I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nostalgi för wrestling någon? Bästa worker? Favoriter? osv

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2012-05-29 00:22

Nostalgi för wrestling någon? Bästa worker? Favoriter? osv

Någon mer än jag som alltid kommer ha ett gott öga till wrestling och fortfarande verkligen kan njuta av att slötitta på det?

Vem är eran all time favorit?
Bästa workern?
Sämsta workern?

Let's take a trip down memory lane! :)

(Inlägget ändrat av Grizzly 2012-05-29 00:22:55)

Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Admin

2012-05-29 01:45
Kollade en del på det i mellanstadiet innan jag tröttnade. Men så började jag kolla på Eurosport på måndagkvällar och det är rätt underhållande ibland, iaf nostalgimatcherna (Macho Man, Hart-bröderna, Vader, Undertaker, de där äcklen som körde folks ansikten i armhålorna etc). Dagens brottare har alldeles för lite pastellfärger och diverse sjuka outfits. Men det som gör det riktigt underhållande är Eurosports kommentatorer. Utan dem hade jag nog inte gillat det lika mycket; "och där gör han en... arm... side... axe... bar... roundkick...".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-05-29 02:39
Det finns bara en som räknas, Rey Mysterio.

Sen kaaaanske Undertaker också, älskade hans "entrances" ;)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-05-29 10:43
Hahaha armsideaxebar! Jag tröttnade efter fighten mellan WWF och WCW, men matcherna från den eran är fortfarande jävligt nice, fanns så sjukt många intressanta brottare då, nu är det jävligt få som håller måttet. Typ Orton och HHH. All time favoriten är ju utan någon som helst konkurrens Goldberg!
Groupie

2012-05-29 20:18
Säger bara Shawn Michaels, bästa finishern! John Cena var lite cool också för han var hiphop haha.

2012-05-29 22:15
Shawn är ju en av de absolut bästa workersen, tillsammans med Bret Hart, Piper och Mr Perfect!

John Cena däremot är ingen favorit för min del haha
Admin

2012-05-30 02:38
Grizzly:

Precis, det saknas lite karaktärer idag. Kan bli bli för mycket arga miner och frustande. Sen är det stora problemet tycker jag, och det har det väl alltid varit, när matcherna drar ut på tiden och intensiteten fullständigt dör. Brottarna bara ligger och "lider". Effekten är inte så dramatisk som de verkar tro. Gillar när personligheter blandas med akrobatik. Skulle gärna kolla lite mer på den mexikanska versionen, där de verkar vara just mer akrobatiska men sakna lite av skådespeleriet som finns i USA. Men det har visat sig vara lättare sagt än gjort att hitta mycket, bra mexikanskt. Samtidigt är det ju jäkligt kul med brottare som Rey Mysterio och vad den andra (som visst var två personer eller nåt sånt)... Capybara, sincara eller nåt sånt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-05-30 12:22
Rey Mysterio är ju favoriten, gillade även Sting och som någon sa Goldberg. Mycket fina minnen från Rey Mysterio i tagteam med Eddie Guerrero (? något liknande iaf), men han kolade om jag inte minns fel...

Undertaker är episk, kanske lite gammal nu...
Admin

2012-05-31 15:26
Eddie knarkade ihjäl fick jag lära mig av kommentatorerna. Undertaker må vara gammal, men han är ändå en av de färgstarkaste än idag :) Sen är han väl inte så kul att titta på rent brottningsmässigt alla gånger.

2012-05-31 15:28
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-05-31 15:33
Och där var Hulk typ 31 eller nåt sånt... nej, men har han nånsin sett ut att vara nåt annat än 50-55?

2012-05-31 15:41
Steroids is one hell of a drug
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-06-04 22:53
Booker T och Suger Ray var feta! :D Annars växte jag ifrån wrestling ganska snabbt haha. Speciellt när jag fick intresse för MMA för ca 10 år sedan så känns wrestling bara så jävla white trash, korkat och självklart... fake! :P

Men jo, jag drar på mig ett leende när jag tänker tillbaks på de tiderna haha!

At the gates of Eternity...

2012-06-06 11:09
trodde det var på riktigt när jag var liten blev så oerhört besviken när jag fick reda på att dom ljög mig rakt upp i ansiktet så jag tillochmed sålde spelet jag hade till sega.

2012-06-07 15:48
Det är klart det alltid blir mer intressant när Undertaker är med.
Jag kollar en hel del fortfarande och nej det är ingen 30-årskris. : )

Däremot brukar jag bara kolla mellan Januari fram till Wrestlemania - sen tar jag paus fram tills det börjar bli Royal Rumble-tid igen : )

Men favoriten senaste tiden har absolut varit Chris Jericho.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-06-13 16:10
Haha jag kollar också Januari-Wrestlemania och sen försöker jag hålla igång det efteråt varje år men lyckas bara till första PPVn efter WM för det mesta.

Evolution

Sin Cara är riktigt bra tycker jag! Har dock aldrig sett brottningen från Mexiko, så finns kanske 50 pers där som är bättre än honom hehe.

Kollade Bret Hart vs Owen Hart från WM 10 häromdagen, fan va bra det var! De springer rundor runt ALLA som är aktiva idag när det kommer till att berätta en historia och ha kemi i ringen.

2012-06-26 16:27
Chris Benoit , Edge , Chris Jericho , Eddie Guerrero - 2000-talets i särklass bästa workers.

Shawn Michaels - Mr.Perfect - Bret Hitman Hart - Owen Hart - 1980-90-talets i särklass bästa workers.

Helt sinnessjukt att ingen av er nämnt Edge och ändå påstår er vara fans av wrestling, hitta en enda dålig match som han gjort.

Honorable mention till "Flying" Brian Pillman som var helt fantastisk fram till problemen med hans rygg och slutligen när han bröt fotleden.

Overall i modern tid så är det ingen som är i närheten av Edge vad gäller promos,ring psykologi,storytelling fanns inga brister där alls.