I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skribent

2013-01-19 21:09

NHL ÄNTLIGEN!

Äntligen så drar NHL igång med en kort säsong!

Vad förväntar ni er av era lag?!

TV10 visar premiären just nu

Whoas utrikeskorrespondent! MAC!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-01-19 21:54
Förväntar mig att dom vinner, Lets go Penguins!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-01-21 11:35
Kul att se Jagr och Selänne fortfarande leka.

Hoppas mina favoriter Stars tar sig vidare igår.
Slår från underläge, perfekt.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2013-01-21 11:49
*tar sig vidare i år

Förväntar mig dock inget, men att slå Phoenix i första matchen är en bra start!

2013-01-21 15:42
Haha stackars Lundqvist
Admin

2013-01-24 18:31
Känns som att jag kommer pensionera mig innan Selänne...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-02-20 13:12
Fett nice är det... fett nice att ligga och glo nhl på nätterna och ha de gött, enda ljuset i vintermörkret

2013-02-20 13:18
Instämmer!
Blir nästan varje kväll/natt.

Mkt trevligt med de tidiga matcherna då man jobbar tidigt ibland.

Kul att det går bra för Fasth och tråkig skada på Karlsson.

Och är inte claude giroux ganska töntig?
Haha minns ni fighten mellan han å crosby förra året? :D
Admin

2013-02-21 00:25
Fasth kommer ta Anaheim till Stanley Cup-final.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-03-22 14:15
Vore cool, Boston Bruins - Anaheim Ducks i final vore ganska epic :)

2013-03-26 17:00
Ska bli gött sen till nästa säsong att Detroit får spela med Eastern-lag. Rätt slitigt att resa så långt ofta.

Såg lite halvmörkt ut för Red Wings för ett tag sedan men nu börjar de se ut som vi är vana att se dem :)

Kul med Murray i Penguins faktiskt. Lite av ett erkännande kan man säga :) Gillar inte Pens iof men ändå kul.

Ottawa är grymma. Svårt att fatta hur de lyckas vara så stabila trots alla skador. Kan slå ur underläge hela slutspelet sen, dit jag tror de tar sig.

I stort ser väl West ut ungefär som den ska. Inga stora överraskningar. i East är det dock fullt av floppar och överraskningar..ska bli intressant o se om det håller i sig så till slutspelet.

I nuläget känns ju Anaheim - Pittsburgh som en tänkbar final, men det är ju nästan aldrig så att de som imponerat mest i grundserien går hela vägen..oftast är det några som lurat i vassen, så i år kanske det blir Blues? Ottawa? Detroit? Kanske till och med Rangers? Ska bli kul o se :)

Moderator

2013-03-27 08:42
För mig är Ducks tveklöst den största överraskningen. Fasth ska ha mycket credd för att det har gått så bra som det faktiskt gjort. Han räddade dem i inledningen och satte press på Hiller när denna spelade dåligt.

Som sagt, Penguins ser ut att verkligen satsa i år med värvningar som Morrow och Murray. Ryktet säger även att de är ute efter Iginla...

Kommer det hända något spännande innan deadline i år? Många verkar tro att Loungo är på väg bort från Vancouver, men jag är inte så säker på det längre. Jag tror att de behåller båda målvakterna säsongen ut och i så fall gör en deal till sommaren.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2013-03-28 07:32
Breaking news, guys! Jarome Iginla vart trejdad till Penguins! Känns som om Pens har lyckats plocka ihop ett superlag byggt för slutspel.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Admin

2013-03-28 09:45
Jag småskämtade förvisso lite angående Fasth tidigare men efter att småföljt hans succe (ffa i början) så börjar jag ju tro mer på det. Vad som än händer så kommer han bli en succe och känns som en het kandidat till årets rookie. Vore riktigt coolt att vinna den utmärkelsen som 30-åring :)
Moderator

2013-03-28 19:05
Tyvärr kan man inte vinna Calder Trophy (årets rookie) som 30-åring. De "nya" reglerna säger att man max får vara 26 år för att bli nominerad :/

Med tanke på att Getzlaf och Perry sajnades för stora pengar i dagrna talar mycket för att Fasth tar över förstaspaden och de trejdar Hiller.

2013-05-10 15:55
Här var det tyst ;)

Vad är intrycken av slutspelet än så länge?

Kul att NYI sätter lite käppar i hjulet för Penguins, dock lär de inte orka med en till vinst o Pens tar det nog i nästa..

2013-05-11 21:10
Islanders har spelat i princip spelat perfekt hockey mot pens, grymt imponerad av hur dom har agerat.. Tror att ifall dom inte mötte pens och låt säga ett lite sämre lag hade dom nog avancerat med den spelstilen, eller rättare sagt med det hjärta dom spelar.

Överraskad att San Jose fick fyra raka mot Canuckerna men det bevisar bara att laget inte alls spelar som dom ska i slutspel(som tidigare år)

Förutom det så verkar allt i sin ordning, det laget som vill mest kommer att vinna. Oerhört starka lag som kommer att fightas om Lord Stanley, men jag hoppas på Penguins. Speciellt nu när man spetsat laget ännu mer. Dom behöver bara få ordning på sitt defensiva spel igen(hoppas dom fortsätter som i senaste matchen) då tror jag på Blackhawks mot Penguins i final..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator

2013-05-16 11:16
Ännu ett tidigt uttåg ur slutspelet för Canucks :( Det ska bli spännande att se vilka som får stanna i ledarstaben under sommaren. Faktum är att det behövs en förändring. Sen om det blir i form av trejder, utköp eller sparkande av coach/GM återstår att se.

Nu håller jag helt klart på Detroit i West och New York i East. Det skulle vara otroligt häftigt om Rangers slår ut Bruins. Sen får gärna Ottawa slå ut Pittsburgh, men det är nog inte jättetroligt att dem klarar det...

Penguins har verkligen byggt ihop ett Cup-vinnande lag, och det vore väl nästa en sensation om de INTE skulle gå till final i år.