I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kampsport/självförsvar för barn

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2011-09-17 11:06

Kampsport/självförsvar för barn

Hej
Jag har en dotter på ett år och känner redan oro inför hur hennes liv ska bli. Jag själv är en soffpotatis så jag kan inte lära henne något bra men jag vill att hon så tidigt som möjligt ska börja träna självförsvar, gärna från typ 3-4-års ålder. Jag kommer ju inte tvinga henne till det men jag tror att hon kommer tycka det är kul speciellt om man börjar tidigt så hon också förhoppningsvis blir mer disciplinerad än jag.

Jag är inte så intresserad av typ judo utan hellre boxning, kickboxning, krav maga etc. Någonting som kommer lära henne dels att skydda sig men även hur man oskadliggör någon.

Håller på och googlar och kollar runt men det är alltid kul med lite mänsklig feed-back.

Det här är ingen moralisk tråd om våld, barnuppfostran etc. så håll den diskussionen någon annanstans.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.