I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Träning inför sommaren?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Graffare

2013-05-29 23:18

Träning inför sommaren?

Tjo. Skulle vara ganska intressant att få höra hur folket här tränar. Det skulle också vara intressant att få feedback på ens upplägg. Själv kör jag mycket "på känsla" och (i stor sett) bara träning med min egen kroppsvikt, varvat med kondition. Tanken är att jag ska springa Tjurruset i oktober, så jag får inte vara allt för tung. Löpningen tar jag det lugnt med, fem kilometer 2-3 gånger i veckan då jag tidigare haft problem med överansträngda vadmuskler och benhinnor.

Ungefär så här ser ett normalt set ut idag (3 set / pass, 3 - 4 pass i veckan):

8 x pull-ups / chins
25 x armhävningar (olika variationer)
10 x inverterad rodd
10 x squats (med vikt, vet inte hur mycket det är då jag kör på utegym)
10 x dips

Blir det möjligtvis för mycket att köra hela kroppen samma dag, eller borde jag kanske splitta upp push- och pullövningarna?


Kostintaget är inte optimalt, nu under våren försöker jag hålla nere litegrann med kolhydrater och de jag äter är så långsamma som möjligt. Min tanke är att äta så ren mat som möjligt och äta när jag känner mig hungrig helt enkelt, vilket är i stort sett hela tiden haha. Äter till hälften vegeteriskt/veganskt, annars mycket vilt och fisk. Kör med proteintillskott och ska starta en kreatincykel i dagarna. Har fan noll koll på antal kalorier, så här finns det klara möjligheter till förbättring. Finns det någon som sitter på en bra guide över näringsvärden i olika råvaror?

(Inlägget ändrat av Squirtle 2013-05-30 08:41:29)

My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah