I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2012-01-23 16:59

Allsvenskan 2012

Ja, det är dryga tre månader kvar tills första avsparken. Kanske lite tidigt för tråden kan tyckas, men kände att det var onödigt med en tråd om silly. Vilka ser starkast ut inför säsongen? Många snackar ju om "Real Göteborg" med Stahre i spetsen, som även fått in en av sina favoritspelare (?) Nordin Gerzic. Bara den värvningen tyder ju på att Göteborg faktiskt kommer bli ett mer spelande lag och inte bara satsa på djupledsbollarna via Hysén. Har även bra värvningar som Sobralense, och även Salomonsson och Haglund som kom in mitt i säsongen. Dock är ju Gerzic och Sobralense inte kände för sitt goda humör, kan Stahre tygla dom ifall det blir eventuella bänkningar?

AIK ser ruggiga ut dessutom. Prestigevärvningen i Celso Borges ser bra ut, hört att han hade en rätt dålig säsong nu senast, men fortfarande så är det en klasspelare. Lagkapten i Fredrikstad och född -88, grymt. Släpande anfallare? Hur ser det ut med spetsanfallaren? Hört att Crespo ska vara lovande, men är rätt ung?

Djurgården har ju gjort en totalrenovering där det är ett halvt nytt lag i jämförelse med starten ifjol. Fansen hyller fortfarande MP som en frälsare trots att han egentligen inte uträttat någonting i sportslig väg. Dock har han byggt om hela klubben, både sett till truppen och organisationen. Nästan tagit så mycket ansvar och gjort så mycket förändringar att det i stort sett är omöjligt att sparka honom ifall den negativa trenden fortsätter?
Ser dock fram emot säsongen och ska bli roligt att se hur han ställer upp. Han verkar ha en klar idé om hur fotboll ska spelas och hur spelare på olika positioner ska se ut, och det känns som att det kanske kan underlätta för spelarna själva då dom vet att det är deras styrkor dom just ska använda och inte krångla till det så.

Vad tror ni själva? Det var lite spånande från min sida, och allt jag nämnde stämmer säkert heller inte. Men tog bara upp de uppfattningar jag fått.

time isn't wasted when you're getting wasted .
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-01-24 12:33
Det enda jag hoppas på inför denna säsong är att peking får ihop tillräckligt med stabila spelare så att vi kan bli ett stabilt mittenlag. Orkar inte med samma ångest som infann sig förra säsongen (precis som alla andra år när det gäller peking de senaste säsongerna).
Börjar se okej ut i nuläget men vi måste skaffa en stabil målgörare också...

2012-01-26 16:47
Elfsborg lär bli en av favoriterna som vanligt. Men det kommer bli tajt som alla andra år, om detta beror på sakn
ad av riktigt spets kompetens eller att alla lagen är jämnbra och spelar likvärdigt vet jag ej. Oavsett så är det väldigt underhållande, förhopningsvis erbjuder Allsvenskan en "ny Tomas Brolin" som följer med till EM, det vore riktigt coolt, kanske Oscar Hjilemark!?
Kanske Jocke Olsson, den gamla Häcken målvakten dyker upp och slänger in ett par i mål, det gjorde han ju alltid förr iaf, eller spelar han t o m än?
Moderator

2012-03-28 15:33
För lite intresse för Allsvenskan iår? Premiär i helgen, kommer själv vara i Borås för att se på Djurgården. Jag har ju dock längtat förjävligt efter den svenska fotbollssäsongen.

2012-03-29 12:40
Jag är pepp även om jag nog inte kommer kunna gå på så många matcher. Ska se peking-gefle när de kommer upp hit till gävle samt några gånger på parken när jag är i nkpg. Ser bättre ut i år än förra för oss, så lite mer hopp i år =)

Rappare

2012-03-31 10:04
FRAMÅT STOLTA AIK!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Admin

2012-04-01 21:09
Allsvenskan är så märklig i början. Det kan vara världens hype och man känner sig sjukt pepp inför starten. Sen kommer lite snöslask och spelet visar sig vara sömnigt. Det är kallt ute. Alla förväntningar försvinner och man vill bara gå hem. Sen dröjer det minst en vecka till nästa match. Med värmen blir spelet bättre och matcherna roligare igen. Både spelmässigt och upplevelsen på läktarna.

(Nu missade jag premiären på Råsunda för jag sov hela dagen, men tvivlar på att det var någon större skillnad jämfört med de senaste tio åren eller så).

Jag är fortfarande inte övertygad om Celso Borges. Alla pratar om vilken prestigevärvning det är men ingen verkar ha sett han spela. Dessutom kom han skadad, hur lång tid behöver han för att återhämta sig fullt ut? Just nu är jag mest rädd att det ska bli årets stora flopp, en ny Eguren (hur tänkte man där, att ta in nåt som varit befläckat av Bajen?). Får väl hoppas på det bästa.

Anfallet är största frågetecknet för AIK. "Crespo" verkar vara en råtalang men frågan är hur väl han kan klara sig. För osäkert kort för att räkna med hela säsongen. Dessutom känns han som en spelare som kommer hoppa på första bästa erbjudande från utlandet. Det finns kort sagt ingen anfallare som känns pålitlig idag. Engblom kan bli bra men har inte presterat i Allsvenskan innan, Lundberg är ingen anfallare, Karikari utlånad etc.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-04-02 14:58
Helsingborg tar det igen, varenda turnering
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-03 10:18
well, allsvenskan är verkligen en jämn serie. iaf sett till första omgången.
hif, dif och ifk torskar. malmö nollas av gefle (!) på hemmaplan. vi torskar hemma 3-4 mot åtvid, efter århundradets sämsta försvarsinsats i första halvlek. tur att andra halvlek ändå bjöd på en del hopp, och 4-4 hängde i luften sista kvarten.

tippar att ösk lägger sig på en klassisk 7a i tabellen till slut, real gbg floppar och kommer 4a, kampen i topp står mellan hif och elfsborg.!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-04-03 19:00
Bara för att nämna det så har inte ett lag sedan 90-talet vunnit Allsvenskan efter att ha torskat premiären. Kan vi ta bort Helsingborg och IFK från guldracet redan nu kanske?

2012-04-04 02:26
ska vi betta internt du och jag ramuz?
Moderator

2012-04-05 10:12
Vågar du det?
Admin

2012-04-05 15:52
Det är väl aldrig några favoriter som vinner öht? Närmsta kanske är Elfsborg 2006 eller Kalmar 2009 men de tippas alltid i toppen ändå. Om nu Real Fiskrens och Helsingborg är favorittippade ligger fältet öppet för Miff, Borås eller Guldkyckling.

AIK placerar sig väl runt 3-4. Kommer spela målsnålt både framåt och bakåt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-06-29 13:29
Äntligen är snart EM ett minne blott.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
Admin

2012-06-30 13:45
Ah, och inget uppehåll för OS. Hade inte förvånat mig dock...

Lite väl tyst på transferfronten. Majstorovic är förvisso klar för AIK (Sveriges bästa försvar blev helt plötsligt ännu lite tyngre att möta) men väntar fortfarande på förstärkning i anfallsväg. Kom igen nu Henok, dra inte på saker och ting. Kladda på och ta över bördan att göra mål i varje match.

2012-07-03 15:06
"Sveriges bästa försvar" kändes sådär lagom avslaget igår.
Fortfarande ingen sömn från det att bussen gick ner till Malmö. Jag avgår lite, och hoppas att flera i laget följer mitt exempel.

ACAB - Djurplågeri
Moderator

2012-07-04 11:00
Tibbling lirar 90 minuter mot IFK Göteborg, stort.
Admin

2012-07-04 12:58
Det var ingen match i måndags. En myt, precis som VM -58. Eller så var allt med flit, för att skapa en utmaning. Err... så jävla pinsamt.

2012-09-10 14:20
På söndag spelas det sista derbyt på Råsunda, någonsin.
Just sayin'..

2012-09-10 16:17
haha....ràsunda....

2012-09-20 08:36
Riktigt skön seger mot lillebror.
Just sayin'..

Moderator

2012-09-20 19:26
Just det där var lite småroligt fakiskt, ramsan var fantastisk.
Admin

2012-09-20 21:03
Den här hösten har potential att bli helt galet intressant. Det sjukaste är att det är fullt möjligt att Häcken står där som segrare till slut...

Jag tror inte att Malmö kommer orka hänga med. De hade tur mot Åtvidaberg senast (å andra sidan är det tur ett vinnande lag ska ha).

Elfsborg är väldigt svårtippade. De har inte varit vidare bra sedan EM-uppehållet och deras statistik på gräs är skrämmande usel. Samtidigt vet man att om de får lite medvind och tar en stark seger så blir de riktigt svårstoppade.

Häcken har en skön offensiv som kan räcka långt.

AIK har just nu så enormt mycket självförtroende och är bra både bakåt och framåt. För en gångs skull har man en bred trupp som dessutom håller hög klass. Bänken i derbyt senast bestod av spelare som lika väl hade kunnat starta. Och förhoppningsvis har Bangura fått tillbaka självförtroendet efter målet senast och känner guldvittring. Bäst av allt är kanske att man har samtliga tre lag ovan att möta.

Just nu tror jag att det kommer stå mellan AIK och Häcken. Såvida inte Elfsborg slår AIK på Råsunda om ett par dagar.

Och när vi ändå är ödmjuka så måste jag säga att det var ett smart drag av Dif med regnponchos på läktaren i derbyt.
Moderator

2012-09-20 21:12
Tycker Djurgårdens tifo var grymt, tre olika steg och grymt snyggt. Sen att folk behöll sina ponchos på under matchen och sedan tog nya platser så att texten bytte form är en annan sak, men vad ska man begära?

Känns också som att det står mellan AIK och Häcken, så länge inte AIK kom ner på jorden efter brakförlusten mot Napoli. Trots deras första halvlek som var mycket godkänd.