I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Popadelica Volume 2, Huskvarna

Klubb & Konserter - Festivaler

2007-03-30 07:46

Popadelica Volume 2, Huskvarna

Popadelica Volume 2

5 maj, Huskvarna Folkets Park

Förra året startade festivalen Popadelica i Huskvarna/Jönköping. Det blev ett oerhört lyckas premiärår med runt 1000 glada besökare från Italien, England men framför allt runt om från hela Sverige. Enligt DN så "gjorde Popadelica allt rätt". Kan vi leva upp till det och göra en ännu bättre festival, med ännu fler rätt, iår?

Självklart går det! I år presenterar vi en ännu fetare lineup! Mycket tack vare att iRIE Music är med på ett hörn och breddar upp festivalen med lite svängigare musik. ;)

Vi presenterar två stycken akter som ska sätta festivalen i gung med sin baktakt; USCB Allstars och Navid Modiri & Gudarna!
Ytterligare två intressanta, lite svängigare akter som vi kan tipsa om är den svenska jazzduon Koop och den underbara jazz/blues/pop-sångerskan Miss Li.

Övriga artister:
Barbara Morgenstern
Falcon
Family Romance
Goldrush
I Was A Cub Scout
Ida Maria
Juvelen
Laakso
Liljeholmen Elektro
New Tango Orquesta
Pluxus
Samuraj Cities
Shout Out Louds
Slagsmålsklubben
Sounds Like Violence
Weeping Willows

http://www.popadelica.se/
www.myspace.com/popadelica

2007-04-02 00:07
låter trevligt med smk... resten kan jag ju inte direckt uttala mig om.. men kan bli en trevlig tillställnig
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2007-04-02 20:56
Oh ja, det kommer bli en riktigt fin tillställning. Underbar stämning förra året, och det kan bara bli bättre. :)

2007-04-04 12:44
funderar faktiskt på att åka.. men återigen.. jönköping och ingen åldersgräns är sådär skoj.. ;)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-04-04 12:57
PlayerJoe P21

Nu tror jag inte riktigt du har koll på hus Folkets Park i Huskvarna fungerar... :)

Som alltid så är det öl/sprit-servering i Parken. Det finns ju alltid en avskild bar där det är 18 års åldersgräns. Den här baren kommer inte användas under Popadelica, utan istället blir det ett öltält på gården. Från öltältet kommer det även vara en liten gång till en av scenerna, så man kan både dricka och kolla musik samtidigt.

Så det ska nog inte vara något problem. ;) Kommer bli en mäktig kväll med galet mycket bra musik!

2007-04-12 17:23
tino: det är inte ölen jag snackar om.. mer massa jobbiga småungar.. men det är två grymma band så jag funderar fortfarande på att komma.. har inte sett några andra bokningar med uscb än...
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-04-12 21:49
PlayerJoe
vilket är det andra bandet då?
och jo... det är klart. men du kan ju bara hänga i öltältet då, så slipper du småungarna. :)

sounds like violence är för övrigt inställt... luger strulade till det totalt!

2007-04-16 19:37
KOOP <3<3<3

och navid <3
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2007-04-16 21:09
Det kan nog bli kul, det finns ju trots allt öl och det är krypavstånd från till mig, fett!

2007-04-16 21:30
Eternal P16

Visste inte att du gillade Koop. Men dom är riktigt nice!

dirty_flowetry

Då är det ju givet! Men lova mig att inte missa när USCB spelar! :)
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping
www.iriemusic.se

2007-04-16 21:38
iRIE Music; Hehe, vet faktiskt inte vilka det är ens. Men alla verkar ju tycka om dom så det kanske är värt att se (:

2007-04-16 22:21
dirty_flowetry 

Sveriges i särklass bästa liveband. Så galet jävla mäktiga! :)
www.iriemusic.se

2007-04-16 22:56
iRIE Music; Hehe åhfan. Aa men då får jag fan ta en titt på dom, det är alltid kul med bra live framträdanden (:

2007-04-17 16:55
Ska kanske gå på det, har sett USCB live en gång innan, och dem var grymma. Slagsmålsklubben är också grymma, men har aldrig sett dem live.

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-04-17 19:03

Mvh P17

Klart du ska gå! ;)

www.iriemusic.se

2007-04-21 09:16
Det är nu klart att Jönköpings egna reggaeselector Cedde kommer bjuda på skön baktakt när han vänder plattor i tältet, någon gång under festivalen!
www.iriemusic.se

2007-05-04 22:03
Öltältet med sina kristallkronor i taket och projektorn på väggen är på plats. Öl/Cider-kranarna är installerade. Scenerna är i ordning. Bara att vänta på banden imorgon!

Be there gott folk, det kommer bli en kanonkväll!
www.iriemusic.se

2007-05-05 14:41
Man kanske ska ta en sväng förbi trots allt, hinka lite bärs.

MEn att... vad kostar det?

2007-05-06 17:08

295 förköp, 350 i dörren... kostade det. :P

Blev en riktig jävla höjdarafton måste jag säga! :)

www.iriemusic.se

2007-05-08 09:59
Låter som att det var kul (: Gick förbi där typ 1 på natten så jag pallade inte att betala så mkt, hehe. Men får ta mig dit nästa gång om det blir nån (:

2007-05-09 13:13
www.iriemusic.se