FAQ till Festivaler? Ja tack! (Hjälpa till lite?)

Klubb & Konserter - Festivaler

FAQ till Festivaler? Ja tack! (Hjälpa till lite?)

Aloha!

Tänkte att det kanske var dags att försöka fixa ihop en FAQ för Festivalforumet med lite länkar och sånt. Just nu så har jag bara kommit på två kategorier, men om ni kommer på fler så är det varmt välkommet!

Länkar:
Roskilde - www.roskilde-festival.dk
Hultsfred - www.rockparty.se

Bra att ha med sig:
Flerdagarsfestival - Tält, sovsäck, ombyte, pengar

Ja, ni förstår, så hjälp till att göra festivalerna kul även för nybörjarna! :)

Mabande - Admin Crew: Regulators

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Också bra att ha med sig

ficklampa - kom fram mitt i natten förra året, hade varitt rent omöjligt att hitta tältplats och slå upp tältet utan min trogna ficklampa

något att sitta på - regnar det så vill man inte sitta på marken.

vattendunk - skönt att ha vatten vid tältet om man har långt till en kran, kan även användas för att sitta på
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
fler tips:

Slå inte upp tält nära diken eller plank, för där kissar folk.

Slå inte upp tältet på en "låg" plats, försök hitta en upphöjning, annars blir det jobbigt när/om det börjar regna.

Alla andra har också silverfärgade kupoltält, det kan vara bra att modifiera det så du lätt ser att det är ditt, man kan tillexempel göra som jag och måla tältet:
Mitt festivaltält
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
veraone, tommietwo, bullen & morris 4ever
www.swedenrock.com

^^ har iofs redan varit, men ändå!
veraone, tommietwo, bullen & morris 4ever
Pair P23

inte lukten som är problemet, utan att det alltid finns idioter som när de står där o kissar får för sig att sikta på närmsta tält.
DalaCamp arrangerar SummerCamp

se egen tråd
DalaCamp.com
Ett tips är att sätta tältet i grupp om man är många, eller i närheten av ett partytält eller annan uppehållsplats. Då är det störst chans att folk vistas i närheten av tältet olika tider på dygnet och där med gör det svårare för tjyven att få läge att själa.

Sen är toapapper rätt smart att ha med sig inte bara till bajamajorna, det är bra att ha för det är lerigt, fuktigt och då kan det va bra att ha.

Festival Rydal - http://www.festivalrydal.se
We & You - www.revo9.com
Mitt Sista Liv - www.mittsistaliv.tk
All makt åt Tengil, vår befriare
Redaktionschef

2004-06-18 00:32
www.pdol.se

http://skellefteafestivalen.se

dom där bör nog läggas till också.

peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
www.festivalbussen.com är en användbar länk...

och varför inte den enda riktiga festivalen i sverige?
www.stockholmbeer.se
www.snarthultsfredfestival.tk

Bra sida med tips och annat inför festival.
Take a Chill-Pill <br>
www.galaxen.se - Arvika
The sky always had little fluffy clouds..
bra sida om roskilde + massan anna baisic info om vad man ska packa å sånt (svenska)

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
www.dalacamp.com

För info om Summer Camp Festivalen i Borlänge
www.dalacamp.com
Vieilles CHarrues

www.vieillescharrues.asso.fr

kostar 60 euro för tre dagar.

Bland annat så kommer IAM och The Streets.
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna.
(A)- Det vet du!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Misery_chick, bodde granne med dig på hultsfred 2003... mistänker dig starkt för att ha sprayat ner mitt tält :P
sås
-flagga, angående att hitta tillbaka till campet, så är det väldigt bra att ha med en sådan att sätta upp

-bandare med band är ett måste, ett camp utan detta känner inte festivalstämmning

-batterier, kan behövas när bandaren eller ficklampans kraft sinar

-konservöpnnare, kan vara lätt att glömma

-konc juice, namnam til frukost, och funkar att grogga med (blanda inte ihop detta med nektar, som inte innehåller samma fruktmängd)

-våtservetter, tycker jag är behändigt när du typ har bajat ner händerna med konc. juice, mat eller dylikt

-ta rullar på bajamajorna, så du har om det börjar sina där, är också användbart till annat

-en handduk, om du vill bada och torka

-ta med något vasst föremål, alltid trevligt att fixa en julgran i skogen ;)

-vänner !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"ta rullar på bajamajorna, så du har om det börjar sina där"
Lite självgenererande behov? :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Inte att glömma, den nya musiken =)
www.rookierockparty.se

STÖVLAR och vanliga skor..
stövlar är riktigt hett och ficklampa är jävligt bra i tältet på natten

mat kan du ta med dig..men det finns rätt billig mat på plats

öl kan du köpa på färjan över sundet eller i nån lokal affär i danmark

det går å köpa på plats åxå för en relativ bra peng.. 180 danska tror jag.. en bak tuborg 30 st .. eller det kan vart 240 dansk.. jag minns inte så bra :D

Öronproppar :
Spara öronen så ni kan åka på fler festivaler, dessutom är det sjukt gött på morgonen när ölen tar ut sin rätt och allt runtomkring låter som death metal.

Långkalsonger är en jävla höjdare.
Vantar och mössa likaså. Fy fan vad kallt det var förra året.

Glöm inte Ninjamasken för i år ska vi slåss!
Rehab is for quiters.
Det må vara att jag är en liten bitch men fy fan vad skönt det är med kudde!

det är mitt tips.
Rehab is for quiters.
myfe
vad sägs om lite hygigen artiklar???
gunnars0n sa det.
Er vill jag inte åka på festival med. Nog för att man luktar ilal men ni måste ju stinka bedrövligt illa :D
ölen på roskilde är bäng-god. precis så ska den vara.
(och jag missar det...fan..)

föröverigt, hur mycket kostar hultsfreds biljetterna när dom släpps?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Jabtizemo P16

1300 typ

Vad händer i sommar?
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Allt man behöver är pengar, tält liggunderlag täcke, resten kan man fixa där.
Manager

2006-03-31 11:21
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
httip://Www.storsjoyran.se =)
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -
Arvikafestivalen tror jag kommer bli riktigt bra. De fyller 15 år i år och det ser ut att bli en fet och kärleksfull födelsedagsfest.

augustibuller har jag hittat först i år och det verkar vara en helt galen festival. Mob 47,wtf? Jag är redan där.

Den tjocka texten är klickbar.

Saker man inte vill göra på en festival:
Köa i timmar till den enda bankomaten. Ta med cash och ha dom på er hela tiden, risken för att bli rånad är minimal jämfört med inbrott i tältet.

Torka sig i skitan med material av oklart ursprung. Det finns alltid en skön skog att skita i och bajjamajorna har begränsat med papper. Slutsats? medtaget toapapper vinner.

Åsamka sig själv skador av oklara anledn .. Kombinationen alkohol och bensin till exempel, alla vet.

Vakna upp på morgonen och bara ha varmöl att dricka. Ta med ett vattenkärl. Det brukar finnas fler pumpar än flaskor, pant or no pant, de blir plockade av alla från funktionärer till panthunters. (Såg en skön scen där ett gäng panthunters lyckades sno två säckar burkar på Hultsfredsfestivalen, ren och oförställd lycka).

Ha äckligt sex (om du inte tänder på det förstås). Du blir inte ren av att vara på festival. Kondom är lite renare, kan ta bort det värsta om man koncentrerar sig på att kyssas.

Bo nära Bajjamajor. Allting som existerar är uppbyggt av partiklar. Inklusive bajs, lukten består av bajspartiklar..

Bilderna är fotade på Hultsfredsfestivalen 2006 av Danang och ordentligt beskurna. Hela bilderna kommer inom kort (hört förut? någon?) upp på firstdays.se.

Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.
Dryck!
Öl ett måste! Även fast de är tungt att släpa på så får man ju en belönings öl när man är framme!

hahaha, Den va klockren :) så brukar jag också tänka :P gå fortare du får ju belöning när du kommer fram xD pzout

Oh allmost forgot Mmmm Beeer argh..
"I put up my middle finger, he puts up a finger,
I say fuck Christina he says fuck Christina but meaner."

Tjep! är bra till allt, tex tejpa upp nån som har varit elak!

Hey Dude!
http://www.urkult.se/index.html

konstigt att ingen har nämnt urkult. folk- och världsmusik, underbar stämning, badplats.
as long as you play their game girl
you're never gonna win
Kiruna festivalen

Ta med rikligt med öl, så ska ni nog se att de är jäkla kul här också!
Men lika glad är jag för det!
sthlm jazz festival  med en marley med iår
kul att de körs
Graffare

2007-08-05 13:53
Att ta med till urf: Mer flaskor med mitt telefonnummer till (ni vet, älska mer =D)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Moderator

2007-11-01 18:53
kanske ska lägga in lite egna åsikter här.

ang. kort mot kontanter. jag körde kort på festivalerna i år det gick bra på alla utom pukkelpop där köerna var sinnesjuka har ingen uppgift på hur mågna besökare men i runda slängar 50 000 på två bankomater är inte ok. roskilde och hultsfred har rätt rikligt med bankomater numer. man får planera lite. Men som sagt rånrisken är jävligt liten blir du av med cashen har du antagligen tappat bort den snarare än blivit utsatt för brott.

packa i plastpåsar, det var 30 grader och sol när man kom till roskidle det var det fan inte sen. ta det säkra före det osäkra dessutom får du plats med mer. ett par systemetkassar är inte fel att ha med för att bära runt öl när man går rundor på kampingen.
inte dumt att lägga ciggpaketen i platspåsar i fickan om det regnar heller. samma gäller tändare.

stol. du dör utan stol. inget camp om du inte har stol. samma gäller bandare. du kan lika gärna åka hem. planera musiken noga, det är festmusik som gäller du kommer inte lyssna in dig på nånting nytt eller så. fullt ös och skoj saker. därmed inte sagt bara skämtmusik men eurotechno funkar alltid bättre än moneybrothers nya.

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
http://www.peaceandlove.nu/

Jävligt bra tips synd att jag inte har några egna som inte redan har nämnts ..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
IPM-Jam, Svenska mästerskapet i Breaking!

Info: www.powermoves.se
En bra kylbag och rikligt med kylklampar gör att du kan sitta och sippa på en iskall finöl när alla andra dricker solvarma avslagna sofiero. Ger oväntat lyx i festivalmisären..

http://
www.Westcoastriot.se
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.