I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-01-15 15:06

Fitthultsfred

Tog en titt på listan över vilka artister folk vill se på Hultsfredsfestivalen. Dir en who? vem fan är det? Och Hasselhoff... den här listan säger ju en del om hur sköna hultsfredsbesökare är överlag. Jävla sopor. Hultsfred är en kul grej, men man mår ju fan illa när man ser sig omkring där. Patrask och slödder överallt. Hur jävla klyschigt festivaldräggigt är det egentligen lugnt att vara? Fulla kids med ICA-kassar som tröjor och spritpennekukar i pannan blandas med bleksumofeta punkarbrudar som på allvar skadar hornhinnan.

Har varit på Hultsfred två gånger och haft rätt kul, men nu senast blev jag så jävla störd på alla fulla slynor, obscena subkulturer och kåta norrlänningar som tillsammans med mig (hemska tanke!) utgör målgruppen för hela evenemanget. Den gemenskapen förstör min självbild helt och hållet, hur ska jag kunna respektera mig själv om jag tillhör allt det där överjävliga folket? Ska jag till Hultsfred nåt mer vill jag fan se någon slags elitcamping för folk med någorlunda självaktning. Där personer som inte får för sig att ta på sig det knäppaste ur Pippi Långstrumps garderob för att göra sig märkvärdiga (något som misslyckas kapitalt, då man snarare står ut ur mängden i en mera civil klädsel bland alla clowner på området) kan hänga ut. Det är den här sortens pajaseri som alltid kommer att placera Hultsfred som en mindre värdig festival jämfört med exempelvis Roskilde, där man dessutom slipper smyga med rökat.

Jag tänker åtminstone inte betala för Hultsfred något mer, 1500 bagis för en demolering av ens självaktning låter som en kass deal i mina öron.

Ni som känner er träffade av beskrivningarna ovan: Bete er som folk eller håll er hemma. Ja det låter kanske träigt men vafan, hur tragiska är ni inte? Om ingen ändring sker kommer total bojkott från min sida att råda, det kanske inte är värt så mycket i och med att jag redan bestämt mig för att sluta betala, men ändå, nu är jag fan trött på skiten.

-Är det din ananas?
-Nej, det är nån ananas.