I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra träning att simma?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2011-12-02 00:43

Bra träning att simma?

Jag och min flickvän har bestämt oss att sluta äta så mycket godis och istället börja simma (och gymma vissa dagar). Jag vet ingenting om simning, så jag har några snabba frågor.

Vi har precis börjat nere vid simhallen. Vi har bestämt att vi ska simma minst 10 längder om dagen, dock blir det så att vi simmar 20 längder utan uppehåll. Men jag har ingen träningsverk alls, vilket jag trodde att jag skulle få mycket av så jag börjar fundera om jag gör "fel".

Därför undrar jag hur man bör göra för att få bäst träning. Vi har precis börjat så vi försöker att ta det lite lugnt i början, men vill ändå ha förslag på vad som ger bäst träning.

Vi simmar helt vanligt (kan inte ordet för den typen av simning) och vi simmar ganska sakta. Det enda jag vet är att det förmodligen är den vanligaste simnings-formen som man fick lära sig i grundskolan. Man sätter ihop händerna med ovansidan mot varandra och gör som en halvcirkel mot kroppen. Svårt att förklara men någon kanske fattar, alla gamlingar simmar oftast så.


Så tips uppskattas om hur man får en bra träning av att simma, speciellt för fettförbränning för vi vill båda bli av med lite mage!

(Inlägget ändrat av Squirtle 2011-12-02 10:42:53)

Evangeliet