|
|
|
|
|
[fotboll] silly season sommaren 2011
nu är det dags igen.. vem ska vart?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Enligt LadyArses twitter ( brukar vara en pålitlig Arsenal-källa) så ska Ricky Alvarez var på gång till Arsenal. Vet ingenting om honom dock, men låter som en trolig Arsenalvärvning. Ser lovande ut, men vem gör inte det på youtube o andra sidan.. Annars är jag nog mest nyfiken på vart Hazard hamnar, hoppas på Arsenal, men tror att han spelade lite väl bra ( Läs; blir för dyr). Nog mer troligt att Arsenal kniper Gervinho om jag skulle tippa.
|
|
|
|
|
|
Mitchy - sjukt ointressant... låt oss inte smutsa tråden med sånt. no offence mitchy
"life's a garden, dig it."
|
|
|
Tänkte att jag postar något som är klart. Men okej. Ska hålla mig till rykten och lite större övergångar.
Don't!
|
Moderator
2011-05-23 01:02
|
Fick höra det där med O'Hanlon för någon dag sedan också. Intressant, men vi lär väl inte få se honom på ett par år åtminstonde?
Ferguson sägs att det ska in 3 nya spelare under sommaren, och hans ord är lag. Neville har slutat, Giggs håller på minst ett år till, samtidigt som källor säger att även Scholes lär köra en säsong till. Michael Owen lär lämna klubben då yngre förmågor i form utav Welbeck och Macheda kommer tillbaks och lär ges chansen. Hargreaves är fortfarande skadad, men om han inte drar sig tillbaks så lär han få ett kontrakt som ger pengar efter hur mycket han spelar.
Rykten in är väl bland annat David de Gea som sägs vara klar (tyvärr?), vet inte om jag gillar den. Visst är han bra och en mycket lovande spelare, men har han det som krävs att prestera direkt och hålla upp ett lag som jagar titlar som Premier League och Champions League? Jag vet inte, Stekelenburg känns säkrare då faktiskt.
Annars är väl det hetaste ryktet om Wesley Sneijder, som fortfarande verkar vilja spela för United. En trolig värvning framförallt då det känns som att Inter kommer ha svårt att ta tillbaks scudetton nästa säsong.
Haha jaja, lite lösa rykten, återkommer med länkar när jag hittar något mer konkret.
time isn't wasted when you're getting wasted .
|
|
|
Sneijder tror jag hade platsat jävligt bra i ManU
Hamsik till Milan ryktas det också lite löst om
|
|
|
Rykten som florerar:
Pirlo till Juve eller Malaga? Bojan till Valencia? (I en lånedeal) Drogba till Marseille? Farfan till United? Rosenberg tillbaks till Bremen? (Utlånad så vore inte märkligt)
ramuz: Hargreaves kommer inte få nytt kontrakt?
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|
Moderator
2011-05-23 11:21
|
Jag har inte läst något under helgen, rabblade bara upp de senaste ryktena som går runt i Manchester förra veckan. Så om något är bestämt över Hargreaves vet jag inte, men så lät det som sagt under förra veckan :)
|
|
|
|
Moderator
2011-05-23 23:02
|
Det är frågan asså, enligt Johans bror var inget klart med Galatasaray i helgen iallafall, för dom som säger att det varit helt klart iallafall. Granqvist sägs ju också vara påväg nu.
|
|
|
Man blir så frustrerad på sillyseason, det är i slutet det är som värst! Fortsätt gärna dra upp rykten, intressant att läsa. Stora som små, möjligt som omöjliga :)
Don't!
|
|
|
hoppas faktiskt på zlatte till real, och ang pirlo är väl han i princip redan klar för juve?
|
|
|
Aguero sade själv att han vill lämna.
Don't!
|
Moderator
2011-05-24 20:38
|
Frågan är ju lite om Portos organisation, får dom behålla nyckelfigurerna? Är Villas-Boas den mest eftertraktade tränaren under sommaren? Vilket lag snor honom? Eller är hans kärlek till Porto såpass stor att han stannar? Samtidigt har dom klasspelare i form utav Falcao, Hulk (som dock skrev på ett nytt kontrakt med klubben nyligen) eller varför inte Moutinho. Ett lag fullt utav spelare som kan utvecklas till stjärnor i storklubbar.
|
|
|
Ska bli intressant att se vad Wenger gör. Han har ju (på sitt sätt) mer eller mindre sagt att han ska ut och storhandla. Väldigt oväntat. Men tror det kan bli rätt stor rörelse både in och ut. Han har dessutom pressen men några stora namn tror jag inte det blir.
Vilka spelare det blir spelar ingen roll bara det blir större bredd i truppen. Redan inför den här säsongen såg det riktigt skralt ut.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
|
|
Borde inte Wenger värva en vettig fystränare om något? ;)
ramuz: Har för mig jag såg någonstans något om att man inte väljer fortsätta samarbetet med Hargreaves. Kan ha fel dock.
whoa.nu - siten där snillen spekulerar... humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v. "behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
|
|
|
Han har ju värvat nån svensk i vintras som jag tror är fystränare. Det tog bara 14 år...
Hargreaves får inte förlängt. Inte så konstigt då han varit skadad mest hela tiden.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
|
Moderator
2011-05-25 20:48
|
Sir Alex Ferguson has confirmed United are close to signing Atletico Madrid goalkeeper David De Gea.
-
Alex Ferguson has opened the door for Cristiano Ronaldo to make a sensational Old Trafford return. Fergie has confided in close friend and Italian World Cup-winning boss Marcello Lippi that Ronaldo would be welcome back at Manchester United. Ronaldo forced through an £80million transfer from United to Real Madrid in the summer of 2009. But Lippi said: "Sir Alex told me he would take Ronaldo back tomorrow. We both think he is an extraordinary striker who can start on either wing, or as the sole striker and perform brilliantly. But the truly remarkable thing about Cristiano is that he ALWAYS scores." Ronaldo has enjoyed a great season breaking the all-time La Liga record with 40 goals. He hit 51 in all, a Real record. But his relationship with manager Jose Mourinho has been strained and he admits he misses Ferguson and life at Old Trafford. - Neil Custis, The Sun
-
|
|
|
Hehe, exemplariskt silly season-rykte. Allt som står är att Fergie håller dörren öppen för Ronaldo om han någonsin vill återvända. På samma sätt är jag övertygad om att Gefle håller dörren öppen för Messi. Bara utifall att :)
Sen har iofs Ronaldo varit lite kritisk till Reals spel när de gått in och spelat defensivt men det är nog inget att dra för stora växlar av.
|
|
|
Arsenal, min drömsilly.
Ut:
Denilson, Almunia, Squillaci, Bendtner/Vela
In:
Scott Parker, Benzema & Samba/Cahill/Någon annan stor mittback
Men sen får vi väl se vad som verkligen händer. Såg att någon hade länkat till han Alvarez men tror det var Argentinska Arsenal han skulle till.
Tror däremot att vi har värvat Jenkinson som är en högerback med en redig bössa.
|
|
|
Innebär Jenkinsson månne att Eboue har gjort sitt? Hoppas inte. Eboue är en favorit men framför allt en viktig truppspelare. Han klagar aldrig över att sitta på bänken och är alltid redo att hoppa in och springa som en idiot. Han verkar älska klubben.
Squillaci har jag också gärna kvar. Problemet med honom den här säsongen var att han fick spela för mycket. Squillaci ska vara en backup och man kan inte ha hur bra spelare som helst på bänken. Som reserv är Squillaci riktigt bra. Han hade t o m varit en bra startspelare om han var jämnare.
Ut: Denilson, Almunia (dessa två är väl självskrivna), Bendtner. Vela har nog inget att göra i PL men vill han så kan han få en säsong till på sig i Arsenal. Ingen utlåning. Och klarar han av att slå sig in från bänken så kör. Annars skeppa honom till Spanien där han förmodligen kommer mer till rätta.
Vill nästan se att Fabregas försvinner också. Han har inte varit sådär jättebra i år. Som kapten har han varit usel och på det hela taget har han verkat grinig och omotiverad. Genom att släppa Fabregas kan man dels få in en del pengar och satsa lite mer på att hålla kvar Nasri som varit en viktigare spelare i år. Och när Cesc varit borta har Nasri varit superb. Med båda på plan har Nasri inte kunnat ta för sig lika mycket alla gånger. Jag börjar anse att Nasri är en bättre spelare än Cesc.
|
|
|
Tror inte Eboue gjort sitt ännu, inte denna säsong iaf. Tror inte Jenkinson, är tänk till a-laget ( exklusive carling cup) i år. Känns lite som att steget mellan PL och League 1 är för stort, men vad vet jag.. Jag hade också gärna behållit Squi som fjärdeval. Verminator är tillbaka + Kos och Djourou, sedan kommer Kyle tillbaka från Rangers. Tror dock inte Wenger håller med mig, tror vi kommer värva en mittback, chansar på Cahill. Denilson, Almunia, Rosicky, Bendtner, Vela, Arshavin får gärna lämna, Arshavin tycker jag har varit Arsenals sämsta denna säsong. Tror även att Clichy kommer att lämna. Enligt mig så är yttrarna den svagaste positionen hos Arsenal, Arsh har jag redan nämnt, Walcott tycker jag fungerar bättre som inhoppare och generellt så tycker jag inte han passar hos lag som äger mycket boll. Det räcker inte med bara Nasri som är bra. Tveksam till om vi behöver en defensiv mittfältare, Frimpong är tillbaka, Le Coquelin kommer tillbaka. Och nej till att Fab skall lämna, jag älskar Nasri, men tycker inte han är bättre, vad som skiljer är spelsinnet. Väldigt svårt att ersätta hnom, jag menar hur många finns det med liknande spelsinne? Snejder, Xavi, Iniesta och modric .. Alla orealistiska. Som avslutning kan jag nämna att det nu är klart att vi värvar Hector Bellerin från Barca, samt Toral.
|
|
|
|
Moderator
2011-06-24 02:20
|
Menare. Tydligen har det kommit ut att Berlusconis "Mr. X" är Fabregas också, trevligt värre.
|
|
|
Varför skulle fabregas gå till Milan? Varför tror dessutom Barcelona att de kan köpa Fabregas för 300miljoner?
Verkar inte hända så mycket i Liverpool. Förutom att alla spelare har länkas till dem. Henderson är klar i vart fall.
Chelsea har ny tränare, kommer Falco följa med?
United har två vassa nyförvärv.
Don't!
|
Moderator
2011-06-28 23:08
|
Därför att Milan är ett av de lagen som rustar upp sig mest och smartast inför nästa säsong, och silly season är silly dessutom.
Men vafan, händer inget mer kul runt om i Europa? Ashley Yong är klar för United, Nani har dementerat uppgifterna om att han ska lämna. De Gea sägs ha varit på läkarundersökning nu och räknas skriva på ett kontrakt för de kommande 5 åren när som helst. Även Phil Jones lär vara klar när som, en spelare jag inte kommer ihåg att jag sett, och därmed har noll koll på. Förutom hans attributer på FM då såklart, där han blir jävligt tight, haha.
Den stora grejen för mig handlar väl mer om Samir Nasri, vad kommer hända? Han har ett år kvar hos Arsenal, han trivs väl i klubben men konkurrerar väl i princip med Fabregas om samma plats. Visst att han kan spela ut på kanten, men jag tycker att han fungerar bäst centralt och känns som det är där han vill spela också. Kan det bli en eventuell övergång? Pengar lär inte vara något problem, och är han sugen så finns det en stor chans.
|
|
|
Ähh Nasri kommer att förlänga, var så säker. Men om vi säger att han lämnar, så har jag mycket svårt för att se att han hamnar i ManU. Arsenal kan välja vilka man säljer till, och att de skulle sälja honom till en av sina största rivaler... ja, nä har svårt att se Wenger göra det. Och OM Cesc lämnar så gör han det för Barca, inget annat.
|
|
|
Djordjic till Blackpool & De Gea till United!
Rädda en ko, ät en vegetarian!
|
|
|
Gervinho verkar i stort sett klar för Arsenal. Blir säkert bra, ska inte uttala mig för jag har knappt sett honom spela, men han blev framröstad till Ghanas bästa spelare vilket säger en del (essien, bröderna toure osv..)
Ryktas även en hel del om Cahill, tror han blir klar nästa vecka. Kanske att Vela eller någon går i motsatt riktning?
Har även sett en massa om att Clichy ska vara nära Man City.
|
|
|
Hur bra koll har du? Gervinho är från Elfenbenskusten, likaså bröderna Touré.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
|
|
|
Inte alls uppenbarligen :) Men o andra sidan, är det inte samma skit ;)
Men då byter vi ut Essien mot Drogba, så är allt frid och fröjd ?
|
|
|
arsenal bottom 10 nästa säsong? clichy bora, nasri på väg bort, fabregas på väg bort
"life's a garden, dig it."
|
Moderator
2011-07-05 12:21
|
van Persie sägs även ha uttalat att han kommer lämna en transferbegäran om Wenger inte fyller upp med riktiga stjärnspelare.
|
|
|
Tror inte Fabregas försvinner. Barcelona sägs ju värdera honom strax över hälften av vad Arsenal begär. Och eftersom Barcelona knappt har några pengar vill man inte heller betala allt på en gång utan dela upp betalningen över flera år. Arsenal å sin sida vill ha betalt nu. Samtidigt verkar Barcelona mer intresserade av att värva Sanchez. Så frågan är hur stort intresse det egentligen finns att värva Fabregas. Förmodligen litar man på att han inte kommer gå till en annan klubb och då är det bättre att han får spela hela tiden i Arsenal och ta honom när Xavi gått ner sig och då priset samtidigt gått ner.
Clichy behövde nog ett miljöombyte. Har inte kommit upp samma kvalitet efter nån skada för nåt år sen.
Nasri är ett öppet kort men långt ifrån oersättlig.
Van Persies uttalande ska nog tas med en nypa salt. Han har blivit felciterad flera gånger den här sommaren i andra frågor och källan till det där har jag för mig känns ganska tvivelaktig. Just nu är det enkelt att sparka på Arsenal, en klubb som knappt verkar ha en startelva redo för nästa säsong. Men det löser sig nog. Än har ingen av större betydelse lämnat och Arsenal kommer oavsett vara med och slåss om titeln.
|
|
|
Det var tydligen 66spelare som blivit länkade till Liverpool på en månad enligt den officiella sidan. Så antagligen många fler med utländska tidningar m.m.
Don't!
|
|
|
Adam till Liverpool. Källa: Liverpoolfc.tv (alltså officiellt).
Don't!
|
|
|
Downing till Liverpool.
Don't!
|
|
|
Han är väl dock inte klar? har väl medical o grejer kvar? :P
Men iaf downing och henderson för 40 miljoner pund är ett skämt haha..
|
|
|
Jo det är sant. Men han är påväg dit i alla fall efter att transfersumman blivit accepterad.
Don't!
|
|
|
Nu måste väl Sanchez vara över hos Barca. Ryktas ju om och om igen. Wiki har haft honom hos Barca ett bra tag nu. (osagt vad källan är).
De kommer vara dåliga med honom...
Några antaganden om var Pastore hamnar? 920Mille för Hamsik enligt Napoli, någon som hört om han lämnar eller stannar.
|
|
|
Downing, Henderson och Carroll till Liverpool till en kostnad av 75 miljoner pund. Henderson har jag verkligen noll koll på men han är ganska uppskriven, ska vara en hygglig talang. Men fortfarande, det är helt hutlösa överpriser som bara visar hur extremt dyra brittiska spelare är.
|
|
|
Fast jag tycker inte det är överpris för Downing om jag ska vara ärlig. Förstår inte heller varför vi köpte Henderson..
Doni klar som reserv målvakt också, till Liverpool då.
Don't!
|
|
|
"vi" - du förstår.
Don't!
|
|
|
Jag tycker att det är lite överpris för Downing, en 15-16 miljoner hade nu varit bra.
Men transfervärlden är fucked up tack vare Barca, Real, City, Liverpool, och Chelsea!
Men imo är det ett skämt att barca tror sig kunna få Cesc Fabregas, i mina ögon världens bästa spelfördelare när han är hel för ynka 30 miljoner pund.
Dröm vidare.
Gillar liverpools "engelska" satsning, men det kanske är dags att göra sig av med några gubbar nu också va? Ni har väl typ 132131 mittfältare =D
|
|
|
Jag håller absolut med angående Fabregas. Tycker Barcelona är rent av sagt vidriga. Speciellt när varenda spelare i Barcelona uttalar sig.
Ja, konkurrens är ordet. Henderson, Gerrard, Lucas, Adam, Meireles, Spearing, Shelvey, Poulsen, Aqualini(som jag hoppas stannar) <- allt detta innermittfältare.
Don't!
|
Moderator
2011-08-09 23:14
|
Obertan går till Newcastle.
|
|
|
Jaha, det har var ju den varsta javla silly season nagonsin. Totalt javla vardelost, Fabregas, o Nasri ar borta, tillsammans med Clichy och Eboue. Fyra personliga favoriter... Klarar vi att komma fyra i ar sa ar det fan champagne i flera veckor.
Vi har gjort en bra varvning som visserligen skulle gjorts infor forra sasongen: Mertesacker. Arteta ar ne bra varvning ocksa men knappast i narheten av att ersatta Fabregas eller Nasri for den delen. Hur sydkoreanen pa topp ar far vi se. Javla skitsommar. Barcelona och City kan ju fara at helvete, och alla giriga javla fotbollspelare kan folja med.
Wenger har misslyckats totalt. Det forsta han skulle gjort denna sommaren var att kopa Kaka for ett hutlost pris och darmed overtyga Fabregas och framforallt Nasri om att vi satsar. Istallet vantar vi till sista dagen pa transferfonstret och skaffar 5 spelare. Hade vi kopt 3 av dessa i borjan av sommaren tror jag vi hade behallt bade Nasri och Clichy.
|