I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kirunafestivalen 2008

Klubb & Konserter - Festivaler

   

2008-06-29 18:03

Kirunafestivalen 2008

Kirunafestivalen 2008 är över nu men jag blev överraskad över hur mycket grymma akter som var där i år.

Torsdagen inleddes med Adam Tensta som gjorde en riktigt bra spelning tillsammans med Eboi och DJ Rooftop.
Veronica Maggio gjorde väl en småmysig spelning också.

Fredagen trodde jag skulle bli en mellankväll bara mellan torsdagen och lördagen men lite sent kom jag till Petters spelning och jag blev så våldsamt glatt överraskad. Miki backade och DJ Sleepy på stålhjulen som vanligt. Efter en stund försvann rapparna ut och in kommer Governor Andy och river bland annat av sin Tsunami Punani :D
Snart löser rapparna av honom igen och kör på en stund tills Eye N' I dyker upp! Jag var fan i extas och som grädden på moset så kommer han ner till kravallstaketet och hoppar ut i publiken!
Senare spelar The Hives som var sjukt bra och då är jag inte ens särskilt förtjust i deras musik.

Lördagen fortsatte med Dag Vag (mest slept on på hela helgen). Jättelite folk men jag försökte göra det mesta av det och jag tyckte att dem var grymt bra
Senare spelade Loop Troop också som levererade som vanligt.


Blev mer en recension än nåt annat men tyckte att Kirunafestivalen förtjänade en tråd och om nån har bilder från spelningarna så får ni gärna lägga upp eller länka till dem, det var säkert nån whoait där i alla fall :D