I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-03-07 22:21

Allsvenskan 2013

Hur går det med Real Göteborg, får Stahre leta nytt jobb?
Blir Banghora mördad i premiären?
Hittar dif ff ett fungerande spelsystem?
Får vi fira guld på Nationalarenan?

Snart är det äntligen dags.

"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Skribent

2013-03-08 17:47
Vi räknar med ett SM-Guld till gnaget!!

Framåt stolta!
Whoas utrikeskorrespondent! MAC!

2013-03-08 20:11
Hur kommer bajen och dif hantera delning av bajens arena ?

Blir jävligt intressant med HIF, MFF, Ellos, AIK och häcken.

Banghora kan bryta sina ben, jävla judas!

Paint it Black

Admin

2013-03-08 22:28
Har inte varit så här peppad inför en säsongsstart på ett bra tag nu. Senast kan ha varit säsongen i Superettan. Gnaget har ett galet intressant lag på gång. Det är så mycket kvalitet att jag nästan skäms. Eller åtminstone väntar på en rejäl smäll, typ att det behövs 50 miljoner innan april annars går laget i konkurs.

Vi har fyra mittbackar som samtliga skulle ta plats i vilket annat lag som helst i Allsvenskan. I AIK kommer två av dem få nöta bänk varje match, inte för att de inte är bra nog utan för att andra är bättre.

Mittfältet osar av talang. Med Nabil i laget har Mutumba fått rejäl konkurrens och laget behöver inte vänta på Mutumbas formtopp i augusti. Frågan är vilka som ska få spela. Moro, Quaison, Borges, Lundberg, Gustavsson.... Alla får inte plats.

Jag kollade på AIK-Halmstad i cupen. Det blev förlust men spelet såg ändå jävligt bra ut. AIK skapade chanser hela tiden och hade ett varierat spel. Att man inte gjorde tio mål är underligt. Goitom ser riktigt bra ut. Stark, svår att ta bollen ifrån, rör sig smart och mycket. Kennedy å sin sida kan vara en av de snabbaste spelarna jag sett i Allsvenskan. Och han gjorde det bra tills avsluten. Men om AIK blir bättre på att fylla på kommer han åtminstone göra många assist. Och då fick Karikari knappt spela alls.

Som sagt, riktigt grym trupp.

Bangura bryr jag mig inte om. Han gjorde mycket för AIK (höll kvar laget i Allsvenskan och genererade mycket pengar). AIK gjorde mycket för Bangura då han verkade trivas och fick briljera. Han hade så klart kunnat acceptera en lägre lön och gå till AIK men han har en begränsad tid på sig att spela fotboll. Kanske sitter han nu på sitt livs bästa kontrakt. Och han är garanterad en chans för Europaspel. Visst, han visade ingen lojalitet nu men på det stora hela är han neutral.

Arenan ska bli intressant. Har gått runt lite och området är ju minst sagt tråkigt. Kanske beror det på att det fortfarande byggs för fullt i krokarna men det är stort och tråkigt. Arenan ser ut som en hundskål utifrån. Men det är väl bara göra den till vår. Ska bli intressant att se om den klarar pyroteknik.

Tombombadilla skrev:
Hur kommer bajen och dif hantera delning av bajens arena ?

På tal om det är det något hysteriskt roligt med att Nya Söderstadion (vad heter den egentligen?) är så starkt förknippad med bajen att Dif ik fk ff känns... hemlösa.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2013-03-10 23:42
Evolution skrev:

På tal om det är det något hysteriskt roligt med att Nya Söderstadion (vad heter den egentligen?) är så starkt förknippad med bajen att Dif ik fk ff känns... hemlösa.

Nu bor inte jag i Stockholm längre, men är det verkligen så farligt? Jag menar, de jag har pratat med tycker inte alls att det känns så och samtidigt har ju Djurgården varit på söder i flera år med hockeyn.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Admin

2013-03-11 13:22
ramuz:

Vet faktiskt inte hur det är rent generellt. Det var nog många som var emot att dela arena med bajen från början men nu när det inte går att göra mycket åt saken är det väl bara att gilla läget för de flesta. Det är väl inte optimalt och jag gissar att de flesta gårdare fortfarande går omkring och drömmer om en egen arena men vilsenheten man kan stöta på - ofta på internet - är kanske inte jättevanligt.

Förmodligen är det väl ungefär som med Friends/Nationalarenan där majoriteten av gnagarna mest ser fram emot en ny säsong. Det finns säkert de som vägrar sätta sin fot i mutbygget men för de allra flesta är fotbollen det viktigaste.

Tror det kommer bli ett rätt skönt drag kring fotbollen i Stockholm i år.

Om ni AIK bara kan få bukt med sin jävla defensiv. Det har varit pinsamt i cupen. Alm får lov att inse att det behövs en defensiv pjäs på mittfältet också.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2013-03-11 23:44
Självklart drömmer säkert många djurgårdare om det, speciellt när ÖIP var under planering såpass länge som den ändå var. Många blev nog besvikna över att den bubblan sprack.

Har bara läst runt lite och tar vad jag hört, har ingen fakta kring detta. Men Quaison och hans agent har väl "begärt" att han ska få spela på det centrala mittfältet som en del i kontraktsförlängningen? Och man såg väl rätt tydligt att det inte är överdrivet balanserat på mittfältet med Borges och Robin, utan att Moro verkligen behövs för att balansera upp det hela. Hur löser man det egentligen?

Tycker annars att det finns många kandidater till guldet, de flesta lag har problem nu till en början och dom som visat okej form (t.ex. IFK Göteborg och delvis Djurgården) känns inte som något hållbart i längden.

Men som sagt, är inte överdrivet påläst kring detta utan mest egna tankar.

2013-03-12 12:28
Matchen mot ÖIS var ett fiasko. Majs statyn ska inte vara med i start elvan så jävla arrogant i sitt spel. Försvaret var katastrof, och mittfältet var allmänt kaos. Fanns ingen anda i laget. Kändes som AIKs b-lag var på plan.

Att alm inte har sett att det fattas något när den bästa matchen var mot ett div. 4 lag. Har bara allmänt svårt för ibbo, antagligen för att han har spelat i dif. Qutoar som någon annan sa "han är en kontrings spelare", om det nu stämmer så borde han spelas som en joker och inte i start elvan. Kan vara så att han fick plats från start när kkk var sjuk inför ÖIS. Vi får se hur mittfältet ur artar sig, mutumba har fått mindre speltid men har inte sätt någon som kämpar så bra som han, plus att han börjar få en legendarisk status som pavey, rubarth osv.

Förövrigt var det bara dålig att dom drog på sig 2 röda kort mot ÖIS. Besviken som fan

Admin

2013-03-12 14:10
Men Quaison och hans agent har väl "begärt" att han ska få spela på det centrala mittfältet som en del i kontraktsförlängningen?

Läste också det men jag tror inte ett dugg på att kravet accepterades. Kontraktet är ju förlängt sedan länge och sedan dess har Quaison spelat både i mitten och på kanten. Vet inte hur smart det är att lyssna på fotbollsråd från Hasan Cetinkaya, som inte direkt hade världens mest framgångsrika fotbollskarriär. Alm svarade ju dessutom i samma intervju att Quaison fick åka på landslagsturné och där spelade han på kanten och gjorde dessutom mål. Quaison gör bäst i att presterad där han får spela om han vill nå utomlands och eftersom han gjort det bra både i mitten och på kanten så har ju chanserna för det ökat.

Moro är nog inte rätt person att balansera upp, han är väldigt offensivt lagd. Tror tanken är att Borges ska vara den defensivt lagda pjäsen men han har inte skött defensiven alls. Helgi börjar redan saknas lite.

Tombombadilla

Jag tror ändå jag fattar lite hur Alm tänkt med Kennedy och Goitom på topp. Goitom har visat sjukt bra form (förutom mot Öis - där alla underpresterade grovt). Han är grym på att suga åt sig bollarna och klarar av att hålla kvar den. Han flyttar ganska enkelt på motspelarna. Sen kan han dribbla hyfsat bra, är bra på att ta sig fram och verkar okej på att avsluta. Kennedy är en helt annan spelare. Det är bara lägga bollen 20 meter framför backen så har Kennedy sprungit ikapp innan backen ens vänt sig om. Sen visade han sig ha rätt bra inlägg mot Halmstad, iaf när han fått kontroll över bollen och slår inläggen precis utanför straffområdet. Däremot kan han inte avsluta. De två spelartyperna ger AIK två helt olika anfallsalternativ och när det funkar blir AIK grymt svåra att försvara sig mot. Problemet är att om motståndarna pressar AIK:s defensiv tidigt så kommer bollarna aldrig iväg eftersom defensiven varit usel. Där är AIK helt sönderlästa idag.
Moderator

2013-03-12 19:06
Jag har inte jättebra koll på Moro, bara fått för mig att att han har en lite mer tillbakadragen roll på mittfältet.

Nu sägs det ju dessutom att Djurgården har sålt Toivio till Molde för runt fyra millar, är väl den enda stabila spelaren man haft under en längre period, dessutom lagkapten. Lär ju bli svårt att hitta en ersättare på den här tiden dessutom.
Admin

2013-03-13 18:34
Moro är nog mer av en playmaker-typ, alternativt tvåvägsspelare. Egentligen är han lite svår att placera för han har inte varit i klubben så länge. Det enda man kan fastslå är att killen har en grym talang för att sparka boll. Personligen tror jag han kan bli den bästa importen sedan Boateng.

Molde var ute efter Backman också men han nobbade. Det är tragiskt att spelare i Allsvenskan fortfarande ser Norge (och Danmark) som en väg ut i Europa. Iaf när det handlar om bra spelare, lagkaptener osv. Jag förstår om det är nån som är omkring 30 och vill testa på en annan liga. Men en spelare som Toivio borde ju ha högre ambitioner än så kan man tycka.

Skulle vara intressant att se hur bra det går för spelare som drar till våra grannländer. Hur många kommer verkligen vidare? Det känns som att de flesta gör som antingen Ishizaki (flyttar hem igen "tillfälligt") eller som Daniel Nannskog och blir kvar resten av karriären. Det känns som att det är fler som går till Europa från Sverige, framför allt till Holland. Det måste vara enklare för holländska klubbar att köpa spelare från Sverige om lönerna här är sämre än i Norge och Danmark.
Moderator

2013-03-18 10:47
Tycker att Svenska cupen har blivit bättre som det är nu faktiskt. Skönt upplägg och passar perfekt med lite tävlingsmatcher innan serien drar igång. Klara kvartsfinaler blev dessa:

IFK Norrköping FK - Djurgårdens IF

Helsingborgs IF - IFK Göteborg

Falkenbergs FF - Örgryte IF

Östers IF - Sirius

Inget träd utan återigen en ny lottning till semifinalerna. Dock känns det ju som att de starkaste lagen har åkt ut på förhand.
Admin

2013-03-18 18:33
Ja, cupens upplägg är faktiskt riktigt bra. Rätt skönt med enkelmöten också, då blir det inte för utdraget utan det hålls ett visst tempo. Å andra sidan vore ju dubbelmöten något för att få in fler matcher i den svenska ligan, vilket ju en del säger behövs.
Moderator

2013-03-18 22:34
Ett stort snack inför det här upplägget var ju att gruppspel skulle döda skrällchanserna för de mindre lagen, vilket det med facit i hand inte alls har gjort. Dock skulle nog dubbelmöten förminska chansen för t.ex. Sirius. Att slå Häcken en gång för ett lag från Division 1 är stort, att göra det två gånger är betydligt svårare.

Någon som kollade AIK senast förresten? Hörde att Majsan var bänkad och att det såg mycket bättre ut.

Knappa veckan kvar inför starten av Allsvenskan nu!
Admin

2013-03-19 01:02
Japp, Pär Karlsson fick göra säsongsdebut och var som vanligt stabil. Den killen är ett mysterium. Han var så jävla bra när han började slå igenom när han var typ 19-20. Så bröt han benet och blev borta en hel säsong. När han väl kom tillbaka bröt han benet igen. Så det var ju bara börja om. Annars hade han förmodligen varit utomlands nu. Men jag klagar inte, det är en grym back som får för lite uppskattning (iaf utanför AIK-kretsar). Han är snabb som fan också.

Maestro är ett mysterium. Han har fått mycket kritik men första cupmatchen, mot Halmstad, så var han faktiskt bra. Bortsett från första tio förstås då laget släppte in två mål. Men den stora syndabocken så vitt jag kunde se var Milosevic. Han var ganska skakig och otajmad i den matchen men Maestro var den som fick mest skit. Iofs lite med rätta, han är den 35-årige veteranen och landslagsspelaren så han ska kunna ta skiten och han ska kunna rätta till andras misstag till en viss grad. Kan man iaf tycka.

Jag har iaf blivit lite osäker på vad han ska tillföra i AIK. Det var jag inte för en månad sen. Han hade en otäck skada och behöver väl lite mer tid på att komma tillbaka helt. Men ska det bli på bekostnad av någon annan mittbackskonstellation? Karlsson och Backman var strålande förra säsongen och året innan var det främst Milosevic och Backman som hur bra som helst.
Moderator

2013-03-25 20:58
Har letat otroligt mycket nu, men någon som vet om man kan se upptaktsträffen för Allsvenskan i efterhand? Isåfall tar jag gärna emot en länk.
Admin

2013-03-26 00:21
Var det ens nån som sände?

Vinst mot HJK, så sätt skumpan på kylning för nu är guldet klart!

2013-03-26 16:38
Peking chockar och tar hem SM-guldet! :D

Kanske är att ta i, men jag tror lätt på topp 5 igen. Känslan är god...och det kan jag säga er att det var det länge sen jag kände inför en säsong..

Moderator

2013-03-26 23:22
Evolution skrev:
Var det ens nån som sände?

Vinst mot HJK, så sätt skumpan på kylning för nu är guldet klart!

Både Fotbollskanalen och Aftonbladet sände det, verkar inte som att man kan se hela sändningen i efterhand dock.

Förresten hade väl HJK fyra startspelare borta på landslagsuppdrag dessutom, 8 i truppen vad jag hört. Känns som att AIK bara kommer växa till ett bättre lag ju längre säsongen går.

2013-03-27 10:48
Pertan och backaman är för mig ett givet par.
Pertan för sin positionering och säkerhet i brytningarna och vi behöver iaf EN där bak som har speed, och backman är den som kan hänga med.
Milo i all ära men tycker han är överskattad.

När det gäller mittfält så måste helgi på något sätt få vara kvar. Ser man inte hans spelsinne och alla meter han springer så måste man börja styra i en annan sport.
Helgi och moro på mitten är tufft att möta.

Quaison och Nabbe på varsin kant där jag tycker nabbe ska sättas på vänstra. Båda utmanar, båda kan både skära in i banan samt dra backen för utsidan och få inlägg/skott

Framåt ser Henok bra ut! vi behöver en Obolo liknande spelar som kan vårda boll och hitta passningar. Kennedy ser jag lite som en supersub men vi bör starta med Henok och KKK.

AIK har i dagsläget ett I landsproblem. Vi har en trupp som på papper är överjävligt bra och det gör det så mkt svårare.

Jag hoppas Alm kommer rulla, att han kommer göra 3 byten VARJE match. Vi har M9 som måste in, vi har Kennedy och vi har borges.

Alla kan spela ! Rotera under match
vi är överallt!

2013-03-27 19:39
Jag tror på Martin i år, om han väl får spela. Känns som att han vill bevisa mycket i år, med tanke på supportrars reaktion på klädgrejen.

Just nu kan jag faktiskt inte tänka på truppen öht, mina tankar är fokuserade på måndag. För er som inte åker tåg, så öppnar Brasseriet 13:00.
Med god uppslutning kan vi få den fetaste marschen vi någonsin haft på bortaplan.
Väl mött!
Admin

2013-03-28 09:42
Blir det rekord för ett icke-derby när Kompis arena gör allsvensk premiär? Börjar nästan få en realistisk förhoppning om +35000 åskådare. Sen vore det tyvärr lite kul om Dif fick en bra säsong och låg med och krigade någorlunda högt upp, bara för att se vad en fullsatt nationalarena duger till under ett derby.

_NoVA_ P27

Ang truppen så tror jag att de som får spela mycket i slutet av säsongen inte kommer vara samma som får spela i början. Mycket kommer förändras, kanske kommer nån/några spelare skolas om (typ att Kennedy sumpar mer avslut än Arash Talebinjad men gör succe som ytter). Framför allt kommer det nog att ske en naturlig sortering där en del inte fixar konkurrensen och andra - som Helgi - visar att AIK inte fixar nåt utan dem. Och utöver det har vi som vanligt spelare som t ex Martin som brukar vara värdelös på våren men bli riktigt grym fr o m sommaren.

2013-03-28 22:01
Evolution

ja absolut där håller jag med dig. omskolning är ju inte fel heller, kennedy skulle jag kunna se på andra positioner då han inte har världens bästa touch utan bara snabbheten.

Ser gärna lite atakora med.....

gillar inte att ha så många spelar man vill se på planen haha...jobbigare så !
vi är överallt!
Admin

2013-03-29 00:50
Jo, det är en viss skillnad jämfört med bristen som funnits tidigare då man förlitat sig på spelare som Özkan som alltid gick skadade (riktigt synd på en så lovande karriär btw).

Atakora ja... Vad hände förra säsongen? Han var ju grym när han kom i slutet av 2011 men 2012 var han rätt kass. Make it or break it i år tror jag. Och Mutumba måste höja sig till shåw-klass oftare.
Moderator

2013-04-01 11:24
Har nu sett alla matcher från igår, lite kul att alla slutade 3-0 till något lag. Har lite saker jag tänkt på efter premiärdagen.

Häcken
Väldigt grötigt anfallsspel igår, kanske inte heller det lättaste att spela mot ett kompakt försvarsspel som IFK ställde upp med igår. Eller är det så enkelt att man kanske inte klarar av att bära en favoritstämpel? Känns som att tidigare år har lagen mött Häcken, och kanske inte anpassat sig till deras spel så som man kommer göra under året.

Djurgården
Ofantligt dålig första halvlek där mittbacksfrågan blev ännu större än den redan var. Förstår inte hur man kan agera så passivt, var jobbigt att se. Andra halvleken var dock bättre, även om man inte målade. Ryktas nu om att man med all säkerhet kommer ta in Sölvi Ottesen innan fönstret stänger.

Gårdagens spelare var utan tvekan David Accam, vilken jävla lirare! Snabb, finurlig och ständigt farlig. Med den fria rollen han har kommer det bli jävligt spännande att följa honom. Tror ännu mer på Helsingborg nu än jag gjorde innan, ruskigt fint lag som verkar fungera dessutom.

Nu väntar ännu en dag med Allsvenskan, nog den skönaste påskhelgen på väldigt länge.
Admin

2013-04-01 23:06
Såg inga matcher igår men visst var det väl trevligt att Helsingborg drog till med 3-0. Vågade dock inte säga något innan matchen mot Ellos var spelad. Hade ju lätt kunnat få käka upp allt.

Just nu har jag mest svårt att släppa varför Karikari inte kunde släppa bollen till en närmast fri Quaison på övertid. Varför, varför, varför??

Samtidigt är det väl rätt okej att ta en pinne borta i premiären på plastmattan. Kul att ljudnivån när Bangura byttes in var den högsta uppmätta över huvud taget i hela första omgången. Keene får till en jävla lyckoträff efter att Moro fått hjärnsläpp. Men över lag såg det rätt bra ut.

Nu ska det bli jävligt skoj med hemmapremiär på lördag. Över 30000 sålda biljetter redan. Vågar vi tro på 40000?
Moderator

2013-04-02 17:12
Tycker att Magasinet Match tog ut första omgångens lag rätt bra faktiskt.

Emil Hedvall, Gefle.

Filip Helander, Malmö FF.
Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg.
Fredrik Liverstam, Halmstad.

Jakob Johansson, IFK Göteborg.
Alexander Fransson, IFK Norrköping.
Mattias Lindström, Helsingborg.
Måns Söderqvist, Kalmar FF.
Sam Larsson, IFK Göteborg.

David Accam, Helsingborg.
James Keene, Elfsborg.
Moderator

2013-04-17 22:26
Den här matchen måste vara den jobbigaste jag någonsin varit på, grät på vägen hem. Skandal så in i helvete.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Admin

2013-04-19 04:47
Ta det lugnt. "Alla" snackar om AIK är borta från guldstriden och nu går en tung säsong till mötes. Men känslan är att laget har en jävla potential. Såg inte matchen mot Malmö men som jag förstått det spelade de riktigt bra. Tyckte spelet såg bra ut första halvleken mot Syrianska också och mot Elfsborg var de också riktigt bra. Det är det där med målskyttet men i övrigt så ser anfallet bra ut. Goitom är ju sjukt bra. Jag tror att de kommande 10 matcherna så vinner AIK 7-8, torskar 1 och kör 1-2 oavgjorda.

2013-09-01 14:46
Nu var det ett tag sen sist någon uppdatera detta.

Eftersom jag håller på AIK så slänger jag in denna för ghana nykomligen :)
http://www.youtube.com/watch?v=YFJdUJg4wOk
Enda jag la märke till är att han är lite vinglig. Men det tar sig precis som Moro och Quasion, båda är unga och nya, toppar sjukt bra men kan spela lika dåligt. Quasions kan vekrligen överraska en och Moro har en bra kämpar vilja men skit dålig på att passa och föra fram spelet, Quasion har sina misstag med passningar där med. Dom har inte riktigt lär sig att förhindra att bli utlästa av motspelarna, om man ska jämföra med Mutumba 1 av dom 5 sämsta spelarna så kan har dom en bra bit att gå.

Sam Lundholm imponerade fint, bra kraft i foten och en fin precision. Crespo har jag inte hunnit se så mycket. Borges är lite ring rostig efter landslagsmatcherna, tvivlar inte att han kommer tillbaka.

Och en jävla otur att AIK ska förlora mot MFF, i båda matcherna. Sen svider det bra mycket när man ser att Gnaget förlora mot pisslag som Halmstad, ÅFF, Syrianska när man kan utklassa och spela ut Göteborg, Heif osv. Nabbe är lite svag i närkamper men otroligt bra spelar nästa i toppklass som Mutumba. Ibbo har lite problem att våga springa, men hoppas Goitom läxar upp han. Och en jävla massa pengar ska AIK ha för Goitom om han säljs, länge sen man såg en sån bra playmaker.

Lite kortfattat hur det har varit under säsongen.

2013-09-04 21:29
Snart är det derby!
I princip slutsålt med tre veckor kvar, med majoriteten av arenan svartgul.
Är det inte underbart så säg?

Samlingsplats för bortaderby
Skivsamlare

2013-09-04 22:50
Klassade AIK ut HIF?... Det var mig en hägring till verklighet du levde i då.
 "I never made a pretense, of living with good sense. It's really not my strong suit"

2013-09-06 23:20
Vad hade HIF att komma med efter röda kortet? Utan ett bra spel av målvakten så ska ni vara glada över 1-2, sen att KK inte passa ibbo i slutet hade kunnat varit annorlunda.

Skivsamlare

2013-09-07 10:32
Inte mycket. Så visst, om du vill kalla att äga matchen i 35 minuter efter att motståndarlaget tagit en idiotisk utvisning, för innan detta var matchen allt annat än ägd av AIK, det var en typiskt jämn allsvensk match. Det är åtminstone inte min definition av att spela ut ett lag iallafall.
 "I never made a pretense, of living with good sense. It's really not my strong suit"
Admin

2013-09-07 11:32
Spela ut eller inte, AIK hade kontroll över den matchen till slut. Men visst, utvisningen fick stor betydelse. Efter den malde AIK ner Hif totalt. AIK har ofta varit starka och tunga matcherna igenom och kunnat avsluta starkt, då blir det inte lättare att vara en match kort.

Hoppas dock Hif repar sig så vi får en avgörande match i plåtladan i november!

Om det är nån som skulle råka komma över en extra plåt eller fler till derbyt på nya Söderstadion så är jag givetvis intresserad.

2013-09-07 14:16
Jämn Allsvensk match -> AIK - Halmstad hemma 3-3, stor eloge av Halmstad som spelar fotboll och inte en defensiv långbolls-spel som MFF bjöd på NA. MFF borta var jämn som kunde tippa över till vad som (Hade sett kryss på första matchen). Bedömer en jämn match när backlinjen kan hålla fortet mot hård press, målvakten känns mer som tur i benparader och förlitar mig inte mycket på det när ballong/sand-bollar åker in lite hur som helst. Så Heif, Roar får visa nu sin klass snart.