Moderator

2006-08-01 22:18

Roskilde 2007

Måste ju vara fler än jag som började planera nästa års festival på allvar redan nånstans vid nivå på vägen hem. Peppen är näst intill olidig såhär en knapp månad sen det hände. Vad har ni kommit fram till? vad missade ni sist som ni ska ta igen nästa år? Vilket är ert camp och varför är det extra bäst? vilket camp gillade du som fan i år och ska vara i mycket nästa år.

Personligen fortsätter succén med Sunrise Rave Club med fet dans och god attityd. ölbowlingturneringarna, fotbollspel, en riktigt rejäl kärra, mera cash och kanske en runda till stan extra. jeltzin på bag in box är en annan given vinnare.

och öhhh tror ni nått bra kommer? bryr ni er?

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
06-bandlistan blir mycket svår att slå. Undra om de nångonsin kommer ha en sån lineup igen.

Ölbowlingen borde förbjudas. VI GÅR FAKTISKT HÄR, SLUTA BOWLA.

Bord är det bästa man någonsin kan ha med sig, det är ett måste även nästa år.
Missa inte de gående partytågen, sjukast på hela festivalen.

Ace of Base.

Tror tyvärr inte att jag kommer att ha råd att åka nästa år, tyvärr.
Still in the bridge
Nästa år blir det 2 lr 3 partytält istället för 1.
Sen blir det fanimej mer skivor,en hållbarare cd spelare och sen leta upp samma norskor vi campa vid i år,haha :D

Längtar nåt sjukt till 2007,hoppas på en fet lineup!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ölkubben gillades inte heller av någon, särskilt inte vakterna...

Annars är billiga solcellslampor det enda jag planerat att ta med nästa år.

Önskelista 2007:
DJ Shadow
Sven-Bertil Taube
Dolly Parton
Aretha Franklin (!)
Public Enemy
Pharaohe Monch (nytt försök...)
David Bowie

etc...
http://www.toptensomething.blogg.se
Jag vill ha dit Red&Meth! Faan då jävlar!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Hoppas det blir riktigt sugig line-up så man slipper promenera så jävla mycket, skitjobbigt.
K-LINE FUCKING ROCKSTAR
Kommer förmodligen spela på Pavilion Junior så det slipper man iaf bo i campingen med resten av alla dödliga..årets Roskilde var fett, nästa år tror jag inte kan nå upp till i år..beror HELT på hur värda albumen blir i år.
•pave paradise•
jag har fått möjligheten att redan nu styra upp datumen till nästa sommars kursledarjobb av min chef. tänkte lägga kursverksamheten så det passar med roskilde i år också. det går liksom inte att missa chansen till ännu en fet festivalsommar.

however, jag hoppas på en fet line-up. typ:
ini
gravediggaz
heltah skeltah
originoo gunn clappaz
e.p.m.d.
goodie mob
outkast
rakim
redman
non prophets
company flow
kool keith
camp lo
2pac
leaders of the new school
busta rhymes
n.w.a.
naughty by nature
b.g. knocc-out & dresta
mfl mfl

och ja, jag vet att vissa akter varken existerar, eller ev. ens lever längre, men om axl rose kan, så kan dessa med!
whoa.nu - siten där snillen spekulerar...
humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v.
"behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
det är bara 332 dagar kvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det enda man egentligen behöver är en kundvagn. Bord och flagga är också ganska essentiellt. Öl behöver man faktiskt inte köpa. Och en cykel vore nice att ta in.

Annars är tricket att ha med våtservetter, endast duscha en gång, raka sig utan spegel med vatten från en ölkylrahink, ha med gitarr, spela in minst 20 blandband, byta ut ölen mot sprit efter ett par dagar, käka frulle (formfranska och nutella) i tältet när det är regnigt och luftmadrass man drar ut i det fria när det är för varmt att sova i tältet.

Gummiklubba har jag förstås redan packat ner, även om jag funderar på att byta ut den mot en trä-dito. Vattenpipan ligger även den nerpackad, fast den behöver man väl inte nämna, ett camp utan en sådan kan lika gärna brinna första natten.

Löjligt av Corto att påstå att påstå att det inte kan komma bättre band nästa år, vi kom faktiskt överens medans vi var nere där att bandlistan visst kunde bli minst lika bra, fast det kanske var då du låg och spydde?

Till nästa år kommer jag ha vält vindkraftverket innan en danskjävel hinner gapa "God Festival!" om de-de-de-ledningen inte bokat:
Bruce Springsteen, Manu Chao, Pet Shop Boys, Magic Numbers, Dizzee Rascal, Audio Bullys, Ian Brown, Håkan Hellström, Hard-Fi, Non-Phixion, dead prez och Gentleman.

Hörde jag skål?

När brukar bokningar börja droppa in?

Corto: Typ i mars eller april nästa år.
Still in the bridge
sjuk festival, de bästa jag gjort i mitt liv =)
när brukar bilderna komma upp?
(=
ska ta det lite lugnare med spriten i början nästa år. och lite vildare i slutet. och hoppas på lite mer HÅRD musik, inte bajstool och skitdeftones. jag längtar tills roskilde 2012, då kan jag bo på 30+campingen.
http://www.kommandot.se/wp/
Nästa år ska jag komma tidigare och få bättre campingplats! Fuck K area :D
Saggeman: K var ju soft, förutom att det var så jävligt lång väg till festivalområdet.
Still in the bridge
Clydisch P20

Jaa K var bra, lungt och soft stämning men det var som du sa för långt bort och när man var småhungrig vid 2-3 på morgonen så var inget öppet. Nästa år :D!
Saggeman: Yeah, så sant så sant.
Still in the bridge
Nästa år blir det fan av att åka, lyckats bomma det tre år i rad nu.
New Zealand Why not?
Priyan:

Du är medveten om att det tar cirka 5-10 år för Roskilde att samla på sig så mycket hiphop? :P
•pave paradise•
Blir direktflyg från Prag. Kan det bli en bättre comeback? Hoppas Vafan Kru tar med sig min packning? Dumpa skildpadden är ni snälla.

Annars har jag ett 2-3 önskningar, typ Mando D, DPT och Highwooon. Men det spelar inte så stor roll, bara jag får ett par Take Away på Mex-stället.

Bästaste, för det mestaste
"Ny arbetarklass som sällan fått arbete"
Enda värda vore om Jay-Z kommer, otroligt värre men enda som skulle kunna toppa Kanye West..
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
måste försöka vara vaken längre nästa år. missade för mycket bra skit i electro tältet!
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
lhabia:
haha ja det är jag väl medveten om. men man kan ju alltid drömma lite! :)
whoa.nu - siten där snillen spekulerar...
humankind: a big russian roulette, no bullets, instead h.i.v.
"behind every beautiful thing, there's been some kind of pain"
hur mycket kostade det för er att fara på hultsfred förra året?
brabrabrabrash
Moderator

2006-09-04 21:41
Hultsfred kostade mig noll kronor i inträde och noll kronor i transport. däremot gick väl 2000 eller nått på öl och mat men det är inget man inte kan hålla nera om man inte vill. fast detta handlar ju om roskilde.

Skulle fan kunna flytta in i det där electrotältet metropolis eller vad det heter. Har suttit och plockat lite med skivan för nästa festival. lär bli massor av schyssta hits. fan det börjar bli sorgligt mycket höst nu.
Har fan inga önskningar om band förutom Kent. och Rollins Band skulle vara kul. Och Iggy & the stooges. annars vet jag att roskilde kommer leverera.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Haha oj, menade givetvis Roskilde
brabrabrabrash
Moderator

2006-09-04 22:14
haha roskilde gick lös på typ 5000 eller nått. 2000 för biljett från ticketcorner.de, 125 för tåg och så växlade jag 2500 om jag inte minns fel. sen lånade jag ett par hundra till lite taxi och en måltid.
sen tält, sovsäck, lite apotek och öh sen köpte jag nog inte mer. värt vartenda öre.
Kommer Kent kommer inte jag..Vill dock gärna se Deftones där igen..och Mars Volta..Blood Brothers, Mastodon skulle inte vara helt fel..Explosions In The Sky, Radiohead, Muse..Lagwagon får gärna komma igen..The Lawrence Arms, The Bronx skulle vara smått fantastiskt..Alexisonfire och ...And You Will Know Us by the Trail of Dead..SÅ!
•pave paradise•
Moderator

2006-09-05 16:47
Sålänge de har kvar den där fina spritvagnen på west så är jag där. Var riktigt nice på söndagen när hela danmark håller stängt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

aaahh..

redan peppad som fan!

Jag vill ha dit Soul Position, The Roots, Tom Waits, Stones Throw, och en 22årig Bob Dylan, inget jävla vrak denna gång tack!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Fett!!!

Man kan ladda hem alla Festival Globe på hemsidan!!

www.roskilde-festival.dk
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Lukie

bord är nice men varning, min polare hoppade nämligen sönder vårt bord efter 1 dag... han blev gubbfull och skulle stagediva det! haha garvar som fan åt det när jag tänker på det!

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
Känns som en sån grej Lukie skulle kunna göra. Tur att vi inte tog med en trappa.

Jag tyckte det var värt att skita i midsommarfirande för att åka på lördag morgon. Nästa år ska jag försöka att inte dricka förrän framåt kvällen, även om det är jävligt svårt eftersom jag blir så törstig redan på förmiddagarna. Någon slags vagn borde man ju fixa att släpa all öl på. Men för övrigt bör man dricka mer sprit.
Av band jag gärna skulle vilja se på en scen i Roskilde nästa sommar finns Non Phixion, Sage Francis, Röyksopp, Bloc Party, Talib Kweli, Saul Williams, Tiga (igen), Flaming Lips osv...
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
jag är sjukt taggad! sova mindre supa mer och inte missa lika många konsterter..
Erykah Badu
Devin the Dude
Wu-Tang
Nas
Något från Duck Down
Jedi Mind Tricks

sova mindre röka mindre och dricka mindre så kan det bara bli bättre än senast
äta mer och röka mer, så blir det skitbra..

Annars är ju husvagn något som det har snackats om. Vore jävligt värt faktiskt.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN
Moderator

2006-10-27 21:25
fan jag har inte tänkt så mycket på band och det känns sjukt oviktigt sådär för huruvida man åker eller inte. klart att det blir något intressant liksom. återigen skulle gärna vilja se Iggy & The Stooges och Rollins Band. och Slayer. och white stripes. och kent.  Skulle inte tveka en sekund för att köpa biljetten utan några band bokade.
ska inte röka där nästa gång heller. fixar inte det i samband med alkohol och så ska jag ta med lite mer pengar så man kan äta mer. Och framförallt ska jag bajsa mer, min bajamajaskräck visade sig helt ogrundad när jag var tvungen att gå på lördagen (hade gått på gringos på onsdagen) och så ska jag ha med en ölöppnare.
sova mindre. inte sova alls. brukade fånga ett par stadiga timmar för att dra igång igen vid åtta-halvnio och kanske en eftermiddagslur.

åh va underbart att läsa allt de folk skrivit om festivaler, blir så jävla peppad. När kommer bandsläppen (första) till Roskilde?  Nästa år ska jag fan inte ens ta med ett tält, man slaggar ju ändå aldrig i det, Jag ska inte ta med mig mer än två ombyten i kläder (på arvika hade jag kläder för en vecka, bytte en gång). Därimot ska jag ta me mig en sovsäck, massa pengar, mkt sömn o massa hemma inspelade band...
...
Isis.
•pave paradise•
Så när kan man köpa biljett? Brukar dem ta slut snabbt eller? Ska man boka? Want to know!
Moderator

2006-11-17 19:00
om jag inte minns helt fel släpps dem den första december. Jag kommer köpa då. I fjol sålde dem slut en dryg vecka innan festivalen. året innan det sålde dem inte slut. jag ska aldrig mer leva med ångesten att inte ha biljett när dem är slutsålda som i år...      
önska er en i julklapp, det ska jag göra.
man k a n ju inte sova mindre. då orkar man aldrig de sista dagarna. eller jag skulle i alla fall inte göra det (i'm human!).

angående biljetter så är det sjukt jobbigt att sitta med csn och tro att man ska ha råd med roskilde. lucky me som har en skuld att inkassera från en kompis. 7000 ner i fickan (som i sin tur går vidare till ölståndet på east och diverse matartiklar).
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Jag skulle kunna tänka mig att ha i julklapp men..kanske är keffa band =/
•pave paradise•
aniiii

mm jag har också tänkt göra det... man är ju ganska fattig för tillfälllet så om jag ska ha råd så blir det nog så... men man kanske ska vänta tills ens polare har köpt också så att man är den enda som får tag på biljett :S
Ajja får se
Tycker biljeten ska bli blijare så man har råååd.!

Kan inte alla hålla me mej så kanse den blir det?
Every hiphoper has a heart of gold
Moderator

2006-11-20 17:00
biljettpriset är avsevärt högre i år.
länk
länk