I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-05-29 10:59

UFC 114

Hej igen mma-vänner! Vi sov på ufc 113 här på whoa, men shogun fick sin seger - bra så. Här är kortet inför nattens gala:

Main card
Light Heavyweight bout: Quinton Jackson vs. Rashad Evans
Middleweight bout: Michael Bisping vs. Dan Miller
Heavyweight bout: Todd Duffee vs. Mike Russow
Light Heavyweight bout: Antônio Rogério Nogueira vs. Jason Brilz
Welterweight bout: Diego Sanchez vs. John Hathaway

Preliminary card (Spike TV)
Welterweight bout: Amir Sadollah vs. Dong Hyun Kim
Lightweight bout: Efrain Escudero vs. Dan Lauzo

Preliminary card
Lightweight bout: Melvin Guillard vs. Waylon Lowe
Light Heavyweight bout: Luiz Cane vs. Cyrille Diabate
Lightweight bout: Aaron Riley vs. Joe Brammer
Middleweight bout: Ryan Jensen vs. Jesse Forbes

Klart kul kort. Hur "hatet" mellan Rampage och Evans förhåller sig på riktigt vet jag inte, rampage är ju en rätt trevlig kille vid sidan av och det är absolut Evans också, säkert bara showbizz. Vem vinner då? Det står skrivet i stjärnorna. Rampage vann visserligen senaste mot Jardine, rätt tveksamt tycker jag, innan det slog han Wanderlei som då var i usel form. Evans facit är med 19-1 stabilt som fan kan tyckas, men Machida knockade honom och sen slog han Thiago Silva (Unanimous).

Måste man tippa så säger jag Jackson på tko i andra.

Övriga kortet får någon annan skriva, finns ju en del härliga namn att kommentera ;)

9-1

2010-05-29 12:27
jag tycker det är rätt svårtippat kort, men jag skulle tippa på:
Evans på domslut. Tror han kör på sin brottar stil för han vill inte stå med jackson om machida knockar honom.

Bisping på TKO
Duffee på KO
Lil Nog på TKO
Sanchez på domslut

2010-05-29 12:41
Åh ett svar, härligt. Måste fan kommentera Jason Brilz-Nogueira också. Den gamle Antônio blandar och ger så här i slutet? av sin karriär. Kuk i senaste matchen. Men hur fan ska han göra för att vinna. Han kommer ta det till mattan, men Brilz är fan inte bortkommen där, han har massa segrar på submissions han också.

Jag tippar bara med hjärtat här och hoppas på Nog.
 9-1
Poet

2010-05-29 18:51
Rashad, Bisping och Sanchez håller jag på!
At the gates of Eternity...

2010-05-29 18:53
Du förväxlar inte Lil-nog med sin brorsa? För Rogério föredrar nog att stå upp, han har ju riktig kraft i nävarna, men han är ju såklart också duktig på marken! Tror nog att de är Brilz som kommer vilja ta det till marken!

Rampage - Evans är en klurig match, tror inte heller Rashad vill stå upp men han får nog svårt att ta ner och hålla nere Rampage. Han går inte att tråka ut på samma sätt som T. Silva. Men man vet ju inte heller i vilken form Rampage är i. Men det blir kul att se en sån här riktig hatmatch, jag hade inte velat vara i förlorarens kläder sen..
Men lika glad är jag för det!

2010-05-29 19:11
Rampage KO rond 1 hoppas jag på, så får vi se en Shogun vs Rampage 2!

Bisping på domslut eller TKO.

Russow mot Duffee är svårtippad, antingen Russow på lay n pray eller Duffee på KO/TKO.

Lil Nog på KO/TKO första ronden.

Sanchez vinner på TKO eller RNC.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-05-29 22:36
Med tanke på att Rashad har blivit skotträdd efter att Machida knockade honom och nu förlitar sig helt på sin brottning(något vi fick se mot Thiago) så tror jag tyvärr att vi kommer få se Rashad brotta ner Quinton och kramas på mattan i tre tråkiga ronder. Vet dock inte hur bra brottning Page har mot nån som Rashad, men som King Mo både sade och bevisade mot Mousasi. "Aint no such thing as take-down defence, only shitty wrestlers. Everybody can be taken down".

Hoppas självklart jag har galet fel och vi får se bomber droppas från båda herrarna.

Tror annars Bisping, Sanchez, Sadollah, Lill-nog, Duffee och Escudero vinner sina.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-05-30 02:16
Hur kan man hoppas på Evans? Egocentrisk jävla svin som spelar nåt han inte är. Aja, nu är de inte långt kvar! Skönt me Sanchez på galan oxå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-30 02:40
Hoppas på Rampage men tror verkligen Rashad kommer köra sin sjukt tråkiga brottarstil och få hem matchen.

Sen så vinner Amir Sadollah, Diego Sanchez, Nogueira (hoppas iaf).

Efrain Escudero kommer förmodligen vinna rätt lätt, har varit rätt mycket snack om Dan Lauzon om att han inte tränar som han ska, har tydligen gått så långt att hans egna bror (joe lauzon) och tränare inte längre ska stå i hans ringhörna för att de är trötta på hans attityd gentemot träningen..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-05-30 07:24
SpoilerJävlar vad mycket upsets det blev då
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-05-30 11:20
SpoilerRampage ä g d
 9-1

2010-05-30 11:38
Har inte sett galan men.. Spoilerfrån vad jag fick spoilat för mig så verkar det som att min Page-Evans prediction var ganska så spot-on. mycket kramande och en överlag trist fight
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.