I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season 2012

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Moderator

2012-05-22 13:10

[Fotboll] Silly Season 2012

Ja, nu är väl i princip alla dom stora ligorna avklarade. Är vad jag vet några utav andradivisionerna som är i slutspurten bara. Redan nu finns det spelare som är klara för nya klubbar, och spelare som säger att dom söker sig bort.

Arsenal har värvat till sig Bundesligas viktigaste spelare statistiskt sett då han låg bakom 64% utav Kölns mål den gångna säsongen. Dimitar Berbatov har uttalat sig om att han måste söka sig vidare om han ska få spela regelbundet. Drogba, som avgjorde CL-finalen i helgen, har också sagt att han kommer söka sig bort från Chelsea och inte krita på ett nytt kontrakt.

Balotelli, fotbollsvärldens problembarn, har fortfarande en osäker framtid i City. Kommer han få vägledning utav Zlatan efter sommaren, kommer Soldado fortsätta lira för Valencia eller ta steget till en större klubb, Gaitan från Benfica har länge kopplats ihop med Manchester United. Marcus Olssons Blackburn är klara för nPower Championship, det ryktas om att Newcastle är efter honom, sanning eller bullshit? Supertalangen John Guidetti säger att om han ska tillbaks till City vill han ha ett seriöst kontrakt och ett seriöst tröjnummer, vad händer i den sagan?

Så, alla rykten ni sitter på, alla drömvärvningar ni har i huvudet, bara spotta ut så mycket skit ni kan.

time isn't wasted when you're getting wasted .
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Admin

2012-05-22 14:17
Podolski är en riktigt intressant värvning. Ville ha honom till Arsenal redan när han gick till Bayern. Den stora frågan för Gunners är om van Persie kritar på nytt eller inte. Om inte så hoppas jag att Arsenal har stake nog att göra som man sagt, att låta RvP spela ut kontraktet istället för att sälja honom. Tror att tillsammans med Podolski kan det bli ett riktigt vasst anfall. Men skulle han ändå sticka så är det inte en jätteförlust för Arsenal utan jag tror Podolski är en fullgod ersättare. Däremot står man lite på noll, för det som behövs är anfallsförstärkningar.

Zlatan kommer stanna i Milan.

Det ska bli lite intressant att se vad Chelsea gör efter Drogba. Egentligen har de redan ersättaren klar i form av bänknötaren Torres men han verkar ju också vilja sticka.

Sen lär väl det mesta handla om vad de uppblåsta mupparna i City kommer syssla med.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2012-05-22 14:29
Sen får man väl inte glömma jättetalangen i Chelsea, Lukaku. Är han redan en helt okej ersättare till Drogba med matchträning i Premier League?

Ska supervärvningarna utav Papisse Cisse och Demba Ba göra ännu en grym säsong i Newcastle eller klarar man inte av att behålla båda?

Hur ska Barcelona göra för att ta tillbaka La Liga?

Moderator

2012-05-22 14:30
Måste ändå säga att det är en äckligt intressant Silly Season. Nya ligasegrare i de tre största ligorna om man räknar med Serie A fortfarande..
Admin

2012-05-22 14:37
Jag hoppas att Newcastle får behålla sitt lag och kan utmana igen nästa säsong. Samma sak med Montpellier där t ex Giroud verkar ha varit på radarn för en rad klubbar, t ex Arsenal. Hoppas att så få klubbar som möjligt blir sönderköpta.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-05-23 17:39
Yäy! Silly :D.
Don't!

2012-05-24 15:36
Eden Hazard har ryktats hit och dit, senast sa han att han skulle spela i något av Manchester-lagen och att han skulle spela i blått. Nu ryktas även han vara på väg till Chelsea... Jag hoppas United inte köper honom, hans stora ego är inget som jag ser passar i United. Hoppas istället SAF satsar på Kagawa som också har ryktats till United och som har sagt att han inte tänker förlänga med B.Dortmund. En spelare som United är i större behov av. Skulle Hazard komma skulle han konkurrera med Nani/Young, ser inget behov att förstärka på den sidan.

Lewandowski har också ryktats till United, ganska intressant faktiskt, något jag lite smått hoppas på, men jag tror han kommer att stanna i B.Dortmund tillskillnad från Kagawa.

Sen är det intressant hur det kommer gå för Spurs i och med att dem förlorade CL-kvalplatsen. Kommer dem ändå kunna lyckas behålla Bale och Modric utan CL-spel? Bale har ryktats till Barcelona bl.a. och Modric till Chelsea.

Känns också som om Inter borde göra en del rensning i sitt lag, out with the old in with the new, nästan. Tog sig inte till CL eller EL.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Admin

2012-05-25 02:40
Hazard är jag lite kluven över. Ärligt talat har jag inte sett så mkt trots att jag småkollat på en del franska matcher. Det man sett har väl varit bra. Och han är säkert bra, trots att han är så haussad. Men samtidigt verkar han småhora lite media och det är illavarslande. Får Nasrivibbar av killen. Å andra sidan, skulle han (inte troligt) landa i Arsenal ser jag det som intressant. Säkerligen inte det mest lukrativa budet vilket å andra sidan tyder på fotbollsmässiga ambitioner också.

Dortmund har ju ryktats vara intresserade av träbenet Bendtner. Åtminstone förra säsongen. Undrar (hoppas!) om intresset kvarstår. I sådana fall kan Arsenal ha ytterligare en fördel i affärer som t ex Kagawa (men Götze är det väl bara räkna bort för samtliga lag).
Moderator

2012-05-28 12:48
Har lite samma känsla kring Hazard som Evo har, går rykten på att han åkt till England nu för att skriva på för antingen Chelsea, City eller United. Får väl se vad den sagan mynnar ut..

Dags för nya matchställ dessutom, tänkte klistra in Arsenals och Uniteds nya. Tycker båda är riktigt cleana.

http://sportsblog.stadium.se/artiklar/om/fotboll/produktnyheter/artikel/arsenals-nya-matchtroja-sasongen-2012-2013

http://sportsblog.stadium.se/artiklar/om/fotboll/produktnyheter/artikel/man-uniteds-matchtroja-2012-2013

2012-05-28 13:35
Jag tyckte inte alls om Uniteds nya ställ när dem första bilderna "läcktes" för några månader sen. Det såg ju ut som en bordsduk. Ser mycket bättre ut när dem är på, och tycker det är det snyggaste stället sen 07/08.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Admin

2012-05-29 01:49
Hade lite svårt Arsenals första gången jag såg dem (pga ränderna på armarna) men nu tycker jag de är rätt schysta. Ingen framtida klassiker kanske (ångrar att jag inte skaffade den vinröda!) men ändå bra. Fly Emirates är irriterande men de har gjort så mycket man kan av det trots allt.

Uniteds är rätt snygg och ren. AON förstör tyvärr, bryter av lite för mycket. Sen förstår jag inte varför man spelar i svarta strumpor.

2012-05-29 21:06
Hazard till Chelsea.
Don't!
Admin

2012-05-30 02:39
Lika bra ur ett ekonomiskt perspektiv. Får enorma Nasrivibbar som sagt. Han tjänar gigantiska pengar nu men vad händer när kontraktet ska förlängas? Kommer det inte bli svårt med höjning i kombination med FFP?

Men Chelsea har farliga kanter nu med Mata och Hazard. Tur att det är Torres som ska stå för målen.

2012-05-30 12:37
marko marin från werder bremen har också skrivit på för chelsea, det blir intressant. känns som att han kom och sen försvann en aning, både i bundesliga och landslaget
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-05-31 15:25
Verkar ha varit billig också. Är ju en riktigt FM-talang vill jag minnas :) Kanske inte levde upp till den digitala världens förväntningar i verkligheten. Känns samtidigt som något av en Wengervärvning.

Kan den där jävla M'vila-affären bli klar nån gång? Eller nåt annat? Kan van Persie lyssna på kvinnorna i sitt liv (frun, mamma) och inse vad som är bäst för hans barn och skriva på nytt kontrakt?

Hatkärlek på silly.

2012-06-01 12:02
Bredan Rodgers till Liverpool. Ryktas också Hulk till Chelsea. Herregud vilket monsterlag Chelsea håller på att skapa..
Don't!
Admin

2012-06-02 11:10
Mjo, men tror fortfarande man underskattar vilken betydelse Drogba haft under hela Romantiden. Han blir inte helt enkelt att ersätta.
Poet

2012-06-02 15:28
wooord
"life's a garden, dig it."
Poet

2012-06-02 16:55
sjukt viktig CL vinst för CFC. Utan den hade drogba, kalou, bosingwa, sturridge, kanske torres förmodligen lämnat och ingan hade velat komma in. eller vad tror ni?
Moderator

2012-06-04 09:41
Joo, eftersom dom inte hade lirat CL annars så hade det väl varit så. Men att Chelsea börjat värva tyder väl på att Di Matteo sitter kvar på tränarposten?
Admin

2012-06-04 15:37
Man vet aldrig med Roman :)

Sen tror jag nog att Chelsea ändå hade kunnat attrahera många spelare pga hög lön. Ett missat år är inte så farligt utan kan ses som ett hack i maskineriet bara.

Men det ska bli intressant att se om den här satsningen lyckas. Det är nog ingen slump att Chelsea börjat gå sämre (i ligan) i takt med att Mourinhos gamla värvningar börjat försvinna eller bli lite sämre. Det är trots allt de spelarna som legat till grunden för Chelseas framgångar och låg bakom CL-vinsten.

Spelare som Hazard, Mata och då kanske Hulk är prestigevärvningar och stora namn men det återstår att se vad de kan leverera. Mata har redan visat sig hålla i PL förvisso, men Hazard kommer trots allt från Ligue 1 och har inte presterat i landslaget. Det är inte givet att han dominerar från start men frågan är om det inte är vad som förväntas av honom (iaf om du frågar Roman). Hulk har egentligen ännu sämre meriter. Han har gjort många mål i portugisiska ligan (som är sämre än Ligue 1) men inte varit så bra i Europa League. Bästa säsongen kom när Falcao var med i Porto.

Inte för att skriva ner spelarna, men de är samtidigt enormt hypade. I synnerhet Hulk (hur mycket har namnet spelat in?).
Poet

2012-06-04 17:01
håller med om att hypen är stor kring de här spelarna och att de i själva verket inte presterar i landslaget. kommer bli MKT svårt för dom att leva upp till hypen i chelsea som du säger. jag är inte alls säker på en top 4 nästa år även om dom kommer.

men vi kommer säkert att ses som 2a favoriter efter city om hulk och hazard kommer(?). blir inte lätt för dom grabbarna. dom kan ju nästan bara misslyckas egentligen !? kan inte se att både hazard och hulk gör succe direkt första säsongen...
Admin

2012-06-05 18:19
Nej, den jag tror mest på är Hazard av dessa två. Den jag däremot tror allra mest på i Chelsea är ändå Mata. DET var ett riktigt kap och han bevisade det direkt. Nu har en säsong i PL bakom sig och kan bara ha blivit bättre av det. Sen har man ju Cech där bak som är lika pålitlig som alltid. Gör inte längre lika spektakulära räddningar (lika ofta iaf) vilket bara är ett tecken på att han blivit ännu säkrare. Kommer hålla i många år framöver, kanske lika länge som van der Saar.

Ju mer jag tänker på det, desto mer förvånad är jag ändå över Hulk. Kostade han inte sisådär 40 miljoner pund också? För dem pengarna finns det bättre. Som t ex Falcao.

Tongångarna hade iofs varit lite annorlunda om Hulk var klar för Arsenal, det ska jag erkänna ;) Å andra sidan är jag grymt nöjd med Podolski. Oddsen lär dock vara galet låga för att han bryter benet eller sliter av hälsenan under EM eftersom han gått till Arsenal.
Moderator

2012-07-27 10:13
Robin van Persie? Juventus eller United? För inte stannar han väl?

Norwich har värvat sönder Leeds nu under ett år. Bradley Johnson, Jonathan Howson och Robert Snodgrass har alla gått dit, tre klasspelare.
Admin

2012-07-27 11:10
Skulle inte bli förvånad om RvP tvingas kvar minst ett halvår. Om inte annat som en markering från Wenger att han vägrar utpressas mer.