I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny på skejt - bräda?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2013-04-13 18:10

Ny på skejt - bräda?

Tjena!
Tanken är att jag ska börja skejta i park till våren. Är vad vid longboarding men ingen skejt what so ever. Har en komplett bräda hemma som bara legat och skräpat i nästan 8 år, riktigt sliten men den rullar iallafall. Jag tror att den är köpt på stadium eller liknande.

Nu till den riktiga frågan - vad är mest värt? Att börja köra på denna brädan tills den är helt sönder, eller köpa något riktigt på en gång? Och vad ska jag satsa på isåfall?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2013-04-14 10:24
Är du helt ny så spelar det ingen större roll vilken bräda du har, skulle jag säga.

Är du på jakt efter en ny så har Junkyard prisvärda brädor för en billig slant: Junkyard.

Kör hårt!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2013-04-19 15:42
Åk skiten ur brädan du har tills du känner att det är något för dig. Sen investerar du i en bättre bräda.
At the gates of Eternity...

2013-05-10 17:32
håller med, åk skiten av första brädan.

pusha kommer kännas naturligt efter longboardåkandet men sen är det alla nya trick som e roliga att börja lära sig! du kommer inte lära dig mer med en Girl bräda än med en Warp. på min skatetid fanns det ett budgetmärke som hette vision på stadium, de var riktigt bra som andrabrädor!
 Haters gon' hate...
Producent

2013-08-14 10:51
Skejtat många år, kör oftast me Pirate, bra budget bräda men vet dock inte vars dom finns att köpa nowadays.. eller Sweet på junkan dom är ganska billiga . :)
https://soundcloud.com/donkydrunkbeats///https://www.youtube.com/user/DonkyDrunk
Producent

2013-08-14 17:48
Jag hoppas att det är ok, om jag lånar tråden lite?

Jag funderar på att haffa en sån här bräda

Någon som vet något om dem?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2013-08-24 23:27
Jag som är lång, stora fötter och aldrig riktigt kunna åka vanlig skateboard innan jag började åka longboard, tyckte den där lilla brädan på bilden var sjukt läskig. Men det gick att åka på den. Så det handlar bara om vana I guess :)

At the gates of Eternity...

2013-08-25 00:37
En inkörd bräda är ju mycket skönare. Sen beror det på hur den är. Testa den ett tag och köp en ny om den inte duger alls.