I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wikegård - Skitsnack att Elitserien inte håller för fler lag

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2013-03-25 19:15

Wikegård - Skitsnack att Elitserien inte håller för fler lag

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2013-03-27 17:26
Haha. Fick han skit för det?
At the gates of Eternity...
Moderator

2013-03-27 20:28
Är inte det här klippet typ... Fyra år gammalt?

Hur som helst har han helt rätt. Elitserien skulle helt klart kunna gå runt med 14, 16 eller till och med 18 lag.

Utöka ligan och bygg om "play off"-systemet, och gör det nu!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2013-03-27 21:03
Är lagen verkligen så rika? Nu kanske jag bara har Redhawks som referens.

Hur ser svensk elithockey ut rent ekonomiskt?
At the gates of Eternity...
Moderator

2013-03-28 07:20
Jag skulle säga att det varierar ganska kraftigt just ekonomiskt. Topplagen omsätter helt klart mer pengar än bottengängen.

Sen finns ju många "rika" klubbar i Allsvenskan. Malmö, som du nämner, är ett bra exempel på en klubb som rent ekonomiskt faktiskt hör hemma i Elitserien.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2013-03-28 23:15
Squirtle skrev:
Jag skulle säga att det varierar ganska kraftigt just ekonomiskt. Topplagen omsätter helt klart mer pengar än bottengängen.

Sen finns ju många "rika" klubbar i Allsvenskan. Malmö, som du nämner, är ett bra exempel på en klubb som rent ekonomiskt faktiskt hör hemma i Elitserien.

Skrytbygget! Se hur bra det gick! :P

Allmänt är det väl väldigt många klubbar som har haft ekonomiska problem och blivit rekonstruerade. Men det skiter vi i idag, Leksand sopade banan med "Ridå Timrå" och behöver ETT poäng för att vara 100% klara för ES. Grattis!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2013-03-29 13:19
Leksand förtjänar att spela i div1.. Men visst, man kan alltid stryka 75% av en skuld på 150miljoner bara för att..

Jäkla kräk, inte rättvist någonstans.. Får 4 miljoner av staten för att ha en chans att spela i elitserien. Ursäkten var att dom var ett "elitserie" lag, men under 7 år lyckades dom inte ta sig upp..

OHWELL..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-03-29 16:21
DMAt

Så leksand är det enda laget som fått en skuld nedskriven? Och när strök dom 75% av den totala skulden? Vet att dom har 150 mille i skulder, varav 44 mille är Leksands IF, resten är på ett fastighetsbolag..

Växjö Lakers har skulder på 250 mille till kommunen, men där gråts det inget alls. Tydligen känsligt med Leksand.. ;)

2013-03-29 17:22
men under 7 år lyckades dom inte ta sig upp..

Hahaha.. Kolla skellefteå bara, det tog 9 ÅR för dom innan dom gick upp till Elitserien. Och det kommer säkert ta lika många år för Djurgården att komma upp igen, om ens det.

Och det här snacket om skattepengar är bara patetiskt. Jag skiter fullständigt i vart mina skattepengar går till så länge det går till något bra, och det gör det denna gången. Sen vad andra tycker och tänker om det, kunde inte bry mig mindre.

Folk har sån "stenkoll" på andras föreningar och lag, men hur mycket koll har ni på erat eget lag som ni håller på? Ta reda på lite fakta innan ni yttrar er förfan.
Redaktionschef

2013-03-29 17:41
Räknar du från konkurs-hotet på 90-talet då eller? För de var ju utanför Elitserien mellan 1989/1990 till 2005/2006.

Min känsla kring ekonomin/14-lags-diskussionen är att de 12 elitserieklubbarna som är i elitserien idag generellt sett inte vill dela med sig av pengarna i tv-avtalet. Det är många miljoner det handlar om och det styr ekonomin rätt hårt antar jag.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-03-29 18:10
Ja, bara Örebro får 27 mille i TV-intäkter nu...
källa: Aftonbladet

2013-03-31 14:45
jaojao_ P23

Var inte tv-intäkterna för kvalserien runt 20 mille per lag? Tyckte det stod något sånt om Leksand också..