UFC Sverige

Som de flesta MMA fans nog vet så är det i helgen dags för de första UFC eventet i Sverige.

Så vad tror ni, är det ett bra card? Vilka fighter ser ni fram emot? Och hur tror ni att det går för svenskarna?

Kommer någon av er att vara på plats och se det live?

Här är fight cardet:

Alexander Gustafsson - Thiago Silva

Brian Stann - Alessio Sakara

Paulo Thiago - Siyar Bahadurzada

Dennis Siver - Diego Nunes

DaMarques Johnson - John Maguire

Brad Pickett - Damacio Page

Prelims:

Papy Abedi - James Head

Cyrille Diabate - Tom DeBlass

Francis Carmont - Magnus Cedenblad

Reza Madadi - Yoislandy Izquierdo

Simeon Thoresen - Besam Yousef

Jason Young - Eric Wisely

http://soundcloud.com/rod_g
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2012-04-13 06:58
Allt på huvudkortet förutom DaMarques' fight. Killen har aldrig intresserat mig :S

Hoppas starkt på Alex så han kan klättra lite i rankningen :)
www.wallyjohnson.se
Håller med om att DaMarques är trist, just därför är det iofs lite spännande att se om han får på nöten. Fast John Maguire, äh vetefan.

Gustafsson - Silva är så klart spännande, lite osäker på om Alexander tar det, Silva har ju på sistone enbart förlorat mot Evans och Machida. Kunde gott gett han en lite snällare match-up så här på hemmaplan tycker jag.

Också spännande att se om Brian Stann kan komma tillbaka efter sin senaste omgång, och roligt att se Paulo Thiago igen, alltid gillat honom.

Annars hoppas jag att Siver får en spark i magen av Nunes för att han är trist, och tycker att det gott kunde varit nån till svensk eller i alla fall skandinav på huvudkortet. Kunde haft Papy, även om det kanske är skönt att han får en snäll match mot James "gives" Head, istället för en till i Alves-klass.

Varför får Cyrille Diabate slåss hela tiden föresten, fast han är gammal och halvkass, och mot en debutant? Är det nån som försöker rädda hans karriär eller är han kanonmat?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-04-13 12:28
Silva är ett monster, no doubt. Killen är utan tvekan det största hotet Alex hittills mött. Vinner Alex denna så kommer han definitivt vara "in the mix". Bulla är att i och med att Sverige är ett så pass litet land, populationsmässigt, så UFC kommer undvika ge Alex Gustafsson en titelshot på bra tag. Lägg även till att Alex saknar karaktär. Don't get me wrong, killen verkar vara hur trevlig som helst, men han saknar charmen och han är inte sömnpiller att kolla på rent fightmässigt, men han är ingen Silva eller Jones.

Visserligen är Cyrille bara 2-2 i UFC. Men främsta anledningen till att Cyrille är kvar för att UFC vill ta sig in på franska marknaden, 65 miljoner människor som väntar. Problemet är att MMA är förbjudet i Frankrike i dagsläget, men det kan ju ändras när som helst.
www.wallyjohnson.se
har inte följt ufc så där jätte mycket men ska bli intressant det här!
uppdatera lite smådetaljerat sen hur det gick :)

Problemet är att MMA är förbjudet i Frankrike i dagsläget, men det kan ju ändras när som helst.

hur kommer det sig att det är förbjudet? :S
I'm a different kettle of fish
Poet

2012-04-13 15:24
Läste nu att det faktiskt har blivit lagligt, men de kör inte med de unifierade reglerna som UFC kör med, utan typ shooto liknande regler. Sverige körde med liknande regler fram tills ett år sedan ungefär.
www.wallyjohnson.se
Jag har personligen inte så jättestort koll på alla fighters på cardet. Men hoppas självklart att det går bra för alla svenskar även fast Thiago silva alltid har varit en favorit.

Angående det där om att de inte va lagligt i Frankrike, är allting lagligt i sverige?
Som armbågar på marken osv?
http://soundcloud.com/rod_g
Ska dit imorrn, peppad som satan!
Är väl mest intresserad av att se The Mauler och i övrigt så hoppas jag bara på underhållande matcher med avslut. Sen vore det väl soft om de andra svenskarna fick skina lite inför hemmapublik men har för dålig koll på dem för att kunna avgöra om någon av dem verkligen har potential att verkligen etablera sig i UFC.

Nä, nu blir det avsnitt 3 av TUF Brazil för att fortsätta peppen!
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
är det ett bra card?

Det är sämre än något "On Fuel" "Fight Night" kort som UFC någonsin satt ihop tidigare, så prova göra matten själv.

Så sjukt lite spelvärde på detta kort, tvångsignat en massa svenska nobodys som efter detta kommer försvinna in i glömska.

Poet

2012-04-14 03:10
Rod G: Allt är lagligt i Sverige inom MMA, förutom antalet ronder som är begränsat till 3. Det är dock också i ändring, så man ska få köra 5 ronder, alltså championship rounds. Men det kvittar egentligen när det gäller UFC, då vi aldrig kommer få en championship fight i Sverige hehe.
www.wallyjohnson.se
Poet

2012-04-16 10:14
Tyckte i helhet att det var en bra gala. Bra för att vara en gratisgala liksom.

Alex övertygade mot en ganska seg Thiago Silva. Svårt att "close the distance" när man har med längre motståndare att göra. Man såg frustrationen hos Thiago som inte kunde göra mycket. Och Alex var kanske lite för avhållsam, vilket var bra, för Thiago ska man inte underskatta någonstans. 2 fighter till för Gustafsson, som han

Stann vs Sakara var kanske the upset of the night. Trodde aldrig, av alla sätt man kan förlora på, att Sakara skulle torska på knock :S Det måste förresten ha varit den snabbaste knock out recovery jag sett hehe. Men Stann kommer aldrig bli något annat än gatekeeper i MW divisionen.

Siyar came with a message! Hoppas på Siyar vs Thiago Alves

Brad Pickett leverade som vanligt!

Nattens besvikelse: Papy Abedi. Jag vill verkligen att Papy Abedi ska lyckas i UFC. Skön kille, skön inställning men han såg ut som han gjorde sist mot Alves, föröutom att han gjorde bättre ifrån sig mot Alves än Head. Ingen skam att förlora mot Thiago Alves i sin UFC-debut, men när det såg nästintill identiskt ut mot en kille som James Head, ja då börjar man ifrågasätta Papi's skills... tyvärr :(

www.wallyjohnson.se
BC99

Håller med om Papy. Hans nästa fight är mot Rick Story vad det verkar. På plussidan fortsätter han att få bra motstånd. På minussidan kan jag inte se honom vinna mot Story, och då är nog UFC-sejouren över tyvärr.