I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League - 2012/2013

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2012-07-21 22:37

Premier League - 2012/2013

EM är över, det nalkas OS och Silly Season är i full gång på allvar. Vad kan vara bättre än starten av denna säsongs Premier League tråd som drar igång om lite mindre än en månad, den 18:e augusti närmare bestämt. Och så här inleds säsongen:

Arsenal - Sunderland
Everton - Manchester United
Fulham - Norwich
Manchester City - Southampton
Newcastle - Tottenham
QPR - Swansea
Reading - Stoke
West Bromwich - Liverpool
West Ham - Aston Villa
Wigan - Chelsea

Förra säsongen avslutade på ett sinnessjukt sätt och trofén hamnade till slut i Manchester, men inte hos United, utan hos Manchester City. Alla tre nykomlingarna klarade sig förövrigt kvar i PL förra säsongen och frågan är hur det kommer gå för årets nykomlingar, som är:

Reading
West Ham
Southhampton

Måste säga att jag är lite smått glad över att se West Ham i PL igen. Och jag vet att det här säkert sägs varje år, men när man kollar på årets Silly Season och vilka värvningar som har gjorts bland de "stora" så känns det på förhand som om detta kan bli en riktigt riktigt spännande säsong och jämnare än på länge. Även fast jag har svårt att tro att det skulle bli lika intense avslut som senaste säsongen.

Är en aning för tidigt för mig att tippa hur jag tror det kommer sluta, då det är över en månad kvar av Silly, men jag är hoppfull och hoppas att ligaguldet hamnar där det hör hemma (hos United) i slutet på en förhoppningsvis grym säsong.

Så hoppas alla ni gamla rävar hittar tillbaka till tråden och att det blir lite mer drag än förra året.

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-07-21 22:42
Dessa har värvats och lämnat klubbarna so far:

Arsenal
In Lukas Podolski (Köln). Olivier Giroud (Montepellier)
Ut Manuel Almunia (Free), Gavin Hoyte (Dag & Red), George Brislen-Hall (Free), Sean McDermott (Free), Rhys Murphy (Telstar), James Campbell (Free), Jeffrey Monakana (Preston), Alban Bunjaku (Sevilla), Oguzhan Ozyakup (Besiktas)
Lån Joel Campbell (Betis, hela säsongen), Denilson (Sao Paulo, hela säsongen)

Aston Villa
In Brett Holman (AZ Alkmaar), Karim El Ahmadi (Feyenoord), Matt Lowton (Sheffield United)
Ut Carlos Cuellar (Sunderland), Emile Heskey (Free), Caira Reece (Free), Ebby Nelson-Addy (Free), Connor Taylor (Free), Charles Ward (Free)

Chelsea
In Marko Marin (Werder Bremen), Eden Hazard (Lille)
Ut Didier Drogba (Shanghai Shenhua), Jose Bosingwa (Free), Salomon Kalou (Lille), Marko Mitrovic (Brescia), Francis Rhys Taylor (Free)
Lån Patrick van Aanholt (Vitesse, hela säsongen)

Everton
In Steven Naismith (Glasgow Rangers)
Ut Adam Forshaw (Brentford), James McFadden (Free), Marcus Hahnemann (Free), Adam Davies (Free), Connor Roberts (Free), Aristote Nsiala (Free), Femi Orenuga (Free), Joao Silva (Levski Sofia)

Fulham
In George Williams (MK Dons), Mladen Petric (Hamburg), Sascha Riether (Lån, Köln, hela säsongen), Hugo Rodallega (Wigan)
Ut Andrew Johnson (QPR), Danny Murphy (Blackburn), Björn Helge Riise (Free), Richard Barroilhet (Free), Jonathan Cosgrove (Free), Zdenek Grygera (Free), Courtney Harris (Free), Pavel Pogrebnyak (Reading), Orlando Sa (Free)

Liverpool
In Fabio Borini (Roma)
Ut David Amoo (Preston), Dirk Kuyt (Fenerbahce), Fabio Aurelio (Gremio), Stephen Darby (Free), Kristjan Emilsson (Free), Matthew McGiveron (Free), Michael Roberts (Free), Henri Gomis (Free), Stephen Darby (Bradford City), Maxi Rodriguez (Newell's old Boys)

Manchester City
In
Ut Owen Hargreaves (Free), Gai Assulin (Free), Ahmed Benali (Brescia), Sean Tse (Free), Andreas Mancini (Free), Stuart Taylor (Free), Gunnar Nielsen (Free), Sean Ka Keung Tse (Free), Joan Angel Roman (Barcelona)
Lån Wayne Bridge (Brighton, hela säsongen), Omar Elabdellaoui (Feyenoord, hela säsongen)

Manchester United
In Shinji Kagawa (Dortmund), Nick Powell (Crewe), Sean Goss (Exeter), Joel Castro Pereira (Neuchatel Xamax)
Ut Michael Owen (Free), Ritchie De Laet (Leicester), Matty James (Leicester), Tomasz Kuszczak (Brighton), Oliver Norwood (Huddersfield), Liam Jacob (Oldham), Joe Coll (Free), Paul Pogba (Juventus), Ezekiel Fryers (Tottenham), Ji-Sung Park (QPR)
Lån Fabio (QPR, hela säsongen), John Cofie (Sheffield United, hela säsongen), Reece Brown (Coventry, hela säsongen)

Newcastle
In Romain Amalfitano (Reims), Gael Bigirmana (Coventry)
Ut Alan Smith (MK Dons), Samuel Adjei (Free), Philip Airey (Free), Ryan Donaldson (Free), Stephen Folan (Free), Danny Guthrie (Reading), Jeffrey Henderson (Free), Tamas Kadar (Free), Peter Lövenkrands (Birmingham), Greg McDermott (Free), Patrick Nzuzi (Free), Daniel Taylor (Oldham), Leon Best (Blackburn), Fraser Forster (Celtic)

Norwich
In Jacob Butterfield (Barnsley), Steven Whittaker (Rangers)
Ut Zak Whitbread (Free), Aaron Wilbraham (Free), Matthew Bell (Free), Richard Brindley (Free), Josh Dawkin (Free), Adam Drury (Leeds)

QPR
In Ryan Nelsen (Tottenham), Andrew Johnson (Fulham), Robert Green (West Ham), Fabio (Lån, Manchester United, hela säsongen), Ji-Sung Park (Manchester United), Junior Hoilett (Blackburn)
Ut Patrick Agyemang (Free),Akos Buzsaky (Free), Radek Cerny (Free), Daniel Gabbidon (Free), Fitz Hall (Free), Peter Ramage (Free), Danny Shittu (Free), Rowan Vine (Free), Gary Borrowdale (Free), Lee Cook (Free), Clinton Hill (Free), Luke Olley (Free), Paddy Kenny (Leeds)

Reading
In Garath McCleary (Nottingham), Danny Guthrie (Newcastle), Pavel Pogrebnyak (Fulham), Pierce Sweeney (Bray), Nicky Shorey (West Bromwich), Adrian Mariappa (Watford), Chris Gunter (Nottingham Forest)
Ut Tomasz Cywka (Free), Andy Griffin (Free), Brian Howard (Free), Cederic Baseya (Free), Cameron Edwards (Free), Ethan Gage (Free), John Goddard (Free), Simon Locke (Free), Carl McHugh (Free), Jack Mills (Free), David Murphy (Free), Frankie Raymond (Free), Jacob Walcott (Free), Matieu Manset (Sion)
Lån Joseph Mills (Burnley, hela säsongen)

Southampton
In Jay Rodriguez (Burnley), Steven Davis (Glasgow Rangers), Nathaniel Clyne (Crystal Palace), Paulo Gazzaniga (Gillingham)
Ut Radhi Jaidi (Retired), David Connolly (Free), Bartosz Bialkowski (Free), Ryan Doble (Free), Lee homes (Free), Harlee Dean (Free), Aarran Racine (Free), Jack Dovey (Free), Steve Mowthorpe (Free), Connor O'Sullivan (Free), Dan Bowman (Free)
Lån Aaron Martin (Crystal Palace, hela säsongen)

Stoke
In Jamie Ness (Glasgow Rangers)
Ut Salif Diao (Free), Ricardo Fuller (Free), Andrew Davies (Bradford), Louis Moult (Free), Thomas Soares (Free), Jonathan Woodgate (Middlesbrough)

Sunderland
In Carlos Cuellar (Aston Villa), David Ferguson (Darlington), Wade Joyce (Bury)
Ut Craig Gordon (Free), Liam Bagnall (Free), Trevor Carson (Bury), Jordan Cook (Charlton), Brett Elliott (Free), Lewis King (Free), Oumare Tounkara (Free), George McCartney (West Ham), Asamoah Gyan (Al-Ain), Marcos Angleri (Estudiantes)

2012-07-21 22:42

Swansea
In Chico (Genoa), Jonathan de Guzman (Lån, Villarreal, hela säsongen), Michu (Rayo Vallecano)
Ut Jose Moreira (Free), Ferrie Bodde (Free), Jordan Smith (Free), Casey Thomas (Free), Joseph Walsh (Free)

Tottenham
In Gylfi Sigurdsson (Hoffenheim), Ezekiel Fryers (Manchester United), Jan Vertonghen (Ajax)
Ut Niko Kranjcar (Dynamo Kiev), Ben Alnwick (Free), Ledley King (Slutar), Ryan Nelsen (QPR), Louis Saha (Free), Oskar Jansson (Free), Jesse Lassen (Free), Kudus Oyenuga (Free), Mirko Ranieri (Free), Vedran Corluka (Lokomotiv Moskva)
Lån Bongani Khumalo (PAOK, hela säsongen)

West Bromwich
In Ben Foster (Birmingham), Yassine El Ghanassy (Lån, Gent, hela säsongen)
Ut Nicky Shorey (Reading), Joe Mattock (Sheffield Wednesday), Somen Tchoyi (Free), Lateef Elford-Alliyu (Free), Keith Andrews (Bolton), Martin Fulop (Astera Tripolis), Paul Scharner (Free), Paul Downing (Free), James Edge (Free)

West Ham
In Jussi Jaaskelainen (Bolton), Mohamed Diame (Wigan), Stephen Henderson (Portsmouth), George McCartney (Sunderland), Modibo Maiga (Sochaux)
Ut Ruud Boffin (Free), Robert Green (QPR), Frank Nouble (Wolves), Freddy Sears (Colchester)

Wigan
In Fraser Fyvie (Aberdeen)
Ut Hugo Rodallega (Fulham), Chris Kirkland (Sheffield W), Mohamed Diame (West Ham), Steve Gohouri (Free), Jonathan Breeze (Free), Michael Girvan (Free), Sean Myler (Free), Michael Politt (Free), Jordan Robinson (Free), Jordan Rugg (Free), Hendry Thomas (Free)

2012-07-21 22:52
Van Persie ryktats som bekant vara på väg att lämna Arsenal snart också. Har värvat två bra spelare i Giroud och Podolski. Chelsea har slagit på stort och verkar inte vara klara ännu heller med Oscar och Hulk som det ryktats hej vilt om. Spurs sparkade Redknapp och AVB tog över, lyckas han bättre än han gjorde hos Chelsea? Mjae, hardly doubt it. Har ändå gjort två bra värvningar än så länge får man väl ändå säga. Modric verkar vara på väg bort till Real Madrid. City har hållit sig lugna ute på marknaden än så länge, frågan är om dem är nöjda eller om det inte dröjer länge innan deras stora transferbomb dyker upp (RVP, någon?). Liverpool
har inte heller varit så heta på marknaden än så länge, har tappat en hel del också vad det verkar som. Manchester United har väl mest värvat unga talanger förutom Kagawa, lovande förvisso men jag ser gärna att SAF letar efter en ny vänsterback som kan ersätta Evra.

Det var väl lite av mina tankar. Försäsongen har väl dragit igång på allvar för de flesta klubbar nu också. Ska själv se Man United - Barcelona matchen på Ullevi den 8:e augusti :D

Ska bli fett!
Admin

2012-07-23 02:33
Visst är jag färgad men på förhand tycker jag att Lukas Podolski är säsongens värvning. Priset är riktigt bra, han är erfaren, en grym anfallare som kan spela på olika positioner. Enda nackdelen är han misslyckades i Bayern men det var då och Wenger är en trollkarl på att få fram det bästa ur alla spelare. Även om RvP försvinner så ser jag Arsenal som starkare framåt med Podolski och Giroud.

På tal om nykomlingar så är det kul att West Ham är uppe igen men jag tror ändå de får det svårt att hålla sig kvar. Men det kan bli jämnt i botten. Man kan ju alltid hoppas att Stoke och Wigan åker ner dit de hör hemma men det är väl för mycket begärt.

Mest nyfiken på är jag hur det ska gå för Newcastle och Swansea, förra säsongens stora överraskningar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-07-23 12:34
Podolski är riktigt bra Girud har jag inte så stor koll på.
för att jag kallas koma :P

2012-07-24 20:49
Lol, att säga att någon är säsongens värvning innan personen ens spelat en match för klubben ännu känns lite... ja, weird, även fast du säger "på förhand". Vad säger dig att han inte kommer floppa? Han har aldrig spelet i England. Kanske inte alls gör en bra säsong heller. "Wenger är en trollkarl på att få fram det bästa i alla spelare"... yes, jag ser det på Gervinho och Chamakh för att nämna namn. Tycker jag iallafall.

Nu ryktas också Santi Cazorla vara nära en övergång till Arsenal, förövrigt.

Admin

2012-07-25 12:26
Vad är det som är så konstigt med ett förhandstips? Just att det är på förhand innebär att det inte är något facit. Självklart vet vi inte hur Podolski kommer klara av PL. Han kan lika gärna bli en ny Veron.

I övrigt kan QPR ha gjort en bra värvning i Ji-Sung Park och Spurs som värvade Verthongen för 10m pund.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-08-17 13:03
I mina öron låter det bara fel.

RVP är som bekant klar för United, även Henriquez är klar för United men ryktas om att han kommer bli utlånad till sin gamla klubb direkt. RVP kändes inte som den mest välbehövliga spelaren heller. Utan skulle hellre se någon som kan avlasta Evra.
Moderator

2012-08-20 16:59
Spännande inledning av säsongen ändå. Liverpool stortorskade mot WBA, sjukt med tanke på alla lägen Suarez hade innan första målet. Kul att man vågar testa med en tränare som kanske inte har några särskilda meriter på sitt CV. Men är det rätt väg att gå egentligen, iallafall för L'pool? Jag menar, Hodgson var ju ingen jättesuccé direkt, man har väl egentligen inte varit ett lag som kämpat om titlar på flera år. Tycker synd om fansen när klubben försöker satsa långsiktigt, men sedan skiter i det när motgångarna kommer till den nya tränaren om och om igen.

Agüero hörde jag blev skadad? Var det allvarligt? Antingen har jag drömt det eller så var det korsbandet, 6 månader? Kommer absolut påverka Citys titelchanser.

Sen tycker jag synd om Norwich som också fick storpisk, tro att dom kommer kunna vara med och utmana på den övre halvan om ett tag. Spännande satsning, och älskar värvningarna av Johnson, Howson och Snodgrass som alla kommit från Leeds under det senaste året, även Ryan Bennett som jag tror kommer bli en riktigt bra mittback med tiden. Målen dom släppte in var väldigt mycket på dåliga och farliga passningar från egen planhalva, samt att allt Fulham försökte med gick hem.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2012-08-20 17:02
Sen tippar jag på att United vinner ligan, har en bred trupp, kanske världens farligaste anfallsduo som jag tror kompletterar varandra riktigt bra. Valencia gjorde en magisk vår ifjol, Young och Nani kommer avlösa varandra på kanterna. Cleverley kommer fortsätta och få sitt "riktiga" genombrott, Vidic är tillbaks, de Gea har fått komma in i PL, osv osv. Tycker allt talar för att dom vinner igen.

2012-08-21 09:56
Fortsätter United spela som igår så får vi satsa in på nästa säsong istället. Brukar ju alltid ha svårt för Everton men gårdagen var ju ett skämt. Det var så typiskt United sättet dem spelade på igår. Att efter ett mål i baken börja anfalla är någon vi ser dem göra allt för ofta, och då går det ofta så här också. Med förlust.

Rooney var riktigt värdelös igår, syns att han inte är i matchform. Dessa ständiga skador i backlinjen kommer bli vår död. När Carrick får agera mittback, och Valencia som högerback. Sen förstår jag inte hur man kan sätta Carrick att markera Fellaini vid målet, så jävla idiotiskt att det skriker om det. Evra är lika värdelös som han var i slutet på förra säsongen, Büttner får gärna bli spelklar snart, så han iaf kan avlasta Evra. RVP gjorde inte heller mycket väsen av sig de 25 minuterna han var inne på plan. Kommer förövrigt ta ett bra tag att vänja sig se honom i United-tröjan. Det ser fel ut.

Hade det inte varit för De Gea så hade det kunnat sluta mycket värre än 1-0, han gjorde en bra match, likaså Vidic och Kagawa. Resten var skit.
Moderator

2012-08-21 14:19
Ironiskt att den smällen kom efter mitt inlägg igår. Håller dock fast vid att det är mycket som ska stoppa United. Den enda jag blev imponerad utav igår var Fellaini, äckligt bra nu när han tagit över "Cahill-rollen". Det var väl egentligen han som var skillnaden igår. Är inte alltför orolig, utan det kommer gå bra för United.

2012-08-22 18:33
Jag blev SJUKT imponerad utav Fellaini, Jagielka, Distin samt Hibbert. Riktigt bra var dem 4. I United var det väl bara De Gea samt Kagawa som imponerade...
be the change

2012-08-23 13:49
Någon som spelar Fantasy Premier League? Köra en whoaliga kanske

2012-09-02 15:04
Vad hände? Dog tråden helt nu?

Liverpool - Arsenal just nu. Arsenal som än så länge inte ens gjort ett mål i ligan ännu, trots, "säsongens på förhand bästa värvning" a.k.a Podolski ;)

Senare blir det förhoppningsvis ett par enkla 3 poäng mot Southhampton i SAF 1000:e ligamatch som tränare för United.

Och precis när jag skriver det här så gör Podolski såklart mål mot Liverpool... haha...
Admin

2012-09-02 17:03
Där gjorde Podolski mål och Arsenal har fortfarande inte släppt in något mål. Misstänker att Bould styrt upp rejält för så här bra har jag inte sett Arsenalförsvaret spela på mycket länge. Vi snackar Tony Adams tid. Inte ens Invincibles var så bra defensivt, mest pga att de var så bra offensivt att motståndarna inte kom upp till några lägen.

Ser rätt bra ut det här. Gäller att få igång Giroud bara. Vi vill inte ha en ny Chamakh.
Poet

2012-09-03 21:46
Evolution P28

Lite rolig info angående det där :)

Dennis Bergkamp - He went 6 games without scoring and was labelled a flop. He then scored his first goals in a brace against Southampton in Mid-September 1995.

Thierry Henry - He went 8 games without scoring and was being criticized left and right. He then scored against Southampton in Mid-September 1999.

Olivier Giroud has gone 3 games without scoring and is being called Chamakh 2.0 and useless. Arsenal's next match is against Southampton in Mid-September...
"life's a garden, dig it."
Moderator

2012-09-03 22:17
Haha, klockrent.
Admin

2012-09-04 06:31
Alltså, jag är inte orolig över att Giroud inte ska komma igång. Frågan är snarare om han blir den stora enskilda målskytten eller om han helt enkelt bidrar till ett starkt, brett anfall. Personligen tror (och hoppas) jag på det senare vilket skulle innebära att Arsenal inte längre är ett enmannaanfall.

Det intressanta med det där om "Chamakh 2.0" är ju att Chamakh var den som bar Arsenals offensiv sitt första halvår i klubben. Han var riktigt bra tills han gick in i väggen. Sedan har det gått 18 månader och han har gjort typ fyra mål. Så med den historian är det ju ännu mer lovande att Giroud inte gjort mål än :)
Moderator

2012-09-04 21:52
Läste någonstans att det är liknande med van Persie. Ruud van Nistelrooy gjorde sitt första ligamål i debuten mot Fulham, och sedan hattrick mot Southampton. Precis som Robin nu gjort :)

2012-09-05 11:21
Liverpool vinner ligan nästa år. Och på så vis får komma tillbaka till PL året därpå. Tack för mig.
Don't!
Admin

2012-09-05 12:55
Undrar vad Brendan Rodgers tänkte när det stod klart att han inte skulle få Dempsey, som han verkade ha räknat med, och dessutom skickade iväg Carroll.

2012-09-24 14:00
Skillnad mellan United och Liverpool:
Liverpool spelar bra: 0 poäng
United spelar dåligt: 3 poäng

Det är något United lyckas med ofta, vilket faktiskt tyder på ett storlag. Mycket arbete framöver..
Don't!
Admin

2012-09-25 12:33
Mjo, men United hade väldigt mycket med sig i helgen. Shelvey åkte ut (helt korrekt) men RvP klarade sig undan med ett gult? Personligen tycker jag RvP gick in ännu farligare. En anledning till Shelveys röda var ju att både han och Unitedspelaren gick in hårt vilket gjorde kollisionen värre. Men RvP gick in minst lika hårt och dessutom med sträckt ben och dobbarna upp vilket Shelvey inte gjorde (åtminstone inte det sträckta benet). Hade RvP träffat bättre hade Poolspelaren fått säsongen förstörd. United får straff men inte Pool vilket också är fel. Samtidigt är det någon form av poetisk rättvisa att Suarez inte får straff när han väl förtjänar det, så det klagar jag inte på.

Hur många straffar har United fått i år? Det är väl tre på fem matcher eller nåt sånt? Samtidigt fick Pool mycket mer än de 5 minuters extratid som var annonserade, vilket i stort sett bara händer Pool. De ska få så mycket tid de behöver att kvittera men lyckades trots det inte den här gången.

2012-09-29 22:28
Jadu, dagens match var smärtsam att se. Nog fan skulle det ha varit straff på Vertohngens tröjdragning på Nani, men nu ska vi inte klaga på domaren, även fast han skötte sig ururselt ikväll. Karma, I guess, så som det sett ut tidigare.

Så jävla uselt som United spelade idag så förtjänade ändå Spurs vinsten. Vet inte heller hur SAF tänker när han ställer upp med Carrick - Giggs - Scholes på innemittfältet, mot Spurs som har vassa mittfältare och ytterbackar som följer med upp. Vart ju totalt överkörda på mittfältet. Försvaret var under större delar av första halvlek under all kritik. I princip hela startelvan var bleka i första. Sen hände det nått, och så typiskt United, att börja anfalla när man ligger under med dryga halvtimmen kvar.

Kan iallafall glädjas åt att Arsenal också förlorade idag, även fast jag helst hade sett ett oavgjort resultat i den matchen.
Admin

2012-09-29 23:23
Arsenal spelade katastrofalt dåligt idag. Sämsta insatsen på säsongen och Chelsea gör två mål utan att egentligen ha en riktig målchans. Första målet är Torres iofs bra på, förvånansvärt bra för att vara en sådan sopa. Andra målet är ren flax samtidigt som Mannone står och sover.

Rent generellt verkade laget sömnigt och saknade energi. Den försvann när Diaby (givetvis) gick ut efter en kvart. Så jävla jobbigt för den killen. Nu ser han ut att bli borta ett par veckor till med trasiga muskler. Hans sätt att suga åt sig bollen och kunna hålla bort tre fyra spelare samtidigt behövs så otroligt mycket. Lätt en av lagets, om inte ligans, bästa spelare när han är hel. Men det skulle inte förvåna mig om han lägger ner karriären efter när kontraktet går ut (1-2 år) om han inte får lite vind i seglen snart.

Men åter till Chelsea så är det lite oroväckande att ett lag som spelar så dåligt ändå vinner. Det är lag som tar poäng även utan att "förtjäna" dem som blir mästare. Vet inte exakt vad som hände men utan Diaby blev för långt mellan mittfältarna. Oxlade var inte bra istället för Diaby.

Kul att Gervinho gör mål igen. Som en helt ny spelare jämfört med förra säsongen. Hyperfarlig hela tiden. Tidigare kunde motståndarna ta en kaffe och vänta på att han sköt snett framför mål under tiden.

2012-09-30 13:02
Personligen tycker jag att SAF borde rotera mellan Carrick och Scholes istället för att lira dom tillsammans. Det är lite oroande att se hur lite tillit han har för Cleverly och Anderson. Welbeck är också en annan spelare som borde få chansen oftare.

2012-09-30 15:41
Gillar Rodergs väldigt mycket måste jag säga.
Don't!

2012-09-30 15:46
United av alla fuckade upp min Lången till ett odds på 48 :( !!!

2013-01-06 17:29
Lever ni?
Don't!
Moderator

2013-01-07 20:23
Ligan är såklart avgjord, United vinner.

2013-01-08 12:40
Ser innerligen ut så. Tråkigt i sådana fall, men vore kul om United tappade ett par matcher nu :).

Vi får se.
Don't!
Moderator

2013-01-08 14:26
Jag tycker ju dock inte att United spelat överdrivet bra boll, men man har väl den gamla vinnartraditionen. Sen har försvaret varit mycket sämre än för säg två år sedan, och andra sidan gör man överlägset mest mål. Men ja, United är United, tydligen räcker det.
Admin

2013-01-08 21:39
Det ser ju så ut. Det är helt otroligt vilket inflytande RvP haft. Läste lite statistik att utan RvP hade United bara funnit 5 matcher i år och haft hälften så många poäng. Så många matchavgörande insatser har han stått för. Förvisso är det inget som säger att inte någon annan spelare hade klivit fram och spelat hjälte istället men det är många gånger RvP:s spetsegenskaper varit direkt avgörande för United som i övrigt inte varit särskilt bra.

Tror fortfarande det är möjligt för lagen bakom Manchesterlagen att komma ifatt - så är det med PL nu för tiden - men kan inte riktigt se vilket lag som ska stå för den prestationen.

Chelsea? Nej, för ojämna och ärligt talat inte lika bra som de varit senaste åren. Tror Drogba lämnat ett för stort hål efter sig. Värvningen av Ba var helt rätt och nu tror jag Torres för nöta en hel del bänk och lämnar i sommar.

Arsenal? Nej, de har förvisso spelat upp sig efter en urusel inledning. I takt med att spelarna börjar känna varandra så kommer spelet. Theo erbjuder ett fräscht alternativ på topp. Det stora problemet här är avsaknaden av bredd. Spelarna är trötta och en sådan som Cazorla har knappt fått vila på hela säsongen vilket gör Arsenal opålitliga och väldigt ojämna. Frågan är varför inte Rosicky får spela några matcher ett tag? Och mycket hänger på att Diaby klarar mer än 2-3 matcher när han är tillbaka igen. Litar han inte på Coquelin som vikarie för Arteta? Varför får inte Jenkinsson hoppa in istället för en för närvarande usel Sagna? Sen är en del dökött ute vilket kanske öppnar för en ny spelare eller två. Då kommer Wenger kunna rotera och få en mer utvilad trupp som presterar bra över tid. Tyvärr är tiden emot Arsenal som som bäst slutar 3-4.

Tottenham? Nej, de klarar det aldrig. Det är ju för tusan Tottenham vi snackar om. De kan ju inte komma före Arsenal.

Everton? Nej, men de kniper nog en Europaplats. Saknar bredd och ork, som Arsenal men Arsenal har erfarenheten på sin sida.

West Brom? De har haft sitt roliga. Kommer rada upp fler förluster under andra halvan av ligan än de gjorde under första. Kanske tar en Europaplats ändå.

Liverpool? För lång ifrån och har inte direkt haft harmoni i spelet. Allt hänger på Suarez där framme. Bra värvning av Sturrigde tror jag. Håller de kvar Brendan Rodger får han nog ordning på skutan till nästa säsong. Bara han inte gör sig av med alla anfallare utom en precis innan säsongsstarten igen.

2013-01-21 17:56
Avgjort är det knappast. Såg ju nästan likadant ut förra säsongen när United ledde ligan med 8 poäng, och då längre in i säsongen, men tappade. Och vi vet väl alla hur det slutade :/

Det står mellan Manchesterlagen i år igen. Visst skulle Chelsea kaaanske kunna överraska men de ska mycket till och som sagt dem har varit alltför ojämna. J

Långt ifrån avgjort, men hoppas såklart på den 20:e ligatiteln!

Verkligen sugen att åka och se United - Real i mars också. Ronaldo's coming home!
Moderator

2013-01-23 00:34
United ser ju tydligen ut att vinna kampen om Wilfred Zaha från Crystal Palace. Har ingen större koll på killen, men sägs ju vara lovande. Dock verkar det ju som att han kommer lånas ut till CP resten utav säsongen om affären blir klar.

Samtidigt sägs både United och Tottenham vara intresserade utav Gary Hooper från Celtic.

Och Newcastle börjar känna av nedflyttningskampen. Debuchy är värvad, Mapou Yanga-Mbiwa från Montpellier sägs också vara klar. Även Yoann Gouffran från Bordeaux ryktas in, mycket fransmän i vilket fall. Får se hur lagen presterar efter januari.

Händer alltid lite roliga saker.

Något mer som bör tas upp?

2013-01-23 00:41
Liverpool vinner ligan.
Don't!

2013-01-23 00:41
(förstå ironin)

Men vore väldigt glad om de klarade 5-6 plats! :)
Don't!
Admin

2013-01-23 11:42
Inte ligan men Bradford till ligacupfinal är fan jävligt skoj!

2013-01-24 11:18
Evolution:
Håller helt riktigt med!

Dessutom, Hazard och bollpojken. The fuck håller den lilla pojkvaskaren på med? Samtidigt får väl Eden skylla sig själv.
Don't!
Moderator

2013-01-24 11:37
Förresten verkar ju Arsenal ha fått lite pengar att värva för nu också när arenan är avbetald. Går idiotrykten om Cavani, såväl som Götze och Hummels. Dock antar jag att Wenger ser förlängningen med Walcott som ett stort nyförvärv, hur töntigt det än låter.

Dessutom så känns det otäckt att United egentligen inte lirat överdrivet bra ännu, men ändå leder ligan...

Det kommer bli en trevlig vår detta, intressant på alla fronter!
Moderator

2013-01-24 11:38
Såg inte incidenten igår med Eden, låg och kollade på Roma. Dock hörde jag att det var rätt så överdrivet, någon som kan ge sin synpunkt på det?

2013-01-24 12:42
Ja. United har väl varit sämre än någonsin år, skillnaden är väl RVP? Men de är ju ett vinnarlag och vinner matcher oavsett bra eller dåligt spel.

ramuz:
Ja du, såg det inte live. Men kollade upp grejen på youtube och lillgrabben vägrar ju släppa ifrån sig bollen, Eden blir grinig och "sparkar" med dess minsta kraft lite lätt på honom. Och han lägger sig och börjar "gråta". Inför matchen hade han också twittrat(eller Facebook:at) om att han skulle maska för Swansea.
Don't!
Admin

2013-01-24 18:25
ramuz:

Arsenal har ju haft si och så många biljarder att handla för hur länge som helst och t ex Götze är bara ett gammalt rykte som kommer poppa upp tills Götze går till nån annanstans. Andra fina rykten är Jovetic. Bara ta allt med en skopa salt även om jag tror det kan hända nåt men inte så mycket innan sommaren. Beror på hur orolig Wenger är att missa CL. Helst vill han nog vänta både för att få ner priserna och kunna planera. Han är inget fan av januarifönstret.

Hazard var klumpig, inget snack om det. Det är så onödigt att sparka mot en liggande bollkalle. Jag tror inte han siktade på bollkallen och jag tror inte han träffade bollkallen heller. Killen verkar helt klart ha filmat. Smått fantastiskt att killen dessutom är 17 år. Han är praktiskt taget vuxen, har en 12-årings jobb (eller hur gamla bollkallar nu är, jag tror i vilket fall inte att de är månader från att få gå på krogen) och beter sig som en idiot. Så även om Hazard kanske borde ha försökt lyfta grabben eller slitit tag i bollen istället så hoppas jag inte att han får ett stort straff pga det här, det förtjänar han absolut inte.

2013-04-23 09:52
Títel nummer 20 är säkrad, vunnen, tillbaka, u name it! GLORY!

Nästa år blir det CL-bucklan också.

2013-05-13 22:40
Kommer kännas konstigt utan Fergie där som styr. Han har varit där så länge, innan jag ens var född, en riktig legend. Hans sista hemma match var ju något helt otroligt. Hade ett par kompisar som åkte och såg matchen, önskar att jag själv hade kunnat.

SAF och Paul Scholes, två legender som slutar samtidigt. Ska ändå bli spännande att se Moyes ta sig ann rollen som manager i United. Jag ser hellre honom än Mourinho eller Klopp som det ryktats om innan.