I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFC 126 Anderson Silva vs Vitor Belfort. Lördag 5 Februari

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Poet

2011-01-28 09:00

UFC 126 Anderson Silva vs Vitor Belfort. Lördag 5 Februari

Jag ser sjukt framemot den här galan pga just en person, och det är inte Silva. Utan Jon Jones!

Huvudnumret är en titelfight i Middleweight divisionen. Vinner Silva denna (vilket han förmodligen kommer göra) så tycker jag det är dags för han att flytta upp lightheavyweight på heltid. Vitor är ett djur men å andra sidan var det längesen han visade den explosivitet som han gjorde i sina yngre dagar. Nu är jag fullt medveten om att Silva är äldre än Vitor, men å andra sidan så är Silva inte mänsklig.


Forrest Griffin vs Rich Franklin. En luffare (Forrest) och en has-been (Franklin). Jag brukade vara ett stort Forrest fan tills han gav upp efter att ha åkt på bögstryk av Anderson Silva. En sak att åka på stryk, men att ge upp? Tappade all respekt för han. Franklin är jag inget fan av, men sjukt mycket respekt för han ändå. Speciellt efter att ha knockat Lidell med ena armen bruten dessutom.


Och det kortet jag sett framemot mest: Jon Jones vs Ryan Bader. Ryan Bader är långt ifrån en blåbärsfighter. Killen är 12-0 och är sjukt mångsidig, vunnit på alla sätt. Men Jon Jones är ett fucking djur! 11-1 varav den enda förlusten har varit en diskvalificering (dock ägde han hela den fighten). Tror detta kommer bli fight of the night!








Love!

At the gates of Eternity...