I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Admin

2013-01-27 21:38

FA-cupen

Världens roligaste cup. Anledningen såg vi idag.

Leeds (Championship) slog ut Tottenham. Oldham (League One, dvs division 3) slog ut Liverpool. Brentford (League One) var sju minuter ifrån att slå ut Chelsea men fick till omspel på Stamford Bridge.

Igår slog Luton Town, som spelar i Conference National vilket motsvarar division 5, ut Norwich och Brighton (Championship) plågade länge Arsenal.

Nu kanske nån tror att alla de här PL-lagen ställde upp med reservlag, att de skiter i cupen osv men utan att ha någon större koll på lagen så hette målgörarna Oscar & Torres (Chelsea), Dempsey (Spurs) samt Suarez & Allen (Pool). Inte direkt juniordebutanter. Arsenal vilade förvisso t ex Cazorla, Wilshere, Walcott och Gibbs men det var ändå ett starkt lag på plan och det inte var inte förrän Wilshere och Walcott kom in som man kunde punktera matchen.

Det är precis det här som är så jävla skönt med FA-cupen. Alltid är det nåt eller några lag som överraskar och går långt. En av mina favoritmatcher all time gällande fotboll var för två år sedan i matchen mellan Torquay och Crawley. Zappade av en slump in och fastnade direkt. De var inget vidare bra men jävlar vilken inställning. Crawley fick ju åka och spela mot United och åkte ur med 1-0 efter att ha varit sjukt nära en kvittering i slutet.

Det står redan nu klart att ett par lag utanför PL kommer gå vidare från nästa omgång då Luton möter Millwall och MK Dons möter Barnsley. Några andra har också chansen men möter PL-lag. Lär bli sköna matcher iaf.

Någon annan som bryr sig om FA-cupen?

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Admin

2013-01-27 21:39
Ha, hittade matchen jag snackade om ovan.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-01-28 18:41
Jag avskyr FA-cupen måste jag säga. Tycker direkt att den engelska domarstabben är rent av värdelös när det handlar om ett lag som är några ligor ned och ett PL lag.

För att kompensera för att de är sämre, spelar de väldigt fult, hetsar och gör efterslängar. Detta tillåter domarna.
Don't!
Producent

2013-01-28 20:01
Sjukt kul med dessa division 3, 4-lag osv som kämpar för kung och fosterland. Går in i dueller 110% och springer tills de får blodsmak. Inte konstigt att några av dessa PL-lag som är lite bortskämda och eventuellt underskattar motståndet också, förlorar. Vore fett om ett litet lag vann hela skiten. Då kan de göra en spelfilm om det eller något, :P
Admin

2013-01-29 02:51
Mitchy

Domarna i PL är ganska ofta under all kritik men om ett PL nu är så mycket bättre ska de kunna vinna relativt enkelt ändå. Jag tror det handlar om inställning, precis som Machete säger att en del PL-lag underskattar motståndarna och sysslar med divafasoner. Samtidigt är en match mot ett PL-lag säsongens höjdpunkt för en del lag och vissa spelare lär inte ha varit så taggade någonsin i hela sitt liv. Då spelar det ingen roll hur många miljoner spelarna har i lön, deras klass slår inte deltidarens motivation.

2013-01-31 19:37
Kollar inte på alla matcher men försöker följa cupen så gått det går. Det känns skönt när man ser att pengar inte har förstört allt inom fotbollen. Sen kan man ju tycka också att domarna många gånger inte håller den nivå som man borde kräva av dem men för ett PL-lag borde det inte vara någon ursäkt:)

Producent

2013-01-31 19:45
Haha, jag har underskattat motståndare i FUT 13. Minns en gång då en snubbe typ ställde med värsta bronslaget och jag hade sjukaste Serie A IF-laget. Skilde typ en miljon mellan lagen. Och så vann han för att jag slöspelade och divade mig, :D

2013-05-11 20:23
Grattis Wigan Athletic!

Admin

2013-05-12 14:20
Att Wigan som är på väg ur PL vinner FA-cupen mot oljelaget är precis sånt som gör cupen rolig och oförutsägbar.