I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Admin

2013-04-13 02:43

Semifinaler i CL

Med fyra bra lag kunde det ju bara bli grymma kvartar. Men frågan är om inte det här blev den bästa lottningen. De inhemska striderna är vi ju redan vana vid och jag ser hellre en helspansk eller heltysk final än semifinalditon om vi nu ska ha sådana möten i CL.

Bayern - Barcelona

Bayern har nog seglat upp som favoriter till CL. De möter Barcelona som inte sett lika bra ut som för några år sedan. Allt hänger på Messi, ser det ut som. Mot PSG innan Messi kom in var Barca under stort tryck och såg skakigare och mer uddlösa ut än på mycket länge. Men de har ju Messi och den där lilla hästhormonmänniskan kommer göra minst ett mål i den här semifinalen. Maskinen Bayern fick en blåklocka mot Arsenal men verkar ha lärt sig att inte tappa garden. Gick enkelt vidare till semi. Grymt möte, värdigt en final.

Dortmund - Real Madrid

Real har sedan Galacticos känts som ett bräckligt luftslott. De finns med där men har inte känts som ett hot. Men Mourinho har verkligen pressat det här laget och de är inte i semi av en slump. Jäkligt svårtippade. Dortmund har jag, liksom resten av fotbollseuropa, charmats av. De jag vill ska vinna hela skiten men jag tror de får det svårt. Vändningen mot Malaga var drama av högsta klass. Frågan är om det var tur eller välförtjänt resultat av deras skicklighet. De hade en enorm press men faktum är att de inte alltid kändes jättefarliga framför mål. De gör det bra till straffområdet men sen blir det lite virrigt ibland. Men spelarmaterialet i det laget är grymt, iaf startelvan. Bredden är det lite sämre med. Svårtippad.

Finaltips: Bayern - Real Madrid.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?