Summerjam 2007
Jag letade men hittade ingen tråd om summerjam 2007. Dags att börja planera snart... Ska man åka dit i år? Vilka är klara? Hur ska man ta sig dit? Förra året åkte jag med festivalbussen men det gör jag aldrig mer om. Vad tyckte ni om förra året?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Vad var så illa med festivalbussen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag ska ditt igen flygg självklart det är väll säkert någraartister klara men dom komer väll sätta ut dom om någon månad säkert självklart ska man ditt. bara känslan att vara där är mäktig,natten är makalös .man ska bo så nära en ingång som möjligt så man inte behöver gå så långt,.för på natten händer det grejer aså,. förra året kom vi ditt på tisdagen å det var grymt vart å helt underbart,badade solade å drack öl mmm nice,.vi bodde pricis vid stora ingången å ska försöka få samma platts i år igen . sen så kom festivalen som var grymt bra trevligA artister trevligt folk.man var bara litte öl trött för man hade druckigt i 4 dar från morgon till natt men det funka ,.natterna var gryma med härliga sound som lirrade ,. kan fortfarade höra den tyska publiken sjunga med i million stylez-miss fatty det var ganska coolt,. sen deras ljus show är ju inte att leka med i deras chillout place .,träffade många trevliga svenskar å ,.vi hade vårat svenska camp som var rätt stort i år,. så jag är grymt nöjd ,. hoppas det blir litte bätttre nästa år . det blir föresten 4e året som jag ska ditt
csavargo från ruff runkers
Ska helt klart dit, ifjol var hur fett som helst... Grymmaste reggaefestivalen lätt. Fett skönt att glida ner i sjön å skölja bort bakfyllan varje morgon. Och ingen polisstress att snacka om är ju också jävligt skönt. Grym vibe på summerjam alltså! På affischen på hemsidan står att T.O.K, Anthony B, Aswad, Gentleman och Groundation är klara. Fredag 6 juli till söndag 8 juli ska det vara... Ska lätt kombinera med några dagar i Amsterdam innan i år igen...
jag var också där i somras, riktigt jävla fett. får hålla med om att festivalbussen var en jävla flopp, hon reseledaren var ju måttligt påtänd och allmänt dum i huvet. för övrigt e ju stämningen helt underbar, inget bråk, ingen skit. tog oss 5 minuter att fixa nåt att röka också så det var ju bra. hoppas gentleman hinner släppa nåt nytt innan han kör där, e så sjukt trött på hans gamla låtar nu. hoppas också vi får se några nya ansikten så som alborosie och collie buddz. vet nån när richie spice spelade där sist? aja hur som helst, åk dit allihopa det kommer bli feeeeeeeeeeettt
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com
a såg nu .,att dom hade släppt litte artister .,härlig början ialla fall,. jag skulle åxå vilja se colli buddz
Funderar på att åka ner i sommar, om jag hittar någon festival-kamrat :) hoho.. vart min dröm sen jag började lyssna på reggae och fick nys om festivalen..
http://www.myspace.com/Sifon
merc reseledaren var ingen hit som sagt, hon sket ju i att hjälpa mig att fixa biljetten som hon skitit i att ta emd för övrigt, fick ersättning i cash av festivalbussen när jag kommit hem. så, festivalbussen är inte att föredra. ska dra dit i år igen förhoppningsvis, men då blir det med tåg eftersom det ligger mitt under min tågluff. nån som har koll på hur man åker och tar sig kommunalt till festivalen? är det gratisbussarna från centrum som gäller? när börjar dom gå, dvs vilket datum osv (lär ju se ut på samma sätt som förra året)?
Vem fan bjöd henne?
vad som var fel med festivalbussen? Ja vad var inte fel skulle man kunna säga istället... Det skulle ta 24 timmar ner dit men det tog så jävla mkt längre tid. Kommer inte ihåg exakt. Sen hade dom dumma jävlarna överbokat bussen så folk fick sitta i gångarna när vi kom till malmö. Sen fick vi köra runt där mitt i natten för att sedan byta buss till en större i Danmark typ kl 3-4 på morgonen. Sen pajade luftkonditioneringen i typ 35 graders hetta och dom ljög om att toaletten var trasig, varför vet jag inte. Och reseledaren ska vi inte ens prata om. Hon var ju helt vrickad. Hur fan kunde dom anställa henne? Busschauffören som gick på i helsingborg var ju inte så jäkla trevlig heller. Tur att summerjam var den bästa upplevesen i mitt liv annars hade jag inte pallat. Direkt när man kom ner hade man glömt bort bussresan och idag kan man skratta åt den. Förresten brukade vi köpa öl i köpcentrumet och ta med tillbaka men efter en timme var den varm. Hade ni några knep för att kyla ölen?
till run to the sun.,folk hoppar bara på bussen vet inte om det är gratis eller om folk plankar ingen som säger något, eller kan man ta t-banan ut., till hems2 plus är grymt billig öl,.vi la ölen under tältet å där håll dom säg relativt kalla ialla fall ,.annars kan man ju köpa sig en billig frysbox på plus å sen dra till någon av dom 100 snabb mts resturangerna dom har å packa på is,. tältet är ju det billigaste alternativet
gräv en gropp läg ner svart soppsäck, fyll på med vatten, läg en kartong lock över typ en tom plata. whala whala kalla öl hela dagen. kär vi på festival gämt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bussarna från centrum e gratis... Å överfulla men vafan haha. Grymt tips storpajsarn. Vi köpte öl inne på området å drack mesta ölen medans vi låg i sjön å då låg ölen i sjön också.
vet inte varför men jag hatar att dom knappt diskar alla använda plastglas som serverar all öl i. ni vet dom det står summerjam. även om någon har spytt, pissat eller bara haft öl i sitt glas sköljer dom ut glaset och sen tappar dom upp nått. mjää.. annars att hålla ölen kalla är bara att ha en påse, fylla den med vatten och lägga i skuggen, om man inte orkar gräva en grop. ska lätt ner i år igen, 3e året and still going strong..
i get more pussy then panty!
flyger är att föredra, ryan-air.. tar 1-2 timmar. 1-2 timmar till med buss från flyget till köln, en liten bit med tunnelbana till centrum, och så är man framme. snabbare än man hinner säga, summerjamärfettjävlaniceomnibaravisstenikanintemissadetfördåblirdet...knas.
Dum fråga men är festivalen lika bra om man tycker öl är superäckligt??
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
åh jag vill fett! Blir att övertala ngn vän alltså..
www.unt.se/musikbloggen
Haha Djiodi! Jag tänkte för mig själv är festivalen lika bra om man inte ens dricker alkohol överhuvudtaget? :)
www.unt.se/musikbloggen
Jafan, svinnice vibe där alltså... Ifjol så flög jag till Amsterdam för inte så mycket och tog sedan tåget till Köln för 50 euro typ. Var fett smidigt. Såklart billigare att flyga direkt till Köln men då missar man amsterdam
@GhettoQueen Schhh.. så alltså det kanske den inte är? Anledningen att jag frågade är att jag verkligen tycker öl är ganska jättemotbjudnade. Och hela denna tråd är ju full av öl. Plus att alla männsikor jag pratat med om festivalen genast fått något drömmande i blicken och börjat prata om ölen.. Jag vill helt jättegärna dit. För jag tror det kan vara grymt ändå.. men man skulle ju gärna höra något annat om festivalen. Typ nåt som inte har med öl att göra?
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Djiodi F24 läs mitt inlägg om deras öl :)
knappt diskar alla använda plastglas som dom serverar all öl i
man behöver absolut inte dricka öl hela festivalen är ju underbar i vilket fall, två år sedan jag var där sist men kommer åka i år... hade velat se Jah Cure, han borde väl vara ute då???
Mabuhay!
Djiodi Du kan garanterat åka dit även fast du inte gillar öl.....finns asmycket att göra. Man skulle kunna åka dit även fast man inte ens lyssnade på reggae Det är grymt soft där.....kan verkligen rekommendera Det var iaf min bästa resa hittills
Det är väl för att ölen var rätt billig å fanns på plastflaska? haha... Men det är klart den är fett värd utan öl. Säkert utan blaze också. Hur skön stämning som helst... Fan tyst å skönt där man har tältet (ofta i skugga = man kan sova till mitt på dagen å vakna osvettig) men vill man dansa till nio på morgonen så är det bara att gå till nått soundsystem som kör tills solen går upp och lite längre. Tältet bredvid oss bodde det ett par med en ettårs baby typ.
ja självklart funkar det utan öl,har faktist provat en dag utan öl å kommer faktist ihåg dom flesta av konserterna jag såg, jag måste börja hålla koll aså,.
yes confi snart ska vi fixa biljeter,det kommer bli skoj å år aså ., hoppas du bara är på litte mer party humör än förra året=)
Nicceee !! blir första året för mig i år!!!! jag har hört att man ska vara där nån dag inann om man vill ha schysst plats att campa på ?
BLESS REGGAE MUSIC
kör bara .,aså det är folk där nästan en vecka innan bara för att få bra platser.,men det kostar 100 kr per dag till tor tror jag,.
Vi kom dit när det börjat å hittade ändå sjysst campingplats... Man får leta å hugga ner lite buskar men ändå
Vad kostar det ungefär allt som allt om man stannar där från typ 1-2 dagar innan tills dagen efter festivalen? behöver bygga upp en bild av hur mycket det kommer kosta ungefär..
Det vet du nog bäst själv... På en vecka med fyra dagar i amsterdam inkluderat så brände jag typ 9000NOK haha... Men det går att komma undan billigt fan.
Hade tänkt åka ner i år igen men nu är det samtidigt som roskilde så man får se. Ett tips är att flyga med germanwings istället för ryanair. Då åker man från arlanda direkt till köln och slipper betala för flygbussar fram och tillbaka. Ungefär samma priser som ryanair om man är ute i god tid.
simon vet inte vart du bor., men jag åker i från stockholm/skavsta flyg 600/700 tur retur sen buss från dusseldorf till köln 600 tur retur sen är det buss eller tunnelbana 20/30 kr,sen ligger vi från från tis så det blir 200 så resan går på ca 1400 kan bli mindre beror på när man köper flyg biljeten ,. sen är det ju ca 750 för biljeten in 2100 allt som allt sen har jag 4000 å spendera under festivalen mat skivor öl . men flyg biljeten å festival biljeten behövs ju inte köpas samtidigt så det blir ju små kosnader varanan månad -.,börja alltid med flyget flyget tar mellan 1,5,2 tim så man är i köln 3/3,5 timmar efter start så det går grymt fort aså
currywurst , weed och bira en hel vecka nästan!!
BLESS REGGAE MUSIC
jag saknar döner och gnobi som fan!! mums vill ha!!!
Fan vad de ska bli grymt asså, Groundation redan klara...Gladiators och Congos skulle va grymt om dom la till och kanske Richie Spice o Chuck Fenda kan köra ihop...
Lite frågor:
2005 tog jag o polarna tåg från Kölns central ut till det där centrumet, e de nån som har koll vilken linje det e eller vad stationen heter som man ska hoppa av på?
har dom gjort om mycket mellan 2005 och 2006, kolla på kartan för jag skulle se var vi satte tältet typ men fatta inte jota, man vill ju känna igen sig lite i alla fall om ni hajar vad jag menar?
Aja hare bra, håll utkik efter Kubaflaggan!
DK3 P25 okej, jag bor i uppsala så jag tar väl flyget från arlanda antar jag :).. men dryga 2000 kr för hela resan och sen lite valfritt att spendera på mat o bärs?
Simon, kolla flygpriser och sånt själv.. Sen åker du tuben t/r köln centrum. Bussarna till festivalen e gratis. Du vet ju bäst själv hur mycket du tror du kommer bränna på en festival. Alltid bra att räkna i överkant, fast då gör man av med desto mer också. Nuff babysittin' nu... Keeb, Gladiators var ju där ifjol. Chuck Fendah är jag inte så sugen på... Inte Richie Spice heller fan. När Groundation kör kommer jag hänga i Sir Benni Miles tältet, det var helt sjukt ifjol. Det är bara att hoppa av där alla dreads med tält hoppar av. Inga problem...
tjena som sagt tidigare mitt första år i år.. hur är det clash scenen?? var det nå soundclash förra året????
BLESS REGGAE MUSIC
nora köln fanns inte med?
One chapter a day
Gurra:
Man kan ju inte glida runt på Kölns järnvägsstation och stalka annat festival-folk..de året vi åkte drog vi iofs dit redan på tisdagen, fett skönt eftersom folk som kom på tors/fre fick campa i backar, halvvägs ner i vattnet eller typ vägg i vägg med bajamajorna, de e ju kanske lite olika mkt folk olika år..
Eller så kan man bara ge fan i och svara på ett inlägg om man inte har ett riktigt svar på en enda av mina frågor... men de e ju bara en personlig åsikt
Keeb, sluta sura mannen. Vad är det för fel på att tipsa att man helt enkelt kan hänga på strömmen som ska dit? Det finns även en massa informationsfolk där man kan fråga... "Man kan ju inte glida runt på Whoa och stalka folk med frågor..."
haha aa jag ska sluta sura, men du hajar vad jag menar.... jag fattar ju att om man hittar några som ser ut som dom ska till festivalen att man inte hoppar av på en annan station..
"å där e några som ska på summer jam o vet hur man åker, vi åker åt andra hållet i stället"
men tack vare dig slipper jag göra det misstaget
Peace!
Har läst lite nu på Summerjams hemsida och har nu bestämt mig för att skippa årets URF och dra mig till Summerjam istället. Dock tror jag att jag kommer att åka helt ensam, då undrar jag; Är det någon som är med på ett Whoa-Camp? Räcker det om jag åker den 5:e tror ni? Jag räknade lite på kostnaderna också och kom fram till: (OBS! Cirkapriser) Flygbiljett t/r; 1000:- Festivalbiljett; 800:- Övriga resekostnader; 300:- Matpengar; 500:- Övrigt; Skivor, Öl, Röka; 1000:- Extrapengar om nått går snett; 500:- Sammanlagt; Cirka 4K. Kan det stämma tro?
http://Soldjah.blogg.se/
Uppar för att få lite svar =)
det kan nog stämma
Whoa-Camp? How do u feel 'bout that? ;D
eee nä tack
Ja det stämmer nog... Vet inte vad det kostar att ta sig t/r flygplatsen men tuben var ju typ gratis. Verkade rätt lätt att planka den också.
va fan... hur e det med Clasher där nere? nån?
BLESS REGGAE MUSIC