Man hittar ju ett och annat via Google och kan läsa lite på klubbarnas hemsidor, skulle uppskatta dock lite gensvar från folk som varit och besökt/tränat i olika sammanhang själv, förmodligen finns det flera här som håller på aktivt själva, vilka klubbar tränar ni i?


Har bakgrund i lite karate och judo när jag växte upp (men det är sjukt länge sedan) och i gymnasiet blev det Vale Tudo och lite BJJ. Har dock på senare år slackat och nu sedan flera månader successivt ökat träningsgraden (inte kampsportsrelaterad), något jag minns dock är att efter ordentligt pass som var kampsportbaserad var bland det bästa då man jobbade mycket med sin egen kropp, dessutom sparras/fightas är riktigt kul och gör en härligt utmattad efteråt. Så kanske sent och börja något nu inför sommaren, men i alla fall till hösten skulle kunna ta och dyka upp i nybörjargrupp.

Tack på förhand.


PS! Försökte använda sökverktyget för att hitta trådar, men lyckades inte, sökte på muay thai och thaiboxning, men fick bara ett svar om thaiboxningsläger i thailand vilket är smått orelevant i nyläget.

Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"