|
|
|
|
|
URF 2008
Önskiningar inför URF08 (om d blir en)
Vilka artister vill ni se? Vad skulle ni vilja förbättra?
Skriv allt som har att göra med nästa festival HÄR!
PEACE;)
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
papa san, Lt stitchie, supercat, cutty ranks, Tonto Irie, Tippa Irie, Frankie Paul, Kirk Davis, lilly melody General Levy och Daddy Freddy kan de dra dit för böveln!
45 clash är fett underskattat
|
|
|
lill_fithan, jag hade sjukt trevligt på urf, trots snutarna. hur menar du? :)
|
|
|
|
|
|
ChoppaBanton tönt
SKJUT EN SNUT OCH NJUT!
DRA ÅT HELVETE! -.-
|
|
|
(okej, ska vi önska artister eller livet ur snutar? jag röstar för att vi önskar artister.)
Junior Kelly Khari Kill Luciano Barrington Levy Willi Williams Pinchers Chuck Fender Norrisman Wayne Wonder
med undantag för sistnämnda W.Wonder så består listan av artister jag inte har sett än. finns ju många jag gärna vill se igen, men kanske hopplöst att försöka få hit så nära inpå senaste besöket.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
|
|
|
Öhh lägg ner!! Hata Reggae ! mera svensk Trance
BLESS REGGAE MUSIC
|
|
|
Wayne Wonder tycker jag är riktigt härlig att se live, tycker din lista riktigt vettig. De måste ju dock slänga in några riktigt stora internationella snubbar också, och jättegärna många av årets, vissa skulle man kunna se hur många gånger som helst! =)
Okej, nu går jag!
|
|
|
|
|
|
Nu vill jag se nåt man inte sett inte att jag klagar det har varit skit bra men dra fram det nya akterna Jah cure norrisman khari kill ja massa andra nu chocka oss urf :)
|
|
|
More ladys..
Tanya Stephens & Lady Saw..
|
|
|
Tiken Jah Fakoly, Patrice, Finley Quaye och Inner Circle hade varit kul o se kanske lite mer Roots o Helt Off skulle också varit kul jao. Jimmy Cliff och Nån hip hop akt
|
|
|
queen ifrica eller queen omega
|
|
|
Just det Queen Ifrica var riktigt riktigt bra i Göteborg, henne ser jag gärna igen!
|
|
|
Max Romeo
rök miljövänligt, rök grönt
|
|
|
|
|
|
IGEN LISTA......
Sizzla Svenska akademin Gentleman morgan heritage Richie spice Capleton Groundation Slag från hjärtat Governor Andy Helt Off Kultiration Daddy Boastin
ta dit dem igen !
sen andra ni borde ta dit är...
Ooklah the moc Gondwana Matisyahu Martin Jondo Damian & stehpen marley Ziggy marley
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Matisyahu Jah Cure Sizzla Jimmy Cliff Wayne Marshall Governor Andy Damian Marley Nasio Fontaine Gregory Isaacs T.O.K
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
|
|
|
murryman culture freeman 10 ft. ganja plant alt. john browns body gregory isaacs future troubles vibronics king earthquake
osv
|
|
|
mer dancehall!
|
|
|
/Martin Körling, iRIE Music Jönköping www.iriemusic.se
|
|
|
chuck fender junior kelly RICHIE SPICE (eftersom han ställde in) sister nancy
sen många fler, men palla nemdroppa alla nu. dessa är primära
fortsättning följer.
|
|
|
Hata mig för dubbelposten, gör det
Men, jag önskar fortfarnade innerligt att campingen styrs upp bättre.
Och självklart, inga fucking jävla snutar.
Det borde vara lite mer "vi som är här på festivalen, det är vi som gör festivalen" (bortsett fårn artister n such, det får arrarna sköta hoho)
och såklart, FREE BEER AND WEED FOR ALL!
fortsättning följer.
|
|
|
Richie spice Ziggy marley kalle baah bonny wailers (Felstavat säkert) Och Självklart Jah cure!!
SunShine Reggae!.
|
|
|
mer akter ifrån England som kör en reggae och hip hop stil ihop, finns en massa och jag kan fixa dom lätt och billigt
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
|
|
|
Vadå, typ Blakk Twang då eller? Hehe, den enda jag kunde komma på...
Jah Cure Tiken Jah Fakoly Chuck Fenda Tarrus Riley Yami Bolo
PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
|
|
|
dra dit Congo Natty eller shy FX för fuck sake!
|
|
|
Welton Irie, Buro Banton, Daddy Freddy, Ward 21, Assassin, nån junglist och massor av sounds. Hoppas URF inte ger upp med Iration steppas trots problem två år i rad. Tredje gången gilt!
|
|
|
vafan johnny osbourne hade inte suttit fel det heller!
|
|
|
mindre poliser ja.. personligen så har jag tyckt att det varit lite löjligt med det tjatet innan, men jag tyckte det var nästintill obehagligt detta året. Men vem vet, det kanske behövs,.. hade kanske varit bråkigare annars.
Artistönskemål:
Mer gamla reggaesnubbar.. riktiga klassiker, jag vill se, Gladiators, Lee Perry, Abbsynians osv. . !
Richie Spice Matisyahu DAMIAN MARLEY!
Västkust Rockerz
|
|
|
ja typ congo natty och liknade, sen finns det fullt med yardie street rap i alla hoods i uk, u just late...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
|
|
|
ok, jag kom på 2 fler som skulle göra mig glad. jah mason och assasin!!!!
fortsättning följer.
|
|
|
eller kör bara, jah cure också
jah mason&jah cure - run come love me!
fortsättning följer.
|
|
|
mera labyrint
"Its a struggle, but a beautiful struggle....." // Talib Kweli
|
|
|
vill fan se Tommy Tip köra själv med, eller hela kungariket inna combination
|
|
|
fan vad många sanckar om att snuten är där o förstör, fan det finns väl snutar på alla festivaler...fan det är bara att sköta sina bzznizz snyggt så är det lugnt...jag vill ha king shiloh nästa år igen föll fan i trans aasså!!!! piz
|
|
|
Glömde skriva Marlon Basher..skulle jag får se och höra Ganja Farmer live hade jag dött..feting!
|
|
|
Marlon Asher.. eller? och jag håller med! fyfan.. Ganja Farmer live.. damn.
Västkust Rockerz
|
|
|
Hehe right..vet inte varför jag skrev Basher för..
|
|
|
Fan va sjukt... Det är ju nästan ingen som önskar roots!?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
|
|
|
|
|
|
jag önskade mig gamla rootsgubbar.. !
Västkust Rockerz
|
|
|
det är för att dancehall är bättre
Huvudet på spiken =)
|
|
|
en annan sak som kunde vara trevligt vore ju om de kunde ha någon slags open mic tillställning, eller en tävling för unga, okända deejays
|
|
|
Stora scenen: Tony Rebel, Daweh Congo
Tält scenen: Kanka, Tribal Seeds, Super Cat
// be the change you wanna see in the world
|
|
|
ChoppaBanton>
vi anordnade en improviserad open mic-tillställning när jag spelade i Skank-tältet på Torsdagkvällen, efter Buju.. mycket uppskattat! så det finns absolut sån efterfrågan. däremot är det nästan roligare när det blir sådär spontant.
|
|
|
Junior Kelly Israel Vibration Richie Spice Perfect Alborosie Toots and The Maytals Helt Off Jah Cure Stephen Marley
Hasta La Victoria Siempre!
|
|
|
ChoppaBanton: Nej!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
|
|
|
Crill-Oh P24fan att jag missade det, hade vart grymt kul att kolla och kanske flexxat lite själv.
|
|
|
ALBOROSIE URF08!! önskar jag )
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
|
|
|
Jag vill se Groundation igen! Annars var iår jävligt nice, alla tider hölls och informationen var bra, campingen verkade ganska slödder fri (då menar jag alltså folk som slåss och snor grejer).
Groundation och Israel Vibrations och Congos!! då är min festival klar :D
Follow the dao, right about....NOW!
|