I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2011-04-05 00:25

Allsvenskan 2011

Finns alltså ingen tråd om Sverigs finrum vad gäller fotboll? Jag passar då på att skapa en helt enkelt, har själv längtat efter starten och tycker det ska bli förjävla kul att det börjar nu.

Örebro har varit jävligt vassa på försäsongen, och att dom hade så högt odds som dom hade idag mot Göteborg förstår jag inte. Ser dom som en självklar underdog till guldet, ett lag som spelar jävligt bra, har en kontinuitet och spelidé som är väl inarbetad.

Annars hoppas jag på att Djurgården fortsätter bygga på det dom började på förra säsongen, en långsiktig plan vad gäller att ta upp ungdomar och blanda med rutin. Samtidigt som jag gillar Carlos Banda och hans sett att vilja spela bollen. Men, låt diskussioner köra på så får vi se vad som händer under säsongen.

time isn't wasted when you're getting wasted .
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2011-04-05 11:19
Måtte bara Peking klara av att hänga kvar i år så är jag nöjd, men ett SM-guld skulle ju inte sitta fel ;)

Admin

2011-04-07 13:59
Jag får bilden av Carlos Banda som en liten hund som tror den är stor. Skäller massor men är totalt harmlös. Kanske för att han alltid ser så sur ut.

Suget efter Allsvenskan är lite större än i fjol. Förra säsongen var väl den mest misslyckade skitsäsongen i mannaminne. Inte bara för att AIK gick åt helvete utan pga upplägget. Matcher i minusgrader och evighetsuppehåll under sommaren, för ett mästerskap Sverige inte var med, där inte en enda allsvensk spelare deltog. Ett VM där folk f ö frös på kvällarna och när mästerskapet var slut kom kylan till Sverige igen och Allsvenskan startade om. Fotboll anno 2010 var en kylslagen historia. Riktigt urtrist.

2011 har inte börjat bättre. Något stolpskott kom på den geniala idén att lägga en av Sveriges största matcher, stockholmsderbyt, som premiärmatch. Det bäddar ju för högklassig fotboll. Dessutom en måndagkväll. Det var ju bara ren och skär tur att det inte blev frostskador med tanke på hur vädret varit de senaste 10 dagarna. Och varför kan inte Allsvenskan få starta med en full omgång? Alla spelare klockan 16:00 på söndagen. Men nej, givetvis ska matcherna vara utspridda för att förvirra folk och göra intresset så litet som möjligt.

Läktarna höll dock hög klass i måndags. Men SvFF visade återigen hur dedikerade man är att hålla på med dumheter. Det kommer bli många avbrott om spelarna ska av planen varje gång en bengal tänds. Snacka om att spela supportrar som vill påverka matchen i händerna. Nu är det dags att nå en kompromiss om eld på läktarna. Det är faktiskt bara läktarna som håller klass i Sverige.

Nu ska jag sluta gnälla. För det kommer nog bli en kul säsong. Det bästa med Allsvenskan är att precis alla lag kan vinna. Den är jämn. Vare sig det är ett svaghetstecken eller ej så är det fantastiskt roligt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2011-04-08 13:43
Tungt derby, tråkigt med ett X bara. STOLTA AIK!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-04-08 23:22
Skönt med en ordentlig jävla gräsmatta dock. ÄNTLIGEN!
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-04-11 02:36
Hehe, inget mer spraymålad jordåker :) (Hur tänkte man där egentligen?)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2011-04-13 13:24
Vilken Bangura vinner skytteligan? Vilken av Viktor Lundbergs alla kanoner kommer bli årets mål? Snor han alla nomineringarna? Blir Karikari en lika stor succé som Boateng till slut? Kan vi sluta snacka om den inavlade ariska föreningen IFK Göteborg som förebild för svensk klubbfotboll nu? Kan vi även sluta snacka om Götets ungdomssatsning när mer än hälften av AIKs spelare spelat i nåt ungdomslag? Har Turina redan stått för årets räddning?

Och till sist, varför spelas AIK-IFK Göteborg på en torsdag? Ytterligare en stormatch som SvFF bestämt inte vill ha publik på. Satsningen på att reparera Allsvenskans anseende går bra, det märker jag det. Denna spridning på matchdagar är brutal för serien. Är ligan så i klorna på Canal+?

2011-04-14 20:40
Torsdag, skärtorsdag för satans bullar, tycker det är ett tvång att man skall vara där!
jag kommer stå där och härja!
hata aik thihi
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2011-04-22 22:04
Trösten för Änglarna är ju att det kunde varit värre

hö hö hö

ÖIS

hö hö

Forza peking, bra början! stiligt!

angående ungdomstalanger, Peking har 6 ungdomar som provtränat med/fått kontraktserbjudande från PL och Serie-A klubbar.(Man U, Juve, Chelsea etc etc) Hur många har ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2011-04-22 22:23
Måste erkänna att AIK har öppnat bra ändå, väldigt positiv inledning. Hade full kontroll på matchen mot IFK igår, och att det skulle bli vinst märkte man ju av redan efter en kvart. Var faktiskt med gubbarna och kollade matchen mot Elfsborg också där dom också var riktigt bra. Bangura och Bangura är för jävla bra på topp.
Admin

2011-04-24 03:11
Känner ett visst behov av att upprepa mig: vilken Bangura vinner skytteligan? Känslan är att det enda som kan stoppa någon av dem är om de blir sålda i sommar. Det är samtidigt så sorgligt; när ett svenskt lag väl får en eller ett par riktigt bra spelare (dessutom målskyttar) så kommer de knappt göra en hel säsong i laget. Alla räknar med att Mohammed sticker i sommar och nu är genast Tetteh på väg han med. Men jag tror den sistnämda stannar till minst nästa sommar. Han har nog en del att bli bättre på innan han sticker. Mohammed däremot skulle lätt platsa i som sämst ett mittenlag i Premier League.
Rappare

2011-04-24 08:59
Mohammed Bangura plockar skytteligan!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Moderator

2011-05-03 16:42
Magnus Pehrsson tog idag över huvudansvaret för Djurgården, Carlos Banda går ner som assisterande samtidigt som Lennart Wass får lämna A-lagsverksamheten. En intressant ändring med Pehrsson som har en en tung meritlista hos bland annat Ålborg. Får se om det blir någon större ändring och en första trepoängare på lördag mot Halmstad.

Han verkar jävligt bra och erfaren, med en internationell syn på fotbollen om man hör intervjun på dif.se. Tror det kan bli bra och känns jävligt spännande.

http://dif.se/2011/05/03/magnus-pehrsson-tar-vid/

2011-05-04 10:53
Hoppas hoppas hoppas AIK inte får poängavdrag, nu när vi inlett säsongen så fint.
Bitches Ain't Shit
Admin

2011-05-04 11:22
Men varför låter man Banda vara kvar? Han har inte presterat och nu ska han tydligen ta ett kliv ner till assistent och utan förbehåll acceptera detta. Det låter inte som bäddat för ett gjutet samarbete från start.
Moderator

2011-05-04 23:06
Var ju chansartat att ge Banda uppgiften som tränare från första början, då han enbart varit ungdomstränare (?) tidigare. Att han får sitta kvar tror jag har att göra med att han tänker i samma banor som Djurgården verkar vilja spela, samt att man inte kan skylla de individuella misstagen som ändå har kostat laget poäng på honom, till stora delar iallafall.

Tror dock att han har mycket att lära sig, och kan utvecklas utav ett samarbete med Pehrsson, då han verkar ha en klarare syn på sin fotboll, samt bekfräftelse på att den funkat både inhemskt och europeiskt. Om Banda trivs med den rollen är en annan fråga. Men att det skulle bli en sån här fördelning har ju varit klart sedan tidigare.

Under dagen avgick även Stefan Alvén som sportchef efter hot mot både honom och hans familj.

http://dif.se/2011/05/04/alven-lamnar-efter-hot/

2011-05-23 02:59
lol @ AIK
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-24 15:14
väldigt tråkigt att stockholms lagen + blåvitt blir brutalt våldtagna varje match så är blir dåligt med liv i tråden
Admin

2011-05-24 21:06
Full eller?

Så vad händer nu efter puckot som hoppade in i Malmö? Efter Södertälje fick AIK 150000 i böter och förlorade matchen med 0-3 efter att det inte gått att bevisa att klacken kastat något som träffat linjedomaren. Satt i relation till det borde det handla om degradering och miljonböter för Mff.

2011-05-27 17:55
degradering blir de ju inte då inte domare eller nån annan nisse blev skadad, lite böter och förlust..så är fotbollen, verkar inte som några direkt åtgärder görs då i princip vilken idiot som helst kan ta sig in på planen.. böter och degradering osv är inte lösningen efterblivna supportrar förstår sig inte på sånt
Moderator

2011-05-31 19:10
Det är jävligt spännande se vilka restriktioner vi på läktaren får nu, redan börjar de med tokigheter som att straffa för ramsor. har Martin Hansson dömt en match utan att bli kallad hora nångång?
Sen att det skriks england, stäng ståplats, övervaka, stäng av. Det kommer bli idiotgrejer som med FCK att hälften av alla tongivande supportrar blir avstängda så fort tillfälle ges.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Admin

2011-06-01 09:27
England är ett skräckexempel: en riktig polisstat med enorm övervakning, förbjudna ståplatser och dyra biljetter (förmodligen delvis ett resultat av vad övervakningssystemet kostat att införa och kostar att underhålla). Läktarkulturen som den var är så gott som död. Jag tror inte folk som skriker "gör som England!" är medvetna om det eftersom de förmodligen inte vill ta död på fotbollen. Och publiken är egentligen det enda svensk fotboll har av riktigt hög klass. Ett stockholmsderby står sig riktigt bra internationellt som upplevelse.

Vad som däremot är bra i England är att klubbarna inte straffas för individers agerande och det kan vi gärna ta över. Årets allsvenska ser ju ut att gå mot helt vansinniga proportioner där Dif får böter för nidramsor om en domare. Men ska individer stå till svars måste man identifiera dem.

Det gäller att hitta balansgången mellan vilka krav man kan ställa på supportrarna och de regler SvFF sätter upp.

2011-06-09 10:29
tror inte det blir några större konsekvenser i de stora hela heller. det är bra.

bra att nån starta en tråd om allsvenskan iaf. känns som om sthlmslagen kommer få tufft i år också men bättre än förra året. jag gissar på guld till helsingborg men hoppas på örebro :)
Lets make some history boys!

2011-06-27 11:55
Malmö är ett sjunkande skepp, hur fan ska vi klara Cl-kvalet?

2011-07-01 11:13
Malmö är ett sjunkande skepp, hur fan ska vi klara Cl-kvalet?

Myten kvarstår..

2011-07-19 11:44
Bangura, vilka stjärnor
Vi är överallt!

2011-07-31 13:10
Alla idioter som slänger in skit från läktaren borde, när det har identifierats, tas ner på arenan innan match, säga vad de heter och motta burop från hela publiken. Därefter ska de stängas av på livstid och betala dryga böter.

Gött med peking-vinst igår, vågar nästan tro att vi faktiskt hänger kvar...är trött på att vi i nkpg aldrig får något gratis, domarn är jämt emot oss, stolparna oxå men nu kanske det börjar vända lite smått.. :) Rätt dåligt lag har vi men det finns sämre gäng i AS.

Moderator

2011-08-01 00:31
Verkligen straffa som för grov skadegörelse för bangers och liknande. I rättegång, rättsäkert och riktigt. Inga godtyckliga straff. Långt ifrån förvånad över att det blev skit på den sektionen, alltid myntregn (och typ stolar och annat "löst") därifrån.
förövrigt vann vi idag och leder fortfarande allsvenskan. Därmed allt sagt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2011-08-10 19:00
Trams, man ska straffas för vad det är, knuffar du en målvakt så är det ofredande och olaga intrång (av planen). Om man nu ska straffas. Det är bara i löjliga Sverige som man bryter matcher för sånt här.
 DIF!

2011-08-15 16:42
Elfsborg- Göteborg idag!
...
Rappare

2011-09-15 20:53
SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR AIF! KROSSAR AIF! KROSSAR AIF!

2011-09-19 14:28
AIK-DIF

Synd att man inte kunde vara där. 8 marker från ettan 4 matcher efter derbyt. Helsingborg ska stå upp mot 2xEllos och AIK. Blir jävligt intressant om Helsingborg kan hålla hela vägen ut.

2011-09-19 17:36
kan hålla hela vägen ut? 17 matcher obesegrade, guldet är i hamn!
Moderator

2011-09-19 23:24
Nej guldet är inte i hamn än, men om vi vinner på onsdag mot plastifusk och mot gais på söndag. Det är så nära nu. Ellos i svacka...

2011-09-20 18:59
fruktar inte ellos, om det får med sig ett X ska det vara nöjda, väldigt nöjda

2011-09-20 19:01
men ska inte jinxa det mer, bollen är rund!

2011-09-21 14:00
Sant bara se hur det var mot Dif :(

2011-09-21 16:06
Dags att tvåla dit Gefle ikväll för Pekings del! Vinner vi den vågar jag nästan (men bara nästan) säga att vi klarar kontraktet. Ut med Halmstad, Syrianska och Trelleborg, de blir fint de...

2011-09-25 21:10
Inte mycket som går pekings väg just nu. Tur att TFF bara fick en poäng iaf. Inte läge att Syrianska helt plötsligt ska gå o vinna, stanna på kvalstrecket nu! :S
Hoppas HIF är bakis från guldfirande när vi möts i nästa, då har vi chans o vinna kanske..

2011-09-26 02:03
SVENSKA FUCKING MÄSTARE!!!! och på ett sånt övelägset maner!!!

"Inget lag har ens varit i närheten av att förlora så lite."

Bästa poängsnittet på 2000-talet.

Tidigaste avgörandet i allsvenskan sen Blåvitts glansdagar på 90-talet.

Alla lag som vinner serien är värdiga vinnare, men sällan har vi sett en mer överlägsen slutsegrare än Helsinborgs IF."

vettigase ekwall sagt!...HHÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator

2011-09-26 11:56
Vanilla, sen Öis på tidigt 1980tal. inget lag har vunnit med tre omgångar kvar sen trepoängssystemet infördes. Bättre poängsnitt än man u senaste två säsongerna. massor av miljoner på banken, guldmedalj kring halsen.
själv kalsonger, fattig och skumpaluktande matchtröja. men lycklig!
Admin

2011-09-26 15:43
Bara att gratulera. Snyggt gjort när man tappat "alla bra spelare", det var ju som upplagt för Ellos att glida hem guldet. Helsingborg skulle vara glada om de lyckades knipa en europaplats. I övrigt såg de väl mest ut att göra AIK sällskap i kampen om en 6-7 plats.

Eftersom jag lever i min svartgula bubbla ska det bli jäkligt spännande att se om AIK fixar andraplatsen och kanske rent av "snyggar till" tabellen så att den i historieböckerna ser något jämnare ut. I övrigt vill jag bara ha analyser om hur bra AIK varit etc.
Rappare

2011-12-10 01:42
Har någon av er vart på AIK match är på hemma som borta och jag vet att om tidningen eller svff ska skriva om huliganer dom nämner AIK och AIK behöver inte ens vart inblande och AIK är det mest älskade laget i sverige samtidigt det mest hatade laget synd att domaren och andra som jobbar på Svff låter privata känslor styra sina beslut om fotbollen...

2011-12-10 12:32
När nästa derby stundar var det 2 och ett halvt år sen råttorna vann. Misslyckade jävlar!
DIIIF