Champions League 2011/2012
Nu har CL dragit igång på allvar, och kvalandet är över. Idag 17.45 är lottningen. Det kan bli en riktigt jobbig grupp i årets CL, då lag som City, Napoli, Dortmund är seedade 3-4. Samt AC Milan är 2a seedade. Möjlig dödens grupp; Barcelona - Ac Milan - City - Napoli/Dortmund. Ajajaj. Arsenal gick vidare efter en imponerande andra halvlek och vann matchen 1-2(1-3). Kommer lägga upp grupperna när lottningen är gjort. All lycka och må det bästa laget vinna.
be the change
Grupp A: Bayern Munchen Villareal Manchester City NapoliGrupp B: Inter CSKA Moskva Lille TrabzonsporGrupp C: Manchester United Benfica Basel Otelul GalatiGrupp D: Real Madrid Lyon Ajax Dynamo ZagrebGrupp E: Chelsea Valencia Bayern Leverkusen GenkGrupp F: Arsenal Marseille Olympiacos DortmundGrupp G: Porto Shakhtar Donetsk Zenit ApoelGrupp H: Barcelona Ac Milan Fc Bate Borisov Victoria Plzen
be the change
Moderator
2011-08-25 22:14
Haha vad i helvete är första gruppen för något, äckligt om något! United tar sig vidare enkelt, finns inte att man inte kommer vidare från slutspelet.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Haha första gruppen kommer lätt bli mest underhållande!
Don't!
Tror dessutom att Dortmund kommer komma lite längre än vad de flesta tror. De har ett bra lag!
Don't!
De lagen som går vidare är; Bayern Munchen - Manchester City Inter - Lille Manchester United - Benfica Real Madrid - Ajax Chelsea - Valencia Arsenal - Dortmund Porto - Shakhtar Barcelona - Ac Milan Jag tror oxå att dem bästa matcherna kommer utspelas i den galna grupp A samt matcherna mellan Arsenal-Dortmund. Härligt med CL :)
be the change
Ska bli två jäkligt intressanta matcher att zappa mellan imorgon. Kan Arsenal slå andra lag än Swansea och Udinese? Gör Zlatan mål mot de katalanska kohandlarna från Barcelona?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
hoppas på napoli , hade varit kul om dom körde över oljearabens lag
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
zlatan skadad, spelar inte imorgon.
tror det kan gå bättre utan zlaktaren! go milan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svensk tv kan fan dra åt helvete som inte visar matchen på den vanliga kanalen (6an)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2011-09-13 19:58
Satt mina pengar på Chelsea och Valencia. Även garderat Arsenal med x2. Tror även att avbräcket för Milan vad gäller Zlatan är för mycket, Barcelona tar hem det lätt på Camp Nou. Morgondagens matcher är lite mer spännande för övrigt.
Milan gör mål i första och sista minuten =P Komedi. Drömmål av Dortmund i slutet mot Arsenal =) X är jag ändå nöjd med mot tyskarna!
be the change
Alltså ursäkta Arsenalfans. Men "ni" spelade faktiskt riktigt uselt. Jag är orolig för "eran" framtid. Jag hoppas sannerligen att "ni" rycka upp er. Mvh.
Don't!
Moderator
2011-09-14 00:02
Gick plus i vilket fall, ingen som såg Valencia och kan kommentera matchen? Kollade själv på Chelsea, två bortdömda mål efter 3 (?) minuter. Händelserik match men den tog väl inte fart innan Anelka kom in i andra halvlek. Efter det var Chelsea det klart bättre laget.
Mitchy; Hade "ni" varit i europa, så hade kanske "jag" brytt mig lite mer om "det". Var inte orolig, vi har ett nytt lag. Man spelar inte ihop sig över en natt, eller har Pool gjort det? Isåfall kanske 1-0 mot Stoke borde sett annorlunda ut. Jag är inte ett dugg orolig, vi fick X mot dom tyska mästarna, ett bra resultat, oavsett hur spelet såg ut. Vi slutar 1 plats över Liverpool iår, hur som helst - Var inte orolig.
be the change
JackVegas- Oj, herregud. När handlade det här om Liverpool? Det är alltid så här när man ska kommentera andra lag, att de ska jämföra med motsvarande lag som man hejar på vilket inte har någonting med matchen att göra över huvudet taget. Hur Liverpool spelar är absolut inte relevant och om Liverpool spelar i Europa eller inte är inte heller relevant. Speciellt inte med tanke på trådens namn. Blir mer eller mindre förbannad om jag ska vara ärlig. Vill bara starta en diskussion om huruvida Arsenal kommer klara sig eller inte. Jag tycker personligen det inte ser så bra ut. Men om det ska vara på den här nivån är det onödigt att kommentera hur man själv tycker andra spelar. Inte konstigt att sportforumet dör ut.
Don't!
Mitchy Det är bara för jag är så jävla trött på alla som håller på liverpool förtillfället. Speciellt efter deras vinst mot oss med mera. Har fått ta så mycket skit både på fb o ute på krogen, bara för att dom har fått luft för första gången på några år. därför reagerade jag som jag gjorde då ditt inlägg lät riktigt arrogant och verkligen inte hade några diskussionsunderlag. Så att dra till med den är lite löjligt. Gör om, gör rätt. Starta en diskussion på en mogen nivå och inte en löjlig.
be the change
Fast jag ville dra till en diskussion. Sen om du uppfattar den arrogant eller liknande var inte min mening. Vet att folk här har stört sig på när man gör benämningar som "vi, ni" o.s.v. därav mina "". Dessutom var jag absolut inte ute efter att klanka ned på Arsenal på något vänster utan tyckte faktiskt att det såg risigt ut. Jag nämner även att jag hoppas att ni rycker upp er.
Gör om, gör rätt. Starta en diskussion på en mogen nivå och inte en löjlig. Haha, jag gillar ironin där!
Don't!
Äh, kryss mot tyska mästarna, mot Dortmund borta i CL-premiären efter en skakig inledning på säsongen. Klart bra resultat. Man åker inte dit och leker hem poängen direkt. Det är utan tvekan en av de svåraste matcherna kommer spela i år och de klarade det bra. Offensiven var lite seg i andra halvlek, men det berodde nog mycket på att Arteta var nere och tog ett enormt defensivt jobb. Faktum är att defensiven då var en av de bästa jag sett Arsenal prestera. Bra disciplin och alla hjälpte alla, offrade sig och slet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
exakt, är också nöjd med X. tyckte benayoun såg pigg ut stundtals med bra kreativitet. gervinho har inte riktigt fått häng än på avsluten men frågan är om han blir en dussinspelare eller om det lossnar för hoonom?
Jag tycker Gervinho har varit bra det jag har sett.
Don't!
ja han har inte vart dålig, men han har missat rätt ofta i de avgörande ögonblicken.
manU nära torsk på hemmaplan och får "bara" en pinne mot basel (!)...kvällens skräll, såklart. att bayern kniper 3 hemma mot city är inte så märkligt alls dock. va säger ni om omgången?
cavani är pappa till alla anfallare i europa just nu
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Jäkligt nice att Napoli fick behålla Hamsik. Tillsammans med Cavani och Lavezzi blir det ett riktigt roligt lag. Tror de kommer före City.
Har börjat få en liten crush i Napoli. Det är det laget jag gillar att kolla på efter Arsenal just nu. Den magiska trion på topp, mittfältskämpen, högerbacken... mumma... Snabb fotboll, älskar snabb och rak fotboll... påminner om arsenal back in the days :(
be the change
AC Milan - Arsenal 4-0 Lite överraskande resultat med 4 bollar, hade kunnat bli 5 om inte pato hade sabbat sista anfallet med den bristen på spelförståelse som han tyvärr har. Även glad att zlatan fick visa vad han är för milan och vilken spelare han fortfarande är, speciellt i sina bästa stunder när det gäller :) 2 assist 1 mål, inte illa pinkat! var det inte 2 mål han gjorde senast mot arsenal med barca? jaja får se vad returen bjuder på, allt kan hända med tanke på att de möter ett lag från "världens bästa liga"
fast det hade kunnat bara vara 2 oxå, om zlatan hade blivit avvinkad och vermaelen inte halkade ( På skitmattan ). Eller kanske bara 1-0 eftersom Zlatan filmade till sig straffen? Eller kanske 0-0 för Boatengs skott kunde gått i ribban... Eller kanske 0-1 då van persies volley kunde gått in.. Hatten av för Milan, dom var det bättre laget idag. Men men 4-0 på Ashburton och vi har ett straffdrama!! :)
be the change
arsenal såg livrädda ut på planen igår. va fa hände, finns det ingen som kan ta tagi saker å planen?
Konsertbesökare
2012-02-16 08:48
Ska det vara så att Zlatan vandrar mot sitt första CL-guld?? Jag tror iofs inte att Milan har vad som krävs för att gå hela vägen.
4-0... bara bryta ihop och gå vidare. Finns inget mer att säga. Får se till att vinna på Ashburton och upprätta lite heder.
Någon som tippat på oddset-matchen idag?
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Moderator
2012-03-28 15:36
Njae.. Men vad tror ni inför matcherna? Har Milan någon chans emot Barcelona? Kommer Bayern krossa ett Marseille utan förstemålvakten Mandanda, långtidsskadade mittbacken Diawara samt skyttekungen Remy som missar matchen? Hur slutar kvällens matcher?
om man tittar på tidigare reslultat milan-barca i gruppen och den senaste matchen så har milan definitivt en chans att slå ut barcelona. dom har inte kännts så övertygande även om magkänslan säger att barca slår ut milan på camp nou nästa match bayern tar marsielle hemma real slår ut apoel hemma chelsea - benfica den mest svårtippade men tror på chelsea semin blir alltså såhär: bayern-real chelsea-barcelona final: ett el clasico :)
måste man inte ha en viss kvalité på fotbollsplanen om man ska vara med i CL? Jag menar Milan/Inters plan är ju inte direkt _BRA_.....
be the change
Okej, det här är ganska hårt. Helt klart i paritet med när Jaap Stam blev sydd vid ögat eller tinningen i en match för några år sen. Jämför detta med spelare som t ex Busquets beteende (eller ja, praktiskt taget hela Barcelona och deras filmningar):
Evo Haha, det där är hardcore!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
"När jag spelade var att falla till marken ett tecken på svaghet. Men nu verkar spelarna göra allt för att förstärka situationen. Att fejka en skada verkar ha blivit accepterat i dagens fotboll." På tal om filmning!
Don't!
Sjuuuuuuuukt härligt med pengar. Tror det var ca. 4.17 på oddset att Chelsea skulle vinna..
Don't!
Sjuuuuuuuukt härligt med pengar. Tror det var ca. 4.17 på oddset att Chelsea skulle vinna.. På Betsafe var det 4.9 =)
Jag fick även in ett odds på 11.00 på att Drogba skulle göra första målet =)
Moderator
2012-04-19 15:30
Jag gick på säkerheten själv och satte 1x, en mindre peng men högre insats. Hoppas nu att Chelsea kan slå ut Barcelona, skulle kunna offra ligatiteln för United faktiskt.
Det här var väl en av de minst värda vinnarna någonsin. Chelsea spelar sjubackslinje och vinner på straffar. För Bayerns del så måste Robben få en del skit. Inte för straffmissen (bara, den var ändå usel) utan för att han var så värdelös matchen igenom. Sen tycker jag fotbollen borde ta efter hockeyn där man tar bort en spelare i varje lag under sudden death. Varför inte bara plocka bort 2-3 spelare i förlängningen i fotboll? Det kan ge en annan matchbild och är bättre än straffar.
Tyckte synd om Bayern som har spelat bra fotboll genom hela Champions League. Men man ska väl inte missunna Chelsea heller, de gick in med en plan - att försvara sig.
Don't!
Plötsligt är alla Chelsea-fans
^brukar vara så. Tycker det är avsevärd många City fans t.ex. nyligen.
Don't!
Moderator
2012-05-20 22:45
Tycker inte det var en rolig match heller, var ju rätt självklart att Drogba om någon skulle få avgöra.
"life's a garden, dig it."